Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHealing...

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

mager
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 27 Jan 2010 12:16
14

Healing...

Innlegg av mager »

Hei igjen. No har eg prøvd meg en del på min kjære. Og eg merker eg blir heil tom og varm i armer og rygg og det kjenner ut som eg " brenner " i åverkroppen " .
Det var ei som sa at eg ville brenne meg selv heilt ut om eg ikke henter energien et sted. Ho sier at når du healer skal du tenke deg en "ankerkjetting" rundt føttene mine som går heilt inn til jordas kjerne. Så skal eg se for meg meg en lysstråle - en stråle av ren kjærlighetsenergi , som kommer fra den andre siden av universet.Og den skal eg tenke at den skal treffe meg på toppen av hodet og fylle meg med lys og kjærlighet. Da kan eg vist heale.
Men høres dette fornuftig ut eller....
Har bestilt meg boka : Vekk din indre healer . Og er dette ei bra bok om noen her har lest den??
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Healing...

Innlegg av Kimbara »

Jeg kan berolige deg; du mister ikke noe energi ved å holde på slik.

Det du beskriver er kjente og kjære "hypnose"-triks.
"Forestill deg at..." og "kjenn hvordan..." er meget vanlige fraser i mentalistenes verden. Det du gjør, uten at du selv er klar over det, er å narre både deg selv og den du healer til å føle at noe skjer. Følelser blir til i hjernen som følge av ytre eller indre stimuli.


Du har sikkert sett show på TV hvor hypnotisører får folk til å sove bare ved å knipse i fingrene? Disse menneskene sovner ikke, men de blir så påvirket av omstendighetene og viljen til å la seg hypnotisere (og forsåvidt også føle at de hjelper hypnotisøren), at de faller i en kunstig "søvn" og tror de er i transe.

Det kan virke som du har falt for den samme typen suggestiv påvirkning, og du er i godt selskap. De fleste mennesker har en tendens til å gjøre det i større eller mindre grad. Det viktigste du må huske på er, som jeg sa i begynnelsen av innlegget, at du ikke mister noe energi.
Antall ord: 197
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Healing...

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Hvis du ikke skal bruke din energi, men å vidreføre "ki" fra kilden til motaker, så MÅ du åpne "kronechacera", ta ned ned KI (se det gjerne som hvit energi) til maven din på innust, og på utpust så sender du samme mengde ned igjennom bena dine og ned i jord.

Så på andre dype innpust, så tar du ned Ki til maven, og på utpust så sender du samme mengde energi utover hele din egen kropp..

Tredje innpust, tar du ned til mave, og på utpust så sender du ut igjennom armene og ut av dine hender så "kraften" treffes midt i mellom hendene..
Denne siste gang gjøres en gang til, så er du klar til å bruke "kraften" på mottaker, uten at du blir "tatt helt ut".

MVH: Happe....
Antall ord: 131
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Healing...

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Jeg kan berolige deg; du mister ikke noe energi ved å holde på slik.
Hvordan vet du det?
Prøvd det?

Ja ja, jeg vet... Det er ikke vitenskapelig bevist....osv, osv.. Yeah, yeah... I know...


Trådstarter...

Nu har du fått den vitenskapelig forklaring fra en skeptiker,
og en med et alternativ tolkning fra en troende, så er det bare for deg å finne DITT svar ut i fra hva du nå har sett!
Antall ord: 74
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Healing...

Innlegg av Kimbara »

HappeTittenTooYouNow skrev: Hvordan vet du det?
Prøvd det?
Jeg har prøvd "healing", ja - men jeg kjenner til de mentale funksjonene som ligger bak, så jeg opplevde ikke å tro jeg "mistet energi". Jeg har dog lurt andre til å føle tilsvarende.
Antall ord: 42
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Healing...

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Jeg har prøvd "healing", ja - men jeg kjenner til de mentale funksjonene som ligger bak, så jeg opplevde ikke å tro jeg "mistet energi". Jeg har dog lurt andre til å føle tilsvarende.
Jeg healer oxo, men jeg kjenner til de åndelige funksjonene som ligger bak. Så, kanskje det er forskjellen?
Antall ord: 51
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Healing...

