Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerNybegynner - ønsker å lære

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Gullet94
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 22
Startet: 05 Jun 2010 19:57
13

Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Gullet94 »

Jeg har da nettopp registrert meg, fordi jeg syntes paranormale ting virker spennende. Selv har jeg lyst å få kontakt med ånder og finne mine åndelige hjelpere. Problemet er da at jeg har null erfaring og lurer derfor på om noen her kunne vært så snill å forklare noen viktige ting ved dette emnet, for oss nybegynnere. Kan godt hende det er et slikt emne fra før, for jeg har ikke lest gjennom alt her, men bare skriv det, så skal jeg finne der hvor det står :)
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gullet94
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 22
Startet: 05 Jun 2010 19:57
13

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Gullet94 »

Kanskje enklere om jeg skriver noen ting jeg lurer på, så kan dere skrive noe dere mener er viktig osv:
Hvordan komme i kontakt med ånder? (de ulike måtene)
Hvordan og når var din første opplevelse med ånder?
Hvordan finne sine åndelige hjelpere?
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Astarte »

Hei, og velkommen til oss!!! :D

Her er litt å sette tennene i til å begynne med:

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 37&t=19717
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 37&t=14169
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 37&t=19528
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 37&t=16006

Nå vet jeg ikke om det er dette du er ute etter, men da er det bare å si fra. Ellers er det lurt å prøve søkefunksjonen hvis det er noe spesielt du er ute etter.

Lykke til!!! :D
Antall ord: 92
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gullet94
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 22
Startet: 05 Jun 2010 19:57
13

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Gullet94 »

Takk!:)
Skal lese gjennom dem.
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Ankh »

Hei! Velkommen til oss!!! :-)
Begrepet paranormalt dekker et enormt område og emner, fra ufo, aliens, kornsirkler, spøkelser, healing, hjelpere, skytsengler, medium, osv osv via emner som tangerer vitenskapen som anomalistisk psykologi og noetic, til ulike forklaringsmulige fenomener som søvnforstyrrelser, søvnparalyse, osv osv.
Alle disse emnene har sine underemner, troende, skeptikere osv osv.
Forumet er delt inn i ulike deler tilegnet de ulike emnene, og under hvert emne ligger masse opplevelser og info.
Om du ikke har noen spesifikke interresser så er det bare å klikke seg rundt og lese lit og se om du finner noe du interresserer deg for, gjerne spørre mer om osv så hjelper noen deg videre.
Det finens også to facebook grupper, søk etter paranormal.no så finner du oss der også.

Jeg har samlet noen linker:
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =1&t=20747
som kan være av interresse.

Dine hjelpere eller skytsengel er lettest å finne ved å spørre medium, f.eks på en alternativmesse.
Ikke nødvendigvis godta det første svaret, men hvis 2-3 stykker sier det samme er det rimelig sikkert.
Finner du skytsengelen din, kan du også lese mer om den (google) og se om beskrivelsen din passer deg og om beskivelsen ser ut til å ha hatt innvirkning på det livet du har levd (interresser osv).

Å si alt om det paranormale er umulig, det er et enormt emne med massevis av tema og undertema, skepsis, tro, mer eller mindre vitenskap osv.
For min egen del så lærer jeg litt hele tiden, og jo mer jeg lærer om det paranormale dess mer overrasket og forundret blir jeg.
Svar danner ofte nye spørsmål, som det heter.
Antall ord: 286

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gullet94
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 22
Startet: 05 Jun 2010 19:57
13

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Gullet94 »

Har nå lest rask gjennom dem, mye som var bra!
Vet ikke om jeg skjønte det rett eller ikke, men skjønner det slik at du kan kontakte ånder? KAn du kontakte f.eks. mine åndelige hjelpere? Eller blir det vanskelig, i og med at du ikke vet noe om meg osv?.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Astarte »

Der skal vi være litt forsiktige, da det kan gå under spå-meg-innlegg ;) Les reglene. Men et lite hint: Pm er en fin ting :lol:
Antall ord: 26
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av zind »

Nå skal du få et skikkelig kjedelig og snusfornuftig svar av meg. Kanskje ikke det du ønsker å høre, men jeg fyrer løs likevel :P

Et godt medium vil i hovedsak hjelpe deg ved å bekrefte det du allerede vet. Alt det andrw kan og bør du ta med en stor klype salt. Den beste til å hente inn riktig informasjon vil alltid være oss selv. For hvis noen andre forteller deg noe, hvordan skal du så vite om det er noe i det om ikke din egen magefølelse sier deg noe? Stol aldri blindt på andre, ekte lærdom og innsikt kan kun erfares, aldri læres bort. Det er derfor de riktig gode læremesterne sier så lite, men i hovedsak stiller spørsmål som kan lede en til å finne svarene selv ;)

Be om å få tegn fra hjelperne dine, si at du er klar for kontakt. Noen opplever å få svar gjennom drømmer, noen opplever auditiv kommunikasjon, andre igjen opplever å se ting i bilder eller føler/senser. Vi er så forskjellige ift hvordan vi åpner opp og mottar signaler fra det ikke-fysiske.

En god begynnelse er meditasjon. Guidede meditasjoner er kanskje det enkleste til å begynne med og det finnes mange som går på å få kontakt med hjelpere/guider. Ta kontakt med ditt høyere selv og be om veiledning, se for deg at du lager en kobling dit som du kan motta informasjon og signaler fra. Det er veldig få ikke-fysiske entiteter som vil vise seg eller ta kontakt uten at du gir tillatelse og er klar for det.

Masse lykke til! Det er kanskje unødvendig å si det, men det er enormt mye disinormasjon og villedende mennesker blant åndseliten i Norge, så det gjelder å holde tunga rett i munn :P
Antall ord: 298
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av ludoburgero »

Velkommen inn! :)
Antall ord: 2
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Moonstone »

Gullet94 skrev:Jeg har da nettopp registrert meg, fordi jeg syntes paranormale ting virker spennende. Selv har jeg lyst å få kontakt med ånder og finne mine åndelige hjelpere. Problemet er da at jeg har null erfaring og lurer derfor på om noen her kunne vært så snill å forklare noen viktige ting ved dette emnet, for oss nybegynnere. Kan godt hende det er et slikt emne fra før, for jeg har ikke lest gjennom alt her, men bare skriv det, så skal jeg finne der hvor det står :)
Råd til deg:
Studer bøker, dokumentarer og tråder som du finner her inne.
Få litt teoretisk ballast før du melder deg på evnt. selvutviklingskurs eller går i lære hos spirituell mester.
Lykke til :ooom
Antall ord: 129
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridian

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Meridian »

Gullet94 skrev:Jeg har da nettopp registrert meg, fordi jeg syntes paranormale ting virker spennende. Selv har jeg lyst å få kontakt med ånder og finne mine åndelige hjelpere. Problemet er da at jeg har null erfaring og lurer derfor på om noen her kunne vært så snill å forklare noen viktige ting ved dette emnet, for oss nybegynnere. Kan godt hende det er et slikt emne fra før, for jeg har ikke lest gjennom alt her, men bare skriv det, så skal jeg finne der hvor det står :)
Om du vil lære om den åndelige verden og mere til, anbefaler jeg deg på det varmeste og
starte med en bok som heter Teachings of Silver Birch.Silver Birch bøkene er
noen av de bøkene som jeg verdsetter mest i bokhylla mi.


Boken kan bestilles her, Link :


"This book goes out into the world of matter with the blessing of the world of spirit. I pray that each whom it reaches may have his eyes opened and his soul touched, for until the soul is quickened and is aware of the higher, deeper, nobler and greater things of life, the individual is living in a mist" -SILVER BIRCH
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Ankh »

Jeg har ingen evner, men jeg forsøker å lære om ulike paranormale emner og fenomener og har selv brukt mediumer til å fortelle meg hvem som er min skytsengel.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridian

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Meridian »

Ankh skrev:Jeg har ingen evner, men jeg forsøker å lære om ulike paranormale emner og fenomener og har selv brukt mediumer til å fortelle meg hvem som er min skytsengel.
vi har alle evner , vi må bare få vekket dem fra dvalen,lære og bruke dem om man kan si det på den måten.Det er ikke bare " spessielle " personer som kan bli medium etc.. du kan for eks melde deg på et nybegynner kurs i kanalisering.Jeg husker mitt første kurs , der var det alt fra di som ikke kunne noe til de som kunne noe.Så vi var alle på forkjellige nivåer noen var på 0 mens andre på 1-2 etc om vi skal gi det en skala.noen av de som var på nivå 0 trodde heller ikke de hadde evner slik som du heller ikke tror,men jeg skal si deg di fikk seg en oppvekker da vi hadde sittinger for værandre og de fikk opp ting de aldri kunne ha visst siden ingen av oss kjente værandre eller hadde møtt værandre før .Jeg snakket med en dame i 40 årene som var på nivå 0 og hun forklarte at hun var nyskjerrig på og prøve dette og se om det kansje var noe i dette for hun hadde lest bøker av Marion Dampier Jeans og sett på Åndenes makt , den 6 sans etc . Jeg skal si deg hun ble paff da hun hadde sitting for meg og hun fikk da opp 2-3 ting som stemte helt med min bestefar.Dette var første gangen denne damen noen gang hadde gjort noe slikt i hele sitt liv. Så det jeg prøver og si er at du skal ikke utelukke helt at du ikke har evner. :mozilla_wink:
Antall ord: 306

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gullet94
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 22
Startet: 05 Jun 2010 19:57
13

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Gullet94 »

Jeg har lest litt rundt på de ulike emnene nå. Det er mye bra info! Men det er fremdeles ting jeg lurer på. Jeg har tenkt å begynne med meditajon. Har lest om å telle fra 100-0, men er det noe pusteteknikk eller annet som er viktig å kunne da? Og så har jeg lest litt om silvametoden, men skjønner ikke så mye av det. Noen som vil skrive et lynkurs i dette?
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest002
Konto avsluttet
Innlegg: 100
Startet: 03 Jun 2010 12:04
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Gjest002 »

Hei, velkommen skal du være! :mozilla_smile:

Hvis du vil, kan du være med på meditasjon på nettet, med Morten Eriksen.
Dato for neste samling er jeg ikke helt sikker på men lurer på om det blir på mandag kl 21.00 - 22.00 (22.30) Det pleier å være på mandager. Alt foregår på video live, og det er åpent for å chatte og spørre om ting i forkant. Det er gratis å delta. :mozilla_smile:

http://morten-eriksen.no/index.php?menyvalg=16
Sist redigert av Gjest002 på 10 Jun 2010 09:05, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links