Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

KlarsynthetDeja Vu !?

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

veggie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 14 Mar 2010 00:40
14

Deja Vu !?

Innlegg av veggie »

Okey, jeg har lest noen forklaringer på Deja Vu og det står at det er en hjernefeil, men jeg har to tilfeller som verken jeg eller mamma kan forklare som begge opplevde som et Deja Vu. Jeg starter med min historie. Vel jeg var kanksje 13- 14 år gammel og hadde en drøm der jeg drømte at jeg satt i klasserommet og vi hadde tentamen. Vi var plassert i rekker på en og en, og jeg satt nest forrest ved tavlen. Jeg husker at jeg så ned på papiret og deretter tittet rundt på alle de andre i klasserommet. Jeg fortalte mamma om denne drømmen dagen etter. Ca. ett år etter opplever jeg akkurat det som skjedde i drømmen og merket dette har jeg jo drømt. Når jeg kom hjem fortalte jeg om Deja Vu'et og mamma husket at jeg hadde fortalt henne drømmen ett år tidligere. Hvordan er dette mulig? Og over til mammas historie. Det var like etter at mamma og pappa møttes for første gang, og mamma var med pappa hjem til søstra hans. Men før de en gang gikk inn i huset stoppet mamma. Hun hadde aldri vært der før, men før mamma møtte pappa hadde hun en drøm om dette huset. Så når hun stor foran huset kunne hun forklare hvordan det så ut inne der, gardiner, farger på veggene, møbelering, vegger o.l Hun hadde aldri vært der eller sett bilder der fra, men kunne alikevel forklare hvordan huset så ut inni, uten å ha gått inn. Hvordan er det mulig? Jeg er egentlig lei vitenskapelige beviser og syntes det ødelegger troen min. Det er sikkert en forklaring på dette å...skal ikke forundre meg. Vitenskapen har nesten allerede tatt i fra meg troen på ånder og spøkelser....Men om dere kunne foeklart noe av dette ville det vært fint. Eller om det er noe å si om det eller lignende opplevelser.

Hilsen Marie ;)
Antall ord: 341

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: Deja Vu !?

Innlegg av Satsuki »

Hei Marie :)

Det dere har opplevd er vel det som kalles sanndrømming. Déjà vu er når man plutselig får en følelse av å ha vært et sted før, eller at noe har skjedd før, uten at det ha gjort det. Verken i drømmeverdenen eller ellers.

Jeg har også sanndrømt en del i løpet av livet, og har full tro på mennesker som sier de opplever det. Bra du husket å dele det med moren sin, er så frustrerende hvis man glemte å dele det, og drømmen faktisk blir sann.
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Deja Vu !?

Innlegg av GJEST »

Enig med overnevnte. Dette er ikke deja vu, dette er sanndrømming.

har selv opplevd å drømme ting som senere viser seg å skje. Som regel bare helt ubetydelige ting, men at det går an, ja. Det er vel intuisjonen, på en eller annen syk måte, som trer inn. Evt bare flaks?

Min synske venninne, f.eks, som jobber som healer, hun drømmer særdeles mye sanndrømt, og tolker også, ut fra drømmer. Gang på gang forteller hun om ting i drømme, som viser seg å stemme. Spesielt, men ja.
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Deja Vu !?

Innlegg av ludoburgero »

Jeg hadde en drøm en gang.
Det var at jeg så et helikopter styrte ovenfor sentrum.
I drømmen min var det slik at jeg så det fra "høyresiden" av helikopteret.

Fortalte om drømmen min til hun jeg var sammen med da, og hun ble overrasket, for en felles venn av oss hadde hatt samme drøm, om et helikopter som styrtet ovenfor sentrum, men hun hadde sett det fra den andre siden av byen slik at hun så "venstresiden" på helikopteret.
Det var snakk om et Sea King helikopter i begge tilfellene, og alle detaljer stemte.

