Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinVarme hender eller tilfeldighet?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Jopsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 17 Jul 2010 21:48
13
Kjønn (valgfri): Mann

Varme hender eller tilfeldighet?

Innlegg av Jopsen »

Hadde en merkelig opplevelse for ei og ei halv uke side.

Min kjære har i løpet av de siste par årene hatt veldig mye smerter i ledd og muskler. Til tider så intense smerter at hun ikke har klart å fungere hverken hjemme eller på jobb.

Jeg satt og strøk henne på skulderen en kveld, siden hun hadde veldig vondt. Plutselig tar hun hånda mi til en spesiell plass på skuldra (skulderleddet) og sa: "det var veldig godt når du strøk akkurat der". Jeg la hånda mi på stedet og kjente plutselig varme og prikking i hånda/fingrene samtidig som jeg ble veldig konsentrert i hodet mitt. Det kjentes nesten ut som om det gikk strøm fra bakre, venstre side av hodet mitt, ut i armen og inn i kroppen hennes via fingrene mine.

Det var en merkelig følelse. Skulderleddet mitt ble veldig numment og markert, det var ikke vondt men en slags intens prikking.

Det merkelige er at siden den kvelden og frem til nå, en og en halv uke etterpå, kjenner hun ikke smerter i kroppen sin i det hele tatt. Det er veldig merkelig i og med at hun så og si ikke har hatt en eneste smertefri dag på mange, mange måneder.

Er det noen her inne som har hatt en lignende opplevelse som kanskje kan forklare/fortelle meg litt om hva som skjedde den kvelden? Hadde blitt svært takknemlig for det :mozilla_smile:

Min bestefar på farsiden hadde evner som han brukte bl.a. for å fjerne smerter, eksem og stoppe blod på både familemedlemmer men også andre som spurte han om hjelp. Kan dette ha noen betydning for det jeg opplevde?
Antall ord: 288

Sometimes you need to lose your old self to find yourself. But when you find yourself, don't lose yourself again....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
visine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 11 Feb 2010 02:58
14

Re: Varme hender eller tilfeldighet?

Innlegg av visine »

Da har du vel kanskje en healer gjemt inni deg da, hvis det skjedde slik du forklarte det.
Prøver og lære meg healing selv så har lest en del om det, har ikke greid og heale noen enda da :/
men typiske tegn som kjennetegner healing er hvertfall prikking og varme ! (er fler også, men nevner ikke alle :mozilla_tongue: ) som du da skriver att du kjente ! og healing foregår som regel gjennom hendene, så for meg virker det hvertfall som om du healet partneren din =)
angående det med bestefaren din så er det vanskelig og si, noen mener det er arvelig, noen ikke. noen mener alle har sånne evner, andre mener det bare er ett fåtal som har de. har ikke helt gjort meg noen mening ang det med arv enda så det lar jeg noen andre svare på ?!
håper du ble litt klokere ! vi snakkes =)
Antall ord: 151
life ain't a destination, but a journey.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jopsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 17 Jul 2010 21:48
13
Kjønn (valgfri): Mann

Re: Varme hender eller tilfeldighet?

Innlegg av Jopsen »

Tusen takk for svar Visine.
Ja det er det jeg selv tror også, og har som eneste forklaring. Søker etter informasjon på nettet og leter også etter god litteratur for å prøve å forstå dette selv. Tror at det er mine høye følelser for min kjære som utløste det, da jeg virkelig har ønsket å ta vekk smertene hennes.
Når det gjelder min bestefar så døde han når jeg var liten gutt, men jeg vet at han før han døde uttalte at han lette i familien etter kandidater som hadde potensiale og som han kunne lære opp, og at den eneste han da fant ønsket ikke å lære. Han ønsket å videreføre sine evner i familien.
Antall ord: 125

Sometimes you need to lose your old self to find yourself. But when you find yourself, don't lose yourself again....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Varme hender eller tilfeldighet?

Innlegg av Kiara »

Det Kan jo virke som du har slike evner! Hos meg prikker det oppå hodet, og prikker i hendene, og dem blir varme. Du bør jo absolutt førsøke deg å heale flere. Men kanskje lære deg teknikken for å hente healingenergien utenifra, så du ikke tapper deg selv! Ta kurs, eller finn bøker om emnet. Tanum har litt å velge i...
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jopsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 17 Jul 2010 21:48
13
Kjønn (valgfri): Mann

Re: Varme hender eller tilfeldighet?

