Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKwe are the world

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

We are the world! ny eller original?

liker den nye best
0
Ingen stemmer
liker originalen best
6
50%
begge var like bra
3
25%
liker ingen av de
3
25%
 
Totalt antall stemmer: 12

Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1483
Startet: 09 Nov 2005 15:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

we are the world

Innlegg av eile-joha »

Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: we are the world

Innlegg av kristiane »

Jeg holder en knapp på "den gamle versjonen" :) Synes den er nydelig,den dag i dag. Blir aldri lei av den :notworthy:
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: we are the world

Innlegg av Hecate »

Jeg synes den gamle er best. Det henger sikkert sammen med at jeg liker flere av de artistene som var med på originalen, enn den nye versjonen.
Antall ord: 27
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: we are the world

Innlegg av Moonstone »

Jeg kjøpte orginalen på vinyl når den kom ut i 1985.
Sangen er fin nok den, og til et godt formål.
Synes ikke den nye var noe særlig nei..for mye soul og rapping(what the?!)faktisk..
Antall ord: 41
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: we are the world

Innlegg av zind »

Jeg holder nok med resten av dere i at den første er best,
men syntes den nye versjonen var rørende og fin på sitt vis den også, tross i rap og enkelte artister jeg fint kunne klart meg uten. Kjente det plaget meg litt at duden som holdt introduksjonen satt med bæsjetryne mens han liksom skulle være så alvorlig,... kleint :)
Antall ord: 64
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 200
Startet: 21 Sep 2008 23:00
15
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: we are the world

Innlegg av Charlie-O »

Sett bort i fra autotuningen så synes jeg den nye versjonen var ganske bra, men jeg klarer ikke å velge ut en favoritt blandt de to, begge er bra på sin måte=)

Jeg vet ikke helt hvorfor men det er noe som er vakkert med at personer med kjendisstatus tar seg fri fra sine materialistiske overflodsliv og gjør noe som hjelper andre, og hvem har vel større mulighet enn nettopp dem. Denne låta vil nok samle inn utenkelige høye summer fra verden over, og det varmer mitt hjerte å se all denne godheten.
Slike ting gir meg troen tilbake på menneskeheten, det er grusomt det som har skjedd, men av og til trengs det en katastrofe for å få frem det beste i mennesker.

Vel, noen av disse kjendisene ble vel med for å sette seg selv i et bedre lys uten å kanskje tenke for mye over formålet, men uansett så var det en god gjerning, så all respekt til alle som arrangerte og deltok :mozilla_smile:

-Charlie
Antall ord: 170
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: we are the world

Innlegg av Hecate »

Likte innlegget ditt, Kjapz :)

Jeg tenker litt sånn at låta skal jo trossalt selge for å ha noen effekt for Haiti. Da er det vel kanskje litt vesentlig om den er verdt å kjøpe? Jeg hadde ikke kjøpt den nye versjonen, så der fikk ikke Haiti mine 5 cent eller hvor mye som ville gått til dem av salget...
Antall ord: 62
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: we are the world

Innlegg av Hecate »

nei, men hva er personlig i en slik situasjon? Røde Kors som bruker mer penger på adm og lønninger enn på nødhjelp? Eller at G7-landenen endelig bestemmer seg for å slette gjeld? At statsledere uttrykker sin sympati.
Det er vel kun de som reiser ned dit og graver som faktisk bidrar med noe personlig. De som gir av seg selv, ikke av lommeboka for egen samvittighets skyld (eller publisitet).

Jeg er forsåvidt helt enig med deg i at det er hånlig å lage show av dette.
Kanskje ennå verre at de ikke en gang greide å skrive ei ny låt, men bare flikka litt på en gammel en ( i ekte hiphop-stil, de er jo fantasiløse) og satset på å få smurt trynet sitt litt på nettet og late som om de genuint gjør noe bra. Band Aid og veldedighetskonserter...kanskje det har utspilt sin rolle i denne materialistiske, kapitalistiske verden? Kanskje alt dreier seg om PR? :666
Antall ord: 162
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: we are the world

Innlegg av zind »

Jeg elsker denne sangen, men skal jeg gi til haiti gjør jeg det nok på en annen måte og desverre er jeg nok så kynisk at jeg tror de fleste artistene gjør dette hovedsaklig for promotere seg selv. Så jeg satt med noen av de samme tankene som deg dere desverre. I hvertfall når disse artistene antagelig kan ta en mye større sum ut av egen lomme enn det de vil tjene på inntektene av denne sangen.. Også syntes jeg på toppen av det hele det er en sleip utnytting av michael jackson død, uansett hvor mye jeg ønsker at det fine budskapet i tekstene hans skal bli hørt.
Antall ord: 116
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: we are the world

Innlegg av Regn »

Jeg syns all autotuningen var skikkelig malplassert. Det ble uprofft og teit. Rappingen var også helt på tryne. Jeg syns det var mange bra stemmer med i den nye versionen, men den rørende og magiske stemningen fra originalen klarte IKKE å gjenskapes.

Det eneste som var rørende med den nye versionen, var bildene som ble vist fra Haiti, på videoen.

Ellers, dødt og uekte.
Antall ord: 66
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: we are the world

Innlegg av Moonstone »

Regn skrev:Jeg syns all autotuningen var skikkelig malplassert. Det ble uprofft og teit. Rappingen var også helt på tryne. Jeg syns det var mange bra stemmer med i den nye versionen, men den rørende og magiske stemningen fra originalen klarte IKKE å gjenskapes.

Det eneste som var rørende med den nye versionen, var bildene som ble vist fra Haiti, på videoen.

Ellers, dødt og uekte.
Autotuning slipper man vel ikke unna i dagens musikkverden...desverre!
Trenger jo ikke sangtalent lenger, bare se sexy ut og vise kropp.
Resten tar autotuningen seg av...æsj
Antall ord: 96
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links