Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHva/hvem er din skytsengel/hjelper?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Ankh

Hva/hvem er din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Ankh »

Fikk nylig vite at min skytsengel var Rafael.
Mange puslespillbiter i livets puslespill falt dermed på plass.
Hva er din?

Tar med denne låten som en inspirasjon:

http://www.youtube.com/watch?v=Rbn5n5jp3dA
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Hva/hvem er din skytsengel/hjelper?

Innlegg av zind »

Vet jeg tenker annerledes enn de fleste her inne rundt dette, og akkurat derfor vil jeg gjerne skrive litt. Mestere og engler er universelle hjelpere som kan være hos alle på en gang, de er ikke forbeholdt en person og kan kalles på når man trenger de. For det er erkeengelen rafael du referer til??

Jeg har fått høre så mye rart ang hvordan hjelpere jeg har, men jeg kan ikke annet enn å le litt av hele greia. Ikke fordi jeg ikke tror de er der, men fordi de gjerne kommer og går, alt etter hvor man er i livet og hva slags erfaringer man skal igjennom. Et tidligere, freidig medlem på forumet lurte på om alle klarsynte var tilbakestående siden de hadde så himla mange hjelpere :lol:

Den siste tiden har jeg hatt noen munker med meg, som bare smiler og ler. En hel haug i følge et medium jeg kjenner, hehe. Ikke så rart hvis det skulle være tilfelle da det er buddhismen, taoisme, østlig livsstil ol som har interessert meg mest de siste årene. Jeg har også opplevde en sterk opplevelse og møte med en ikke-jordisk hjelper en gang. Det jeg tror er viktig er at bevisst energi/ånd i ikke-fysisk form kan være så mangt. De fremstår gjerne som menneskelige skikkelser slik at vi skal kunne forstå, ikke føle frykt osv. Om de gir et navn er gjerne dette fordi VI ønsker det. Hvilket navn skal de så gi? Det fra den siste inkarnasjonen,..eller det før den igjen? Det sies jo gjerne at "sjelsnavnet" og identifikasjon i ikke-fysisk form skjer via vibrasjonen og lyset (farger). Skal jeg være ærlig så syntes jeg navn på hjelpere er litt unødvendig, jordisk og begrensende. Engler, mestere osv er ok, for det hjelper oss å skille hva de er det for. Men i utgangspunktet trenger man kun å be om at den rette energien skal komme inn, hjelpe oss med det vi trenger hjelp til. Det er sjelden vi selv vet hva vi trenger, så sjansen for at riktig type energi skal komme inn er større om vi ikke begrenser ting til en viss Gud, engel, mester osv der vi TROR løsningen ligger :)

Love & light
peace out!
Antall ord: 385
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Siljepijah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 04 Jun 2010 14:21
13
Kjønn (valgfri): Chick
Lokalisering: Høllonding akk no:P

Re: Hva/hvem er din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Siljepijah »

Heihei.
Jeg må si meg ganske enig med deg, hjelpere kan være hos flere på en gang, og de er forskjellige etter hva du trenger hjelp til osv. At en fikk beskjed at det var Rafael, så trenger det ikke være han lenger nå.

Det å ikke bruke navn når du spør etter hjelp, hjelper med å få hjelp fra den rette. Det er jo mulig at en ikke vet riktig hvem som er best i det området, eller hvilken type hjelp en egentlig trenger.

Vi tenker visst likt vi to :D

Men personlige skytsengler derimot, er jo greit å kunne navnet på om en vil. De byttes jo oftes ut etterhvert de også, men det blir på en litt annen måte.
Enig?

Jeg har to personlige skytsengler for tiden. Han ene var min tvilling bror fra et tidligere liv. Han har vært der gjennom hele livet mitt, å kommer mest sannsynelig til å være der resten av livet. En god stund til i allefall. Men dama jeg har, kom til meg for ca. et års tid siden. Og hun kommer til å dra om ca 1-2 år. Når jeg er ferdig med å utvikle meg spirituelt.

Kraftdyr er også slik. Det kan byttes etterhvert som man trenger det. Nå har jeg ørn, men har ikke hatt d så lenge. Tidligere var det en mus :S :P hehe

Er du enig i dette da? hehe

mvh silje =)
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Hva/hvem er din skytsengel/hjelper?

