Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynNår skal DU lære?

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Når skal DU lære?

Innlegg av Deep Space »

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=596072

Det rulles idag opp saker mot de religiøse, hvor de har funnet ARKIV over overgrep, begått av prestene!!! Overgrep på barn.

Allikevel så sitter du der med bibelen din og humrer og koser deg??? Hva er det med deg??
Vær snill å svar på denne meldingen, og FORSVAR din religion.

Våkne opp! Dette er fullstendig galt.
Neste gang jeg ser en "viktig og høyt respektert" prest så vet jeg ikke hva jeg gjør. Mine barn skal iallefall IKKE få oppleve denne såkalte religionen DIN!!
Antall ord: 99
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Når skal DU lære?

Innlegg av kristiane »

Støtter deg i dette,Deepp space!
Hele saken er grusom og totalt forkastelig og gjør meg både trist og sinna!! Tankene mine går til alle ofre der ute,og som jeg hadde ventet-ser man allerede at det dukker opp informasjon om overgrep i flere katolske kirker. Enda et bevis på at man finner "De vonde på de mest hellige,gudfryktige steder...." Personer med sin profesjon,sin preste/biskoputøvelse som bruker makten sin og tydelig mener at de hadde rett til slike grusomme handlinger. Eller unnskylder seg med at det er tøft å skulle leve i sølibat...
Uansett har disse gjort noe forferdelig galt og utilgivelig,slik som alle andre som forgriper seg på barn,og jeg håper endelig at foreldelsesfrister blir opphevet,gjort om i lovverket,slik at disse såkalte "Gud sine sindebud og formidlere" får sin straff! Blir kvalm av hele saken.
Ophev hele sølibatet deres,så kanskje barn heretter forblir urørt!
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Når skal DU lære?

Innlegg av Dj_Devil »

Nå skal eg ikke forsvare religion i det hele tatt.
Men kanskje forsvare di overtall av prester som IKKE gjør slikt.

Det er om man skal se det store å hele ett mindretall av alle prester i verden som begår overgrep.
Å det er gjerne folk som allerede viste dem var pedofile å gikk inn som prest i den viten at dem får bedre tilgang til barn. Å ikke minst at dem kan spille på religion for å få ungene til å tie.

At vertikanen har holdt en type oppsyn på det er ikke overaskende. Å under mange tilfeller så tar dem seg av det mellom den overgrepne og overgriperen. Alt trenger ikke havne i søkelyset av politiet og media for at det skal bli en avsluttning på en vond tid for den overgrepne.

I det tilfellet som har vert mest i media nå så viste han mannen som anmeldte den presten til vertikanen at han ble ferdig med saken etterpå. Selv han som var prest som opplevde det var fornøyd med hvordan saken hans ble behandlet. Derfor fortsatte han på sin presteutdannelse.

Eg støtter ikke at vertikanen har holdt en type "liste" over hvem som har begått overgrep og offer. Er saken i en straffe messig tid i norge så SKAL dem raportere det til politiet slik at saken kan tas videre der fra. Men noen offer vil heller ikke dette sålenge dem ser at saken blir behandlet på en måte dem selv aksepterer av vertikanen. Å for at en unge\voksen skal komme seg videre i livet så trenger ikke mannen\damen sitte i fengsel. Det er veldig individuelt om hvordan man takler det. Selv om eg mener at personen skulle ha fått penisen avkuttet å måttet pisse ut ett plastrør for resten av livet. Så betyr ikke det at alle vil det.

Dette har lite med religion å gjøre. Men mer at mennesker kan være onde. Uansett hvilken religion dem bruker som skalkesjul. Spesielt pedofile.

