Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynReinkarnasjon - dyr i forrige liv?

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Fribryteren
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 26 Jan 2010 21:27
14
Kjønn (valgfri): Mann
Blitt takket: 2 ganger

Re: Reinkarnasjon - dyr i forrige liv?

Innlegg av Fribryteren »

Mentalist. skrev:Jeg sier jeg vet for meg selv. Og det er det som betyr noe
Denne typen setning klarer jeg ikke tolke på noen annen måte enn at "jeg er ikke interessert i å diskutere dette, jeg vil ikke vite noe som kan ødelegge min egen ønsketenkning."
Antall ord: 48
"What can be asserted without proof can be dismissed without proof." Christopher Hitchens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
crazybitch92
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 24 Jul 2012 05:00
11
Kjønn (valgfri): kvinnfolk vell
Lokalisering: haugesud
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- Reinkarnasjon - dyr i forrige liv?

Innlegg av crazybitch92 »

hei ! eg tror att man blir gjennfødd men og att du kan ta form i ka du vill når du e igjen på jorå og vise deg som for mennesker med sjel (oss). me andre ord. ja eg tror de :D
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kaptein Deca
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 02 Apr 2012 12:30
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Hus

- Reinkarnasjon - dyr i forrige liv?

Innlegg av Kaptein Deca »

Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Reinkarnasjon - dyr i forrige liv?

Innlegg av Nephandi »

Ja, men kommunikasjon med gud må du ha mest sansynelig opplevd for og vite, men det jeg sier er at jeg for meg selv vet, Men det er det som teller mest. Om dere tror, tror ikke på meg for det være opp til dere. for jeg vet :)
Jeg har snakket med Gud jeg, den Kristene Guden til og med. Jeg bad om hjelp og Han svarte meg og jeg viste at det var Jehova. Det jeg vil si er at på meg virket Han mye mer tolerant en mange tror at Han er og jeg tror fremdeles på reinkarnasjon.

Ja Hinduene tror at mennesket er den høyeste formen for fysisk slik slik at hvis et menneske er ondt kan det bli gjenfødt som et annet vesen, en høne for eksempel, men hvis et dyr er dydig så kan det gjenfødes som menneske. Jeg tror ikke helt på dette for jeg mener at naturen henger sammen og mennesker er ikke noe bedre eller mer verd enn andre dyr, jeg tror derimot at vi kan ha vet noe annet enn menneske i et tidligere liv.

Otherkin tror de har sjeler som er noe annet enn menneske, mange tror sjelene deres er vampyrer og engler og feer, men det er også en del som tror at de er mennesker med et dyr sin sjel så dette er ikke en ny eller en uvanlig oppfatting.
Antall ord: 237
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

Re: Reinkarnasjon - dyr i forrige liv?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Kimbara skrev:
Mentalist. skrev:Etter døden er det et liv, men ikke rekanasjon.
Hvis jeg var deg hadde jeg også sagt det der. Men kan det ikke tenkes at du tar feil? Kan det være faktorer du ikke har tenkt over fordi du har bestemt deg for å tro på Gud?

Jeg tror ikke på hverken Gud eller reinkarnasjon, men jeg kan ikke avvise noe av det med 100% sikkerhet - akkurat på samme måte som at de som tror på disse tingene ikke kan si med 100% sikkerhet at de vet.

Det oppstår et problem på fundamentalt nivå når to mennesker som tror på totalt ulike ting påstår de vet. Hvem av dem har rett og hvem tar feil? Kanskje begge tar feil? Kanskje er den egentlige sannheten helt totalt utenfor vår fatteevne?

Nå er det så og forstå at det er mange som faktisk husker tidligere liv og mange som har blitt hypnotisert tilbake til tidligere liv. Det fins mange bøker om dette. Blandt annet en norsk psykolog Rune Amundsen gitt ut bok / bøker om hva som har kommet frem når han har hypnotisert klienter og de plutselig begynte å dukke opp ting som hadde skjedd i tidligere liv i forhold til traumer i dette livet under hypnosene. Dette er ganske lenge siden de bokutgivelsene jeg leste og det har sikkert dukket opp flere norske bøker i etterkant, muligens.
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Reinkarnasjon - dyr i forrige liv?

Innlegg av Nephandi »

Det oppstår et problem på fundamentalt nivå når to mennesker som tror på totalt ulike ting påstår de vet. Hvem av dem har rett og hvem tar feil? Kanskje begge tar feil? Kanskje er den egentlige sannheten helt totalt utenfor vår fatteevne?
Eller kanskje det ikke er en sannhet, kanskje den eneste sannheten er den vi skaper oss selv. Kanskje for noen så kommer man til Himmelen, mens andre blir reinkarnert og andre igjen bare slutter å eksistere. Kanskje sannhet er hva vi skaper med vår tro og ikke noe annet.
Antall ord: 96
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links