Innlegg av kristiane »

Og dersom man er syk,er det best å få medisnsk behandling/oppfølging samtidig med en eventuell healing.Men legevitenskap først ;)
bruker man healing i tillegg,synes jeg for min del det er greit.Så lenge man selv har en tro og et håp om healingen vil ha noen funksjon,så la hver enkelt avgjøre. for som ordtaket sier:"Tro kan flytte fjell",og tankens kraft er stor!
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ghostwisperer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 01 Apr 2010 01:54
14
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Sarpsborg

Re: Healing...

Innlegg av Ghostwisperer »

mager skrev:Hei igjen. No har eg prøvd meg en del på min kjære. Og eg merker eg blir heil tom og varm i armer og rygg og det kjenner ut som eg " brenner " i åverkroppen " .
Det var ei som sa at eg ville brenne meg selv heilt ut om eg ikke henter energien et sted. Ho sier at når du healer skal du tenke deg en "ankerkjetting" rundt føttene mine som går heilt inn til jordas kjerne. Så skal eg se for meg meg en lysstråle - en stråle av ren kjærlighetsenergi , som kommer fra den andre siden av universet.Og den skal eg tenke at den skal treffe meg på toppen av hodet og fylle meg med lys og kjærlighet. Da kan eg vist heale.
Men høres dette fornuftig ut eller....
Har bestilt meg boka : Vekk din indre healer . Og er dette ei bra bok om noen her har lest den??


:mozilla_wink: hei du. har flere evner. og healing er en av de. jeg bruker noe som heter fjern healing. jeg sender healing fra her jeg sitter. sender ut ett sterkt hvitt lys fra min sjel. i en stråle. og dette har virket bra
Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridian

Re: Healing...

Innlegg av Meridian »

Når jeg jobber med healing på venner og bekjente tar jeg ikke på dem og det overrasker mange , siden de aller fleste tror at en healer vil ta på dem.Jeg jobber også helt gratis med healing fordi jeg mener at da man har fått låne den gaven og kunne heale av Gud i dette livet skal det være gratis og tilgjengelig for alle som ønsker det.Viss jeg en gang i framtiden skal ta betalt for healingen vil det være kun om jeg velger og leve av dette slik at jeg skal kunne få et tak over hode og mat på bordet.Om de som kommer til meg ønsker etter en healing og gi en gave som takk for hjelpen tar jeg i mot for og glede vedkommende,jeg gjorde ikke dette tidligere men da ble folk veldig leiseg og da fant jeg ut at da får jeg ta i mot for og glede dem.Det hender at enkelte ønsker at jeg skal komme hjem til dem og det gjør jeg avogtil vis dette er ønskelig, men da må de dekke reiseutgiftene det koster for meg og komme dit, enten jeg skal med tog eller buss.De pengene jeg har fått i gave av mennesker jeg jobber med Healingen på bruker jeg og spare meg til videre kurs innen healing og mediumskap eller andre ting jeg måtte trenge av Matriell innen dette.Her om dagen kjøpte jeg meg en kjempefin bærbar benk for de pengene jeg har spart opp av gaver jeg har fått her og der.Jeg fikk en skikkelig healing benk vært 3800 kr og det var et bra merke også som heter Earthlite og jeg er så langdt veldig godt fornøyd med den.Dette gjør det mere behagelig for de som kommer , istede for at de skal sitte enten i soffaen eller ligge på en madrass på gulvet som var eneste alternativ her før.Den måten jeg får mennesker og jobbe med er rett og slett at de som har vært hos meg og fått Healing forteller andre om meg.

Slik jobber jeg med Healing :