Når det gjelder ungene dine så mener eg at dem skal lære seg å kunne ta sine egne religione valg. Om dem vil bli kristne\muslim\buddist etz, så er det opp til dem. Selv om eg helst ikke vil at mine fremtidige barn skal være kristne. Så hadde eg heller ikke nektet dem. Det er helt å holdet opp til dem selv mener eg. Men unger flest vil følge det som venner\familie følger automatisk. Så med mindre du går mye i kirken eller snakker mye om gud og bibelen så har eg mine tvil, med mindre dem blir 18år å "frelst" av noen overkristne venner :P
Antall ord: 443
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Når skal DU lære?

Innlegg av Moonstone »

Det å ha samvittighet til å faktisk sitte på et slikt skjult arkiv finner jeg provoserende og skremmende.
Når skal religiøse folk skjønne at det å leve i sølibat og gi avkall på seksuell aktivitet ikke er bra, og at det kan føre til slike syke tanker og tranger?
Antall ord: 51
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Re: Når skal DU lære?

Innlegg av Deep Space »

Dj_Devil skrev: Dette har lite med religion å gjøre. Men mer at mennesker kan være onde. Uansett hvilken religion dem bruker som skalkesjul. Spesielt pedofile.

Når det gjelder ungene dine så mener eg at dem skal lære seg å kunne ta sine egne religione valg. Om dem vil bli kristne\muslim\buddist etz, så er det opp til dem. Selv om eg helst ikke vil at mine fremtidige barn skal være kristne. Så hadde eg heller ikke nektet dem. Det er helt å holdet opp til dem selv mener eg. Men unger flest vil følge det som venner\familie følger automatisk. Så med mindre du går mye i kirken eller snakker mye om gud og bibelen så har eg mine tvil, med mindre dem blir 18år å "frelst" av noen overkristne venner :P
Problemet er den følelsen du som forelder får når barnet ditt går til kirken, eller i religiøse sammenkomster.
Hva skjer der, hva kan skje med barnet mitt? Denne gnagende tanken skal du ikke ha i hodet ditt. Da er jo noe riv ruskende galt.

Du trenger ikke religion for å leve et helt normalt og sunt liv idag. Du vil nyte livet på en mye finere og bedre måte uten din religion.

Overgrep mot barn skjer desverre hele tiden på jorda. Men du og jeg kan påvirke dette, og begrense dette ved å sette slike ting som dette på dagsorden! Du redder faktisk barna dine ved å reagere på slikt som dette.
Jeg vil tørre å påstå at størsteparten av overgrep oftest skjer i en eller annen form for religiøs sammenheng, uten ha eksakte fakta på bordet. Men man ser jo nå hva som kommer frem...
Antall ord: 291
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Når skal DU lære?

Innlegg av Dj_Devil »

Deep Space skrev:
Dj_Devil skrev: Dette har lite med religion å gjøre. Men mer at mennesker kan være onde. Uansett hvilken religion dem bruker som skalkesjul. Spesielt pedofile.

Når det gjelder ungene dine så mener eg at dem skal lære seg å kunne ta sine egne religione valg. Om dem vil bli kristne\muslim\buddist etz, så er det opp til dem. Selv om eg helst ikke vil at mine fremtidige barn skal være kristne. Så hadde eg heller ikke nektet dem. Det er helt å holdet opp til dem selv mener eg. Men unger flest vil følge det som venner\familie følger automatisk. Så med mindre du går mye i kirken eller snakker mye om gud og bibelen så har eg mine tvil, med mindre dem blir 18år å "frelst" av noen overkristne venner :P
Problemet er den følelsen du som forelder får når barnet ditt går til kirken, eller i religiøse sammenkomster.
Hva skjer der, hva kan skje med barnet mitt? Denne gnagende tanken skal du ikke ha i hodet ditt. Da er jo noe riv ruskende galt.

Du trenger ikke religion for å leve et helt normalt og sunt liv idag. Du vil nyte livet på en mye finere og bedre måte uten din religion.