Innlegg av zind »

Haha, sorry at jeg ler, men det var så søtt at du tidligere hadde en mus som kraftdyr. Herlig forfriskende med noe annet enn de klassiske kraftdyrene :D husker min mor ble sett rart på når hun var på "kurs" og mente hun hadde et mårdyr med seg. Men hvorfor ikke? Det ville jo vært litt rart om alle hadde bjørn, ulv eller ørn :roll:

Moro at vi tenker likt! Har savnet at noen kunne være litt enig med meg på dette punktet. Når sant skal sies så tror jeg vi alle har en guide som er med oss hele livet, men da mener jeg denne læreren som hjelper oss mellom livene. Disse byttes jo også ut, men sjelegruppa/familien vår (som vi "går i skole"med) beholder gjerne samme lærer leeenge. Helt til behovet for en høyere utviklet veileder melder seg. Jeg regner med det er denne guiden + vårt høyere selv som kontollerer hvor mye informasjon vi har tilgang til som ikke stammer fra dette livet (hvor mye vi får tak i av det som ligger lagret i det universelle biblioteket, akashic records). Tror sjelden denne guiden blander seg eller er noen vi opplever kontakt med når vi er reinkarnert et sted, men den ene vi er garantert å ha livet ut og vel så det.

Det er nok fint å ha navn på hovedhjelperme sine, mener ikke å si noe annet. Jeg har bare ikke hatt behov for å vite det selv og har aldri spurt. Så lenge jeg kan skille mellom de forskjellige energiene og hva de representerer er jeg fornøyd. Har hatt et tidligere familiemedlem med meg, i sånne tilfeller kan jo navn være greit for å innse hvem vi har kontakt med :) tror ofte disse hjelperne bare gir oss et navn, at det like gjerne kan være Nils som Shaia liksom. Poenget mitt var uansett at navn slik vi bruker de her på jorden er noe helt annet enn hvordan det er i ikke-fysisk væren. Kanskje det ikke har så mye å si hva vi kaller de? :)

jeg syntes tanken om at vårt høyere selv, eller et annet fragment av vår sjel kan fungere som en hjelper også er interessant. Eller hva med at vi i tillegg til å være inkarnert kan fungere som en hjelper for et annet menneske? Kanskje vi også kan oppfatte en astralreiser og tro det er en hjelper? Enda drøyere; at noen av oss faktisk reiser ut av kroppen i løpet av natta , og hjelper til et helt annet sted i verden? Drar det litt langt nå kanskje, utenfor hovedtema.. Klarte ikke dy meg :P
Antall ord: 453
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Siljepijah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 04 Jun 2010 14:21
13
Kjønn (valgfri): Chick
Lokalisering: Høllonding akk no:P

Re: Hva/hvem er din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Siljepijah »

Hehe, skjønner deg godt. En mus liksom :P men ja, kjipt at alle skal ha rovdyrene. Det er liksom tøffest for de fleste, men en mus kan jo like godt være like tøff og hjelpsom som en tiger. eller hva?

Jeg er veldig enig med deg. Vi ser nok på dette på en lik linje vi to. Og det er godt å ha noen som er enig også. Har hatt noen diskusjoner ja :P
Men er vanskelig å diskutere slikt. Er jo ikke fakta bøker men kan sjekke opp i, når man er uenig i dette temaet. Man må nesten tro på det de føler er riktig for seg selv.

tanken om at vårt høyere selv, eller et annet fragment av vår sjel kan fungere som en hjelper synes jeg også er inntresant :)
og hvorfor ikke ta seg en tur i løpet av natta å hjelp andre rundt om i verden? :P hehe. En morsom tanke =)
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Hva/hvem er din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Ankh »

Er erkeengelen Rafael ja, som jeg selvsagt deler med mange andre.
Leste som sagt litt om den fyren, og fant utrolig mange ting som "var meg".
Jeg har alltid tenkt som så at man har noen faste skytsengler/hjelpere med oss.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Hva/hvem er din skytsengel/hjelper?

