Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsynthetikke 2012 men nå

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

ikke 2012 men nå

Innlegg av zind »

Etter å ha lest litt i 2012-tråden kjente jeg at jeg ikke egentlig var så interessert i 2012, men veldig interessert i hva dere mener om tiden vi er inne i NÅ sett i åndelig perspektiv?

Er det mange som opplever at ting skal opp og ut?
Er det en fin tid?
...tung tid?
Rensing?
Noen som føler de ser en viss forandring/tendens i mennesker som går igjen?
Antall ord: 72
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av Bearchild »

Jeg har lagt merke til en ting- som dòg ikke kan kalles åndelig. Om det er noe "nytt av tiden" vet jeg heller ikke, jeg har tenkt at det bare er sånt som følger med alderen å legge merke til..
Men så prata jeg med ei her om dagen som også mente dette var "bemerkelsesverdig".

Altså,- sånne type "utmattelsessykdommer/ syndromer". Jeg ser veldig mange mennesker rundt meg, i alle aldre, som har type diffuse symptomer som legene ikke finner ut av hva er. Jeg aner ikke om det har noesomhelst med "nå" å gjøre, kanskje mest naturlig å tenke at dagens krav til oss mennesker har nådd et punkt hvor kropper sier stopp?

Men jeg tenker ikke på sånne vanlige "sliten og lei"-symptomer heller, mer sånne hvor folk blir fysisk syke. ME, f.eks, virker jo nesten som en ny folkesykdom. Hadde det dreid seg kun om eldre hardt arbeidende mennesker hadde det vært mer "normalt" i mine øyne, men jeg har fått inntrykk av at folk rett og slett kollapser rundt meg.. og jeg ser det stadig oftere, også hos barn og unge.

Om det skyldes "samfunnet" eller om det har med "tiden vi er inne i".. neimen om jeg vet?
Antall ord: 210
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av zind »

Hehe, jeg som har vært gjennom ME-helvete kunne sagt mye om akkurat det... men ja, det har nok definitivt noe med "tiden" å gjøre. På en annen side er det nok en del forskjellige ting som går innenfor ME som har relativt like symptomer, noe vet man årsaken til andre ting er ganske uvisst.

Men jeg tror vel egentlig ikke det er tvil om at det at så mange blir syke har noe med tiden vi lever i å gjøre. Gud, her kunne jeg egentlig skrevet en mye, men det blir mer relatert til helse og den delen der. Hmmm... samt litt konspirasjonsteorier og..mye...rett og slett bare mye jeg har på hjertet rundt de tingene der. nei vettu bearchild, kanskje jeg kommer tilbake til det i morgen :)


Rune Øverby er det sikkert mange som vet hvem er. Han sier det er mange som opplever dårlig hukommelse for tida fordi intuisjonen "tar over". Dårlig hukommelse anyone? ;) fin unnskyldning for oss gullfisker da, liker den

Ellers så hører jeg som sikkert en del andre mye snakk om at ting skal opp og ut. At det kan være en del krangler og frustrasjon både blant familiemedlemmer og venner. Jeg syntes jeg har sett innmari mye som har kommet til overflaten hos de rundt meg, og i meg selv. Mange stiller spørsmålstegn med verden vi lever i og de ordentlige verdiene i livet, på en måte som virkelig ikke ligner disse menneskene. Er det ingen andre som opplever noen av disse tingene... og har opplevd det de siste årene?
Antall ord: 268
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av ludoburgero »

Kort og grovt:

2007-2008, på nyåret der, snudde egentlig alt til det jævligere.
2008 var et forferdelig drittår. 2009 var blandet, men ble tungt mot slutten.
2010 har startet rimelig fair, store forandringer på gang, virker som å gå mot det bedre.