jeg setter opp benken min i stua og da vedkommende kommer setter vi oss ned i sofaen.
Jeg spør da om vedkommende har vært hos healer før.Om vedkommende ikke har det
forteller jeg at det man kan merke under en healing er enten stikking,prikking,varme,kulde eller
romling i maven.Jeg spør da hva vedkommende ønsker healing for og han sier for eks
at han trenger healing for venstre ben og høyre arm.Det jeg da spør om er hvor lenge han har vært plaget med benet og armen og samtidig spør jeg han hva han mener kan være årsaken
til at han i første omgang har fått vondt.Etter jeg har fått svar på dette spør jeg han hvor vondt
han har i benet og armen nå mens vi sitter her om vi skal ta det med en skala fra 0-10 .
0 betyr at han ikke kjenner noen ting og 10 betyr fryktelig vondt.Han forteller meg da at
han i armen har kanskje 6 og i benet muligens 5 . Jeg forteller da at jeg vil jobbe med og sende
healing til ham i 30 min og samtidig vil jeg da ha litt rolig musikk i bakgrunden.
Han legger seg på benken og jeg ber han lukke øynene og bare slappe helt av under healingen. Jeg sitter bak hode hans i en stol og lukker øynene og går inn i en slags dyp søvn
mens healingen skjer.Etter Healingen forteller Vedkommende meg at det koket av varme i ryggen og at det prikket i armen hans og han kjente benet ble helt kaldt og så varmt.Jeg setter meg da etterpå i sofaen med han som fikk healing og spør hvordan skalaen er nå og han forteller meg at benet er nede på 3-4 og armen på 4-5 . Det var jo en liten forbedring , jeg forteller han at healingen vil fungere fram til dagen etter og at det er viktig at han tar det med ro resten av dagen og samtidig er det greit og drikke litt vann også.Så jeg gir han et glass vann som han drikker opp og forteller at jeg vil ringe han om noen dager og høre hvordan benet og armen har blitt. Dette er et eksempel på hvordan jeg jobber.Før jeg fikk meg benk satt folk somregel i sofaen om de ønsket det mens jeg sendte healing og jeg satt i en stol et stykke unna, dette er det noen som fortsatt foretrekker framfor og ligge på benk.det er ikke alle som vil ha musikk heller da jeg jobber,Folk er forskjellige rett og slett. Det som er veldig bra med healing er at folk trenger ikke tro for at det skal kunne fungere. Dette har jeg fått oppleve av egen erfaring.Men nå avslutter jeg dette inlegget for jeg orker ikke skrive mere klokken viser 06:09 på dataen ellers skulle jeg ha skrevet litt om mine opplevelser med fjernhealing som jeg også utfører mere av en med healing på mennesker hjemme. Gjeeesp!
Antall ord: 897

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Re: Healing...

Innlegg av snuppedilla »

Som regel blir jeg kvikk og føler meg vel etter å ha delt en healing med andre.
At man føler seg tom er hva man gjør det til..kan til en viss grad være enig med Kimbara...
Hjernen vår er utrolig og de dører du har mentalt åpne bestemmer hva som skal komme igjennom og farge din opfattelse av den samme handling der andre kan føle helt motsatt.

Det jeg ikke er enig er at healing er ren hypnose, da noe skjer som jeg ikke kan forklare påtross av at du har hjernen som en kraftfull selvoppfyllelsesmaskin og placebo effekten.
Antall ord: 107
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridian

Re: Healing...

Innlegg av Meridian »