Innlegg av Jopsen »

Tusen takk for svar Kiara, veldig interessant å høre om hvoran andre opplever dette og jeg er takknemlig for gode råd. Jeg syns det var en spesiell og spennende opplevelse som gjør at jeg ønsker å finne ut mere om healing. Takk også for tipset om Tanum, der var det mange interessante bøker om emnet.
Antall ord: 57

Sometimes you need to lose your old self to find yourself. But when you find yourself, don't lose yourself again....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Furious89
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 17 Jul 2010 20:28
13
Kjønn (valgfri): Kær
Lokalisering: Hedmark

Re: Varme hender eller tilfeldighet?

Innlegg av Furious89 »

Jeg og var borti akkuratt det samme med samboeren min her omdagen,
lå bare og slappa av og la hånda mi på ryggen hennes og kjente egentlig hele armen prikka osv.
og var nesten så hu brant seg på ryggen da jeg holdt der (di 10 sekunda jeg fikk lov og holde der)

prøvde da etterpå da vi hadde lagt oss, og gjøre akkuratt det samme jeg gjorde 20 min før men det skjedde selvfølgelig ingen verdens ting :S


så har da meldt meg på healing kurs og satser på og få noe ut av det :)
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jopsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 17 Jul 2010 21:48
13
Kjønn (valgfri): Mann

Re: Varme hender eller tilfeldighet?

Innlegg av Jopsen »

Det er spennende syns jeg. Har kjøpt meg bok Eric Pearl "Vekk din indre healer". Har veldig lyst til å prøve å forstå hva som skjedde :mozilla_smile:
Antall ord: 28

Sometimes you need to lose your old self to find yourself. But when you find yourself, don't lose yourself again....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Varme hender eller tilfeldighet?

Innlegg av Kiara »

Den boka Eric Pearl har skrevet er bra. Men ganske tung å lese, fordi han har så mye forklaringer om fysikk og sånnt... som jeg ikke er glup på i det hele tatt! Så der hang jeg litt etter.. :lol:
Men jeg øver på hans vis,, men gamlemetoden henger en god del igjen, foreløpig.. :P Men absolutt en ineresant bok!
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jopsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 17 Jul 2010 21:48
13
Kjønn (valgfri): Mann

Re: Varme hender eller tilfeldighet?

Innlegg av Jopsen »

Kiara skrev:Den boka Eric Pearl har skrevet er bra. Men ganske tung å lese, fordi han har så mye forklaringer om fysikk og sånnt... som jeg ikke er glup på i det hele tatt! Så der hang jeg litt etter.. :lol:
Men jeg øver på hans vis,, men gamlemetoden henger en god del igjen, foreløpig.. :P Men absolutt en ineresant bok!
Jeg er vant til å lese "tung" teori, heldigvis må jeg da si :mozilla_smile: men tror ikke det er avgjørende om man forstår fysikken rundt dette, eller...?? Tror det må være avgjørende om man kjenner energien og lærer seg å mestre/styre den, uten at jeg skal si at jeg vet dette. Bare sånn jeg tenker akkurat nå.

Gleder meg i alle fall til å ta fatt på boken, syns den hørtes veldig interessant ut :mozilla_smile:
Antall ord: 143

Sometimes you need to lose your old self to find yourself. But when you find yourself, don't lose yourself again....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sol
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 22 Jul 2010 00:43
13

Re: Varme hender eller tilfeldighet?

Innlegg av Sol »

Jeg har varme hender, og hadde lignende erfaring som deg i starten. Satt og masserte min søster da jeg plutselig ble veldig varm i hele kroppen og i hendene. Kjente også et type "sug" i hendene, som et magnetfelt som trakk meg mot hennes. Søsteren min kommenterte at det ble veldig varmt. Dette er noen år siden nå. Etterhvert begynte hendene mine å få dette "suget" når jeg var sammen med andre, særlig nære familiemedlemmer eller nære venner. Og varmen i kroppen kom også. Jeg gikk lenge uten å tørre å si eller gjøre noe, men etterhvert begynte jeg å spørre om personen hadde vondt noe sted. Fikk da ofte svar om at personen har vondt i muskler o.l. Og når jeg da spurte om de ville masseres, og startet med det, kom varmen i hendene og kroppen igjen. Mange som reagerer på varmen og lurer på hva det er (jeg sier aldri noe om det i forkant). Jeg tenkte selv at varmen kom fordi jeg masserte (friksjon), men etterhvert som jeg ble tryggere på meg selv sluttet jeg med massasjen og bare holdt hendene på den andre personen. Og varmen kommer fortsatt. Jeg har ikke gjort noe spesielt for å utvikle denne evnen, annet enn å oftere bruke hendene mine når jeg kjenner varmen slår inn når jeg er sammen med andre. Jeg har også flere i familien med ulike evner, bl.a en bestefar som stopper blod med "lesing".