Innlegg av camillah »

men en ting jeg lurer på ang rafael..

si det er rundt om i verden ca kanskje 10 000 mennesker som har rafael som sin hjelper....
hvordan i all verden rekker han å være hos alle til de forskjellige stundene? eller gi en beskjed til enhver? vet dette er litt off topic, men begynte plutselig å tenke på det..
kan en slik hjelper, hjelpe alle den er en hjelper for?
si det er 2 mediumer eller kanskje 3 som på forskjellige steder i verden vil ha kontakt med rafael, hvem velger rafael å gå til??
Antall ord: 93
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Hva/hvem er din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Ankh »

Det aner jeg ikke.
Sier bare at jeg har fått påvist skytsengelen og når jeg leste om den så passet veldig mye veldig bra.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Re: Hva/hvem er din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Asbjørn »

Hvordan kan en skytsengel kunne være hos mange samtidig ?

Som åndelig vesen, er en engel , en sjel, eller andre åndelige vesen ikke bundet av tid slik vi er.

Bibelen, f.ex viser dette med følgende utsagn:

Peters andre brev, kapittel 3 vers 8 :

Men én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag.

Dette bibelsitatet viser litt av hva som gjelder det åndelige, ( selv om jeg selv ikke er tror på alt bibelen forteller ;) )

Nemlig at tid er noe som begrenser oss, men ikke det åndelige.

Dette har med dimensjoner å gjøre, - alt skjer på en måte i ett nu, men på grunn av vår binding til 4 dimensjoner, - hvor den 4 dimensjon er tid, - så kan vi bare bevege oss en vei - i den fjerde dimensjon.
Men for de åndelige krefter - som er i høyere dimensjoner, så blir tid det samme som en linje for oss.
Da kan vi gå frem og tilbake langs denne linjen ... Og stoppe der vi vil - omtrent som vi kan bevege oss fritt i et rom - ( men dog også bundet av tyngdekraft - sålenge vi ikke er i det ytre rom ( kosmos)...


Om du forstår hva jeg mener... ;)

A


A
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Hva/hvem er din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Vilya »

Asbjørn skrev:Hvordan kan en skytsengel kunne være hos mange samtidig ?

Som åndelig vesen, er en engel , en sjel, eller andre åndelige vesen ikke bundet av tid slik vi er.

Bibelen, f.ex viser dette med følgende utsagn:

Peters andre brev, kapittel 3 vers 8 :

Men én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag.

Dette bibelsitatet viser litt av hva som gjelder det åndelige, ( selv om jeg selv ikke er tror på alt bibelen forteller ;) )

Nemlig at tid er noe som begrenser oss, men ikke det åndelige.

Dette har med dimensjoner å gjøre, - alt skjer på en måte i ett nu, men på grunn av vår binding til 4 dimensjoner, - hvor den 4 dimensjon er tid, - så kan vi bare bevege oss en vei - i den fjerde dimensjon.
Men for de åndelige krefter - som er i høyere dimensjoner, så blir tid det samme som en linje for oss.
Da kan vi gå frem og tilbake langs denne linjen ... Og stoppe der vi vil - omtrent som vi kan bevege oss fritt i et rom - ( men dog også bundet av tyngdekraft - sålenge vi ikke er i det ytre rom ( kosmos)...


Om du forstår hva jeg mener... ;)

A


A
Synes det er så spennende når dette temaet dukker opp. Du har en fin måte å forklare på Asbjørn, men likevel kjenner at når vi begynner å snakke om tid og rom så går det bestandig litt rundt i hodet mitt :roll:

Veilederen min sier alltid at tid og rom egentlig ikke eksisterer i den åndelige verden, det er bare noe vi er bundet av her i menneskeform. Jeg har bl.a vært litt redd for å be om hjelp fordi har grublet mye på det camillah spør om- hvordan kan de være hos mange samtidig? Så jeg vil liksom ikke forstyrre dem i utide. Veilederen min sier da at dette er begrensende tanker som ikke gjelder i åndeverden. Der er det alltid tid nok- og det er alltid nok til alle.

Foreløpig må jeg bare erkjenne at jeg ikke riktig forstår hvordan en tilstand uten tid og rom fungerer, men jeg er i hvert fall ikke redd for å kalle på dem lenger når jeg trenger hjelp.

