Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheter"2012 - Skeptics VS. Believers"

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 200
Startet: 21 Sep 2008 23:00
15
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

"2012 - Skeptics VS. Believers"

Innlegg av Charlie-O »

Image
Antall ord: 0
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 252
Startet: 09 Sep 2008 22:40
15
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: "2012 - Skeptics VS. Believers"

Innlegg av NightHawk »

Nok en 2012 tråd. Artig :) .
Antall ord: 6
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

Re: "2012 - Skeptics VS. Believers"

Innlegg av Chimera »

Bilde
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mentalist.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 27 Des 2009 00:24
14
Kjønn (valgfri): Man
Lokalisering: Kragerø

Re: "2012 - Skeptics VS. Believers"

Innlegg av Mentalist. »

2012. Er det eneste som skjer, at jeg blir 2 år eldre
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
markoberto
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 124
Startet: 08 Okt 2009 22:07
14
Kjønn (valgfri): Gutt 15 ;)
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Re: "2012 - Skeptics VS. Believers"

Innlegg av markoberto »

Eneste beviset er en kalender som slutter.. made by ancient folk som ikke hadde teleskop engang.. vannskeli for å tro det.. menn har det i bakhodet! ;)
Antall ord: 25
U may like stories.. but you cant escape reality.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meesah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 01 Feb 2011 23:42
13

Re: "2012 - Skeptics VS. Believers"

Innlegg av Meesah »

*kremt* er ny her, men kaster meg ut i det.
Jeg tror...
Vel, jeg må fortelle en liten ting jeg opplevde for et par år siden.
Samboeren min har en kusine. Denne kusinen har en mann. Og denne mannen jobber for militæret.
Hva han driver med, vet jeg ikke. For når man spør, sier han bare:det kan jeg egentlig ikke snakke om.
Anyway...i brylluppet til svigerinnen min, ble han og jeg sittende og skravle. Dette var for et par år siden, og jeg hadde akkurat hørt om 2012 teoriene, og fordypet meg litt i det. Jeg skrev også en mail til røed ødegaard. Rett og slett fordi jeg hater å ikke vite. Jeg kom over noe som er skrevet om asteroiden apophis http://en.wikipedia.org/wiki/99942_Apophis, og dette var noe jeg syns er spennende.
Jeg og han begynte altså å diskutere konspirasjonsteorier, og vi kom innpå denne asteroiden, som da vil passere nære jorda, og vet dere hva han sa??
Han så beklemt ut, og sa: det kan jeg ikke egentlig snakke om.
Da ble jeg litt engstelig.
Men ellers så er jeg så naiv at jeg foreløbig ikke er superbekymret.
Verdens undergang har jo blitt spådd siden tidenes morgen. :P
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: "2012 - Skeptics VS. Believers"

Innlegg av Bearchild »

Meesah skrev:*kremt* er ny her, men kaster meg ut i det.
Jeg tror...
Vel, jeg må fortelle en liten ting jeg opplevde for et par år siden.
Samboeren min har en kusine. Denne kusinen har en mann. Og denne mannen jobber for militæret.
Hva han driver med, vet jeg ikke. For når man spør, sier han bare:det kan jeg egentlig ikke snakke om.
Anyway...i brylluppet til svigerinnen min, ble han og jeg sittende og skravle. Dette var for et par år siden, og jeg hadde akkurat hørt om 2012 teoriene, og fordypet meg litt i det. Jeg skrev også en mail til røed ødegaard. Rett og slett fordi jeg hater å ikke vite. Jeg kom over noe som er skrevet om asteroiden apophis http://en.wikipedia.org/wiki/99942_Apophis, og dette var noe jeg syns er spennende.
Jeg og han begynte altså å diskutere konspirasjonsteorier, og vi kom innpå denne asteroiden, som da vil passere nære jorda, og vet dere hva han sa??
Han så beklemt ut, og sa: det kan jeg ikke egentlig snakke om.
Da ble jeg litt engstelig.
Men ellers så er jeg så naiv at jeg foreløbig ikke er superbekymret.
Verdens undergang har jo blitt spådd siden tidenes morgen. :P
Utifra Wiki-artikkelen du linket til ser det ut til å være lite sannsynlig at denne asteroiden vil kræsje med jorda med det første. Neste gang den passerer nære nok til å bli studert er i 2013,- så da har den vel lite eller ingen sammenheng med "2012". ;) Og i 2013 vil den passere i 14.4 million km høyde.. så vi behøver neppe holde pusten.
Innen den kommer "for nær", sånn etter 2036 en gang, har nok noen kommet på en løsning. :)
Antall ord: 303
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: "2012 - Skeptics VS. Believers"

Innlegg av ludoburgero »

Ugh.

