Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserSanndrømt om døden

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Ulva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 14 Jan 2005 15:18
19
Kjønn (valgfri): Kvinne

Sanndrømt om døden

Innlegg av Ulva »

For noen år siden hadde jeg mange drømmer om døden.
Jeg drømte at jeg ble drept, og disse drømmene hadde jeg ofte.
Det merkelige var at hver gang jeg drømte om døden, at jeg ble drept, døde det alltid en person i nærmiljøet mitt.
Når jeg våknet opp om morgenen etter en slik drøm, visste jeg alltid at noen rundt meg var død eller kom til å dø i løpet av dagen, og det stemte jo alltid... Ekkelt!! :shock:
Jeg hadde det slik i ca et halvt år, så plutselig slutta drømmene.
Noen som kan forklare meg hvorfor jeg fikk slike "varsler" i drømmene, og hvorfor drømmene sluttet.
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Roy A
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 16 Des 2004 19:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Roy A »

Kan ikke si deg hvorfor, men kanskje du lukket evnen din selv?
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Leni

Innlegg av Leni »

Hei

jeg har ogå sanndrømt om død i familien når jeg var liten. Jeg hadde et mararitt om at min far kom til å dø. Jeg var 8 år da jeg hadde disse drømmene. Jeg snakket mye med han om det og han lovet meg faktisk at han skulle leve til han ble gammel og grå. Det gjorde han desverre ikke, han døde nøyaktig en måned før jeg var ni år. Jeg har tenkt mye på dette i ettertid, og syns det er litt uhyggelig. Min farmor har alltid hatt det på samme måte, men hun drømte det den natten det skjedde.

Før jul opplevde jeg også et sterkt behov for å ringe søskenbarnet mitt som jeg ikke hadde snakket med på lenge. Jeg fikk ikke tak i henne så jeg sende en tekstmelding. Da satt hun på dødsleiet til sin svigerfar.

Lurer på hvorfor vi noen ganger oppfatter slike ting og andre ganger ikke?
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Den natten broren til farfar døde, drømte jeg at mamma var død og kom til meg. Da jeg ringte hjem senere den dagen, fikk jeg den tunge nyheten.
Antall ord: 31
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Sanndrømt om døden

Innlegg av BA. »

Credo skrev:Det merkelige var at hver gang jeg drømte om døden, at jeg ble drept, døde det alltid en person i nærmiljøet mitt.
Kan du fortelle hva du mener med nærmiljøet ditt?
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: Sanndrømt om døden

Innlegg av Eireen »

Credo skrev:For noen år siden hadde jeg mange drømmer om døden.
Jeg drømte at jeg ble drept, og disse drømmene hadde jeg ofte.
Det merkelige var at hver gang jeg drømte om døden, at jeg ble drept, døde det alltid en person i nærmiljøet mitt.
Når jeg våknet opp om morgenen etter en slik drøm, visste jeg alltid at noen rundt meg var død eller kom til å dø i løpet av dagen, og det stemte jo alltid... Ekkelt!! :shock:
Jeg hadde det slik i ca et halvt år, så plutselig slutta drømmene.
Noen som kan forklare meg hvorfor jeg fikk slike "varsler" i drømmene, og hvorfor drømmene sluttet.
Dersom du var sanndrømt om døden, tror jeg nok det er som Roy A sier, at du lukket evnen selv. Vil tro det er en kjempepåkjenning for jeget å ha slike drømmer.
Antall ord: 160
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi123

Innlegg av Atmi123 »

Jeg tror det er viktig å holde tungen rett i munnen her. Fordi at dersom noen i nærmiljøet er syk, og dersom du er sensitiv, da er det helt naturlig at du har drømt, tenkt og følt at denne personen dør. Flere ganger før det skjer. Og da er du altså sensitiv og plukker opp personens tilstand, men ikke sanndrømt.

Grunnen til at jeg sier dette er fordi det er to forskjellige ting. Jeg påstår ikke at ingen sanndrømmer om døden - for det tror jeg ikke noe på. Dessuten er det jo sanndrøm på en måte selv om du egentlig plukker opp vibber fra personen på forhånd - det er bare at da er drømmen produsert av ditt eget indre.

Og jeg sier heller ikke at de som prater over meg i tråden her lyver. Ikke i det hele tatt, og de fleste av innleggene over virker å være klare drømmer som skjer umiddelbart før et dødsfall.

MEN - det er første gang jeg har hørt folk drømme død på den måten. Så dere skal vite at dere nok er veldig spesielle. Andre gjør det helt sikkert også, men at så mange i løpet av så kort tid skal finne hverandre i en tråd som her - det er heller litt spesielt sett i forhold til hvor stor del av befolkningen som har tydelige akkurat denne typen drømmer.

