Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsynthethappy 1mai

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
child_in_time
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 19 Des 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: troms

happy 1mai

Innlegg av child_in_time »

Hei

jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg å kanskje forstå litt av livets mening, har hatt drømmer og øyeblikk jeg har opplevd,eller opplever i ettertid. det er så mye som skjer, å jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg opplever de.

har du ett svar, eller en fin tanke om hvorfor. da får du lov å gi meg ett svar:)

håper alle får en fin 1 mai:)
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: happy 1mai

Innlegg av Svartepus »

du bør kanskje begynne med å fortelle om opplevelsene dine sånn at vi har noe å forholde oss til. Dette ble veldig vidt og generelt...
Antall ord: 25
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: happy 1mai

Innlegg av ludoburgero »

child_in_time skrev:Hei

jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg å kanskje forstå litt av livets mening, har hatt drømmer og øyeblikk jeg har opplevd,eller opplever i ettertid. det er så mye som skjer, å jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg opplever de.

har du ett svar, eller en fin tanke om hvorfor. da får du lov å gi meg ett svar:)

håper alle får en fin 1 mai:)
Jeg opplever det samme om dagen. Hadde nettopp en periode hvor jeg drømte om helt random øyeblikk tidligere i livet mitt. Plutselig ble jeg bevisst på at jeg drømte, slik at jeg kunne endre øyeblikkene. Jeg hadde også en ting som virket som et minne fra fremtiden.

Skjønner ikke hvorfor dette skjedde med meg.

Her er hva drømmene mine dreide seg om, jeg skrev det i en annen tråd.
Håper du kan dele du også! :)
Nå for tiden drømmer jeg masse om eksen.
Hun hjemsøker meg nærmest, om man skal få si det mildt.

Skriver litt om det her, fordi jeg tror det blir litt terapi også. Jeg er nemlig direkte plagd av disse drømmene iblant. Det startet med noe for en liten stund tilbake... for da begynte jeg å havne tilbake til helt random hendelser tidligere i fortiden min i drømme. Gjenopplevde tilsynelatende tilfeldige og ikke særlig relevante (for noe i det hele tatt) situasjoner.

Første drøm jeg hadde i denne "serien" var en episode da jeg og henne var i Newcastle for noen år siden. Vi var inne på en elektronikksjappe midt i Eldon Square (handlegata der). Nå finner jeg meg selv stående der, en episode jeg nesten hadde glemt, der jeg står og kikker på noen internettradioer som var veldig populært akkurat der og da... samtidig finner jeg meg en Creative muVo-mp3-spiller som jeg endte opp med å kjøpe. Jeg vet ikke om tingene som skjedde i drømmen var direkte adopterte minner fra virkeligheten, men jeg står iallefall der inne og finner meg selv i å rope navnet hennes da hun står ved utgangspartiet og kikker på noen TV-apparater eller noe sånt.

Helt uten mening egentlig... men så begynner det å bli ekkelt...
Vanligvis er det bare behagelig med lucide drømmer. Men jeg blir observant på at jeg gjenopplever et minne og jeg blir i stand til å forandre det! Jeg blir klar over at jeg drømmer...

Det gjør til at jeg tvinger meg selv utav drømmen. Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal "tukle" med fortiden, og mener den er best som den allerede er satt. Noe så merkelig drøm...
Dette var bare begynnelsen, for jeg husker vagt at jeg har hatt flere lignende drømmer i det siste. I natt derimot, toppet det seg med en fremtidsdrøm!

Jeg står i en kjeller av noe slag... og hun hjemsøker meg som vanlig i drømmene.
Noen ganger tidligere har alt vært som før, siden det var fortidsdrømmer. Jeg følte meg lykkelig også for en liten stund av gangen i noen av disse drømmene... saken er nå, at i denne fremtidsdrømmen, så er ting litt annerledes. Hun er ikke seg selv helt lik egentlig.

Hun er et par år eldre, vi skal ikke langt frem i tid. Og vi er som sagt i en kjeller.
Jeg ser meg selv stå nede i en slags vaskekjeller av noe slag... i en slags boligblokk...
Og så kommer hun... men jeg vet ikke om vi bor der sammen eller om hun bare har flyttet dit... alt føles litt fjernt og som om hun er i sin "riktige tid" fordi hun nemlig allerede vet at jeg bor i samme blokk som henne i allefall. (jeg får aldri vite noe om vi bor sammen)
Det føles iallefall ut som om vi ikke er helt venner. Jeg blir stadig overrasket over hvor nonchalant hun oppfører seg, og konfronterer henne med det... spør henne... hvorfor hun er så bråkjekk og tar alt som en selvfølge. For hun spør meg ikke om hjelp med klærne, men hun ber meg nemlig holde det ene og det andre for henne mens hun skal gjøre ditt og datt...

Litt vage minner, fordi jeg var ikke helt edru i natt da jeg la meg.
Og jeg sovnet også igjen etter drømmen.
Uansett... jeg har på følelsen av at hun syns jeg er litt merkelig, at jeg oppfører meg rart. Men jeg er tross alt I EN TID JEG IKKE HØRER HJEMME I! Og det er jo hun... i drømmen...

Det skjer noe med meg om dagen... og jeg vet ikke hva...
Er det noe lignende? At det er øyeblikk fra tidligere i livet ditt som kommer frem i drømmen?
Antall ord: 825
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links