Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerNybegynner - ønsker å lære

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Ankh

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Ankh »

Silvametoden er en husketeknikk, så vidt jeg kjenner til.
Handler om å lage enkle huskeregler for å huske det man vil.
Når jeg skulle pugge lilleputtstater, lærte jeg meg ordet SMAL (San marino, Monaco, Andorra, Lichtenstein) og dermed sitter det for livet.

http://www.silvametoden.no/

Det finnes masse meditasjonsteknikker, og hva som passer deg må du prøve å finne ut av selv.
Mange setter på new age musikk i bakgrunnen, for eksempel reiki.
Noen, som jeg, liker i tillegg trommereiser.
Det ligger noen ok opplæringsvideoer rundt wicca meditasjon som jeg synes er greie:

http://www.youtube.com/watch?v=dQRyIYr3 ... re=channel

Spiritwalker arrangerer trommereiser i naturen:

http://thespiritwalker.net/

Ellers pleier det være trommereiser på de fleste alternativmesser.

Meditasjon handler vel om å finne roen og koble ut og få en slag åndelig rens og påfyll av energi og hva som fungerer for deg må du nesten finne ut selv.
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Astarte »

Kjempeflott at dere deler og informerer hverandre!!! Men vær snille ¨å pass på at det ikke tipper over i reklame ;)

Kommentarer til dette tas på pm

Mvh
Astarte
mod
Antall ord: 29
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Hecate »

Nå må vi ikke bombardere den stakkars nykommeren her med alt mulig, da. Zinds råd er et godt utgangspunkt. Det åndelige er ikke nødvendigvis noe en skal herje vilt med. En kan bli brent ganske ille om en møter på de gale folkene (eller åndene?). Det er såååå ufattelige mange rare mennesker og forestillinger der ute som kan skremme vannet av selv den mest garvede paranormaler. Du MÅ starte med deg selv, det som magefølelsen din sier deg er riktig.

Meditasjon er ikke annet enn å søke stillheten i seg selv. Du finner en rolig plass der du føler deg trygg, sett deg godt til rette eller legg deg ned og forsøk å slappe av så mye at tankene dine til slutt driver vekk. Ikke kjemp mot dem, bare la dem komme og gå. Dette krever noe trening, men etterhvert vil du oppdage at så fort du legger/setter deg til rette og gir kroppen din tillatelse til å meditere, vil tankene opphøre og du vil bli veldig avslappet. Da vil også hjernebølgene dine og kroppen din gå inn i en meditativ tilstand. Nå kan du risikere å oppleve drømmeaktige opplevelser og syn. Dette kan virke skremmende i starten og noen vil anbefale at du beskytter deg vha en aura av lys rundt deg e.l., hvorvidt det egentlig er nødvendig, tror jeg egentlig avhenger litt av hvilken innstilling en har til hva en kan møte og hva en tror på selv.

Ønsker deg lykke til på ferden, men for all del, behold bakkekontakten og bruk hodet.
Antall ord: 265
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gullet94
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 22
Startet: 05 Jun 2010 19:57
13

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Gullet94 »

Takk for gode svar!
Dere er så hyggelige og greie! :D
Jeg må legge meg i hardtrening nå: P
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Ankh »

Jeg lærer litt hver dag her inne, og har fått mange aha-opplevelser og jeg har måtte revurdere mange av mine tidligere oppfatninger om ting.
Ser på det som en reise i egenutviklingen, og forhåpentligvis går jeg innimellom i riktig retning.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Astarte »

Det tror jeg mange av oss kjenner oss godt igjen i. Evnen til å ta til seg læring og andre meninger og tanker, er avgjørende for egenutviklingen. Ingen blir ferdig utlært, bare ferdig ;)
Antall ord: 35
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gullet94
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 22
Startet: 05 Jun 2010 19:57
13

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Gullet94 »

Var innpå den siden, som Amy, linket. Prøvde en fjernhealing (på video, gratis), med Morten Eriksen. Nå har jeg sett på tv osv folk som healer, og får bort smertene til andre. I videoen sa Morten Eriksen at man skulle tenke på en plage fysisk/psykisk, og han skulle heale dette. Da tenkte jeg på mitt problem, som jeg egentlig ikke vet om er psykisk eller frysisk, kanskje både og...Dette er ikke noe jeh kan merke forskjell på etter videoen, men om kanskje er par dager, men vet ikke om det går. Er det noen som har prøvd ut denne healingen av Morten Eriksen? Hvordan var oplevelsen?
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridian

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Meridian »

Gullet94 skrev:Var innpå den siden, som Amy, linket. Prøvde en fjernhealing (på video, gratis), med Morten Eriksen. Nå har jeg sett på tv osv folk som healer, og får bort smertene til andre. I videoen sa Morten Eriksen at man skulle tenke på en plage fysisk/psykisk, og han skulle heale dette. Da tenkte jeg på mitt problem, som jeg egentlig ikke vet om er psykisk eller frysisk, kanskje både og...Dette er ikke noe jeh kan merke forskjell på etter videoen, men om kanskje er par dager, men vet ikke om det går. Er det noen som har prøvd ut denne healingen av Morten Eriksen? Hvordan var oplevelsen?
Viss det hadde vært så enkelt at man bare kunne laste ned eller se en video snurt av en healer
på nettet som sa at man skulle tenke på en plage man hadde så skulle man få fjern healing ja da hadde man ikke trenkt gå til en healer i det hele tatt.Da hadde man heller henta ned den videon
og tatt en kopi til familie og venner som var sjuke så di fikk se videon og så ble de friske ? Jeg tror nok ikke det, For noe sludder! . er man enten veldig følsom eller har mye sorg inni seg og hører denne musikken han bruker i videoen og man føler mannen har en behagelig stemme som jeg selv synes han hadde, kan man lett begynne gråte og da i denne settingen kan folk som ikke vet hva healing er tro at det er en slags healing kraft som gjør dette med dem. Om man vil gråte og hyle ifra seg så er dette en glimrende video ,Men tror du at denne videoen skal gi deg healing sier jeg bare Sorry Mate! .
For noe stort tull!
Antall ord: 309

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest002
Konto avsluttet
Innlegg: 100
Startet: 03 Jun 2010 12:04
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Gjest002 »

Gullet94, den healingvideoen skal jeg ikke uttale meg om, har bare prøvd den en gang. Jeg følte det var godt å sitte der og tok det som en meditasjon.