Så det jeg vil frem til er vel at dette her er faktisk ikek noe særlig vanlig. Folk drømmer hele tiden at de blir drept eller at de dreper noen - og det handler aldri om død. Og jeg ville gjerne ha sagt det så vi ikke får en ny tråd i morgen der det står - "jeg drømte at jeg ble drept, har jeg blitt sanndrømt? Betyr det at noen jeg kjenner kommer til å dø?"

Ikke spydig ment dette her, ser jo selv at det nok kan oppfattes slik

Atmi
Antall ord: 349

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Flott innlegg Atmi :wink: Er enig med deg at det er viktig å holde tungen rett i munnen. Døden som drømmesymbol er jo svær sjelden eller aldri forbundet med fysisk død.
Antall ord: 33
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Pusejenta skrev:Den natten broren til farfar døde, drømte jeg at mamma var død og kom til meg. Da jeg ringte hjem senere den dagen, fikk jeg den tunge nyheten.
Dette er vel rundt seks år siden og jeg har aldri opplevd det siden.
Jeg trodde alt var fint med han, og ante ingenting om hva som kom til å skje. Ikke minst bodde han 7 timers bilkjøring ifra meg, så det kan jo ikke ha vært det at jeg "plukket opp vibbene hans".
Antall ord: 88
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Pusejenta skrev:
Pusejenta skrev:Den natten broren til farfar døde, drømte jeg at mamma var død og kom til meg. Da jeg ringte hjem senere den dagen, fikk jeg den tunge nyheten.
Dette er vel rundt seks år siden og jeg har aldri opplevd det siden.
Jeg trodde alt var fint med han, og ante ingenting om hva som kom til å skje. Ikke minst bodde han 7 timers bilkjøring ifra meg, så det kan jo ikke ha vært det at jeg "plukket opp vibbene hans".
Mener ikke å si at du ikke var sanndrømt, for det vet du best selv.
Hva gjelder å fange opp energier, er jeg litt usikker på denne teorien, siden avstand og relasjoner ikke alltid har noe si for om man er sanndrømt eller ikke. Det jeg kom til å tenke på er linken mellom dere to, var dere perifere for hverandre eller hadde dere et nært forhold?

En annen ting jeg stusset over var at du drømte at det var moren din som var død, mens dødsfallet faktisk var på farsiden. Spør av ren og skjær nysjerrighet nå altså, ingenting vondt ment. Kan det feks være at du mistolket drømmen? At det var moren din som fortalte deg hva som hadde hendt, og at det er derfor hun er med i drømmen?
Antall ord: 230
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Irmelena Sara Sol skrev:Det jeg kom til å tenke på er linken mellom dere to, var dere perifere for hverandre eller hadde dere et nært forhold?
Vi hadde et helt ok forhold, men jeg vil ikke påstå at det var nært egentlig.
Irmelena Sara Sol skrev:En annen ting jeg stusset over var at du drømte at det var moren din som var død, mens dødsfallet faktisk var på farsiden. Spør av ren og skjær nysjerrighet nå altså, ingenting vondt ment. Kan det feks være at du mistolket drømmen? At det var moren din som fortalte deg hva som hadde hendt, og at det er derfor hun er med i drømmen?
Drømte ikke at mamma døde, men at hun kom til meg i drømmen min - og der var hun død. Så hun som et gjennomsiktig gjenferd, om du vil.
Husker bare at jeg gråt og gråt fortvilet over at mamma var død.
Og senere samme dag får jeg beskjed om at broren til farfar hadde gått bort.

Er ikke sikkert det har noen sammenheng i det hele tatt, bare syns det virket litt mer enn tilfeldig at jeg drømmer at mamma er død, for så å få beskjed om at en annen i familien min har gått bort samme natt jeg hadde drømmen. Og jeg pleier aldri å drømme om døden til vanlig. :-k
Antall ord: 247
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Synes vel også at det er litt vel tilfeldig at du drømmer om at moren din kommer til deg i drømmene dine og at hun var død, for så å få budskap dagen etter om dødsfall i familien.

Tror dette er en sanndrøm, selv om jeg ikke forstår linken, men det er kanskje heller ikke meningen... Kan jeg spørre om hvem som fortalte deg hva som hadde skjedd? Og hvem tok kontakt, var det du eller de der hjemme?

Spør kanskje litt mye nå, men synes dette er interessant og ønsker å forstå hva som egentlig skjer i den grad det er mulig. Vet jo at det ofte er med sanndrømmer, at symbolikken ikke er helt enkel å tolke og at det derfor er først i ettertid at man forstår at det var en sanndrøm og/eller en fremsynt drøm.
Antall ord: 150
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Irmelena Sara Sol skrev:Kan jeg spørre om hvem som fortalte deg hva som hadde skjedd? Og hvem tok kontakt, var det du eller de der hjemme?
Det var jeg som ringte hjem og mamma fortalte meg på telefonen hva som hadde skjedd.
Antall ord: 44
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links