Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsynthetikke 2012 men nå

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av Bearchild »

Ludoburgero skrev: Og en annen ting;
Menneskene kan gjerne være parasitter, som du sier.
Spørsmålet er hvordan man ser på det: helhetlig og overfladisk, eller med innsyn og fokus på individer? Noen gjør mer dritt enn andre, noen uretter fantastiske ting for andre mennesker, naturen og seg selv. Derfor blir det feil å ta menneskeheten under samme kam. Jeg tror vi har et lite vrangsyn på det, fordi jeg mener at menneskeheten ikke er som parasitter på verdensbasis.
I mine øyne er det mer rettferdig å si at vi, de rikeste, i vestlige deler av verden er det.
Veldig enig. Det er så greit når jeg kan uttrykke meg upresist når andre bare fyller ut tomrommene! ;)
Antall ord: 120
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av Isan »

Alle har skrevet mye godt allerede. Og det meste jeg tenkte å si etterhvert som jeg leste, har allerede blitt sagt her. Men jeg kan fylle ut litt.

Beklager at det ikke blir så mye åndelig schwung over innlegget mitt :) , fordi for alt jeg vet, kan det godt hende at det er noe slikt som også driver og forandrer, men angående hukommelse og utmattelsessykdommer, som særlig har vært nevnt, har de helt klart iallfall delforklaringer som ikke er av et åndelig slag.

Hukommelse må, som det allerede har vært nevnt, trenes. Og i vår verden får vi impulser inn så å si hele tida. Såsnart et opplysningsprogram på fjernsynet er ferdig, setter vi på musikk. Det kom en reklame i posten, som vi sjekker hva dreier seg om før vi kaster den. Hele tida et eller annet. Og det er slik at forat noe skal feste seg i hukommelsen, må hjernen få tid til å bearbbeide det uten at ny informasjon skal inn samtidig. Kommer det inn, ny informasjon uten at den nyeste forrige kunnskapen er blitt bearbeidet, vil denne i stor grad bare skyves ut igjen av det enda nyere som kommer inn. Og det er jo slik hverdagen ofte er.

Så disse utmattelsessyndromene. Her vil _jeg_ nevne utenom de faktorene man allerede har begynt å undersøke, som mulige flåttoverførte bakterier og virus, for sterkt press i arbeidslivet og press mot å lykkes med alt mulig annet _samtidig_, at det er merkelig at det til nå er så lite oppmerksomhet omkring alle de stoffene vi omgås. I alle tingene, alle klærne, all maten, bygningsmaterialer, maling lim, + mer finnes det jo tusenvis av helt nysyntetiserte, altså industriskapte, kjemiske stoffer. Sjøl om et ganske stort antall av disse har vært testet, er det forferdelig lite testing på hvordan en blanding av disse kan virke på vår kropp og vår psyke gjennom kontakt med disse over diverse år - og etterhvert tiår. I tillegg har vi jo det at mange unger lever opp nå, som ville dødd i spedbarns- eller småbarnsalder pga allergier, astma o.l. før.

Litt kjedelig innlegg kanskje, og litt utpå sida i forhold til zinds intensjon. Men det interesserer meg en del, særlig det der med alle stoffene vi omgir oss med, og som er et gigantisk, ikke planlagt eksperiment.
Antall ord: 398
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av zind »

Moonstone skrev:
Rune er en fin fyr vet du :coffe2
Har et par bøker med han + at jeg har vært på et par foredrag.
Det med at folk virker som å ha dårligere hukommelse om dagen kjenner jeg meg igjen i.
Også at det er mer fokus på hva som er riktige verdier, og en økende bevissthet om hvorfor vi er som vi er, og gjør som vi gjør, og vår plass/funksjon i Universet.
Familier snakker mer sammen om problemer, verdier, oppdragelse osv.
Jeg merker absolutt et skille fra bare 15 år siden.
Folk følger ikke blidt autoriteter like mye lenger, men har et mer holistisk/Gnostisk tilnærming til det spirituelle enn det gamle agnostiske.
Ja, det var dette jeg gjerne ville vite og høre tanker om Moonstone, opplever det veldig likt som deg. Forandringen fra 15 år tilbake er jo intet mindre enn enorm!
Om dette kommer av at Universet er i forrandring og påvirker oss, eller om VI er under forrandring, og påvirker Universet, vites ikke..
nemlig... ;) Her kunne jeg gjerne tenkt meg å høre hva folket mener? *kaste ballen videre til nestemann*
Antall ord: 195
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av zind »

Isan skrev: Så disse utmattelsessyndromene. Her vil _jeg_ nevne utenom de faktorene man allerede har begynt å undersøke, som mulige flåttoverførte bakterier og virus, for sterkt press i arbeidslivet og press mot å lykkes med alt mulig annet _samtidig_, at det er merkelig at det til nå er så lite oppmerksomhet omkring alle de stoffene vi omgås. I alle tingene, alle klærne, all maten, bygningsmaterialer, maling lim, + mer finnes det jo tusenvis av helt nysyntetiserte, altså industriskapte, kjemiske stoffer. Sjøl om et ganske stort antall av disse har vært testet, er det forferdelig lite testing på hvordan en blanding av disse kan virke på vår kropp og vår psyke gjennom kontakt med disse over diverse år - og etterhvert tiår. I tillegg har vi jo det at mange unger lever opp nå, som ville dødd i spedbarns- eller småbarnsalder pga allergier, astma o.l. før.
Du vil ikke tro alle de forskjellige tingene jeg har fått høre om ME, alt fra at det er psykisk betinget til at det er forårsaket av en tuberkulosebakterie. Jeg ble syk etter kyssesyken, og selv mistenker jeg at immunforsvaret mitt var så lavt at det som har forårsaket utmattelsessyndromet fikk bryte ut. Flåttoverførte bakterier er også et stort problem, og jeg tenker så mye på disse tingene du nevner her jeg også.... Det er helt utrolig hvor mange "nye" stoffer vi både inntar og har fysisk kontakt med, det er helt klart at det er mange ting vi ikke aner en eventuell konsekvens av ennå. Jeg tror mange ville blitt sjokkert om de ante hva de driver å smører seg inn med, men jeg har liksom gitt opp å prøve å fortelle de rundt meg hva de bør holde seg unna. Selv om jeg har lest vitenskapelige artikler som beviser at enkelte stoffer ER farlige så vil de fleste rett og slett ikke høre om det. Og jeg vil heller ikke fly rundt med pekefingeren, men jeg føler det jo litt som en plikt å si ifra, og det er jo bare fordi jeg ønsker at man skal bli litt bevisst som konsument. Ikke bare fordi ting er skadelige, men også for å sørge for at man ikke gir kronene og ørene sine til verstingene når det finnes så mange naturlige og sunne alternativer som fortjener å støttes. Meeen... nå beveger jeg meg jo helt ut av tema her, kjenner jeg blir fryktelig ivrig når jeg snakker ..eh..skriver om disse tingene :)

Selv om de årene jeg opplevde der jeg var på det verste var helt ubeskrivelig jævlige så er jeg faktisk veldig, veldig takknemlig fordi jeg innser alt jeg har lært av det og som kanskje måtte læres "the hard way". Jeg tror ikke jeg skal gå så mye innpå denne karmiske leksa mi i denne tråden, men etter disse tøffe årene føler jeg at jeg har åpnet meg mer og er sterkere enn noen gang. Det er min tro om at vi faktisk ER inne i en spesiell tid hvor ting skjer veldig, veldig fort og ting SKAL renses og ut som selvfølgelig også gjør at jeg mener mye er karmisk. Mange opplever tøffe tak, det er i allefall det jeg ser på de rundt meg.. jeg har ikke tall på hvor mange fasade-mennesker jeg kjenner virkelig har snudd om og latt fasaden falle de siste årene. Fullt mulig jeg tar feil, men jeg mener så absolutt at det er en del av hele "planen". Hvor tøft det skal være avhenger egentlig kun av oss selv, egentlig tror jeg "skiftet" allerede har skjedd.. dvs, jeg tror ikke på en plutselig forandring, jeg tror det har skjedd gradvis og vil fortsette de neste årene. Jeg ble fortalt for ikke så lenge siden at mye vil gi slipp i november, at ting blir lettere for mange. Det gjenstår å se, men noen stor katastrofe 21 des 2012 har jeg ikke så stor tro på, jeg tror det meste vil være over innen den tid og at 2011 er det virkelig store året. Det er nå mine tanker og synsninger, ..litt av det i allefall :)
Antall ord: 714
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av zind »

Bearchild skrev:
Ludoburgero skrev: Og en annen ting;
Menneskene kan gjerne være parasitter, som du sier.
Spørsmålet er hvordan man ser på det: helhetlig og overfladisk, eller med innsyn og fokus på individer? Noen gjør mer dritt enn andre, noen uretter fantastiske ting for andre mennesker, naturen og seg selv. Derfor blir det feil å ta menneskeheten under samme kam. Jeg tror vi har et lite vrangsyn på det, fordi jeg mener at menneskeheten ikke er som parasitter på verdensbasis.
I mine øyne er det mer rettferdig å si at vi, de rikeste, i vestlige deler av verden er det.
Veldig enig. Det er så greit når jeg kan uttrykke meg upresist når andre bare fyller ut tomrommene! ;)
Fristende å tenke at vi er en gjeng med ape-parasitter hele gjengen ja :)
kanskje ikke så dumt å joine voluntary human extinction bevegelsen likevel.. ? :roll:

Nei, jeg har hatt mange tanker om hvor bedritne vi mennesker er, meeen.. det at vi er lett påvirkelige og lett å lede betyr jo også på en måte at vi er flytende og rommer alle deler av skalaen. Når vi ikke kjenner alle verktøyene som ligger tilgjengelig rett foran nesa på oss, så tror vi at vi bare er et produkt av samfunnet. Jeg liker heller å se på oss som en rase som ikke har "våknet" til potensialet vårt helt ennå.
Vi i vesten er på mange måter verstingene, enig i det.. men vi skal ha for at vi er flinke til å gi eksempler på hvordan vi IKKE burde være. Tror det er noe med at ting må eksalere litt, dualiteten må bli såpass stor at vi er nødt til å ta et valg i forhold til hvor vi står og hva vi støtter. Det er vanskelig å kjempe hverken for eller imot hvis ikke ytterpunktene er der, og fordelen med media må jo være at vi får en arena hvor dualiteten virkelig viser seg. Umm.. snakker jeg bare sånn høytsvevende tull nå? :roll:
Antall ord: 342
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av Isan »

zind skrev:Meeen... nå beveger jeg meg jo helt ut av tema her, kjenner jeg blir fryktelig ivrig når jeg snakker ..eh..skriver om disse tingene

:)
Beklager, jeg mener ikke å dra deg ut på villstrå eller å spolere tråden for deg, men jeg blir også engasjert i sider ved disse tingene.

Sjøl om jeg ikke tror det samme som mange "troende" her inne, så har jeg helt siden barndommen en gang hatt en slags fornemmelse eller forestilling om at fra 80-tallet og utover så ville det være en slags annen mulighetenes atmosfære i verden, uten at jeg er i stand til å gi noen ordentlig begrunnelse for denne forestillingen. Selvfølgelig kan det ha å gjøre med at jeg ville være voksen fra begynnelsen av 80-tallet, men det føles som at det lå noe annet også i den fornemmelsen/forestillingen. Noe om at alle individer på en måte var på samme nivå - som om man snakket til hverandre over bordet i stedet for at gruppe x snakket til gruppe y samtidig som gruppe x ikke kunne høre hva gruppe y sa, ikke fordi de ikke ville, men fordi de ikke kunne - men at nå kunne alle egentlig nå fram til hvem som helst, og at det dermed ville være _muligheter_ for å få til både ditt og datt. Men muligheter er jo ikke det samme som at de blir brukt og at man nødvendigvis får til noe. Men på en måte føler jeg at 80-, 90- og 2000-tallet på tross av alt har en slik ny atmosfære over seg. Jeg kan ikke forklare hvordan, og jeg kan ikke peke på noe spesielt som gjør det.

Kommer ikke lenger denne gangen, tror jeg.
Antall ord: 299
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 249
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av FandenTa »

ludoburgero skrev:Kort og grovt:

2007-2008, på nyåret der, snudde egentlig alt til det jævligere.
2008 var et forferdelig drittår. 2009 var blandet, men ble tungt mot slutten.
2010 har startet rimelig fair, store forandringer på gang, virker som å gå mot det bedre.

Dette gjelder erfaringer og opplevelser. Åndelig sett, må jeg se mer helhetlig på det.
Da virker det som om jeg er mer fokusert og opplyst. At jeg nærmer meg noe større enn meg selv.

2010 startet fair ???

Vi har hatt flere kraftige jordskjelv en noensinne før i det første kvartalet, ekstremt mange mennesker drept pga dette...
Antall ord: 107
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av DamageDone »

FandenTa skrev:
ludoburgero skrev:Kort og grovt:

2007-2008, på nyåret der, snudde egentlig alt til det jævligere.
2008 var et forferdelig drittår. 2009 var blandet, men ble tungt mot slutten.
2010 har startet rimelig fair, store forandringer på gang, virker som å gå mot det bedre.

Dette gjelder erfaringer og opplevelser. Åndelig sett, må jeg se mer helhetlig på det.
Da virker det som om jeg er mer fokusert og opplyst. At jeg nærmer meg noe større enn meg selv.

2010 startet fair ???

Vi har hatt flere kraftige jordskjelv en noensinne før i det første kvartalet, ekstremt mange mennesker drept pga dette...
Les det han skriver før du svarer. God dag mann pølsesaft.
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av ludoburgero »

FandenTa skrev:
ludoburgero skrev:Kort og grovt:

2007-2008, på nyåret der, snudde egentlig alt til det jævligere.
2008 var et forferdelig drittår. 2009 var blandet, men ble tungt mot slutten.
2010 har startet rimelig fair, store forandringer på gang, virker som å gå mot det bedre.

Dette gjelder erfaringer og opplevelser. Åndelig sett, må jeg se mer helhetlig på det.
Da virker det som om jeg er mer fokusert og opplyst. At jeg nærmer meg noe større enn meg selv.

2010 startet fair ???

Vi har hatt flere kraftige jordskjelv en noensinne før i det første kvartalet, ekstremt mange mennesker drept pga dette...
Ja, beklager for at jeg glemte andre verdenskrig også.
Det var verre da, og det var for 70 år siden.

Hør, jeg snakket om hvordan ting har vært for meg personlig.

Og 2012 finnes ikke. Det er bare et årstall. Det eneste som teller er NÅ.
Det er NÅ du lever. Det er ikke idag engang. Det er øyeblikket.
Øyeblikket heter NÅ. Det er NÅ du kan gjøre noe. Det er ikke mulig å gjøre noe annet.

Lev nå, ikke lev i 2012. Dø i 2012 allerede. Slett 2012 fra hukommelsen.
Antall ord: 203
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av camillah »

men syns det ewr litt merkelig at det har plutselig vært så kraftige naturkatastrofer nå i 2010.. men men.. noe er på ferde, kanskje verden egen måte å bli kvitt overbefolkningen på?? stygt sagt, vet det, men alikvel?
eller er det begynnelsen på det som har vært mye i fokus, begynnelsen på tilnærmelsen av 2012?
ikke kan vi gjøre noe med det, det har hvertfall ikke jeg penger til, men syns det er en litt morsom tanke...

MEN, lev nå!! ikke vent til det er for sent!!
enig med deg der ludo!!!
Antall ord: 96
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av Hecate »

Min erfaring er nok at mye er syklisk. De store hendelsene i livet har et visst intervall mellom seg. Og det er jo som oftest disse hendelsene vi lærer av. Heldigvis får vi noen års pusterom imellom slagene.

Selv om vår kalender er menneskeskapt, så føles det noen ganger som om vi er i numerologiens vold også. Dette er et 3-er år. 3 er kvadratroten av 9, som er tallet for avslutning. Men 3 er jo ikke utelukkende negativt. Jeg kan nok mer om tarot enn numerologi, så jeg trekker alltid parallellene til tarot. Med unntak av 3 sverd, så er jo 3'erne konstruktive kort; i påvente (tre staver) av et samarbeid (tre mynter) med gledelig utfall (tre begre). :mozilla_tongue: Keiserinnen i store arkana er dessuten et fruktbarhetskort, et kort som betyr at det er noe godt i vente. Ikke minst er hun jo selve symbolet på alt moderlig. Også moder jord.
Antall ord: 158
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alfi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 07 Jul 2010 03:58
13

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av alfi »

ludoburgero skrev:Kort og grovt:

2007-2008, på nyåret der, snudde egentlig alt til det jævligere.
sorry about that :oops:
Antall ord: 21
there is no black magic only cheap tricks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av ludoburgero »

alfi skrev:
ludoburgero skrev:Kort og grovt:

2007-2008, på nyåret der, snudde egentlig alt til det jævligere.
sorry about that :oops:
Javel, var det din feil da?
Antall ord: 29
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av GJEST »

Jeg syns ikke ting ser ut til å være i utvikling, nei. Ingen forandring, spør du meg.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alfi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 07 Jul 2010 03:58
13

Re: ikke 2012 men nå

Innlegg av alfi »

ludoburgero skrev:
alfi skrev:
ludoburgero skrev:Kort og grovt:

2007-2008, på nyåret der, snudde egentlig alt til det jævligere.
sorry about that :oops:
Javel, var det din feil da?
ikke direkte kanskje, men alt påvirker alt.
Antall ord: 39
there is no black magic only cheap tricks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links