I natt hadde jeg enda en drøm om at planetene er ute å kjøre.
Disse marerittene/drømmene mine plagde meg mye for et par-tre år siden, men nå er de visst tilbake. Det startet med at jeg så tydelig og klart at det var en "ekstra sol" som ble forsøkt overskyet av kunstige skyer, og jeg så umerkede fly som fløy frem og tilbake og slapp ut gasser for å dekke til denne, men den var så skinnende og stor (og fin, men samtidig ekkel... ambivalente følelser i drømmen... farlig men fin, liksom...), så de klarte ikke å dekke den helt til.

De jobbet febrilsk, og det var også årsaken til at de ikke engang gadd å legge skjul på at deres misjon var å skygge for denne ekstra planeten som sto på himmelen og skinte.
Flere og flere fly dukket opp, de virket desperate.

Husker ikke så mye mer om drømmen, men det var inntrykk av at det var kaotiske tilstander ute i gatene da folk ble mer og mer oppmerksomme på det. Vage minner akkurat det der. Det mest tydelige var denne ekstra planeten som skinte like sterkt som solen, bare i en litt annen farge, kanskje en anelse mer gulhvit. Vanskelig å beskrive, selv om det var det klareste minnet jeg har fra drømmen min i natt. Samtidig skiftet månen posisjon veldig hyppig, det var også noe jeg bet merke i. Hele drømmen ga bare en følelse av at "noe er veldig galt her".

Interessant innlegg fra Meesah, forresten.
Jeg synes det er spennende å lese om forskjellige teorier rundt dette, og det er klart at spekulasjonene i seg selv er gøy å fordype seg litt i. Har hørt mange historier, lest mange historier, og det er med tiden blitt mange ting som sirkulerer omkring 2012.

Et litt mer far-fetched (til tider), men også interessant - og noen ganger troverdig - forum som diskuterer dette blant mye annet er AboveTopSecret.com. Et morsomt addendum til Paranormal.no - bare et lite tips! :)
Antall ord: 341
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 252
Startet: 09 Sep 2008 22:40
15
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: "2012 - Skeptics VS. Believers"

Innlegg av NightHawk »

Interessant Ludo :) . Søsterstjernen til vår egen sol går i en elliptisk bane og svinger innom vårt solsystem i ny og ne. Dette er en sol som aldri tente skikkelig (en brun dverg) som også Nasa mener de har funnet. Kanskje den er vår "bane".


Kanskje det er denne du drømmer om?
Antall ord: 57
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: "2012 - Skeptics VS. Believers"

Innlegg av ludoburgero »

Mye mulig... :)

Jeg har også drømt om en veldig rød planet, en rød lysende kule mange ganger.

Det har pågått i noen år nå. Og et av fellestrekkene i mange av drømmene, men ikke alle, er at jeg som oftest observerer dette sammen med den yngste søstera mi. Vi søker dekning fordi det er så ufattelig mye aktivitet på himmelen. En hel masse andre flyvende kuler (ikke planeter, kanskje UFOer?) som overvåker og søker seg inn etter mennesker de anser som truende.

Et annet fellestrekk er at det ofte er noe galt med månen. Den har skiftet posisjon eller "tiltet" over på skakke. Det kan virke som om jorda har dreid aksen sin dramatisk eller noe, og at det egentlig ikke er månen det er noe galt med - men moder jord selv.
Antall ord: 144
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 252
Startet: 09 Sep 2008 22:40
15
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: "2012 - Skeptics VS. Believers"

Innlegg av NightHawk »

En brun dverg ser rød ut.
Antall ord: 7
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: "2012 - Skeptics VS. Believers"

Innlegg av ludoburgero »

Ja, denne andre røde planeten da, som jeg har drømt mye om,
rødfargen minner om den som jeg har på profilbildet her.
Antall ord: 25
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

Re: "2012 - Skeptics VS. Believers"

Innlegg av Slettet_The Wolf »

ludoburgero skrev:Mye mulig... :)

Jeg har også drømt om en veldig rød planet, en rød lysende kule mange ganger.

Det har pågått i noen år nå. Og et av fellestrekkene i mange av drømmene, men ikke alle, er at jeg som oftest observerer dette sammen med den yngste søstera mi. Vi søker dekning fordi det er så ufattelig mye aktivitet på himmelen. En hel masse andre flyvende kuler (ikke planeter, kanskje UFOer?) som overvåker og søker seg inn etter mennesker de anser som truende.

Et annet fellestrekk er at det ofte er noe galt med månen. Den har skiftet posisjon eller "tiltet" over på skakke. Det kan virke som om jorda har dreid aksen sin dramatisk eller noe, og at det egentlig ikke er månen det er noe galt med - men moder jord selv.
Ja, jeg har også lagt merke til at månen har skiftet litt posisjon. Har prøvd å nevnt det for andre, men det virker ikke som de har lagt merke til det. Den ligger liksom mer på siden nå...

Det er nok noe med jorda. Jeg vet ikke om det har noe med en asteroider å gjøre, men om jorda har "flyttet" litt på seg. Tyder det på at et annet himmellegme som er mye større en jorda, kanskje på størrelse med jupiter eller saturn er på vei mot jorda. Den trenger ikke å treffe oss, men tiltrekningskraten dens vil være så stor at det vil gjøre skade likevel. Det kan være mange, mange tusen år til noe sånt skjer :)

En annen ting er at magnetfeltene flytter seg, nord blir sør og sør blir nord. Det kan påvirke mye. Men det er uansett en helt naturlig prosess
Antall ord: 301

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 252
Startet: 09 Sep 2008 22:40
15
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: "2012 - Skeptics VS. Believers"

Innlegg av NightHawk »

ludoburgero skrev:Ja, denne andre røde planeten da, som jeg har drømt mye om,
rødfargen minner om den som jeg har på profilbildet her.
Her er et bilde av en brun dverg

Bilde





Endret av Admin, - ordnet billedlinken.
Antall ord: 40
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: "2012 - Skeptics VS. Believers"

Innlegg av ludoburgero »

The Wolf skrev:Ja, jeg har også lagt merke til at månen har skiftet litt posisjon. Har prøvd å nevnt det for andre, men det virker ikke som de har lagt merke til det. Den ligger liksom mer på siden nå...

Det er nok noe med jorda. Jeg vet ikke om det har noe med en asteroider å gjøre, men om jorda har "flyttet" litt på seg. Tyder det på at et annet himmellegme som er mye større en jorda, kanskje på størrelse med jupiter eller saturn er på vei mot jorda. Den trenger ikke å treffe oss, men tiltrekningskraten dens vil være så stor at det vil gjøre skade likevel. Det kan være mange, mange tusen år til noe sånt skjer :)

En annen ting er at magnetfeltene flytter seg, nord blir sør og sør blir nord. Det kan påvirke mye. Men det er uansett en helt naturlig prosess
Ja, det siste du sier her er jo faktisk noe som skjer.
Litt dumt at man ikke kan snakke om sånt uten å bli stemplet som paranoid dommedagsprofet :lol:

Polene er jo på vill vandring. Det er, som du sier, en naturlig prosess, men at magnetfeltene våre flytter på seg i så drastisk grad som de har gjort de siste hundre årene - og bare enda raskere og raskere de siste ti årene - det er ikke akkurat noe man ville kalt like naturlig.

Igjen... hva er naturlig? Er ikke egentlig alt "naturlig"?

Nå har jeg ikke lagt merke til at månen har tiltet selv, bortsett fra i drømmene mine.
Har hørt andre påstå dette - faktisk ikke få mennesker heller! Og mange av disse hobbyastronomene sitter der og skriker og poster videoklippene sine på YouTube og spør hva i all verden det er som skjer. De blir bare møtt med hån og latter, for folk liker helst å leve i sin trygge boble. Dessuten er det så mange som har fyrt opp hverandre med hysteri, og det som blir følgene da er litt "ulv, ulv"-effekt. For hvis det faktisk i det hele tatt ER noe som skjer der ute utenom det vanlige, vil vi nok nå bare tenke at alt bare er opphauset og hysteri fra folk som frykter dommedag.

Synd, men sånt er det jo. Og det er også naturlig ;)

Jeg skal ikke være for sikker på verken det ene eller det andre.
Det kan for all del være at store destruktive krefter står og banker på døra om ikke lenge, men da er det så lite man kan gjøre med det, annet enn å bare omfavne livene våre og leve dem som vi vil - med hensyn til hverandre og i så god harmoni som vi klarer å etterstrebe.

Ingen grunn til å stresse, men det er klart at man blir fascinert og gjerne også litt skremt.
Tross alt - så har vi ødelagt veldig mye selv her på jord. Og vi kan nok ikke påta oss skylden for store himmellegemer som er på vei mot oss, selv om sikkert mange kristne og fanatisk troende ville sagt at det er Guds hevn mot menneskene og at hans vrede nå er utløst pga. sex og alkohol før ekteskapet, eller hva enn, mens andre igjen ville holdt en knapp på at vi har åpnet pandoras eske for lenge siden ved å utvikle våpenteknologi, HAARP og leke guder - og at dette også er tegn på at endetiden er nær.

Uansett hva det er, så hjelper det ikke med frykt. Vi må holde fast på det vi har og heller være glad for at vi faktisk har livet. Omfavne det og la det spire og gro, vokse på oss selv og hverandre. For frykt kan nure opp både hat og ytterligere paranoia, og det er jo allerede et sånt skakkjørt samfunn vi lever i. Så jeg ser helst at uansett hva det er som skjer rundt oss, som vi ikke kan gjøre noe med - så bør vi heller fokusere på det vi kan gjøre noe med - lokalt!

Og at det starter med oss selv.
Antall ord: 699
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links