Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Meditasjon og andre selvutviklingsmetodernoen som har prøvd denne metoden?

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

noen som har prøvd denne metoden?

Innlegg av camillah »

leste litt rundt på nettet fordi jeg prøver å lære meg og meditere.
da kom jeg over en en metode som jeg lurer på om noen av dere har prøvd og hva dere mener om den? fokuseringsøvelsen heter den

Dette er en øvelse, en meditasjonsøvelse (kilde: Osho: Kreativ meditasjon), men som også er, erfaringsmessig, til utrolig stor hjelp når det gjelder situasjoner som krever fokus og "å se uten å se". Det kan være seg en krystallkule man ønsker å se i. Eller det kan være å ta inn helheten i større kort-legg.

Finn fram et speil og plasser det mot en vegg et sted der du kan sitte behagelig på en pute på gulvet.
Lukk døren og slukk lyset, men sett et enkelt stearinlys ved siden av speilet slik at du kan se ansiktet ditt uten å bli blendet av lyset.
Studer ansiktet ditt og legg merke til detaljer som om det var en annens ansikt.
Glem de vanlige vurderingene om hvor pen eller stygg eller trett du ser ut. Se ganske enkelt på deg selv. Du vil bli overrasket over hvor gledesfylt dette er.

Se inn i dine egne øyne uten å blunke. La øynene dine renne eller svi litt, slapp av i denne følelsen inntil du ikke blunker lenger. Fortsett med dette i 10-40 minutter hver dag i to uker. Ikke gi opp og du vil etter hvert oppleve at ansiktet ditt forandrer form og uttrykk. Det virker som om det ikke lenger er ditt ansikt. Men disse forskjellige ansiktene er alle dine ansikter og du vil forundre deg over hvor mange det er av dem. (En elev av meg lurte på om hun så ansikter fra tidligere liv.. Tankekors.)

Fortsetter du å se, vil du etter to uker oppleve at du ikke trenger å blunke i det hele tatt og etter hvert vil det skje noe magisk. Ansiktet ditt vil forsvinne fra speilet. Du er ikke lenger. I dette øyeblikket (!) skal du lukke øynene og du får kontakt med din underbevissthet i sin reneste form - avkledd alle masker - ditt nakne jeg.

Din indre stemme er sluppet fri og får tale høyere enn intellektet. På tilsvarende måte kan du senere se på en hvilken som helst gjenstand, en krystallkule, en krystall, flammen i et stearinlys.. Eller på en partner som sitter rett ovenfor deg .

(www.tarot.no og så forum.)

prøvde dette og men jeg så at ansiktet mitt ble borte etter ca 1 min, da så jeg bare omrisset av ansiktet mitt også ble det på en måte dratt utover akkurat som når du tar et bilde i bevegelse..
merkelig opplevelse, ikke gjort det siden.

noen som har prøvd?
Antall ord: 455
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Starchild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 202
Startet: 15 Jul 2006 21:55
17
Kjønn (valgfri): Kanin
Lokalisering: Orkdal
Blitt takket: 3 ganger

Re: noen som har prøvd denne metoden?

Innlegg av Starchild »

Ja, eller altså, jeg har iallefall prøvd å bare låse øynene mine på et punkt av ansiktet mitt i speilet, noe jeg kaller å "stirre meg fast". Jeg bare slapper helt av, tenker på absolutt ingenting, og bare låser fast blikket mitt der uten å engang føle trangen til å blunke.

Vet ikke om det er det som menes i denne metoden, men hvis det er det så har jeg nok prøvd det et par ganger ja. Jeg har ikke satt meg ned for å se i et speil, men jeg kan gjøre det når jeg bare står helt vanlig foran et speil. Tar ikke så lang tid før jeg begynner å se noe. Om det er paranormalt eller bare hjernen min som spiller meg et puss vet jeg ikke, men er (dessverre?) nok bare det siste.

Prøvde det nå nettopp for et par minutter siden, og som de andre gangene jeg har prøvd, synes jeg bare det blir ekkelt. Etter rundt 20-30 sekunder begynner jeg å se rynker og skygger som egentlig ikke er der, og jeg ser egentlig bare gammel ut. Hvis jeg stirrer enda lengre, begynner ansiktet mitt å forsvinne ut i et sånt lyst... Tja, hva skal jeg kalle det... Blir vel egentlig som et veldig sterkt og blendende lys.

Men hvis jeg fortsatt klarer å hole fokuset, nå som det har gått ca 45 sekunder, begynner det som jeg må innrømme synes er ekkelt. Ansiktet mitt begynner helt å skifte form. Dette varierer fra gang til gang, men nå nettopp ble øynene mine skikkelig dradd ut, samme med øyenbrynene mine. Mens munnen og nesa mi forsvant liksom, og jeg så bare to svære, mørke øyne stirre på meg. Litt sånn som dette egentlig: http://i202.photobucket.com/albums/aa27 ... ropped.jpg (Hehe, 5-minutters-Photoshop-verk FTW!) ... (Burde kanskje også legge til at nei, det er ikke meg på bildet. Bare et tilfeldig offer fra Google.)

Da blir jeg så sjokkert at jeg helt uten å egentlig tenke blunket meg ut av det, og mister helt fokuset. Dette skjer da hver gang noe for skummelt skjer med ansiktet mitt. Lurer på hva jeg kan se hvis jeg bare fortsetter å stirre.

Hvis dette er ett av mine ansikter fra tidligere liv må jeg ha vært en aliens eller noe sånt. En av de slemme grå. ... Uffda. :mozilla_undecided:
Antall ord: 399

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links