Overgrep mot barn skjer desverre hele tiden på jorda. Men du og jeg kan påvirke dette, og begrense dette ved å sette slike ting som dette på dagsorden! Du redder faktisk barna dine ved å reagere på slikt som dette.
Jeg vil tørre å påstå at størsteparten av overgrep oftest skjer i en eller annen form for religiøs sammenheng, uten ha eksakte fakta på bordet. Men man ser jo nå hva som kommer frem...
Ja eg er delvis enig med deg. Men skal vi ta det opp så skjer mye av overgrep i skolen, barnehagen, alle andre steder hvor barn er. Vi kan ikke overbeskytte barne våre heller. Ei heller tenke vondt om vær eneste person i verden bare son i tilfelle. Di siste året så har vi hørt mer om overgrep på skoler\hjemme enn på kirken. At kirken kom nå var forståligt. Det skjer der og. Men det kan like godt skje hos din unges beste venn. Man vet aldri. Det skal IKKE skje. Men det hjelper lite i det store å hele å reagere mot alle i verden ford. Man må lære ungene sine til å rett å slett reagere mot slikt. Bare se på lommemannen. Der skjedde det selv utenfor butikker.
Ungene må si fra, ikke akseptere alt ukjente voksne personer sier "bare fordi dem er voksne". Å ikke minst. Lære at mamma og pappa er dem man kan fortelle alt til. Slikt at folk kan tas med en gang etterpå om det skulle skje en gang. Fremfor at det skjer 100++++ganger iløpet av 2-4++++ år før ungen sierfra. Dette er ett uhyrlig vanskligt tema. Å eneste måten å 100% beskytte seg fra det er å nekte å la ungen gå ut av døra, være alene for resten av livet å heller aldri snakke med noen. Heller ikke internett eller telefon. For da kan det skje over bilder heller. Men hvilket liv får ungen da?
Antall ord: 543
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Når skal DU lære?

Innlegg av ludoburgero »

Deep Space skrev:http://www.dagbladet.no/2010/04/09/nyhe ... /11200401/

Det rulles idag opp saker mot de religiøse, hvor de har funnet ARKIV over overgrep, begått av prestene!!! Overgrep på barn.

Allikevel så sitter du der med bibelen din og humrer og koser deg??? Hva er det med deg??
Vær snill å svar på denne meldingen, og FORSVAR din religion.

Våkne opp! Dette er fullstendig galt.
Neste gang jeg ser en "viktig og høyt respektert" prest så vet jeg ikke hva jeg gjør. Mine barn skal iallefall IKKE få oppleve denne såkalte religionen DIN!!
Dette er jo omtrent som å lange ut mot alle som har en kjeller og koble dem opp mot
Josef Fritzl. Men ok...
Antall ord: 124
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Re: Når skal DU lære?

Innlegg av Deep Space »

ludoburgero skrev:
Deep Space skrev:http://www.dagbladet.no/2010/04/09/nyhe ... /11200401/

Det rulles idag opp saker mot de religiøse, hvor de har funnet ARKIV over overgrep, begått av prestene!!! Overgrep på barn.

Allikevel så sitter du der med bibelen din og humrer og koser deg??? Hva er det med deg??
Vær snill å svar på denne meldingen, og FORSVAR din religion.

Våkne opp! Dette er fullstendig galt.
Neste gang jeg ser en "viktig og høyt respektert" prest så vet jeg ikke hva jeg gjør. Mine barn skal iallefall IKKE få oppleve denne såkalte religionen DIN!!
Dette er jo omtrent som å lange ut mot alle som har en kjeller og koble dem opp mot
Josef Fritzl. Men ok...
Det er det ikke. For det er dette som er det tragiske med det hele. Du kan ikke be om forlatelse for dine synder til en fiktiv luring i ei bok som de kaller bibelen eller koranen.

De skrev boken for over 2000 år siden, og ennå har man ikke klart å fremskaffe noensomhelst beviser for denne gudens eksistens. Ikke ett eneste.