Dette gjelder erfaringer og opplevelser. Åndelig sett, må jeg se mer helhetlig på det.
Da virker det som om jeg er mer fokusert og opplyst. At jeg nærmer meg noe større enn meg selv.
Antall ord: 81
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av Bearchild »

Jeg skulle gjerne følt meg både mer opplyst og nærmere noe større enn meg selv. ;)
Helt ærlig er jeg litt snurt for at jeg ikke merker noen av disse "forandringene". Er jeg liksom ikke bra nok til å være med på moroa jeg eller?? :p

Eller er det som jeg nevnte lenger opp,- at mye av disse forandringene jeg legger merke til hos andre (og jada, også hos meg selv) kan sees på som en naturlig del av det å bli "voksen"? At jeg legger merke til ting rundt meg som jeg kanskje ikke la merke til før.. at jeg selv har hukommelse som en gullfisk har jeg heller ikke tenkt på som en del av forandringer rundt meg, det er jo bare jeg som begynner å bli gammel. :oops:

Men da liker jeg såklart bedre Rune Øverby`s forklaring.. ;)
Antall ord: 142
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av ? »

bare et rask svar etter å ha skummet gjennom tråden.

om det skjer mere eller mindre, enn tidligere, det er jo ut fra et perspektiv på det aktuelle lokale plan hvor man selv befinner seg i nåtid.

at det er en voldsom karmautløsning i dag, i forhold til tidligere, blir jo å se ut fra hver og ens eget ståsted.

ME, kan være et klart resultat av forrige generasjons velsignelse med ferdigmat, velsignet av toro og nestlè, med flere.

Hukommelsen er svekket av den enkle grunn at mennesket ikke selv trener sin hukommelse tilstrekkelig, mye på grunn av medias påvirkning over lang tid, og det fakta at man faller ned i molefonkenheten fordi så lenge man er styrt av selviskhet er prinsippene ganske klare.
man blir ikke en god skihopper uten å trene, eller ved å se instruksjonsvideor.

At hukommelsenm svekkes på grunn av intuisjonens stigende energi er nok å ta litt i fra rune øverby, og han vet selv at intuisjonsenergien er kun latent i våres legemer, og først må vi gjennom balansering av følelser og intelekt før det vil gi noe utslag i det hele tatt.

men tanken om intuitet er jo ganske morsom da, men som hukommelse, følelse eller intellekt, så må man trene, trene og trene.

noe dritt er det altid, ikke sant... :p
Antall ord: 223
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av Moonstone »

zind skrev:Rune Øverby er det sikkert mange som vet hvem er. Han sier det er mange som opplever dårlig hukommelse for tida fordi intuisjonen "tar over". Dårlig hukommelse anyone? ;) fin unnskyldning for oss gullfisker da, liker den
Ellers så hører jeg som sikkert en del andre mye snakk om at ting skal opp og ut. At det kan være en del krangler og frustrasjon både blant familiemedlemmer og venner. Jeg syntes jeg har sett innmari mye som har kommet til overflaten hos de rundt meg, og i meg selv. Mange stiller spørsmålstegn med verden vi lever i og de ordentlige verdiene i livet, på en måte som virkelig ikke ligner disse menneskene. Er det ingen andre som opplever noen av disse tingene... og har opplevd det de siste årene?
Rune er en fin fyr vet du :coffe2
Har et par bøker med han + at jeg har vært på et par foredrag.
Det med at folk virker som å ha dårligere hukommelse om dagen kjenner jeg meg igjen i.
Også at det er mer fokus på hva som er riktige verdier, og en økende bevissthet om hvorfor vi er som vi er, og gjør som vi gjør, og vår plass/funksjon i Universet.
Familier snakker mer sammen om problemer, verdier, oppdragelse osv.
Jeg merker absolutt et skille fra bare 15 år siden.
Folk følger ikke blidt autoriteter like mye lenger, men har et mer holistisk/Gnostisk tilnærming til det spirituelle enn det gamle agnostiske.