Jeg har vært med på meditasjonskveldene på videorommet, sammen med ca 800 andre omtrent hver mandag i 1 år nå og synes det er godt å meditere sammen med andre i en slik gruppe. For meg gir dette ro i kroppen og det gjør godt. Ikke verre enn det. Gleder meg til disse kveldene, det er utrolig godt å få roen i kroppen som meditasjon gir.

Synes ikke det er like greit å få roen på seg for å sette seg ned og meditere alene. Veldig greit å meditere i gruppe, liksom lettere å komme igang... Men det går fint å meditere alene også. Det jeg gjør da er å sette meg ned et sted jeg sitter behagelig og legger hendene med håndflatene opp, på lårene, og lukker øynene, og bare puster dypt inn et par - tre ganger og så stilner jeg sinnet og slapper av og bare ja, mediterer. Så enkelt kan det altså gjøres.

Har lest et par Silva bøker men det er så lenge siden, men husker at jeg synes de var interessante.

Du får ha lykke til med søkingen din!
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gullet94
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 22
Startet: 05 Jun 2010 19:57
13

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Gullet94 »

Tror ikke helt på videoen, tror heller at hvis man tror virkelig, da blir smertene borte, altså psykisk. Vet noen ca. hvor mye det koster hos en healer?
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Hecate »

Det er noe i det Morten Eriksen sier, dette med å lede oppmerksomheten til det som skal heales. Men du må ha "åpnet" opp for healingen på en måte. Å oppsøke en healer, kan hjelpe deg, men du må være varsom. Ikke ta den første og beste, men den som tiltrekker deg. Kan hende du ikke vil merke noe da heller, kanskje det bare er en lærdom du skal ha med deg i ryggsekken. Ikke ha for høye forventninger, ikke sluk alt rått, vær våken.
En kan lett bli revet med når folk forteller at de har fått healet en vond rygg eller fått mer selvtillitt og blablabla, men husk at alt avhenger hvor dypt dette sitter og hvor store prosesser en må igjennom for å få healet, renset og gjenoppbygget energibalansen. Mange tar seg dessuten meget godt betalt og kanskje ikke er de rette til å hjelpe i utgangspunktet. Bruk litt mer tid på å bli kjent med dette miljøet før du slipper noen inn i energien din. Jeg mener dette bare godt, du vet, brent barn skyr ilden ;)
Antall ord: 189
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridian

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Meridian »

Gullet94 skrev:Tror ikke helt på videoen, tror heller at hvis man tror virkelig, da blir smertene borte, altså psykisk. Vet noen ca. hvor mye det koster hos en healer?
Normalt sett bruker det ligge på mellom 500-600 kr for 1 time.
Da man kommer til en healer bruker man først og ha en samtale og så får man da
healing etterpå i ca 30 minutter, Slik var det for meg i allefall.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Ankh »

De healerene jeg har sett har vært venner og messe foredragsholdere, og de har gjort det gratis.
Ellers tar mange opp til 7-800,-/time.
Er ofte avhengig om de har dette som hobby eller fulltidsjobb.
Hvis 15-20 pasienter skal dekke en healers behov for en normal månedsinntekt, blir det nødvendigvis høy timepris.

Ble litt overrasket av noen av svarene her.
Har sett på meditasjon kun som en energitømming/lading/rensing hvor man slapper av og stresser ned i hverdagens mas.
Ser nå at man svarer at man kan møte drømmeaktige syn og ånder?
Jeg har jo skilt mer på meditasjon og trommereiser, astralreiser osv men det er kanskje like greit å legge alt i samme sekk?
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Nybegynner - ønsker å lære

Innlegg av Hecate »

Ankh skrev:De healerene jeg har sett har vært venner og messe foredragsholdere, og de har gjort det gratis.
Ellers tar mange opp til 7-800,-/time.
Er ofte avhengig om de har dette som hobby eller fulltidsjobb.
Hvis 15-20 pasienter skal dekke en healers behov for en normal månedsinntekt, blir det nødvendigvis høy timepris.

Ble litt overrasket av noen av svarene her.
Har sett på meditasjon kun som en energitømming/lading/rensing hvor man slapper av og stresser ned i hverdagens mas.
Ser nå at man svarer at man kan møte drømmeaktige syn og ånder?
Jeg har jo skilt mer på meditasjon og trommereiser, astralreiser osv men det er kanskje like greit å legge alt i samme sekk?
Det siste her kommer av hvilken intensjon du har og hva du påvirkes av. I en meditasjonssirkel kan det bli veldig sterke energier og en påvirker hverandre. Satt i en slik sirkel før, og da var det flere som gikk veldig dypt og "dro på reiser", mens andre bare koblet ut. Det er hva du legger i ting som avgjør. Enten det er reellt eller innbildning ;)
Antall ord: 196
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links