Du kan ikke be denne guden din om hjelp når du har gjort et overgrep, eller ljugd, eller stjålet, eller vært utro mot din kjære, eller drept, torturert, eller på en måte vært "ond"... denne guden din kan ikke hjelpe deg med det!
Ikke nå, og ikke om 5000 år. For denne guden din eksisterer ikke. Det er kun en fantastisk historie om en fiktiv figur, skapt i menneskets utrolige hjerne som vi idag kaller fantasi.

Du har bare deg selv, aller først, å stole på. Og alle mennesker og dyr rundt deg. Ikke din gud. Skal du be om unnskyldning for noe galt du har gjort, så gjør du det overfor andre mennesker, og deg selv.
Antall ord: 311
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Re: Når skal DU lære?

Innlegg av Deep Space »

Dj_Devil skrev:
Deep Space skrev:
Dj_Devil skrev: Dette har lite med religion å gjøre. Men mer at mennesker kan være onde. Uansett hvilken religion dem bruker som skalkesjul. Spesielt pedofile.

Når det gjelder ungene dine så mener eg at dem skal lære seg å kunne ta sine egne religione valg. Om dem vil bli kristne\muslim\buddist etz, så er det opp til dem. Selv om eg helst ikke vil at mine fremtidige barn skal være kristne. Så hadde eg heller ikke nektet dem. Det er helt å holdet opp til dem selv mener eg. Men unger flest vil følge det som venner\familie følger automatisk. Så med mindre du går mye i kirken eller snakker mye om gud og bibelen så har eg mine tvil, med mindre dem blir 18år å "frelst" av noen overkristne venner :P
Problemet er den følelsen du som forelder får når barnet ditt går til kirken, eller i religiøse sammenkomster.
Hva skjer der, hva kan skje med barnet mitt? Denne gnagende tanken skal du ikke ha i hodet ditt. Da er jo noe riv ruskende galt.

Du trenger ikke religion for å leve et helt normalt og sunt liv idag. Du vil nyte livet på en mye finere og bedre måte uten din religion.

Overgrep mot barn skjer desverre hele tiden på jorda. Men du og jeg kan påvirke dette, og begrense dette ved å sette slike ting som dette på dagsorden! Du redder faktisk barna dine ved å reagere på slikt som dette.
Jeg vil tørre å påstå at størsteparten av overgrep oftest skjer i en eller annen form for religiøs sammenheng, uten ha eksakte fakta på bordet. Men man ser jo nå hva som kommer frem...
Ja eg er delvis enig med deg. Men skal vi ta det opp så skjer mye av overgrep i skolen, barnehagen, alle andre steder hvor barn er. Vi kan ikke overbeskytte barne våre heller. Ei heller tenke vondt om vær eneste person i verden bare son i tilfelle. Di siste året så har vi hørt mer om overgrep på skoler\hjemme enn på kirken. At kirken kom nå var forståligt. Det skjer der og. Men det kan like godt skje hos din unges beste venn. Man vet aldri. Det skal IKKE skje. Men det hjelper lite i det store å hele å reagere mot alle i verden ford. Man må lære ungene sine til å rett å slett reagere mot slikt. Bare se på lommemannen. Der skjedde det selv utenfor butikker.
Ungene må si fra, ikke akseptere alt ukjente voksne personer sier "bare fordi dem er voksne". Å ikke minst. Lære at mamma og pappa er dem man kan fortelle alt til. Slikt at folk kan tas med en gang etterpå om det skulle skje en gang. Fremfor at det skjer 100++++ganger iløpet av 2-4++++ år før ungen sierfra. Dette er ett uhyrlig vanskligt tema. Å eneste måten å 100% beskytte seg fra det er å nekte å la ungen gå ut av døra, være alene for resten av livet å heller aldri snakke med noen. Heller ikke internett eller telefon. For da kan det skje over bilder heller. Men hvilket liv får ungen da?

