Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinKrystaller og stener

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Siimen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 38
Startet: 22 Jun 2010 19:12
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

Krystaller og stener

Innlegg av Siimen »

Jeg lurer på om det er noen av dere som er her som kan si litt mer om krystaller og stener. Jeg ønsker ingen linker, men heller hvordan dere opplever dem eller bruker dem. Kanskje noen tipps om hvordan man behandler dem ;)
Jeg vet at det er flere en meg som lurer, så plis svar oss :mozilla_innocent:
Antall ord: 56
Darkness falls across the land
The midnight hour is close at hand
Creatures crawl in search of blood
To terrorize y'alls neighborhood

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Re: Krystaller og stener

Innlegg av Thyrin »

Ikke så mange steiner jeg kan si så mye om erfaringsmessig, men:

Ametyst: Kan ikke ha det i nærheten av senga når jeg skal sove! Drømmer da så intenst at jeg er helt utslitt når jeg våkner. Tror ikke det er vanlig reaksjon da.

Rosenkvarts: Demper negative energier rimelig effektivt.
Antall ord: 55
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Siimen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 38
Startet: 22 Jun 2010 19:12
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

Re: Krystaller og stener

Innlegg av Siimen »

Takk :mozilla_wink: nå vet jeg vertfall det ;)
Antall ord: 8
Darkness falls across the land
The midnight hour is close at hand
Creatures crawl in search of blood
To terrorize y'alls neighborhood

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Siimen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 38
Startet: 22 Jun 2010 19:12
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

Re: Krystaller og stener

Innlegg av Siimen »

AMETYST :mozilla_innocent:
Styrker spirituell dyrkning og utvikling, ydmykhet, hjelper oss å ta bort egne begrensninger, forbedrer søvnen, reduserer mareritt, er beroligende og reduserer stress, er en god drømmestein, gir beskyttelse, tankemessig balanse, kontroll over temperamentet, styrker følsomhet og intuisjon, bidrar til bevissthetsforandring, er bra til meditasjon, styrker indre fred beroliger tanken, gir dypere forståelse og visdom, hjelper oss å overkomme tap og savn. Absorberer negativ energi.

FALKEØYE :D
Er energirik, styrker viljen og selvtilliten, gir beskyttelse, reduserer undervurdering av en selv, usikkerhet, tvil, bekymringer, sjalusi, misunnelse, spisevegring, trassighet, er beroligende, styrker følsomhet og intuisjon, kombinerer ånd og materie. Fremmer konsentrasjonen, jorder, balanserer energier, gir indre styrke og øker kreativiteten.

ROSENKVARTS :mozilla_cool:
Er kjærlighetsstein fremfor noen, åpner hjertesentret, reduserer selvbebreidelse og ødeleggende følelser, god for barnet i vårt indre, styrker kjærlighetsfylte følelser, ubetinget kjærlighet, er beroligende, balanserer seksualdriften og følelsene, er rensende, løser opp vrede, skyldighet, angst, fremkaller tilgivelse og samfølelse.Frigjør overflødige væsker og urenheter fra kroppen.

OKSEØYE :)
Er energirik, styrker viljen og selvtilliten, gir beskyttelse, reduserer undervurdering av en selv, usikkerhet, tvil, bekymringer, sjalusi, misunnelse, spisevegring, trassighet, den er beroligende, styrker følsomhet og intuisjon, kombinerer ånd og materie. Styrker arbeidskraften.

MÅNESTEIN :P
Månesteinen styrker kjærlighetsfylte følelser. Denne steinen styrker evne til omsorg, kjærlighet og lykke. Reduserer egoisme, stress og spenning. De elskedes stein. Den er også fin å bære på seg dersom man har problemer med å bli gravid, og for en mann vil den hjelpe til å vekke hans anima (hans indre kvinnelige del).

BLÅ HOWLITT 8)
Kunstner stein, åpner for kreativitet, det 3. øye, (Det tredje øye ligger midt mellom øynene. Det er knyttet mot våre tanker og tar inn informasjon, vår evne til å se, sete for vår intuisjon og evnen til å visualisere.) symboliserer handlekraft og klarsyn

BLODSTEIN /HEMATITT :mozilla_wink:
Blodstein ble fra gammelt av brukt som amulett som kunne stanse blødninger. Den bidrar til utholdenhet og er på mange måter en meget maskulin stein. Det sies at mangler man kontakt med sin indre mann, sin handlekraft og styrke så er dette en god stein. Den skal også virke beskyttende og gi god og rolig søvn. Tidligere ble den benyttet som speil.

KARNEOL :mozilla_tongue:
Samlende, motiverende, simulerende, fordriver apati, økt fysisk energi og personlig kraft. fremkaller medfølelse, stimulerer bevisstheten om nuet. Anbefales brukt mot blodsykdommer, smerter i forbindelse med menstruasjon, demper betennelser og sinne.

