kristiane skrev:drømte i natt at jeg og noen andre mennesker vandret rundt i en kirke. La merke til at alle gikk og bar en nokså stor,og tykk bok inntil kroppen,og ble plutselig var på at jeg gjorde akkurat det samme. Da jeg kikket ned,så jeg at det var Bibelen jeg holdt i armene,og fikk en formening om at alle andre også hadde en slik. Greier absolutt ikke å tolke denne drømmen,og husker bare denne sekvensen.Bibelen var rød.
Så snodig. Observerer at jeg drømmer nokså ofte drømer som har en noe religiøs betydning.Alt i fra drøm om kirker(inne eller utenfor den),kapell,prest og en gang husker jeg et lysende krusifiks.Selv aner jeg bare ikke hva dette har å fortelle meg,så jeg har gitt opp å tolke,men begynt å spekulere i betydningen. Noen som vil komme med noe tanker og meninger angående dette?

Hva drømmen din kan bety:
*Å stå utenfor en kirke i dagslys symboliserer hell innen kjærlighet eller ekteskap. Er du inne i kirken tyder det på små problemer, men etter de er løst viser det seg at problemene var bra for deg. En kirke i tåke symboliserer midlertidige problemer. Kirkeklokker betyr ofte død eller forandring.
*Drømmer du om bibelen vil du få belønning for din snillhet.
*Fargen rød kan bety sinne, lidenskap, glede, krig, fødsel, vilje, mot, styrke, lyst, hevn, kjærlighet, suksess eller fare. Er rødt hovedtemaet i drømmen vil dette ofte bety fare.
* Jeg trur drømmen du hadde om det lysende krusifiks var et symbol på forståelse, visdom og glede etter mye slit.
Er du kristen? Da kan det hende det er noe mer bak drømmene dine.
Har du opplevd noe som kan steme med det du har drømt?