Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerGravid og "rare opplevelser"

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

puse
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 31 Des 2009 10:01
14

Gravid og "rare opplevelser"

Innlegg av puse »

Jeg trenger noen innspill her altså. Er ny i dette forumet, og lurer på om noen kan forklare meg litt om det jeg har opplevd og fortsatt opplever:

da jeg var gravid med førstemann (jente - nå 5 år) opplevde jeg noe jeg selv forsto som et vennlig nærvær. hvis ting virket litt tungt var det som en hånd la seg på panna / tinningen / hodet mitt. den kunne ligge der lenge, og noen ganger med såpass sterkt trykk at jeg synes jeg tydelig kunne kjenne både fingre og at det var en hånd. var jeg lei meg så skjedde det samme. det skjedde hvis jeg la meg ned og begynte å tenke. da kom denne hånden.

nå er jeg gravid igjen. jeg er bare 6 uker på vei, og i natt opplevde jeg noe rart igjen. hittil i graviditeten har ikke hånden kommet (jeg har så langt hatt et mye mer bekymringsfritt svangerskap), men i natt våknet jeg og kjente en utrolig sterk lukt av sigarettrøyk! det var en ordentlig ubehagelig lukt, og jeg ble overdrevent kvalm så jeg slo på lyset på soverommet. da forsvant lukta! når jeg slo av lyset igjen tok det vel ca ti sekunder før lukta var tilbake igjen - like sterk. jeg følte bare vennlighet av denne "tilstedeværelsen", men jeg ble liggende veldig kvalm (uvanlig at jeg er svangerskapskvalm midt på natta) og lukte. katten min var inne hos meg, men hun reagerte ikke da. ho viste tegn tidligere - før vi la oss, at ho "så" noe ute i stua gjennom dørsprekken på soveromsdøra, så jeg lukket da opp døra for å sjekke. men det var noen timer tidligere.
etterhvert forsvant denne sigarettlukten, og plutselig var det en sterk lukt av parfyme jeg kunne kjenne. kanskje var det en blomsterparfyme? den varte bare i et par-tre sekunder, før den var borte igjen. og så var det "stilt". jeg tenkte selvfølgelig på om naboen kanskje var ute og røkte, men for det første så røyker han ikke og han var heller ikke hjemme. ikke kunne det ha stått noen på utsiden av vinduet mitt på soverommet heller, da vinduet er plassert slik at det ikke er tilgjengelig for noen å stå i nærheten.

vet noen om noen lignende opplevelser, har hatt det selv, eller kjenner noen som har hatt det? vet noen om det er "vanlig" å føle tilstedeværelse oftere når man er gravid?

det skal også sies at jeg i ikke-gravid tilstand har hatt et par opplevelser, som ekstrem roselukt i rommet (flere år siden og i et annet hus), følelsen av å bli iakttatt, finne frem til en grav jeg ikke visste hvor var på en svær kirkegård etc, som liten følte jeg ekstremt nærvær av "noe" i ett spesielt hus, og det skal også nevnes at min avdøde bestefar var klarsynt og så engler.
Antall ord: 503

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Gravid og "rare opplevelser"

Innlegg av Heksepusen »

Hei tror du kan ta det med ro jeg.
Jeg opplevde veldig mye rart når jeg gikk med mine 3 barn og jeg slo meg veldig fort til ro med at var litt jeg som va i gravidmodus og litt det med at Kansje det var noen som passet på meg og det ufødte.
Nå høres jeg kansje litt høytsvevende men kansje det er en liten hilsen fra sjelen til den ufødte eller hjelper som er der for å støtte deg.

Eller som jeg har sakt før det kan bare være gravidnykker.

Mitt råd blir vel at du må kjenne litt på hva du føler og ikke henge seg opp i alt som kjer.
Antall ord: 123
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1483
Startet: 09 Nov 2005 15:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Re: Gravid og "rare opplevelser"

Innlegg av eile-joha »

Hei.. og gratulerer først og fremst med en liten spire i magen :D
Jeg er selv gravid og har hatt maaaange opp og nedturer iløpet av svangerskapet hittil. Ønsker ikke å gå innpå noe her, men jeg har mine opplevelser. Hadde mange sterke opplevelser i begynnelsen av svangerskapet, men så ble alt stille. Men nå kommer det og går som det passer seg, om det er iløpet av en dag,time eller uke. ;)
Så her tar jeg ting som det kommer og forventer meg ikke noe før det evnt skjer..
Og det føles fryktelig tomt ut når jeg er i OFF-tilstand.. Er så vant å være ON hele tiden, men det skejr nok for en grunn. Man trenger jo mye hvile i svangerskapet.

Nå høres jeg kansje litt høytsvevende men kansje det er en liten hilsen fra sjelen til den ufødte eller hjelper som er der for å støtte deg.

Eller som jeg har sakt før det kan bare være gravidnykker.

Mitt råd blir vel at du må kjenne litt på hva du føler og ikke henge seg opp i alt som kjer.
Ellers så signerer jeg hva Heksepusen skrev her..
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 499
Startet: 09 Sep 2009 22:35
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Gravid og "rare opplevelser"

Innlegg av 30cm »

Opplevde aldri noe artig jeg, dere er heldige.
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links