AVENTURIN :mozilla_smile:
Universalstein for healing, fremmer fysisk, mentalt og følelsesmessig velvære, øker personlig kreativitet og originalitet, avstressende, beroligende. Aventurin gir letthet og munterhet, og uventede, overraskende opplevelser (engelsk adventure). “Den lar solen skinne fra skyfri himmel”.

TIGERØYE :mozilla_kiss:
Er energirik, styrker viljen og selvtilliten, gir beskyttelse, reduserer undervurdering av en selv, usikkerhet, tvil, bekymringer, sjalusi, misunnelse, spisevegring, trassighet, er beroligende, styrker følsomhet og intuisjon, kombinerer ånd og materie. Samler energi til å møte utfordringer, gir bakkekontakt, symbol på indre styrke, ansporer til optimisme, balanserer yin-yang-energi, øker kreativiteten.

Fant noen stener på nettet selv :mozilla_laughing:
Her er forklaringer om dem til dere som er intereserte :!:
Vær så god :)
Antall ord: 527
Darkness falls across the land
The midnight hour is close at hand
Creatures crawl in search of blood
To terrorize y'alls neighborhood

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Re: Krystaller og stener

Innlegg av Thyrin »

Trodde du ville ha personlige erfaringer jeg, ikke nett-info? :mozilla_wink:
Antall ord: 12
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Siimen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 38
Startet: 22 Jun 2010 19:12
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

Re: Krystaller og stener

Innlegg av Siimen »

Jo, det er sant det. Det var bare noe jeg fant for de som ville vite noe med en gang. Du vet, det er vanskelig å finne mye personlig info om sånt :mozilla_laughing:
Antall ord: 34
Darkness falls across the land
The midnight hour is close at hand
Creatures crawl in search of blood
To terrorize y'alls neighborhood

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Krystaller og stener

Innlegg av Asbjørn »

Siimen skrev:Jo, det er sant det. Det var bare noe jeg fant for de som ville vite noe med en gang. Du vet, det er vanskelig å finne mye personlig info om sånt :mozilla_laughing:
Jeg vil anbefale siden http://www.larsrolle.net/Steinbeskrivel ... skaper.htm

Der finner du ganske mange stener i alfabetisk rekkefølge, - du finner under knappen "Healing og informasjon" en masse informasjon om de forskjellige.
Der er også et billedarkiv, slik at du kan bla deg igjennom, for å finne ut hvilke sten/stener du har- som du ikke vet navn på.

Lars Rolle var tidligere en aktiv bruker her på forumet, og var også moderator i en periode.
Desverre gikk han bort altfor raskt for en tid tilbake, men websiden hans er fremdeles i drift !
Der la han ned en masse arbeid som er et verdifullt tilskudd når det gjelder å vite om egenskaper osv.
Den siden bruker jeg aktivt selv, når det gjelder stener / krystaller osv.

Som et siste tips ; Når det gjelder info om stener, avisartikler om spøkelser, osv, bruk gjerne et bilde, og så link til sidene du refererer til, da trigges gjerne interessen mer ; !" Sånn har jeg jo liggende".... ;)
( og vi kan lettere unngå saker hvor folk blir irritert fordi at man kopierer fra websider uten å gi opp hvor detaljene kommer fra .( kildereferanser)

som et eksempel :
Bilde
Ametyst ; se :http://www.larsrolle.net/Steinbeskrivelser/ametyst.htm

og :
Bilde
Labradoritt : http://www.larsrolle.net/Steinbeskrivel ... doritt.htm

Asbjørn
Admin
Antall ord: 250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Siimen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 38
Startet: 22 Jun 2010 19:12
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

Re: Krystaller og stener

Innlegg av Siimen »

Asbjørn skrev:
Siimen skrev:Jo, det er sant det. Det var bare noe jeg fant for de som ville vite noe med en gang. Du vet, det er vanskelig å finne mye personlig info om sånt :mozilla_laughing:
Jeg vil anbefale siden http://www.larsrolle.net/Steinbeskrivel ... skaper.htm

Der finner du ganske mange stener i alfabetisk rekkefølge, - du finner under knappen "Healing og informasjon" en masse informasjon om de forskjellige.
Der er også et billedarkiv, slik at du kan bla deg igjennom, for å finne ut hvilke sten/stener du har- som du ikke vet navn på.

Lars Rolle var tidligere en aktiv bruker her på forumet, og var også moderator i en periode.
Desverre gikk han bort altfor raskt for en tid tilbake, men websiden hans er fremdeles i drift !
Der la han ned en masse arbeid som er et verdifullt tilskudd når det gjelder å vite om egenskaper osv.
Den siden bruker jeg aktivt selv, når det gjelder stener / krystaller osv.

