Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKGitar-soloing

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Gitar-soloing

Innlegg av zind »

Drømmer må vel være mitt mellomnavn om jeg skulle hatt ett. Og der er jeg uhelbredelig. Jeg elsker å drømme både i våken og sovende tilstand

Men siden jeg er så "uhelbredelig" så har jeg vært nødt til å ta meg selv litt i nakken og jobber med å gjøre noe ut av alle disse drømmene også; h-a-n-d-l-i-n-g. For når man virkelig handler på det man drømmer om og ønsker seg mest av alt så kan ting bli ganske så moro!
Antall ord: 96
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Gitar-soloing

Innlegg av zind »

hehe, ikke så veldig dypt :oops: men for meg stikker det likevel ganske dypt, jeg har en tendens til å favorisere drømmene i seg selv fremfor å realisere de. Elsker å tenke ut scenarioer og "løse de" mentalt, sitte å lese om hvordan man binder bøker eller lager eget kraftverk. Når jeg har skjønt hvordan ting fungerer syntes jeg ofte det er kjedelig å gjennomføre det i praksis.... men gitar skal jeg være enig i er deilig meditativt og moro. Har bare så vidt begynt (som med alt annet), men har for all del fått med meg at det tar masse tid og krever mye å bli god. Er imponert over alle som klarer å fordype seg i noe så mye at de blir skikkelig dyktige, her mangler det litt tålmodighet for slikt - hopper fra det ene til det andre, har tusen hobbyer og x-antall baller i lufta på en gang
Antall ord: 153
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Gitar-soloing

Innlegg av ludoburgero »

Creol skrev:Jeg er der hvor jeg øver og drømmer meg bort. Drømmer om at folk ser det jeg gjør, og digger det jeg gjør. At jeg er på en scene og gjør det jeg skal.
Jeg blir så glad i å lese det du skriver! :D
Realiser drømmene dine!
Men uansett.. Noen andre som har det slik?
At man er en drømmer?
I'm just a dreamer... I dream my life away...
Some may say that I'm a dreamer... but I'm not the only one...
Cheer up, sleepy Jean... oh, what can it mean... to a... daydream believer...
Dream... dream, dream, dream... whenever I want you, all I have to do... is dream...
Did I dream you dreamt about me?
Come on, dream on, come on dream on, boy - your dream will come alive...
What a day for a daydream...
I find it kind of funny, I find it kind of sad; the dreams in which I'm dying are the best I've ever had.

Hæ?

Det er jo tusenvis... kanskje millionvis... av sanger... som handler om å drømme!
Jeg er en drømmer, jeg også. Tror faktisk flertallet av oss er det.

For en fin liten virkelighet å rømme til! En annen virkelighet der ingen begrensninger finnes!
Nydelige greier, men drømmer kan realiseres. Drømmer kan bli til virkelighet.
Drømmene dine kan inspirere deg - og det å basere livet sitt på en drøm kan være noe av det beste du gjør, og det viktigste! Ikke la deg stoppe av crappy kritikk, Creol!

Om du gjør noe med beste intensjon og legger sjela i det, vil du gi det et særpreg uansett.
Nå er det en god tid for å spille på særpreget... på det unike... folk ønsker å se ekte mennesker gjøre ekte ting, og vi går heldigvis mer og mer vekk ifra glattpolerte imitasjoner det fins 13 av på dusinet... vel, de fleste av oss... og spør du meg, er det akkurat sånn det skal være! :D

Grip anledningen! Jeg tenker også mange ganger som deg...
Hvor mange ganger har jeg ikke drømt meg vekk der jeg både spiller gitar foran mange tusen mennesker og der jeg synger, der jeg spiller trommer og mye annet.
Saken er at jeg knapt kan spille gitar - det er et faktum. De eneste som skryter av meg er de som ikke klarer å spille selv. Og noen ganger vet jeg at folk skryter fordi de ønsker å motivere.
Det jeg derimot har fått mindre skryt for, men som folk likevel bemerker sånn iblant, er at jeg synger rent og fint... men jeg synger nemlig aldri, med mindre jeg er alene. Det hender jeg glemmer meg ut, f.eks. på jobb - så tøyser vi mye og har det mye moro iblant. Og jeg vet at dersom jeg hadde hatt litt mer guts og sjøltillit, så kunne jeg faktisk gjort noe innenforbi sang.

Tror du også vet best selv, på lik linje som meg, hva du er flink til og hva du er mindre flink til.
Det du er mindre flink til går det definitivt an å forbedre. Så lenge du har gnisten... interessen og vet at det finnes et potensial for forbedring, så GO FOR IT! JEG MENER DET, helt alvorlig!

Ingen tid er mer riktig enn akkurat når du føler deg mest engasjert!
Det er da du skal gripe anledningen og realisere drømmene dine!
En drøm av gangen, kanskje! For om du ikke bestandig kan være et multitalent, så finnes det jo alltid... teknikk! Noe som alle ikke-naturtalenter benytter seg av, og som også naturtalenter, skikkelig begavede mennesker bruker iblant som kompensasjon for den lille tingen de ikke får til.

Husk at det finnes tusenvis av måter å mestre ting på! ;)


Lykke til!
Antall ord: 650
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Gitar-soloing

Innlegg av Moonstone »

Creol skrev:Ofte kommer jeg halvveis i transe når jeg tenker på hva jeg kan bli og hvor jeg kan spille og hvem jeg kan spille med og slikt. Jeg er mest interessert i å spille GNR- og VR-cover, og lage egen musikk som likner på det, så er jo det jeg drømmer om. Bra drømmer, men jeg håper jo det ei gang vil bli virkelighet. Det får jo tida vise, men jeg håper. Tenkte å dra på meg en flosshatt med et concho-belt de første gangene, om jeg skal spille GNR-cover med bandet. Men det er nok også noe som vil forbli en drøm. Jeg aner ikke.
Men uansett.. Noen andre som har det slik?
At man er en drømmer?
Selvfølgelig er jeg en drømmer mann..det har jeg vært hele livet.
Dagdrømming har reddet meg fra mang en kjedlig situasjon, som det å lære unyttige og uintressante fag på skolen..
Men ikke bare drøm mann, få noe konkret ut av dem, sett deg MÅL.
Øv skikkelig på gitar, studer instrumentet og skalaer. Jegg ut en add om at du søker et band.
Om du faktisk når dine mål engang, er ikke det viktigste.
Det viktigste er reisen til målet, og trangen til å nå det.
Lag et band, kos deg, dagdrøm, do your thing man :coffe2
Antall ord: 237
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Gitar-soloing

Innlegg av zind »

Go Creol! You can do it! :D
Antall ord: 6
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !