Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderNes kirkeruiner, stor spiritisme på gang.

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Nes kirkeruiner, stor spiritisme på gang.

Innlegg av Asbjørn »

moccy skrev:Ahh, seriøst!!! jeg elsker å bli skremt! er fasinert av mordere og gjennferd. demoner er jeg ikke så mye borti ennå :(
Demoner skal du være glad du ikke har vært borti.

La meg spørre deg om følgende :

Ville du uten videre gått inn på en krokodillefarm,
kravlet over gjerdet der det står adgang forbudt, og hoppet ned til krokodillene ?

Jo, da vil du garantert bli skremt livskiten utav, FØR du forlater livet...

Spiritisme og demoner KAN i noen tilfeller være så fæle... og tilogmed værre.

Sett dere først inn i hva det er snakk om, FØR dere begir dere ut på slikt !

Nå vet jeg ikke hvem hu dama er, men hvemsomhelst kan si
"jeg ser ånder, jeg snakker med dem, og jeg jager dem vekk".

OM de virkelig kan det, er en annen sak, det er veldig mange som bløffer der ute, for å tjene penger eller få oppmerksomhet.

Når slike plutselig en dag opplever det ekte, kan det bli som i filmen med Patrick Swayze - GHOSTS - hvor mediet ( Whoopi Goldberg ) er et fake medium som plutselig opplever å få ekte opplevelser ( spøkelset til patrick Swayze 's rollefigur ).
De går nesten bananas- nettopp fordi ETT enkelt slikt spøkelse kan skremme livskiten av dem...

Og her går dere og leker ? Spiller ??

"hei mamma, kan vi leke med dynamitten og fenghettene pappa har på jobben ?
skal bare sprenge litt forsiktig ... "
Skal bare leke sisten med fenghetter og dynamitt... den som holder dynamitten når den smeller går automatisk ut av spillet...


Får virkelig håpe dere har Hjelpere som holder dere i ørene, og holder dere unna de virkelige sakene.
For dette er å leke innafor gjerdet i krokodillefarmen...

A
Antall ord: 298

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Nes kirkeruiner, stor spiritisme på gang.

Innlegg av Kimbara »

Nuvel...krokodiller er en høyst reell fare. Mye av grunnen til at barn og unge liker å leke med spiritisme og liknende er fordi voksne ofte snakker om hvor mystisk og farlig det er - uten at det finnes fnugg av faktisk evidens for dette.
Krokodiller ser vi på TV, og skjønner at dette må vi holde oss unna (vel, nesten alle - det finnes jo en del våghalser alla Steve Irwin). Ånder og demoner derimot, er omsvøpt av mystikk og spenning.

Jeg kan ikke si jeg kjenner til episoder hvor et menneske unektelig er blitt skadet av "åndeverdenen". Men mange påstander finnes det jo.
Antall ord: 107
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Nes kirkeruiner, stor spiritisme på gang.

Innlegg av Asbjørn »

Kimbara skrev:Jeg kan ikke si jeg kjenner til episoder hvor et menneske unektelig er blitt skadet av "åndeverdenen". Men mange påstander finnes det jo.
At folk har blitt påvirket av det åndelige, er vanskelig å bevise, ja. En som har fått klipt vekk foten av en krokodille, er langt lettere å bevise.

Men innen psykriatrien finner man endel tilfeller hvor hjernen har sagt klikk, hvor folk tror de er både den ene og den andre,
tror at de kan gå på vannet, ( og klikka når de ble våte på bena ), osv.

Poenget mitt er å vise faren med å rote med ting man ikke skjønner, og har kunnskap om.
og for å forklare det på en logisk forståelig måte, MÅ man bruke bilder, som også DU Kimbara vil forstå ;)

Den åndelige verden er IKKE den fysiske verden, hadde den vært det, hadde vi visst like mye om den som om vannets reaksjonsmønster når det passerer ca 0 grader.

