Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHva er GUD?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 124
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

Re: Hva er GUD?

Innlegg av Purka »

tror bestemt jeg hørte dette begrepet engang som barn: Vi er i Gud og Gud er i oss.
Den som tror skal bli helbredet.
Altså står det ikke Gud helbreder, men at vår tro på helbredelse/ healing, er det som skaper effekten :)
Spennende det. kan jo tolkes på så mange måter. men la oss si at alt skal leses bokstavelig. dette kan da altså bety at det hele handler om vår egen indre ånd.
La meg presisere et eksempel. Dommedag. Den skulle komme i år 2000, så i 2010, og hva er neste " dommedag" ?
Min teori er at et hvert enkelt menneske har sin helt egne dommedag. Nemlig den dagen man trekker sitt siste sukk.
planeter, Ufoer , ny istid og gjenkomst av Kristus er ikke akkurat hva jeg forbinder med dommedag. Og for å være ærlig, så har jeg vanskelig for å tro at det finnes en såkalt dommedag for alle på en gang.
Antall ord: 159
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Hva er GUD?

Innlegg av Moonstone »

Purka skrev:tror bestemt jeg hørte dette begrepet engang som barn: Vi er i Gud og Gud er i oss.
Den som tror skal bli helbredet.
Altså står det ikke Gud helbreder, men at vår tro på helbredelse/ healing, er det som skaper effekten :)
Spennende det. kan jo tolkes på så mange måter. men la oss si at alt skal leses bokstavelig. dette kan da altså bety at det hele handler om vår egen indre ånd.
Jeg tror det hele kan summeres sammen til om man er Gnostisker eller Agnostiker.

Gnostisk tilnærming er det du sier, at det handler om indre ånd, en indre opplevelse av "Guddom" eller en høyere samhørighet og spiritualitet. Disse menneskene behøver ingen utvendig autoritet de må svare for eller følge, ingen tomme religiøse ritualer, prest eller tempel.
De har sitt indre Tempel og sin indre kommunikasjon med livet.

En A-gnostiker behøver religiøse ritualer, trenger en utvendig autoritet man må FØLGE, trenger struktur og å bli styrt, trenger at autoritenene tolker ting for seg, og følger gjærne dette hjerneløst.

Man kan observere dette overalt..
Antall ord: 195
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridian

Re: Hva er GUD?

Innlegg av Meridian »

Nå har ikke jeg lest hva folk har svart på hva de mener er gud , men nå skal jeg prøve svare på
hva jeg mener og tror gud er . Jeg tror at gud er en energi som er rundt oss alle.
Denne energien kan man føle og nesten ta på da man ser hvor vakker natur vi har , da man ser på trærne og puster inn den friske luften da vi går tur i skogen etc.Da man har gått en lang tur i skogen og man setter seg ned for og spise nistepakken sin og man lukker øynene og kjenner den friske brisen,luften kjenner solen som varmer en i pannen og kroppen og man hører fuglene som synger.Dette er vel den eneste måten jeg som menneske kan forklare med ord hva jeg føler
gud er for meg.
Sist redigert av Meridian på 22 Mai 2010 16:36, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: Hva er GUD?

Innlegg av Borte.. »

Jeg er min egen gud!
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links