Som et siste tips ; Når det gjelder info om stener, avisartikler om spøkelser, osv, bruk gjerne et bilde, og så link til sidene du refererer til, da trigges gjerne interessen mer ; !" Sånn har jeg jo liggende".... ;)
( og vi kan lettere unngå saker hvor folk blir irritert fordi at man kopierer fra websider uten å gi opp hvor detaljene kommer fra .( kildereferanser)

som et eksempel :
Bilde
Ametyst ; se :http://www.larsrolle.net/Steinbeskrivelser/ametyst.htm

og :
Bilde
Labradoritt : http://www.larsrolle.net/Steinbeskrivel ... doritt.htm

Asbjørn
Admin
Takk :mozilla_wink:
Jeg skal begynne å gjøre det :mozilla_cool:
Antall ord: 264
Darkness falls across the land
The midnight hour is close at hand
Creatures crawl in search of blood
To terrorize y'alls neighborhood

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Krystaller og stener

Innlegg av Asbjørn »

Siimen skrev:Takk :mozilla_wink:
Jeg skal begynne å gjøre det :mozilla_cool:
Dersom det er hele artikler du vil presentere ( f.ex en fra en avisartikkel ), kan du kopiere inn innhold, men husk alltid å henvise til hvor du har hentet det fra.

A
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vesla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 27 Apr 2011 12:51
13

Re: Krystaller og stener

Innlegg av vesla »

Ser at det er lenge siden denne tråden har vært i bruk, men kan jo dele noen av erfaringene mine.
Min interesse for steiner begynte da jeg gikk på et marked i utlandet, og endte opp med å kjøpe en bergkrystall. Mannen jeg kjøpte den av smilte lurt og sa "det er ikke du som velger steinen, men den som velger deg". For ikke så lenge siden var jeg på markedet igjen. Jeg sto og tittet på noen krystaller da en ukjent dame kom bort til meg og sa at jeg hadde så mye stressende energier rundt meg, og burde kjøpe en ametyst. Endte med at jeg kjøpte en ametrin, og hun syntes det var et godt valg.

I ettertid tror jeg ikke jeg har renset denne ametrinen godt nok, og at mine energier fra dagen jeg kjøpte den henger igjen. Hver gang jeg er i nærheten av den blir jeg veldig urolig og ukonsentrert. Akkurat som jeg skulle ha fått et koffeinsjokk! Tror jeg må bruke litt tid på den ja :lol:

Har mange andre stener og, men har kjøpt de litt for hurtig til å få hatt tid med dem, og følt hva de har og gi. Morsomt om andre kunne gitt sine erfaringer om krystaller og!
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Siimen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 38
Startet: 22 Jun 2010 19:12
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

- Krystaller og stener

Innlegg av Siimen »

Kom gjerne med flere erfaringer :D
Antall ord: 5
Darkness falls across the land
The midnight hour is close at hand
Creatures crawl in search of blood
To terrorize y'alls neighborhood

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mothership
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 25 Mai 2011 15:39
12
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

- Krystaller og stener

Innlegg av mothership »

Jeg har en citrin. Nå er jeg ikke helt sikker på hva den gjør, men jeg har blitt fortalt at den tar energien fra solen og gir det til mennesket som bærer steinen.
Har ikke følt noe særlig tilknyttning til den enda, og det er nok derfor jeg ikke føler noe effekt heller.
Har heller ikke renset den :mozilla_innocent:

Helt siden jeg var liten har jeg alltid interessert meg for steiner og krystaller. Jeg pleide alltid å komme hjem med lommene fulle av steiner og i vinduskarmen på barnerommet hadde jeg en stor samling :mozilla_smile:
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Krystaller og stener

Innlegg av Asbjørn »

Her finner du masse info om stener og krystaller :
http://www.larsrolle.net/Steinbeskrivel ... skaper.htm

A
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Re: Krystaller og stener

Innlegg av Diffusa »

Thyrin skrev:Ikke så mange steiner jeg kan si så mye om erfaringsmessig, men:

Ametyst: Kan ikke ha det i nærheten av senga når jeg skal sove! Drømmer da så intenst at jeg er helt utslitt når jeg våkner. Tror ikke det er vanlig reaksjon da.

He he, jeg tror det er ganske vanlig. Jeg har perioder der jeg ikke husker drømmene mine, da pleier jeg å leggen en litt stor uslipt ametyst under puta. Drømmene kan ofte bli veldig intense de første dagene, men det er noe jeg liker fordi jeg føler det stimulerer sinnet mitt. Det er da ofte som om sinnet deler seg, altså at jeg både drømmer drømmen og samtidig observerer og analyserer meg selv og elementene i drømmen:D
Antall ord: 136
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Krystaller og stener

Innlegg av Moonstone »

Steiner og Krystaller korresponderer med de klassiske 7 planetene i Astrologi, i det Vestlige Planetarisk Magi systemet.
Ved å ha diverse gjenstander og stener som filosofisk sett og fargemessig gjenspeiler energien man ønsker å påvirkers av foran seg på alteret når man påkaller en spesiell kraft fra en Planet, skal i teorien forsterke muligheten og styrken på selve kraften.
Antall ord: 60
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links