Overgrep skjer somsagt hele tiden, men poenget mitt var at her har man det laget i samfunnet som BØR ha den dårligste sammvittigheten: De religiøse.
Tenk logisk, og tenk historie, og prøv å tenk rundt det positive med religion. Hvorfor er det da overgrep på barn innen denne delen av samfunnet?
Antall ord: 600
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Når skal DU lære?

Innlegg av ludoburgero »

Deep Space skrev:Det er det ikke. For det er dette som er det tragiske med det hele. Du kan ikke be om forlatelse for dine synder til en fiktiv luring i ei bok som de kaller bibelen eller koranen.
Det kan du, for hvem kan vel tilgi sånn grusomhet som dette her?
Legg merke til at jeg imidlertid ikke forsvarer det eller sier at det å be om forlatelse gjør noe bra. Egentlig tilgir bare prestene seg selv ved å tilkalle dette du kaller en fiktiv luring.

Selv tror jeg ikke Gud er en figur, ikke et fysisk vesen.
Tror nok at mange har lett for å latterliggjøre kristendom bare på basis av dette, men ironisk nok er det mange av oss her inne som tror på det "eteriske" som jo handler om det himmelske. Og da snakker vi ikke om atmosfæren. Gud trenger heller ikke være en gammel mann med skjegg som skal på togaparty. Jeg tror mange av disse metaforene fortolkes.
De skrev boken for over 2000 år siden, og ennå har man ikke klart å fremskaffe noensomhelst beviser for denne gudens eksistens. Ikke ett eneste.
Nei, det er mye man ikke klarer å bevise. Det er f.eks. mange som gifter seg, men de lever ikke sammen til den dagen de dør. Dette er omtrent like latterlig. Eller like lite latterlig.
Alt etter hvordan du ser på det.

Hvordan kan tro bevises? Det kan den ikke.
Du kan ikke be denne guden din om hjelp når du har gjort et overgrep, eller ljugd, eller stjålet, eller vært utro mot din kjære, eller drept, torturert, eller på en måte vært "ond"... denne guden din kan ikke hjelpe deg med det!
Ikke nå, og ikke om 5000 år. For denne guden din eksisterer ikke. Det er kun en fantastisk historie om en fiktiv figur, skapt i menneskets utrolige hjerne som vi idag kaller fantasi.
Du kan nok det, men det hjelper sikkert ikke.
Hva skulle det hjelpe for med tilgivelse uansett? Livet går videre, men den som må tilgi deg er deg selv og de andre berørte. "Gud" er et felles "samlepunkt" tror nok de kristne, som forbinder alle mennesker med hverandre. Akkurat det aspektet skjønner jeg godt og støtter jeg, for jeg tror at dersom det finnes en gud i det hele tatt, så er det det som forener oss og der vi alle spirer utifra. Tanken er ikke for meg dum i det hele tatt.

Fantasi eller ikke, alt kan vel sies å være fantasi. Hva vet vel vi om vi ikke bare er et stort hologram, en tanke eller en drøm i en annen manns hode eller for all del bare et blaff i vinden, et piss i havet, et lite nanosekund i en annen virkelighet..? Vi forholder oss til den virkeligheten vi kjenner, men alle kan ta feil - på alle måter og til enhver tid kan vi alle bomme totalt på absolutt alt det vi gjør og sier, og vi kan basere våre liv på det vi kaller for viten idag, som viser seg å være helt feil imorgen. Det er ingenting galt i å være kritisk, men det er like dumt å være fanatisk, lukket og klamre seg til at det ikke finnes noe annet enn det man ser.

Du har bare deg selv, aller først, å stole på. Og alle mennesker og dyr rundt deg. Ikke din gud. Skal du be om unnskyldning for noe galt du har gjort, så gjør du det overfor andre mennesker, og deg selv.
Det er helt greit at du mener dette. Det gir deg sikkert en form for styrke det å tro på deg selv og legge så mye ansvar i dine egne hender. Andre velger å projisere dette ansvaret på det du kaller en fiktiv figur - men begge deler funker, på hver sin måte, og til hver sin person.