Ekstra interessant at en tredjeperson fikk høre om detaljene fra både meg og henne på hver vår kant, og at dette samsvarte. Samme natten hadde vi hatt denne drømmen.




En annen gang drømte jeg at jeg var i militæret igjen.
Vi var samlet i et klasserom, befalene våre var der, men ingen andre medsoldater bortsett fra en som heter Tony. Halvparten av folkene som satt i klasserommet der var likevel folk fra ungdomsskolen min, mens den andre halvparten var bare fremmede folk jeg ikke hadde sett før.
Det var sånn at vi var samlet der pga. en slags hendelse, og at vi måtte være der en stund.

En stund etter jeg hadde drømt denne drømmen, snakket jeg med Tony... han eneste som var i det klasserommet i drømmen fra militærtiden (bortsett fra befalene våre, som sagt).
Plutselig nevner han at han hadde en rar drøm her forleden...
Han sier det var slik at han var i et klasserom, og at halve klassen hans fra ungdomsskolen var der, men den andre halvparten kjente han ikke igjen, og befalene våre fra førstegangstjenesten var der. Det var sånn at vi var samlet der, men visste ikke hvorfor. Vi måtte være der en stund.

Jeg lot han fortelle dette ferdig, mens jeg satt her skikkelig oppspilt og sa:
"Den andre halvparten var klassen min..."

:D

Forklar det den som vil... men en logisk forklaring på dette... det kunne jeg brukt resten av mitt liv på å finne ut, om jeg ikke da heller vil akseptere at det finnes noe som heter et astralt plan...
;)
Antall ord: 380
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Deja Vu !?

Innlegg av GJEST »

Så artige drømmer da :) Skikkelig spennende! :)
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trohvaduvil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 11 Mar 2007 13:19
17
Kjønn (valgfri): girlpower.. :)

Re: Deja Vu !?

Innlegg av trohvaduvil »

Jeg har også av en eller annen grunn hatt deja vu oppleverlser i det siste. Bare rare små ting som når jeg malte gangen her om dagen. Skikkelig Deja Vu! Dette hadde jeg på opplevd før, i samme setting. Noe som absolutt er rart da vi akkuratt har kjøpt oss nytt hus..
Har hatt en del av disse i det siste, men dette skjer jo i lys våken tilstand!
Er det egentlig forkskjell på deja vu og sanndrømming?

Har hørt at deja vu kan være en slags bekreftelse på at en er på rett vei i livet.. ? At det er små bekreftelser på at veien du har valgt i livet stemmer overens med det sjelen din allerede vet...?
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Deja Vu !?

Innlegg av ludoburgero »

trohvaduvil skrev:Har hørt at deja vu kan være en slags bekreftelse på at en er på rett vei i livet.. ? At det er små bekreftelser på at veien du har valgt i livet stemmer overens med det sjelen din allerede vet...?
Hørtes ut som en veldig romantisert teori, men likevel så vakkert at jeg velger å tro det er slik ;)
Antall ord: 63
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trohvaduvil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 11 Mar 2007 13:19
17
Kjønn (valgfri): girlpower.. :)

Re: Deja Vu !?

Innlegg av trohvaduvil »

ludoburgero skrev:
trohvaduvil skrev:Har hørt at deja vu kan være en slags bekreftelse på at en er på rett vei i livet.. ? At det er små bekreftelser på at veien du har valgt i livet stemmer overens med det sjelen din allerede vet...?
Hørtes ut som en veldig romantisert teori, men likevel så vakkert at jeg velger å tro det er slik ;)
Sant vel ?? :flirt

Så jeg hadde jo VM i skrivefeil i forrige innlegg.... :mozilla_tongue: HAHA! Jaja... siste få dager før lang påskeferie nå.. Gleder meg !!
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Deja Vu !?

Innlegg av ludoburgero »

Ja, det skal bli godt med ferie! :D
Antall ord: 7
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links