En bekjent av meg trodde ikke noen verdens ting på Healing og har latterlig gjort det hele i mange år.Han har sett meget negativt på Healing og mener at dette er kun for og lure folk og tjene penger.Mye av grunnen til at han ser på Healing som tull er fordi han kjenner folk som har prøvd dette og blitt lurt for flere hundre kroner.Han fortalte meg at Exen hans hadde vært oss en såkalt Healer for ryggen sin der healeren hadde sittet i en stol og lagd Rape Lyder og gapet til henne og fortalte at smerten hennes ville bli sugd ut av kroppen hennes og videre til ham og så ville han da sende smerten ut i universet.Hun hadde reist seg og sakt at dette gidder jeg ikke mere og hun måtte betale 700 kr for dette tulleriet samtidig.Det var enten i Mai eller Juni i år at han ringdte meg midt på natten kl 24.00 og beklagde seg for at han hadde ringdt så sent og vekt meg men han var helt desperat sa han fordi nå hadde han fått enda mye mere vondt i hendene en han har hatt før.han klarte ikke åpne Snus boksen sin en gang og ikke ølboksen heller bare for og fortelle meg hvor ille det hadde blitt, samtidig visste han at jeg gjorde healing gratis så da hadde han ikke noe tape sa han.Jeg sa til han at jeg skal sende fjernhealing,han hadde aldri hørt om dette og jeg fortalte at da skal du bare ligge og prøve slappe av i sengen og så vil jeg sende hjemmefra.Jeg sa jeg ville jobbe med han i 30 min og at under healingen ville han enten merke kulde,varme,stikking,prikking slik som jeg forteller alle som aldri har prøvd dette før.
Jeg fortalte han at jeg ikke kunne love noe men jeg sa at enten blir du bedre,bra eller du vil ha
det like ille som nå sa jeg.Det var helt greit fortalte han.Jeg kontakter deg da om noen dager og hører hvordan det har gått etter healingen.Jeg sendte fjernhealing til han den natten og så ringdte jeg han 2 dager etterpå som jeg hadde sakt jeg skulle gjøre.Han fortalte meg at dette var det rareste han hadde opplevd han hadde merket at det hadde stikki i hendene hans og armene
og han hadde blitt helt kokhet i hode og det hadde vært varmt i ene benet og kaldt i det andre.Han fortalte meg også at han hadde blitt litt skremt over det som skjedde så han hadde holdt henda på skrittet og sakt ikke jobb her da hehe.
Da lo vi begge to , men så spurte jeg hvordan har du det med hendene ? han fortalte at det er
helt merkelig men jeg klarer faktisk nå og bruke hendene litt mere . Jeg klarer i vertfall få opp snus boksen ikke minst, og smertene er ikke så intense som de har vert men de er jo ikke helt bra enda, men jeg er bedre sa han med en glad stemme i tlf.Det han hadde lagdt mest merke til var at Den soriassisen han har vært plaget så mye av hadde blitt mindre hissig en det den var før så han mente at Healingen hadde hjulpet mest på den.3 uker etter at jeg hadde sendt Fjernehealing på han kom jeg på besøk og han viste meg hvor bra han hadde blitt på kroppen og jeg ble helt paff , han som brukte ha ryggen full av soriassis og var helt rød i hode hadde kun en Rose
nederst på ryggen og noe på bena.Detta er jo helt vilt sa jeg, jeg ble rett og slett helt rar der jeg sto , ja sa han og lo det er helt rått.Det kan jo ha vært sola som har gjort det sa jeg,med tanke på at folk med soriassis plager blir kvitt det da dem reiser til varmere strøk og da dem kommer tilbake til norge igjen kommer det tilbake.Nei! jeg tror nok ikke det er sola sa han fordi
Jeg har stort sett sitti i skyggen og ikke har jeg brukt den kremen jeg bruker på kroppen for soriassisen heller på 3 uker for den ligger igjen på hytta sa han.Det siste han sa til meg var at nå ser han på slike ting som healing på en helt annen måte og han har tenkt fryktelig på det han merket den dagen jeg sendte healing og at den soriassisen han har vært plaget av i så mange år nesten er borte og samtidig er ikke hendene hans like vonde som tidligere.Vi får prøve og jobbe mere med healing sa jeg.Det hadde jo vært helt rått om du hadde blitt kvitt all soriassisen.Ja Sa han det får vi nesten gjøre. :mozilla_smile:
Antall ord: 849

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jopsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 17 Jul 2010 21:48
13
Kjønn (valgfri): Mann

Re: Healing...

Innlegg av Jopsen »

Jeg har lest boka "Vekk din indre healer" av Eric Pearl, og synes boka var kjempebra! Anbefaler den på det varmeste :)

Fikk veldig mye ut av den :)
Antall ord: 27

Sometimes you need to lose your old self to find yourself. But when you find yourself, don't lose yourself again....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lysglimt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 06 Jul 2010 15:08
13
Kjønn (valgfri): mann

Re: Healing...

Innlegg av lysglimt »

HappeTittenTooYouNow skrev:Hvis du ikke skal bruke din energi, men å vidreføre "ki" fra kilden til motaker, så MÅ du åpne "kronechacera", ta ned ned KI (se det gjerne som hvit energi) til maven din på innust, og på utpust så sender du samme mengde ned igjennom bena dine og ned i jord.

Så på andre dype innpust, så tar du ned Ki til maven, og på utpust så sender du samme mengde energi utover hele din egen kropp..

Tredje innpust, tar du ned til mave, og på utpust så sender du ut igjennom armene og ut av dine hender så "kraften" treffes midt i mellom hendene..
Denne siste gang gjøres en gang til, så er du klar til å bruke "kraften" på mottaker, uten at du blir "tatt helt ut".

MVH: Happe....
jeg har aldri opplevd å måtte hente "ki" fra noe sted. Men jeg kan kjenne det mellom hendene likevel.. jeg har bare prøvd det noen få ganger til healing men har aldri blitt "tappet" på noen måte.. Eneste forskjellen er at hendene blir noe varmere mens jeg holder på. Etter så er alt som det pleier..

Okkesom så er det kjekt med varme hender om vinteren, skal en del til før hendene blir kalde.. hehe ;)
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links