Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderHull i glass

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
kontrast
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 24 Jun 2008 10:01
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Hull i glass

Innlegg av kontrast »

Hei. I går da jeg vasket opp oppdaget jeg til min forundring et hull i glasset. Vanligvis hvis et glass blir knust i oppvasken,så blir det enten en rett sprekke eller en avbrekt kant eller noe slikt. Men et sirkelrundt hull har jeg ikke opplevd før. Begge bitene fra hullet lå igjen oppi oppvasken. Det liknet litt på ying og yang symbolet da jeg satte dem sammen.
Vet desverre ikke hvordan man setter inn bilde.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Hull i glass

Innlegg av Metodisten »

kontrast skrev:Hei. I går da jeg vasket opp oppdaget jeg til min forundring et hull i glasset. Vanligvis hvis et glass blir knust i oppvasken,så blir det enten en rett sprekke eller en avbrekt kant eller noe slikt. Men et sirkelrundt hull har jeg ikke opplevd før. Begge bitene fra hullet lå igjen oppi oppvasken. Det liknet litt på ying og yang symbolet da jeg satte dem sammen.
Vet desverre ikke hvordan man setter inn bilde.
Veldig sannsynlig att det er ett billigt glass med dårlig herding. Da har de innebyggde spenninger og kan faktisk enkelte ganger ekspolodere.

I varmt vann sprekker de etter ujenvne svakheter i glasset og man kan få noe sånt.
Men helt sikkert er det jo ikke att det er det som gjør det... ;)
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kontrast
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 24 Jun 2008 10:01
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Re: Hull i glass

Innlegg av kontrast »

Men et sirkelrundt hull midt i glasset er jo ganske spesiellt synes jeg. Apropo..:hvis noen har lyst å se bilde ,kan jeg sende det pr. E-mail. Jeg skjønner ikke hvordan man kan gjøre det så vanskelig på dette forumet å sette inn bilder.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Hull i glass

Innlegg av Asbjørn »

kontrast skrev:Men et sirkelrundt hull midt i glasset er jo ganske spesiellt synes jeg. Apropo..:hvis noen har lyst å se bilde ,kan jeg sende det pr. E-mail. Jeg skjønner ikke hvordan man kan gjøre det så vanskelig på dette forumet å sette inn bilder.
Det er ikke vanskelig å sette inn bilder, men det må ligge på en server a la photobucket, eller lignende først.

Deretter limer du inn webadressa der bildet er, og markerer det med RIMG - tagger .

ex :

Kode: Velg alle

[rimg]webadresse til bildet [/rimg]
slik : [rimg]https://www.paran.no/forum/phpbb3/images/smilies/icon_exclaim.gif[/rimg]
Resultatet blir da : Image


A
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
frkmarte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 04 Apr 2006 20:05
18
Kjønn (valgfri): Pike
Lokalisering: Oslo

Re: Hull i glass

Innlegg av frkmarte »

Her må jeg være enig med Metodisten, det er en veldig naturlig årsak til akkurat dette. Jeg har opplevd det samme flere ganger, kun med mine billige glass.. :)
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 499
Startet: 09 Sep 2009 22:35
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Hull i glass

Innlegg av 30cm »

Har selv opplevd det samme ja.
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links