Å gå på vannet f.ex - man trenger ikke være åndelig for å få det til.
Man venter til det er minusgrader, og isen minst 10 cm tykk, så kan man gå på vannet så mye man vil..
Men dersom det er 15+ grader, og det har vært snitttemperaturen +/-10 grader over en lengre periode, må man lete etter andre forklaringer.
Steiner under vann, i våre dager har magikere glassplater eller glass-stolper de kan tråkke på, osv.
Man kan ikke svare på hva som skjer før man får undersøkt det skikkelig.
som å tømme ut alt vannet i bassenget, under komplett overvåkning- f.ex

Den åndelige verden og den fysiske verden er begge elementer som inngår i den virkelige verden
- hvor den fysiske kan veies, måles, vurderes og beskrives i detalj,
+ og den åndelige er noe "rart der ute ett sted" - noe vi ikke kan vise i den fysiske verden.
( hadde det bare vært så enkelt å beskrive den åndelige som den fysiske ... )

At folk har blitt psykisk syke av åndeverdenen, - det vet vi.
Noen av disse har nok hatt grunnlag for mental sykdom i utgangspunktet,
mens andre har opplevet ting som har satt dem ut av spill.
"religiøse" tvangshandlinger er blant slike tilfeller...

Nå er ikke jeg religiøs, jeg følger ikke noen "god " bok, ikke en "sort" bok heller, for densagsskyld.
Jeg bruker egne opplevelser, og erfaringer, sammen med å sammenligne hva andre også opplever.

Her er mønstre, men å forklare disse på en fysisk forståelig måte, - tenk det skulle vært morro.

Så vi er ved det vanlige skillet mellom fysisk og åndelig :
det fysiske KAN forklares ned til de minste bestanddeler, også via kvantefysikken.
og det er nok via kvantefysikken vi må gå for å finne spor...
OM vi finner noen spikre å henge forklaringene på , det får tiden vise.

Men det viktige er ; visse ting leker man ikke med.
Om det er krokodiller, trafikken, ånder eller demoner, det får den enkelte vurdere.
En som ikke kjenner til den åndelige verden kan heller ikke advare mot den.
På samme måte som at Madam Curie ikke visste at de små bitene med uran etterhvert ville ta livet av henne. ( ja den var fysisk.... ;) men - somsagt å forklare dette ovenfor "fysiskere" - så må man vise til slike fysiske saker.)

A
Antall ord: 560

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Nes kirkeruiner, stor spiritisme på gang.

Innlegg av Kimbara »

Asbjørn skrev:
Kimbara skrev:Jeg kan ikke si jeg kjenner til episoder hvor et menneske unektelig er blitt skadet av "åndeverdenen". Men mange påstander finnes det jo.
At folk har blitt påvirket av det åndelige, er vanskelig å bevise, ja. En som har fått klipt vekk foten av en krokodille, er langt lettere å bevise.

Men innen psykriatrien finner man endel tilfeller hvor hjernen har sagt klikk, hvor folk tror de er både den ene og den andre,
tror at de kan gå på vannet, ( og klikka når de ble våte på bena ), osv.

Poenget mitt er å vise faren med å rote med ting man ikke skjønner, og har kunnskap om.
og for å forklare det på en logisk forståelig måte, MÅ man bruke bilder, som også DU Kimbara vil forstå ;)
Det finnes et utall av mulige årsaker til at man kan få en eller annen form for mental forstyrrelse, og ingen av disse har rot i noen "åndelig virkelighet" - om det var det du siktet til. Jeg vet at enkelte mennesker tror dette, men innen psykologien har man en ganske god oversikt som sier det motsatte.
Den åndelige verden er IKKE den fysiske verden, hadde den vært det, hadde vi visst like mye om den som om vannets reaksjonsmønster når det passerer ca 0 grader.
Merkelig form for logikk. Det virker som du går ut fra at vi automatisk kan alt om den fysiske verden?

Men la meg spørre deg; hvordan kan en "åndelig verden" eksistere om den ikke er fysisk? Har du noen eksempler på noe ikke-fysisk som beviselig eksisterer?
Å gå på vannet f.ex - man trenger ikke være åndelig for å få det til.
Man venter til det er minusgrader, og isen minst 10 cm tykk, så kan man gå på vannet så mye man vil..
Men dersom det er 15+ grader, og det har vært snitttemperaturen +/-10 grader over en lengre periode, må man lete etter andre forklaringer.
Steiner under vann, i våre dager har magikere glassplater eller glass-stolper de kan tråkke på, osv.
Man kan ikke svare på hva som skjer før man får undersøkt det skikkelig.
som å tømme ut alt vannet i bassenget, under komplett overvåkning- f.ex
Bingo! Undersøke skikkelig. Og hva skjer når man undersøker påstander om "åndeverdener" og liknende?
At folk har blitt psykisk syke av åndeverdenen, - det vet vi.
Noen av disse har nok hatt grunnlag for mental sykdom i utgangspunktet,
mens andre har opplevet ting som har satt dem ut av spill.
"religiøse" tvangshandlinger er blant slike tilfeller...
Problemet ditt blir nå å vise at dette var under påvirkning av "åndeverdenen" og ikke rett og slett bare mentale prosesser pga. sterk personlig overbevisning.
Antall ord: 470
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Nes kirkeruiner, stor spiritisme på gang.

