Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynMuslimer og jødehat.

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Muslimer og jødehat.

Innlegg av kristiane »

Kom til å tenke på det man fikk servert av sjokkerende tilstander i skoler,i Oslo her om dagen. sikkert flere som så reportasjen. Jeg blir sjokkert over hvordan jøder opplever skoledagen sin!
Sikkert ikke trygt utenom skoleporten,heller. Selvfølgelig ikke...

Hvordan er det egentlig samfunnet vårt er i ferd med å utvikle seg?? Er det sånn det skal være?
Hva blir utviklingen dersom dette skal fortsette? "lærere tør ikke foreta seg noe". "Foreldrene likeså" ,ble det sagt. Men jødiske barn skal trues,mobbes.trakasseres,bli uthengt som avskum av muslimene!
foreldre som ble intervjuet i reportasjen,ville ikke gi seg til kjenne,hverken med ansikt eller navn,pg.a at de er redde for represalier og konsekvenser.
Dette gir meg et inntrykk av at muslimer vil "ta over hele jorda og all dens befolkning",og det er skremmende!!

Nå må virkelig noen foreta seg noe,og det fort. Kristin Halvorsen slo ned på denne situasjonen og ga uttrykk for at man skulle ta tak i dette,og det håper jeg virkelig. Utviklingen her til lands begynner å skremme meg. Og dette skjer helt sikkert i større utstrekning enn det som man får opplyst via media. Dette er bare forkastelig og helt forferdelig!
Andres syn på det jeg tenker omkring dette mottas med stor takk.
Antall ord: 223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av zind »

Jeg har ikke lest artikkelen du viser til, men at jøder mobbes og lever en utrygg hverdag syntes jeg forferdelig. Det at det ER opprør mot hvordan israelerne behandler palestinerne og det grusomme som skjer der nede ser jeg på som noe sunt, men det er selvfølgelig på tryne at dette skal gå ut over enkeltpersoner. Det kan ikke forsvares på noen som helst måte

Det er alltid ødeleggende og grusomt når man begynner å ta alle under en kam, og da tenker jeg også i retning "alle muslimer ønsker å ta over verden og ødelegge for ikke-muslimer". Hvert menneske er et særeget tilfelle og bør behandles deretter. Det er generelt skremmende hvor mye fordommer og fiendlighet som finnes. I mine øyne bør skolen sette ned foten og f.eks utvise elever som truer andre medelever i noen dager, det blir fullstendig feil om de får lov til å fortsette å trakassere slik på en offentlig skole

Men jeg lurer fælt på hva Kristin Halvorsen skal gjøre med situasjonen... lett å ta avstand fra noe og sette seg tilbake og føle man har gjort noe riktig.. um,.. :roll:

Noen ganger får jeg inntrykk av at vi skal være så åpne og tolerante her til lands at vi nærmest utsletter oss selv. Enkelte ting må slås ned på,..eller? Om det er en jøde, en muslim eller nordmann spiller ingen rolle.. ytryingsfrihet er fint og flott, men det trenger ikke nødvendigvis bety at man kan stå på karl johan og skrike ut om eventuelle folkegrupper man hater og omtrent ønsker å utrydde. Huff så mye hat i denne verden. Jeg går heller ut å deler ut gratis klemmer jeg tror jeg... og alle får; sort, brun, bleik, gul, tynn, tykk, narkoman... everyone needs a little love. lalala :mozilla_kiss: :mozilla_undecided:
Antall ord: 309
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av kristiane »

syns bare at utviklingen er skremmende. At barn i skoler blir hetset og truet er helt forkastelig. Alle er vi like mye verdt,uansett. Ingen er bedre enn andre. Tenker bare på hvor dette og rasisme forøvrig til slutt fører hen. Og når voksne ikke tør å vise motstand,da har det vel gått for langt?
Når man ser på religioner og menneskegruppers væremåte og ser hvordan diverse grupper "hever seg" over andre-i religion og menneskesn forøvrig,syns jeg at utviklingen er skremmende. Jeg har en formening om at visst ikke man snart begynner å vise motstand og at man forkaster både jødehat og rassime forøvrig,vil dette til slutt ende fryktelig galt :cry:
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av Moonstone »

Hatet mellom de to gruppene har bygget seg opp over LAANG tid.
Helt siden den Jødiske guden Jahve angivelig skal ha "gitt" Jødene landet Israel.
Muslimene gjenerobret det senere, og ble igjen fratatt det når FN opprettet staten Israel for ca 50-60 år siden.
Det er ikke rart i at det er "bad blood" der nede etter slike feider.
Og når begge parter er fundamentalistisk religiøse, og begge sider hevder å ha guden Jahve med seg på sin side, går det som vi ser idag.
Denne feiden ligger så latent i disse kulturene at de selvfølgelig tar det med seg videre til de land de utvandrer til...desverre.
Antall ord: 115
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av Deep Space »

zind skrev:Jeg går heller ut å deler ut gratis klemmer jeg tror jeg... og alle får; sort, brun, bleik, gul, tynn, tykk, narkoman... everyone needs a little love. lalala :mozilla_kiss: :mozilla_undecided:
Takk, da stjal jeg etpar fra deg :mozilla_innocent:

Det er trist å se hat vokse i et så stort omfang som det nå gjør :-(
Antall ord: 54
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av Hecate »

Jeg kan være enig i at siden er "disturbing", i mangel av et mer dekkende norsk ord. Jeg følte også litt på det da jeg så siden første gangen. Likevel er dette faktisk noe som en bør ha litt i bakhodet når vi ser denne utviklingen i Norge også....greit å se på mange aspekter i en sammensatt sak. For dette er en konflikt vi i vesten aldri kommer til å forstå til bunns. Den er nesten etset inn i genene til partene her.
Antall ord: 87
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av zind »

huff og huff...
ja, det er jo det som er så skremmende, nettopp det at dette er nærmest umulig for oss å forstå. Ikke bare er det religion, men det er kultur og noe som ligger mange generasjoner tilbake. Det stikker så innmari dypt det her... det eneste jeg kan forsone meg med er at jeg ikke kan forstå, men det gjør jo ikke ting noe bedre av den grunn :mozilla_frown:

En kan bli deppa av mindre...
Jaaa... klemmer ja *kosemose litt på deep* En god klem hjelper alltid :D
Antall ord: 91
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av ? »

Bilde
Antall ord: 0
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av keke »

det var opp til 500 000 Jøder i Tysk uniform ( ok meget omstirtt og mange forsøk på tilbakevisninger - faktum er at minst 100 000 var det - også i SS og Waffen SS) - Blandt dem også generaler og topper -
Goreing sa : Jeg bestemmer hvem som er Jøde eller ikke. ... De rike og hvite jøder kom seg unna trøbbel ( for å sette det heelt på spissen ) en jøde er ikke bare en jøde - en muslim er ikke bare en muslim - en kristen er ikke bare en kristen - disskriminering finner vi i alle samfunn og land i mer eller mindre grad.. Raseproblematikk ala USA hvit vs Svart finner du i israel - hvit / orientalsk osv osv.....


Du kan linke alle slags raser og meninger til Nazister -


Hat kan limes med enhvær trosrettningsSettning eller hva du nå måtte greie å pønske ut -

Operasjon papirklipp - vatikanet og nasister - vatikanet og fashister osv osv - vet ikke hvor mange teorier som er klekket ut - og tilsynelatende mye sannhet i disse tingene i vår fortid - jau - poenget er ?

Ns var det største partiet i mange norske bygder og kommunder... våkn opp å få fingern ut av ræva - tingene er deffinitivt ikke slik de ser ut til å være - helt 100% ikke som det blir vist på TV eller presantert fra media - heller ikke en eneste historie presantert fra et individ er 100% rett - det handler ikke om rett eller galt - svart eller hvit - Det handler om DEG - kun deg - alt du ser rundt deg er et mesterstykke av et teater (om du velger å se det på den måten) - Ut fra det faktum at realiteten er skapt slik at DU opplever å være separert fra resten -

om du tror det eller ei så spiller alt like stor rolle - å det ene utelukker ikke det andre å motsatt å vil ikke gi noe mening fordi det vi ser er fragmenter - å fordømme en fordømmer er ....'''''''''

begynn å skriv din egen historie for nå har du muligheten til å ta ansvar - å skape broer å gjøre alt så godt du kan - for rundt deg har du sett hvordan alt kan gjøres galt - du har sett hvordan ting ikke skal gjøres ut fra den Du er å mener du vil være... Å forbli på samme plass er det som hindrer deg i å se at du har alle muligheter til å leve det livet du vil leve - med det som er noe av betydning for deg - med det som er rikdom - det du besitter i deg - det du kan la strømme gjennom deg - fryktløs møt det ukjennte terrenget :) men ta deg så god tid du bare vil, ikke stress, du har det ikke travelt....

men ikke ta mine ord for det.. jeg legger merke til at ved alle protester er det noen som protesterer mot de som kommer med protesten .. vi du være en av de? som peker på den som er på andre siden av deg? som om ditt nivå er høyere enn det medmennesket med andre meninger enn deg har....

vel det var strengt tatt ikke poenget mitt.. glemte det under veis ... :whee
Antall ord: 522
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av Chimera »

? skrev:Bilde
Absolutt ei fornuftig bok å lese for en amerikansk president.
Her er en anmeldelse av boka:
http://twa-marketing.blogspot.com/2009/ ... delse.html
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av karina »

Jeg tror man i konfliktens hete generelt er veldig redd for å bli sett på som Israel-støtter, om man forsvarer jødene på noen som helst måte. Jeg for min del syns dette er like ille som all annen for for generalisering og nazisme, og jeg er enig med deg at det har oppstått noen situasjoner både her til lands og ellers som er ganske ubehagelige. Tror ikke akkurat muslimene er på vei til å ta over verden, men de ekstremistiske av dem kan være ganske skremmende, det innså jeg den dagen de demonstrerte i mot Muhammad-tegningene i Oslos gater. Den trikken jeg satt på kom seg ikke frem, for å si det sånn...

Men alvorlig talt. De det er mest synd for er egentlig dem selv. Eller dem av dem som bare er helt vanlige mennesker med vanlig sunn fornuft og godt vett. For man kommer jo helt til å glemme at de finnes hvis det fortsetter slik.
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av Satsuki »

Er det ikke gjerne sånn da, at alle må ha en hakkekylling? Om muslimer blir møtt med diskriminering, må de jo finne noen å diskriminere de og..

Fælt er det uansett.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av camillah »

diskriminering blant barn er helt forferidelig.. tenk at mange barn gruer seg til skolen hver dag pga mobbing og andre de skal møte.. kjempe trist..
men jeg syns også at de minoritetene som flytter til norge roper RASISME bare vi ser på dem feil eller sier at f.eks det ikke er lov.. da er vi rasister.. får de ikke hjelp er vi rasister, får de hjelp er det fordi vi er rasister og syns synd på dem.
jeg syns hele denne rasist saken har gått altfor langt,.. alt er ikke rassistisk ment!
sier ikke at alle er sånn, fordi det er veldig feil, men jeg syns jeg ser mer og mer av det..
litt out of topic, beklager det..
Antall ord: 125
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Starchild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 202
Startet: 15 Jul 2006 21:55
17
Kjønn (valgfri): Kanin
Lokalisering: Orkdal
Blitt takket: 3 ganger

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av Starchild »

camillah skrev:[...] men jeg syns også at de minoritetene som flytter til norge roper RASISME bare vi ser på dem feil eller sier at f.eks det ikke er lov.. da er vi rasister.. får de ikke hjelp er vi rasister, får de hjelp er det fordi vi er rasister og syns synd på dem.
jeg syns hele denne rasist saken har gått altfor langt,.. alt er ikke rassistisk ment!
sier ikke at alle er sånn, fordi det er veldig feil, men jeg syns jeg ser mer og mer av det..
litt out of topic, beklager det..
Ja, enig der. Synes nesten det er litt rasistisk å kalle meg for rasist bare fordi jeg er hvit. De hadde sikkert ikke kalt en person av "sitt eget slag" for rasist i den samme situasjonen. Det er nesten sånn:
- Unnskyld, kan du hjelpe meg?
- Nei, har ikke tid.
- RASIST!
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 199
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av Jonette<3 »

muslimer burde jekkes ned, en fyr i klassen driver å skrikr jævla ** til jentene i klassen osv hvis de gjør han irritert. jeg svarer bare tilbake jeg, han skal ikke få lov til å skremme meg , er ikke redd for han, vi har en ytringsfrihet her i Norge, som vi bure være stolt av, og bruke mer. Er absolutt ikke rasist , men noe må gjøre snart ! Det begynner å renne over for mange etnisk norske vil jeg tro.
Antall ord: 79
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links