Vilya
Antall ord: 394
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Hva/hvem er din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Ankh »

Vilya: Har lest en fin forklaring på tid, som jeg ofte har brukt.
Se for deg en togvogn med en lampe midt i vogna.
Se videre for deg at det er en dør i hver ende, som åpnes når lyset treffer døren.
Så begynner togvogna å kjøre.
Står du inni togvogna og tenenr lyset, vil dørene åpnes samtidig, fordi avstanden mellom lys og dør er lik.
Står du utenfor togvogna og ser på dette, så vil den bakerste døra åpnes først fordi den bakerste døra går mot lyset og den forrerste døre går fra lyset.
Dermed vil den bakerste døra være både åpen og lukket samtidig avhengig av om du selv står inni eller utenfor vogna.
Dette har med det som kalles relativ tid, men jeg synes eksempelet er bra.
Samme prinsipp skal brukes i de såkaldte kvantepcene (den første kvanteprosessoren ble laget for en tid siden).
Da vil "brytere" (1`ere og 0`ere) være "av" (o) og "på" (1) samtidig, noe som kan gi interressanne ytelser.
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Hva/hvem er din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Vilya »

Ankh skrev:Vilya: Har lest en fin forklaring på tid, som jeg ofte har brukt.
Se for deg en togvogn med en lampe midt i vogna.
Se videre for deg at det er en dør i hver ende, som åpnes når lyset treffer døren.
Så begynner togvogna å kjøre.
Står du inni togvogna og tenenr lyset, vil dørene åpnes samtidig, fordi avstanden mellom lys og dør er lik.
Står du utenfor togvogna og ser på dette, så vil den bakerste døra åpnes først fordi den bakerste døra går mot lyset og den forrerste døre går fra lyset.
Dermed vil den bakerste døra være både åpen og lukket samtidig avhengig av om du selv står inni eller utenfor vogna.
Dette har med det som kalles relativ tid, men jeg synes eksempelet er bra.
Samme prinsipp skal brukes i de såkaldte kvantepcene (den første kvanteprosessoren ble laget for en tid siden).
Da vil "brytere" (1`ere og 0`ere) være "av" (o) og "på" (1) samtidig, noe som kan gi interressanne ytelser.
Tusen takk for at du tok deg bryet med å prøvde å forklare meg dette!
Dessverre for meg så må jeg nok fremdeles melde pass :oops:
Det eneste jeg tror jeg forstår er at uten tid så skjer alt egentlig samtidig...

Vilya
Antall ord: 231
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
uviten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 09 Jun 2010 21:15
13

Re: Hva/hvem er din skytsengel/hjelper?

Innlegg av uviten »

camillah skrev:men en ting jeg lurer på ang rafael..

si det er rundt om i verden ca kanskje 10 000 mennesker som har rafael som sin hjelper....
hvordan i all verden rekker han å være hos alle til de forskjellige stundene? eller gi en beskjed til enhver? vet dette er litt off topic, men begynte plutselig å tenke på det..
kan en slik hjelper, hjelpe alle den er en hjelper for?
si det er 2 mediumer eller kanskje 3 som på forskjellige steder i verden vil ha kontakt med rafael, hvem velger rafael å gå til??
Det er nok langt flere enn 10 000 han er "hjelperen" til på en gang. Kjenner flere mennesker som kanaliserer han fra tid til en annen, og ble selv reddet av han da jeg var liten fra noe som kunne blitt min "død". Regner med at jeg ikke er så spesiell at han valgte å kun redde meg av alle milliarder mennesker på denne jord. så jeg sier meg enig i hva asbjørn sier.

Mvh Tina
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Hva/hvem er din skytsengel/hjelper?

Innlegg av GJEST »

Hvis det finnes slike hjelpere, eller engler, hvordan i alle dager skal jeg vite hvem det er? Er jo ingen som ser disse, så for alt vi vet, kan det være folks fantasi og ØNSKE om å ha beskyttelse, som lager disse.
:?
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chi Power
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 08 Jul 2010 02:33
13
Kjønn (valgfri): Man

Re: Hva/hvem er din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Chi Power »

Jeg er ny ,,, Hva Konkret er en skytsengel ,,,, og hvordan få kontakt?,, trengs der kurs for og få kontakt eller kan du få kontakt via egen trenning , hvis så hvor lenge tror dere?
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links