Om dette kommer av at Universet er i forrandring og påvirker oss, eller om VI er under forrandring, og påvirker Universet, vites ikke..
Antall ord: 283
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av ludoburgero »

Når det kommer til hukommelse, vil jeg gjerne sitere fritt fra hukommelsen (grøss og gru!)
fra ei bok jeg leste for en stund tilbake. Den handlet om hvordan vi kunne forbedre den.

Boka ble innledet med at vi alle trodde vi hadde dårligere hukommelse enn vi egentlig har.
Dette fordi vi fokuserer litt mye på det, og så går vi rundt og sier:
"Jeg husker så dårlig". Visst er det sant at etter i begynnelsen av 20-årene begynner
alle vi å huske litt dårligere, men så er det også sånn at det er nødvendig for å gi rom
for å lære noe nytt. Vi husker det vi må huske, og det som glemmes er ikke så utrolig viktig.

Dere snakker om et samfunn hvor vi bruker mye intuisjon og medias påvirkning,
og det stemmer nok til en viss grad. Hovedansvaret hviler likevel på oss selv.
Det kan fort bli feil, i mine øyne, om man begynner å finne "grunner" for å rettferdiggjøre det,
da det samtidig også - ironisk nok - ender opp som "troll i ord" og unnlatelser...

For tiden fokuserer jeg helst ikke så mye på "hvor dårlig hukommelse jeg har", og tro det eller ei:
den er "bedre" enn noensinne! Prøv det!
Som andre her sier, det kan nok ha mye med mat og kosthold å gjøre, men ikke minst livsstil,
men når alt kommer til alt så er fokus det mest avgjørende.
Hva bruker du egoet ditt til, og hvordan bruker du det?

I relasjon til alt det av informasjon du tråler gjennom iløpet av en dag,
så er det ikke det spor rart at vi mister litt fokus og at vi "ikke husker like bra".
Hjernen må sortere igjennom store mengder informasjon du ikke trenger.
Vær veldig klar over hvor du fester din fokus og hva du bruker tiden din på!

Og så er det kanskje greit å nevne at mange av oss ikke går på skolen lengre..?
Der er det helt klart så mye lekser og prøver og systematisk læring at man får
trent hukommelsen akkurat slik det trengs. Nettopp for å være der... på skolen...

Egentlig ikke rart at vi går med disse tankene.
Aller mest kan det kobles til vår personlige livssituasjon. Alt sammen.
Antall ord: 389
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av Bearchild »

At hukommelsen blir dårligere hos folk er jo ikke så rart mtp hvor lite vi egentlig behøver å tenke selv. Avtaler, telefonnummer og sånt lagrer vi jo bare på telefonen. Det er hele tiden et eller annet apparat som minner oss på noe.. det er vel generelt veldig lite man behøver å planlegge/ tenke på, noe eller noen forteller oss hva og når ting skal gjøres.

Og alle disse sykdommene tror jeg er en slags degenerering av menneskene. Både som resultat av at vi er for mange, og også som nevnt over dette med forrige generasjons forfall. Kanskje det er noe i dette med at bare så og så mange overlever 2012, at menneskeheten er så råtten og degenerert at man må starte på scratch.

Er noe av denne forandringen å innse at vi må stanse å reprodusere? Eller for den del, er ufrivillig barnløshet en del av denne forandringen..? Jeg kjenner ikke til konkrete tall på forskjellige sykdommer, men innbilder meg at snart "alle" kjenner noen med ME, fibromyalgi, endometriose, diverse revmatiske sykdommer, autoimmune sykdommer osv. Hva skjer med at dette "tar helt av"?