Innlegg av Asbjørn »

Kimbara skrev:Problemet ditt blir nå å vise at dette var under påvirkning av "åndeverdenen" og ikke rett og slett bare mentale prosesser pga. sterk personlig overbevisning.
Nei, det er ikke et problem.
For deg, ja, det forstår jeg, men ikke for meg.

Jeg er skeptisk til mye av det som foregår under paraplyen "åndelig", - noe jeg har sagt etparhundretusengangerutenåoverdrive - eller iallfall betydelig mer enn 50 ggr her på forumet.

Men jeg er samtidig overbevist om at det er noe mer - som vi kaller åndelig-
eller jeg også gjerne plasserer i en form for paralell dimensjon.

Og dette "Noe" defineres ikke av våre kjente fysiske lover, iallfall ikke idag.
( ja jeg gjentar meg selv med mange av disse kommentarene - også dette har jeg sagt x ganger før , men - vet ikke om du vil forstå poenget likevel. )

Vitenskapen har idag TEORIER - IKKE FAKTA - altså VITENSKAPENS STORE TEORETIKERE - har funnet ut at vi HAR flere dimensjoner enn vår lille lokale og velkjente 3D + tid,
man snakker også om paralelle BIG BANG - dvs multiple universer både i samme "område" som oss, og også utenfor våre "områder".

SORT ENERGI - SORT MATERIE - er også et fenomen vitenskapen finner SPOR etter, men å forklare det ?

Men INDISIENE viser at det er noe mer.

Dette er og tilfelle når det gjelder det åndelige.
vi har MASSER av indiser.
Vi har også MASSER av fantasi, wannabees, lurendreiere, osv - som dessverre ødelegger for den reelle utforskningen av paranormale fenomen.

Mine personlige opplevelser - og andres , både med følelser, andre menneskers reaksjoner, dyr, små barn, og uvitende "gjester" ( menneskelige altså ) - opplever ting og at ting forandrer seg når man "åndelig" griper inn og gjør noe med forholdet.
Det kan være å heale ( ja placebo er relevant også ),
det kan være å rense hus for energier
- hvor små barn og dyr etterpå oppfører seg betydlig sikrere, og tryggere
Det kan være å forutse at ting skal skje, - og det så skjer
det kan være å finne ut av hvordan ting HAR skjedd ( som i sence for murder )
- ok, tvprogram er vi jo alle enige om at er bløff fra ende til annen ikke sant ?
     - Eller kan det faktisk være noe i det ? At det kan hende enkelte saker er ekte ?

Jeg forstår vitenskapens skepsis, men jeg er ikke enig i den.
Så enkelt er det.

Mange har faktisk fremlagt saker som kan være reelle bevis på åndelig aktivitet.
Men siden en eller annen kansje finner en annen mulig forklaring, - så må det være den andre mulige forklaringen som er rett- uansett f...

Nei, jeg vet med meg selv at det finnes.
og jeg stenger ikke døra for den muligheten.
Uansett hvor mange som vil "frata meg troen på noe tull".
Fordi jeg vet det ikke er tull...

Om DU tror på det eller ikke, ER din sak.
Når det ER flere mulige svar, MÅ døra være åpen, mener jeg.

A
Antall ord: 502

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Nes kirkeruiner, stor spiritisme på gang.

Innlegg av Divine Spirit »

En annen ting man kan ta til etterettning er som du skriver placebo.
Hva er det? og hvorfor funker det? Der har vi jo hele essensen av åndelig-energi tenking.
Tenk deg frisk! Man vet at det funker, men det kalles for placebo...

Men så er det litt blitt til slik: Åja ble han frisk av seg selv? Det er nok "bare" placebo-effekten...
Antall ord: 64
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 199
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

Re: Nes kirkeruiner, stor spiritisme på gang.

