Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerSkytsengel/Ånder?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Sumalee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2010 22:57
15
Kjønn (valgfri): Jente

Skytsengel/Ånder?

Innlegg av Sumalee »

Hei :)

Jeg har alltid vært interessert i det overnaturlige, men har ikke opplevd mange hendelser. Men det har begynt å skje litt ting i det siste, etter at jeg har engasjert meg mer i temaet, og leser bøker om det.
En gang jeg satt på rommet mitt, så begynte det å bli sent, og jeg var egentlig ganske trøtt. Jeg satt på pcen og hørte på musikk, da det plutselig kom et høyt smell bak meg. Det var akkurat som noen klappet en gang i hendene veldig høyt, eller smalt en ballong. Jeg skvatt jo himmelhøyt og datt nesten ut av stolen. Det var ingenting som hadde veltet eller knust, ingen dører hadde smelt igjen, og ingen vinduer åpne. Altså jeg fant ingenting som kunne ha forårsaket det smellet, men er sikker på at det ikke var i fantasien min også, siden det føltes så virkelig og jeg hørte det så godt!
Jeg ble litt redd og gikk å la meg. Foran sengen min hadde jeg en skjell-uro. Og plutselig gikk den en halv meter ut til siden, akkurat som noen gikk rett igjennom den! Og det var så virkelig. Jeg satt å så på det. Ingen vind eller noe som helst kan ha forårsaket at den plutselig føyk ut i luften. Og da ble jeg så redd at jeg ropte ut at det som var her måtte forsvinne. Og da ble det stille. En veldig merkelig hendelse, men føltes ut som noen på en måte skulle få meg til å innse at jeg måtte gå å legge meg eller noe sånn. Høres sikkert litt rart ut, jeg trodde jeg hadde blitt gal når jeg opplevde dette, men alt var så virkelig. Det var etter at det her skjedde jeg begynte å lese mer bøker og engasjerre meg mer om temaet. Hadde begynt å tro at det kanskje var en skytsengel som var på rommet mitt ?

Det siste som har skjedd nå, var når jeg overnattet hos en vennine for noen dager siden. I huset hennes er det en dame som går igjen, har hun sagt. Hun er veldig snill, og går bare rundt å passer på de. Hun skrur av og på vannkranen om natten og rydder, så ting plutselig kan dukke opp ett annet sted. Jeg hadde ikke opplevd noe når jeg har vært der tidligere, men når jeg var der for litt siden skjedde det ting jeg aldri har hørt før. Vi hadde lagt oss, og hun sovnet med en gang, mens jeg lå våken en stund. Det var da jeg begynte å høre ting. Først gikk vannkranen av og på kjøkkenet i annen etasje midt på natten. Så begynte jeg å høre en hund som gikk rundt ( Sånn at man hører klørne på parketten ) Var sikker på at dette var hennes gamle hund, som nå er død som gikk rundt der. Den gikk først oppe i andre etasje, så plutselig gikk den nede også, forbi rommet vårt. Det var litt skremmende, men samtidlig litt spennende. Jeg var jo ganske redd, siden alt var mørkt, og jeg lå og hørte på dette. Men plutselig så åpnet døren til rommet vårt seg. Jeg lå med ryggen til døren, og jeg turte ikke snu meg. Da var jeg virkelig redd. Lyset fra gangen kom inn i rommet, og døren sto åpen litt, føltes nesten ut som noen bare kikket inn, også lukket den seg forsiktig igjen. Jeg var veldig redd akkurat da, og turte ikke gå ut eller røre meg nesten. Med alle disse lydene og døren som åpnet seg. Jeg har aldri opplevd så mange ting på en gang før. Og senere i dag fikk jeg en telefon av hun jeg nettop hadde vært hos. Hun var så redd, fordi natt til i dag hadde hun plutselig våknet, og det hadde stått en skygge ved sengekanten hennes i ett minutt og så forsvunnet. Hun så ikke tydelig hvem det kunne være, så bare en mørk skygge. Og hun fikk følelsen av at det var en mann, og ikke den damen som pleier å være i huset dems. Kan en ånd plutselig bare dukke opp, som ikke har vært der før?

Dette ble en veldig lang melding! Er det noen andre som har opplevd noe lignende ?

Hilsen
Anette
Antall ord: 757

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
20
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: I fjordstrøka innafor
Har takket: 1453 ganger
Blitt takket: 1747 ganger
Kjønn:

Re: Skytsengel/Ånder?

Innlegg av Asbjørn »

Høres for meg ut som du er i ferd med å "åpne" for paranormale fenomen.
Selfølgelig KAN det være andre forklaringer her, og fantasi med i bildet, du får legge merke til, og være kritisk over de ting du opplever.
Mange ganger kan litt "selvkritikk" - og logisk tenkning gjøre at du finner andre og naturlige forklaringer på endel hendelser.
Kan noe annet ha forårsaket lyder, f.ex ? Ei grein som slår mot vegg eller vindu, kan gi ganske skumle lyder...

Derfor må en være kritisk til hva en opplever, fantasien kan lett medføre at helt naturlige ting blir no helt annet.
Når du har oversikt over hva du tror kan ha naturlig forklaring, kan du så konse mer på det du ikke finner logiske forklaringer på - og se om det er no "mønster".

A
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sumalee
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Sumalee »

Det har du helt rett i. Men det som var så rart, er at jeg prøvde å finne et svar på hva det kunne være. Det kan ikke ha vært en grein foreksempel, fordi jeg har bare asfalt utenfor vinduet mitt. Fikk på en måte den følelsen som om noen skulle '' si i fra '' at jeg måtte gå å legge meg eller noe.
Men det kan være fullt mulig at jeg begynner å bli mer oppmerksom på sånne ting, jeg får bare følge med videre :)

Men også om natten, når jeg ser ut i rommet og det er helt mørkt, så ser jeg så rare lys eller farger på en måte. Er akkurat som nordlys nesten, også er det gjerne blått. Ser det veldig ofte. Har tenkt på at det kan sikkert være noe med øynene, men føles ut som jeg ser usynlige små partikler nesten som bevger seg i luften, også på dagen. Er det engergier man kan se?
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
koien
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Des 2009 22:31
15

Innlegg av koien »

Hei. dette har jeg merket den senere tiden også. når det er helt mørkt
i rommet og jeg ligger med åpne øyne og bare ser ut i mørket, da kommer dette rare
"nordlyset".det sveiper fram og tilbake og skifter av og til farge. jeg må også
legge til at jeg har helt vanlig godt syn. jeg mediterer ofte, og da hender det
også at dette opstår. vet ikke helt hva det er, men det er pent å se på værtfall.

mvh koien.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sumalee
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Sumalee »

Så godt å høre at andre ser det også! Jeg begynte å lure på om jeg var gal. Jeg har også helt normalt syn. Men ser dette '' nordlyset '' når det er mørkt. Det er veldig vakkert, og får meg til å slappe av. Men lurer veldig på hva det er for noe.

Mvh
Anette
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vannmelon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Apr 2008 15:41
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av vannmelon »

Jeg har også sett det lyset :O ser også ofte sånne små lys-ormer i lufta...
Jeg har ikke helt greid å åpne meg for det paranormale, hver gang noen prøver å få "kontakt" blir jeg redd å sier "Vent noen uker til, jeg er ikke klar enda..." Jeg holder imedlertid på å lese om auraer og sånn, sånn at onde ånder ikke kan påvirke meg. Har dessverre hull i auraen tror jeg :mozilla_cry:
Antall ord: 74
Every nigth in my dreams,
I see you, I feel you :))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links