I starten når jeg hørte om "Vannmannens tidsalder" og "opplyst menneskehet" og endringer på det astrale plan hadde jeg heller håpet på en triveligere endring. Men for at noe skal bli bedre må det kanhende bli mye dårligere først. Og vi må sikkert ordne opp i ugreia vår selv. Innse hvor dårlig stilt det faktisk er med oss og så ta en skikkelig sjau. Klart det hadde vært kult om engler eller marsboere kom og ga oss et spark i rompa, ga oss litt "opplysning" og forandring, så slipper vi å ta ansvaret selv..
Antall ord: 291
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av zind »

Jeg kan forsåvidt ikke se noe jeg er uenig i som dere sier rundt hukommelsen. Selvfølgelig kan man trene de små grå også, jeg vil på en måte si at hodet mitt fungerer bedre nå enn ever.. Jeg har holdt på med en masse "hjernetrim", men jeg føler det litt som Rune jeg da... intuisjonen er mye sterkere OG viktigere enn hukommelsen egentlig. Men ja, det er også noe med at vi bombaderes med informasjon også, det er klart ikke alt kan feste seg og som bearchild sier; vi trenger på mange måter å tenke mindre og mindre selv

Jeg tror ikke de sykdommene du nevner har noe med reproduksjon å gjøre bearchild. Jeg tror det er mye karmisk og mye et "tegn" til oss om hvor skadelig samfunnet vårt kan være. En del av disse sykdommene er jeg bombesikker på må komme av livsstil og kosthold også, ikke bare fra oss selv, men også fra tidligere generasjoner slik ? nevner.. For min del var det en enorm karmisk rens, jeg kan godt fortelle om det der en gang, men det er en lang og ganske syk historie :)

Jeg tror så absolutt på en "trivelig" endring, en "oppgradering" om du vil. Enten kan man kjempe imot eller man kan ta imot og "opplyses". Og ja, det er VÅR oppgave å ordne opp. Det er vel ikke så mange som blander seg inn heller, men planeten vår er av interesse for andre sivilisasjoner og de vil ikke stå å se på at vi ødelegger Gaia. Derfor litt innblanding, men det er vel en naturlig del av det som skal skje fremover... at ikke aliens og liv på andre planeter ikke forblir en teori men fakta? Kom å besøk meg`a! *lage seg noen antenner av sølvpapir og meditere på taket*
Antall ord: 305
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av Bearchild »

Zind skriver: Jeg tror så absolutt på en "trivelig" endring, en "oppgradering" om du vil. Enten kan man kjempe imot eller man kan ta imot og "opplyses".
Jeg vil som sagt gjerne opplyses, men det er altså noe som kjemper imot..
Vil gjerne høre mer om denne karmiske rensen din! ;)

Jeg skulle gjerne bidratt med noe mer fornuftig her. Har nemlig veldig mye tanker om dette, men en del av mitt "forfall" går mye på å greie å formulere meg og å sette ord på ting.. :(
Antall ord: 85
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av ludoburgero »

Bearchild skrev:At hukommelsen blir dårligere hos folk er jo ikke så rart mtp hvor lite vi egentlig behøver å tenke selv. Avtaler, telefonnummer og sånt lagrer vi jo bare på telefonen. Det er hele tiden et eller annet apparat som minner oss på noe.. det er vel generelt veldig lite man behøver å planlegge/ tenke på, noe eller noen forteller oss hva og når ting skal gjøres.
Enig i dette, godt poeng!
Og alle disse sykdommene tror jeg er en slags degenerering av menneskene. Både som resultat av at vi er for mange, og også som nevnt over dette med forrige generasjons forfall. Kanskje det er noe i dette med at bare så og så mange overlever 2012, at menneskeheten er så råtten og degenerert at man må starte på scratch.
Vel, tanken din forutsetter at det er en større mening bak det hele som sier at menneskene skal ha det bra, og ikke minst hva som ER bra... og jeg sier ikke at jeg er uenig med deg, men jeg stiller deg bare spørsmålet: Tror du det er tilfelle?
Er noe av denne forandringen å innse at vi må stanse å reprodusere? Eller for den del, er ufrivillig barnløshet en del av denne forandringen..? Jeg kjenner ikke til konkrete tall på forskjellige sykdommer, men innbilder meg at snart "alle" kjenner noen med ME, fibromyalgi, endometriose, diverse revmatiske sykdommer, autoimmune sykdommer osv. Hva skjer med at dette "tar helt av"?
Sagt at det er slik da, som jeg spør om, at det finnes en slags forutbestemt skjebne.
En stor mening. Da tror jeg du er inne på noe sentralt. Skal jeg tillate meg å være frittalende nok nå, med forbehold om at noen kan føle seg støtt - så håper jeg at dette bare kan anses som tanker, og ikke noe jeg vil forsvare - så kan det være sånn at:

Nazismen sørget for å sette genetikk på kartet, til en viss grad.
Vi er klar over at det finnes enkelte trekk hos mennesker som går i arv på betydeligere vis enn før. Dette er ikke for å rettferdiggjøre holocaust, for det er en av verdens mest grusomste handlinger. Men det som er skjedd, er skjedd. La oss heller sørge for at det ikke gjentar seg.
Men hva om det var en gal manns "opprydning"? Og hva om de homofile nettopp er homofile fordi det stanser befolkningsveksten? Hva om alle disse som blir født med HIV i Afrika også er en del av alt dette? Hva om alt dette er "meningen" - selv om den ikke er rettferdig eller snill?

Jeg kan ikke få understreket det nok at dette ikke er noe ideologisk anlagt hos meg eller noe jeg på noen måte sympatiserer med. Men jeg mener det må være lov å stille spørsmålene.
I starten når jeg hørte om "Vannmannens tidsalder" og "opplyst menneskehet" og endringer på det astrale plan hadde jeg heller håpet på en triveligere endring. Men for at noe skal bli bedre må det kanhende bli mye dårligere først. Og vi må sikkert ordne opp i ugreia vår selv. Innse hvor dårlig stilt det faktisk er med oss og så ta en skikkelig sjau. Klart det hadde vært kult om engler eller marsboere kom og ga oss et spark i rompa, ga oss litt "opplysning" og forandring, så slipper vi å ta ansvaret selv..
For meg har det lenge virket som noe svevende. Andre ganger gir det mer mening.
Når jeg tenker etter for mye, veier opp og ned... så blir jeg ikke alltid klokere...
Ikke i den forstand av at jeg kan gi et grovt fasitsvar som er dekkende nok fra hva jeg tror.

Jeg er iallefall sikker på én ting:

Vi mennesker danner kultur. Det er stort sett det eneste vi gjør.
Skaper forandringer og former omgivelsene, ikke alltid i takt med naturen, men vi er kommet langt på vei med vår grådighet til et kontrollbehov - på godt og vondt - som ikke lengre alltid tjener til det beste for flertallet og menneskeheten og naturen selv.

Noen ganger tråkker vi over de fine, skjøre skillegrensene mellom hva som burde være tillatt.
Hvem vet om naturen sier ifra selv eller ikke? Den taler sitt, men vi taler ikke samme språk...
Antall ord: 738
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av Bearchild »

Bearchild skrev:
Og alle disse sykdommene tror jeg er en slags degenerering av menneskene. Både som resultat av at vi er for mange, og også som nevnt over dette med forrige generasjons forfall. Kanskje det er noe i dette med at bare så og så mange overlever 2012, at menneskeheten er så råtten og degenerert at man må starte på scratch.

Ludoburgero skrev: Vel, tanken din forutsetter at det er en større mening bak det hele som sier at menneskene skal ha det bra, og ikke minst hva som ER bra... og jeg sier ikke at jeg er uenig med deg, men jeg stiller deg bare spørsmålet: Tror du det er tilfelle?
Men må det være en større mening som bestemmer det da?
Jeg tenker som så at jorda er en levende organisme. Og at mennesker er parasitter. Eller, ihvertfall har utviklet seg til parasitter. Jeg sammenligner det faktisk med cellespredning, eller kreft om man vil. Om jorda er i stand til å restituere seg selv så behøver det vel ikke være noen "mening" med det hele i den forstand? Det er bare sånn det er liksom. Naturens gang.

Jeg finner det egentlig ganske deprimerende å være en taus tilskuer til forfallet. Jeg er flau over å være en parasitt, jeg skjems over hva vi gjør med jorda. Alikavel sitter jeg, tafatt og stum, og synser og tror og mener. Uten at dèt forandrer noesomhelst.

Derfor hadde det vært bra- i mine øyne- om noe "stort" hadde kommet og fortalt hvor ille det egentlig er, og at nå noe gjøres. Fordi at å bare tenke på alt som skulle vært gjort holder ikke, det er ikke tanken som teller. Sånn sett hadde det vært bra om det var en mening bak det hele, en skjebne.. men jeg er litt halvredd at "en mening" er noe vi skjuler oss bak for å slippe å ta ansvar selv.

Men nå skal jeg klappe igjen, for egentlig er jeg veldig spent på om og eventuelt hva slags endringer folk mener å oppleve . Sånn som Zind egentlig spurte om her. :D
Antall ord: 361
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av ludoburgero »

Tja, når det kommer til endringer nå... og "noe stort som sier ifra", så tror jeg allerede det er det som skjer... når jorda har sine naturkatastrofer. Ikke for å "hevne seg på menneskene" pga. at den liksom skal ha en bevissthet - men rett frem som at naturen er i ubalanse og forsøker å gjenopprette seg selv. Gjerne det forutsetter en viss bevissthet uansett, jeg vet ikke.

Og en annen ting;
Menneskene kan gjerne være parasitter, som du sier.
Spørsmålet er hvordan man ser på det: helhetlig og overfladisk, eller med innsyn og fokus på individer? Noen gjør mer dritt enn andre, noen uretter fantastiske ting for andre mennesker, naturen og seg selv. Derfor blir det feil å ta menneskeheten under samme kam. Jeg tror vi har et lite vrangsyn på det, fordi jeg mener at menneskeheten ikke er som parasitter på verdensbasis.
I mine øyne er det mer rettferdig å si at vi, de rikeste, i vestlige deler av verden er det.

Samtidig er det nok flere "fremgangsrike" blant oss her i vesten.
Saken er at det i andre land foreligger en større respekt for naturen. Synd å si det, men det å være "underutviklet" og "mindre sivilisert" er ganske synonymt med også å ha større respekt for naturen rundt seg. Ja, det vil jeg påstå. Mer primitive samfunn har ikke de samme effektene og verktøyene vi har til å forsøple, ødelegge, eksperimentere og brutalisere.

Ikke har de høyteknologiske våpen til å drepe hverandre med heller.

Beklager, for nå sporer jeg av litt her...
Forsøker å spore det inn på at det har noe med utvikling å gjøre, og at det noen ganger ikke er feil å stoppe opp litt og se seg tilbake - eller se i andre retninger enn innover også noen ganger.
Og at det å se utover ikke nødvendigvis er en bra ting heller.

Fokus, fokus, fokus!
Antall ord: 316
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av zind »

Bearchild skrev:
Jeg vil som sagt gjerne opplyses, men det er altså noe som kjemper imot..
Vil gjerne høre mer om denne karmiske rensen din! ;)

Jeg skulle gjerne bidratt med noe mer fornuftig her. Har nemlig veldig mye tanker om dette, men en del av mitt "forfall" går mye på å greie å formulere meg og å sette ord på ting.. :(
Tss.. er ikke du opplyst da? ;)

Du bidrar med mye fornuftig du bearchild. Sliter med akkurat det samme som deg her, for det her er litt vanskelig å sette ord på. Såpass vanskelig at jeg tror jeg må komme tilbake til det i morgen. Har allerede skrevet en masse, men må holde tunga litt rett i munnen og prøve å få sagt det jeg vil på best mulig måte

Syntes det har kommet mye spennende her jeg, går bare litt trill rundt fordi jeg nå har tusen tanker på en gang og så mange ting jeg vil svare på. Jeg får sove litt på det tror jeg, men tusen takk for alle svar :)
Antall ord: 176
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links