Innlegg av Jonette<3 »

moccy, det som er farlig med å leke med et quija bord vil jeg ikke si er det åndelige men heller din egen hjerne som spiller deg et puss. det som er farlig er at man ser syner og at man blir lettere forstyrret. da blir du enklere for dårligere energier å bosette seg i, så vær forsiktig! og kimbara vet nok hva yrket sitt går utpå bedre enn noen som ikke jobber innen fotografering
Antall ord: 76
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Nes kirkeruiner, stor spiritisme på gang.

Innlegg av Kimbara »

Asbjørn skrev:
Kimbara skrev:Problemet ditt blir nå å vise at dette var under påvirkning av "åndeverdenen" og ikke rett og slett bare mentale prosesser pga. sterk personlig overbevisning.
Nei, det er ikke et problem.
For deg, ja, det forstår jeg, men ikke for meg.
Jeg mente at det blir et problem for deg å gi en god forklaring som alle kan akseptere. Selvsagt er det ikke noe problem for deg å gi deg selv en forklaring som DU kan akseptere, men da er vi jo tilbake til utgangspunktet igjen.
Jeg er skeptisk til mye av det som foregår under paraplyen "åndelig", - noe jeg har sagt etparhundretusengangerutenåoverdrive - eller iallfall betydelig mer enn 50 ggr her på forumet.

Men jeg er samtidig overbevist om at det er noe mer - som vi kaller åndelig-
eller jeg også gjerne plasserer i en form for paralell dimensjon.

Og dette "Noe" defineres ikke av våre kjente fysiske lover, iallfall ikke idag.
( ja jeg gjentar meg selv med mange av disse kommentarene - også dette har jeg sagt x ganger før , men - vet ikke om du vil forstå poenget likevel. )
Her er det ikke snakk om jeg VIL forstå poenget eller ikke, her er det snakk om at poenget ditt ikke er forankret i noe annet enn din egen tro. Siden man ikke har funnet beviser for det du tror på går du bare ut ifra at det "ikke hører til den fysiske verden". Vel, det er jo en lettvinn måte å kontre all forskning som går rett i fjeset på troen din. Lettvinn, men ugyldig frem til du kan vise at noe ikke-fysisk kan eksistere.
Vitenskapen har idag TEORIER - IKKE FAKTA - altså VITENSKAPENS STORE TEORETIKERE - har funnet ut at vi HAR flere dimensjoner enn vår lille lokale og velkjente 3D + tid,
man snakker også om paralelle BIG BANG - dvs multiple universer både i samme "område" som oss, og også utenfor våre "områder".

SORT ENERGI - SORT MATERIE - er også et fenomen vitenskapen finner SPOR etter, men å forklare det ?

Men INDISIENE viser at det er noe mer.
Ja, og merk at man i disse tilfellene ikke sier noe sikkert heller. Men Asbjørn; du har ikke engang en teori rundt det du påstår. Du bare sier at det ER slik, ferdig med det. Og begrunnelsen? Jo, DU "vet" det. Ser du ikke selv at dette blir mildt sagt vanskelig å ta spesielt seriøst? Jeg skjønner at du tror det, og kan ikke nekte deg det, men jeg kan heller ikke ta det du sier for god fisk før du kan vise til noe mer. Et minimum bør være å ha en hypotese eller teori man kan forske rundt.
Dette er og tilfelle når det gjelder det åndelige.
vi har MASSER av indiser.
Vi har også MASSER av fantasi, wannabees, lurendreiere, osv - som dessverre ødelegger for den reelle utforskningen av paranormale fenomen.
Jeg syns ikke disse indisiene du snakker om skiller seg fra fantasien på noen som helst måte. Jeg tror det du egentlig mener er at du har masser av indisier, og at disse har overbevist deg. Dette er forståelig, for vi vil alle tro at vi har helt rett i det vi tror. Men kan man ikke forklare hvorfor denne troen er berettiget slik at den man forklarer det til ikke har noen flere spørsmål/motargumenter som blir stående ubesvart - da bør man revurdere (eller i det minste forsøke å svare på motargumentene).
Mine personlige opplevelser - og andres , både med følelser, andre menneskers reaksjoner, dyr, små barn, og uvitende "gjester" ( menneskelige altså ) - opplever ting og at ting forandrer seg når man "åndelig" griper inn og gjør noe med forholdet.
Det kan være å heale ( ja placebo er relevant også ),
det kan være å rense hus for energier
- hvor små barn og dyr etterpå oppfører seg betydlig sikrere, og tryggere
Det kan være å forutse at ting skal skje, - og det så skjer
det kan være å finne ut av hvordan ting HAR skjedd ( som i sence for murder )
- ok, tvprogram er vi jo alle enige om at er bløff fra ende til annen ikke sant ?
     - Eller kan det faktisk være noe i det ? At det kan hende enkelte saker er ekte ?
Alt det du nevner her har forholdsvis enkle, jordnære forklaringer. Man kan ikke nevne slike fenomen på en generell basis, siden omstendigheter og involverte individer forandrer seg (ofte drastisk) fra gang til gang. To helt forskjellige personer kan snakke om "sanndrømming", og dette blir oppfattet som to nye "bevis" for dere troende - uten at dere tenker særlig over omstendigheter.

Denne typen statistikk blir i beste fall fryktelig misvisende.
Jeg forstår vitenskapens skepsis, men jeg er ikke enig i den.
Så enkelt er det.
Jeg skjønner det, men skjønner du at du da samtidig sier at du velger å overse skepsis? Det er ikke slik at tro og vitenskap opererer etter to ulike typer logikk. Det finnes bare én virkelighet, og skepsis går ut på å stille spørsmål til etablerte "sannheter" om denne virkeligheten. Det kan være Big Bang (jeg er skeptisk til den teorien, men det er inntil videre den beste), eller det kan være påstanden om at "åndeverdenen" ikke er fysisk men eksisterer (her er jeg skeptisk fordi det ikke engang er noen teori).
Mange har faktisk fremlagt saker som kan være reelle bevis på åndelig aktivitet.
Men siden en eller annen kansje finner en annen mulig forklaring, - så må det være den andre mulige forklaringen som er rett- uansett f...
Det er det ingen som påstår. Ihvertfall ikke jeg. Poenget er at så lenge det finnes andre forklaringer som er bedre (dvs. har rot i noe vi faktisk kjenner til) så fungerer ikke den fantastiske påstanden om åndelig aktivitet. For at den skal være gyldig må man kunne møte motargumentene på en god måte.

Selvfølgelig er dette frustrerende for de som tror på "forklaringen" om åndelig aktivitet, men dette er (enten du liker det eller ei) en eneste stor tankefeil fra deres side. Personlig overbevisning er ikke nok.
Nei, jeg vet med meg selv at det finnes.
og jeg stenger ikke døra for den muligheten.
Uansett hvor mange som vil "frata meg troen på noe tull".
Fordi jeg vet det ikke er tull...

Om DU tror på det eller ikke, ER din sak.
Når det ER flere mulige svar, MÅ døra være åpen, mener jeg.
Personlig holder jeg alltid døren oppe. Tror du ikke jeg også ville blitt henrykt om man kunne påvise en åndelig virkelighet, eller at healing virker? Jeg er ikke skeptisk til disse påstandene bare for å være skeptisk, jeg er skeptisk til dem fordi de er for fantastiske i sin natur i forhold til evidensen som støtter opp.

Jeg har møtt dine argumenter "uendelig" mange ganger tidligere, og det koker ned til dette; "Jeg tror, derfor er det sant" eller "Jeg VET at dette er sant, og du er ikke åpen nok til å forstå".

Du og dine meningsfeller må forstå de store manglene i argumentasjonen dere fremsetter. Dere gjør dere selv en bjørnetjeneste ved å stadig gå inn i diskusjoner som alltid ender med at motargumenter blir avvist til fordel for denne litt vel pompøse erkjennelsen av at "dere VET".
For HVIS dere faktisk vet så skal det også gå an å forklare det på en god måte. Kan dere ikke det må dere nesten bare erkjenne at dere ikke vet, men tror.

Og tro er greit det, så lenge man ikke er så pretensiøs at man lar denne troen automatisk gå over i en følelse av viten.

Kanskje er mye av det du sier sant? Mulighetene er alltid der, men man er ikke åpen dersom man ikke forstår at man trenger langt mer enn en følelse av viten (personlig overbevisning) for å kunne begynne å tenke på å kalle det fakta.
Troende er blant de minst åpne menneskene som finnes, nettopp fordi de har prostituert seg til det settet med sannheter som troen forteller dem om. Forstår du poenget mitt?
Antall ord: 1385
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !