Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynMuslimer og jødehat.

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av storms »

Det hele er trist. Og denne desperate jakt etter å beholde makten slik vi ser i dag er ikke ulike hendelsene på 30 tallet.

Det vondeste i det er at den moral vi har så møysommelig bygget opp gjennom århundre, og som faktisk i sammenligning med andre viser seg å ha bedre kvaliteter, viskes ut fortere enn vi kan holde den ved like.

Årtier med kvinnefrigjøring og likestilling for alle har over natten blitt erstattet med kvinnefrigjøring og likestilling for noen.

Hva er rett og hva er galt.

Sikkert er det i alle fall, at alle barn fortjener en trygg hverdag, uansett hvor de kommer fra og hvem de er. Barna er fremtiden.

Retorisk finner jeg spørsmålet vanskelig. Veldig vanskelig. Hvem har egentlig rett til å bestemme hva?

Men for meg er barn hellige. De har egne privilegier. De har en uomtvistelig rett.

Jeg er som en resirkulert flaske, full av arr og skraper. Min en gang så ubestrøkede fasade er falmet og grå. Jeg kan godt være rasisten, pianisten, ateisten eller hva du vil kalle meg for mine meningers skyld. Det er en del av det å være voksen.

La det være likhet for loven og slå hardt ned på det som er vedtatt som urettferdig uansett hvem det er.

Dette minner meg så mye om så mange andre pågående diskusjoner her. Enten eller, svart eller hvitt. Vel, om en ønsker at det skal være svart, så må en akseptere at det også finnes hvitt. Samtidig må en forstå at den eneste plass en kan møtes er på midten. Og når begge tegner på samme ark må det gjelde noen regler, ellers blir det for mye av det ene eller andre. Og disse reglene har vi brukt tusner av år på å finne og forandre. Men av demografiske grunner har vi ikke gjort det sammen.

Så nå møtes vi på den globale motorvei, og spørsmål er slik jeg ser det om vi skal bruke hest, traktor eller el-bil på vår tur videre. Og skal vi la det være opp til predikantene i veigrøfta å styre hesten, traktoren eller bilen?

Våre fremtidige utfordringer er større enn vi tror, men vi kan alle reise sammen, men det vil kreve en forståelse av hva som vil ta oss først til målet.

og hva er egentlig målet?
Antall ord: 405

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av GJEST »

Personlig liker jeg hverken jødenes eller muslimenes religion, blir litt "pest eller kolera", så...
jada, barn mobbes. hele tiden. Hver dag. hvite, sorte, jøder, muslimer.
At det er noe "mer synd" på jødene enn muslimene eller våre egne, vet jeg ikke.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av storms »

Morn Alva,

Du har helt rett i at alle typer barn mobbes. Men dette har vært mer individuell mobbing og ikke inkludert det klare budskap om at de skal drepes.

Denne kollektive mobbingen som får dypere rotfeste krever mer enn reprimander. Den krever et kollektivt svar.

All mobbing er en uting som bør slås hardt ned på. Mye kommer av generell uvitenhet og dumskap. Men vi skal passe oss for den mobbing som er bevisst og støtte av familie og religion.

Få politikere vil tørre å ta ansvar, og minst av alle Kristin H. Hun er avhengig av denne gruppen sin støtte og fra den mer venstre radikale delen av befolkningen. Hvilken politiker vil gjøre seg upopulær?

Dette gjør at jeg tror vi vil se dette eksalere og bli langt mer alvorlig enn det allerede er. Dette er ikke Toske Lars som erter Brille Per.
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av GJEST »

Det er helt umulig for oss å skulle blande oss i krigen mellom muslimer og jøder. Så lenge vi åpner portene våre på vidt gap for alle mulige folkeslag og kulturer, så vil det selvfølgelig også bli krasj. Mobbing i skolen kanskje av det minst alvorlige, i forhold til alvorlige konsekvenser for samfunnet, med selvmordsbombing og terrorangrep, som garantert kommer en dag, jo fler av dem det blir.
Vi har oss selv å takke. Og må la vær å blande oss inn i ting vi ikke kan styre.
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av camillah »

Alva26 skrev:Det er helt umulig for oss å skulle blande oss i krigen mellom muslimer og jøder. Så lenge vi åpner portene våre på vidt gap for alle mulige folkeslag og kulturer, så vil det selvfølgelig også bli krasj. Mobbing i skolen kanskje av det minst alvorlige, i forhold til alvorlige konsekvenser for samfunnet, med selvmordsbombing og terrorangrep, som garantert kommer en dag, jo fler av dem det blir.
Vi har oss selv å takke. Og må la vær å blande oss inn i ting vi ikke kan styre.
Helt enig Alva :)
Jeg er ikke rasist mot hudfarge, jeg er rasist (mangel av bedre ord) mot handlinger begått av en enkel person.
Her snakker vi om ytringsfrihet og et fritt land, bla bla bla..
Det er ikke et FRITT LAND lenger, det forsvant da politikere gikk ut i avisen og advarte jenter mot å gå hjem alene, ta taxi hjem alene og i det hele tatt gå ute om kvelden ALENE...
Oi da, da er mine rettigheter plutselig borte de da, i dette FRIE landet!!!!
Det er for sykt at jeg nå ikke lenger tørr å ta taxi hjem alene.. sist jeg gorde det fikk jeg en liten tankevekker;
Jeg gikk fra et utested og over torget til taxiterminalen og fikk taxi. (dette var ca kl 2 på nattta).
Da fikk jeg en taxi med en muslim som sjåfør( en abslolutt hyggelig kar), men det han sa til meg den kvelden blir jeg skremt av. han spurte meg hvorfor i all verden jeg kunne finne på å gå over det torget der alene, sette meg i en taxi alene og be han kjøre meg hjem. Jeg måtte love å aldri finne på å gjøre det igjen, fordi, dette er hans ord, det er ikke alle vi som kjører taxi som har gode hensikter med å kjøre jenter hjem, det er ikke alle her som er snille og skal bare gjøre en ¨god¨ jobb...
har siden den dagen ikke tatt taxi hjem alene pga frykt av hva jeg kan møte på :(

Også litt off topic, sorry :mozilla_innocent:
Antall ord: 352
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av GJEST »

Ja, det er dessverre blitt slik.
Vi har så totalt forskjellig kultur i forhold til f.eks den muslimske kultur, der kvinner ikke engang kan jobbe, i fare for å måtte se på en annen mann, at det er helt naturlig de fleste ser på kvinner som tar taxi alene, og det ved tilogmed å vise både ansikt og hår (og kanskje mer til), som ** de kan behandle akkurat som dem vil. Derfor begås et stort antall voldtekter av våre flerkulturelle landsmenn. Det er trist at vi ikke lengre kan ta en taxi alene, eller gå ute alene, uten å skulle stå i fare for å bli overfalt, voldtatt, og i verste fall kanskje drept.
Tragisk.
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Muslimer og jødehat.

Innlegg av camillah »

Alva26 skrev:Det er trist at vi ikke lengre kan ta en taxi alene, eller gå ute alene, uten å skulle stå i fare for å bli overfalt, voldtatt, og i verste fall kanskje drept.
Tragisk.
ah, vårt frie land!!!!!! :roll:
Antall ord: 39
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links