Alle finner sin måte. Jeg synes dette er helt greit så lenge man aldri lukker øynene for hva andre vil synes, fordi alt henger sammen, og fordi vi alle ikke bare kan være selvrettferdigende og egoistiske og helt ansvarsløst gjøre hva vi vil. Vi har jo et felles ansvar, og det er jo der disse prestene/biskopene har sviktet grusomt. De har skadet andre mennesker og sannsynligvis bare tilgitt seg selv (les: gjennom Gud).

Gud tilgir ikke sånn dersom vi alle "er" Gud.
For flertallet er nok enige om at dette er feil.
Antall ord: 757
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Når skal DU lære?

Innlegg av Moonstone »

Jeg håper faktisk at disse sakene kan være med på å styrte hele den Katolske Kirke, så blir vi kvitt et stort onde.
Det ironiske er at Vatikanet og sikkert mange religiøse er overbevist om at all denne svertingen og fokuset på dette er et angrep fra "Djevelen" eller onde krefter, istedenfor å fokusere på problemene kirken har, problemene sølibat kan frembringe, og offrene i saken..
Antall ord: 68
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Når skal DU lære?

Innlegg av Dj_Devil »

Deep Space skrev:
Overgrep skjer somsagt hele tiden, men poenget mitt var at her har man det laget i samfunnet som BØR ha den dårligste sammvittigheten: De religiøse.
Tenk logisk, og tenk historie, og prøv å tenk rundt det positive med religion. Hvorfor er det da overgrep på barn innen denne delen av samfunnet?
Skal vi gå på historie så har ikke kristendommen\religion bare ført dårligt med seg.
Må ikke glemme at norge ble norge fordi harald hårfagre og hans etterkommere kriget for å gjøre norge til ett land under kristendommen.
Vi hadde vert mer lik afrika bare under mindre arialer om vi ikke hadde hatt det.

Det er nokk mange kristne som føler avsky på den presten. Akkurat som dem nokk føler det samme ovenfor lommemannen.
Er mye positift med religion.
Selv har eg ikke opplevd noe positift med det. Men mannen til ei veldig god veninne av meg ble en bedre mann etter han "fant" religion. Noe som resulterte til at istedenfor at han kanskje ble en ensom mann som drakk seg i hel så lever han ett godt liv som ektemann og far med ei god veninne av meg med 4 barn.

Er mye begge veier når det gjelder positift vs negatift. Vertfall i religion. Å det er i det store å hele mennesker som er onde. Å slike mennesker som pedofile (som skrevet før) tiltrekkes mot posisjoner hvor dem har "makt" over unger. Å kan dermed gjøre som dem vil.
Barnehage "tanter", lærere, foreldre, prester o.s.v.
Antall ord: 261
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Når skal DU lære?

Innlegg av ludoburgero »

Jeg kjenner også flere mennesker som har valgt å leve et kristent liv i bytte mot
elendighet med rusmidler og annet. Det at noen finner en trøst i å tro på dette,
skal man ikke være for bråkjekk med å avvise.

Det er liksom noe rart med å angripe religioner, når det tross alt er menneskene selv som gjør disse handlingene som har problemet. Om de gjør det i "tro" og i sin tolkning av hva religionen deres sier, sier ingenting om religionen i seg selv. Alle mennesker er selv i stand til å ta ansvar for sitt liv, og det burde også stå sentralt når man velger å sette sin lit til en Gud.
Antall ord: 116
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: Når skal DU lære?

Innlegg av ? »

Bilde
Antall ord: 0
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Når skal DU lære?

Innlegg av Hecate »

Han er ihvertfall i et nonnekloster nå. Det holder ham jo i det minste unna alterguttene.

Nei, jeg heller til å mene at all religion egentlig er djevelens verk uansett retning. Det er jo bare et fengsel for sjelen og en hoax for å skjule Sannheten TR.
Antall ord: 45
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links