Jeg tror vel at noen evner, slik som lesing/stoppe blod, kan man lære av andre. Vet min bestefar har lært dette av en annen. Mens andre evner er en gave man er født med eller har fått i voksen alder. Vet ikke om jeg tror at alle har evner, eller om det bare er noen som kan slikt....føler meg fortsatt såpass "ny" innen dette at jeg ikke helt vet hva jeg tror....

Uansett er det spennende! Ser på det som er stor gave jeg er svært takknemlig for å ha fått :mozilla_smile:

Sol
Antall ord: 352
[

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jopsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 17 Jul 2010 21:48
13
Kjønn (valgfri): Mann

Re: Varme hender eller tilfeldighet?

Innlegg av Jopsen »

Tusen takk for svar Sol :mozilla_smile:

Artig at din opplevelse var så lik min. Ser også på dette som en gave som jeg er veldig takknemlig for å ha fått :mozilla_smile:
Antall ord: 33

Sometimes you need to lose your old self to find yourself. But when you find yourself, don't lose yourself again....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sol
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 22 Jul 2010 00:43
13

Re: Varme hender eller tilfeldighet?

Innlegg av Sol »

Bare hyggelig :mozilla_smile:

Jeg har lest litt inne på forumet her en stund, men registrerte meg selv først i går etter å ha lest innlegget ditt. Kjente meg veldig igjen, og vet hvor usikker jeg selv var i starten da hendene begynte å "skru seg på". Tenkte det kunne være godt for deg å høre fra andre med samme opplevelse. Jeg var i allefall veldig usikker på meg selv de første gangene dette skjedde - trodde jeg innbilte med alt, lette etter alle mulige naturlige forklaringer og turte ikke si noe om det til noen.

Men etter at jeg turte å bruke hendene på andre, uten å si noe på forhånd - og fikk reaksjoner fra de jeg la hendene på (kjenner intens varme, synes det er veldig behagelig, får energi, blir kvitt smerter), så måtte jeg jo etter hvert tro på det :mozilla_smile:

Har også møtt på healere og klarsynte i etterkant, som har sagt til meg at jeg er healer med varme hender, uten at jeg har sagt noe til dem om det.....

Ser at en del andre skriver at man må passe seg for å ikke bruke av sin egen energi. Dette er noe jeg ikke kjenner meg igjen i. Jeg føler alltid at jeg får påfyll av energi selv når jeg gjør dette. Som om jeg selv blir healet også.....Flere som også skriver om at man må passe på å rense seg selv etter healing, vaske hender osv. Dette kjenner jeg meg heller ikke igjen i, annet enn at jeg kan føle for å vaske hendene fordi jeg er så varm. Men dette er sikkert ulikt fra person til person....

Du må vel finne det som stemmer for deg...forståelse, metode osv.

Ønsker deg lykke til med din nye gave :)
Antall ord: 303
[

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jopsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 17 Jul 2010 21:48
13
Kjønn (valgfri): Mann

Re: Varme hender eller tilfeldighet?

Innlegg av Jopsen »

Ja jeg syns det var veldig godt å lese svaret ditt Sol, det å vite at det er flere som har opplevd dette gjør det mere trygt på en måte. Er veldig usikker på hva som skjer og hvorfor. Har prøvd en gang til etterpå og det virket på samme måte :mozilla_smile: Og jeg tenker som deg at det er en ærefull gave å ha fått, og at det er viktig å bruke den riktig. Skjønner i alle fall at det er voldsomme energier som frigjøres og at man må øve for å lære å styre dem.

Har heller ikke kjent noen "tapping" av egen energi, men jeg ble litt sliten i hodet første gangen - uten at dette varte veldig lenge. Andre gangen kjente jeg ingenting etterpå.

Har ikke hørt noe om å rense seg selv, men skal prøve å lese litt om det. Har anskaffet litt literatur, syns det var en god ide for å finne litt ut om varme hender og energien. Kjenner ingen som healer med varme hender og har derfor ingen å spørre og søke råd hos. Derfor er det kjempeflott å høre fra deg som har opplevd det samme som jeg har. Setter stor pris på det :)
Antall ord: 207

Sometimes you need to lose your old self to find yourself. But when you find yourself, don't lose yourself again....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Varme hender eller tilfeldighet?

Innlegg av Kiara »

Jeg har også varme hender... Det vil si at hendene utstråler varme når jeg bruker de til healing, men kjennes kalde rett etterpå, når en kjenner på dem. Begynte å bruke de på meg selv for mange år siden til å lindre sterke smerter, uten at jeg tenkte healing.

Men gikk et kurs for å lære mere for ca. 1,5 år siden. Der lærte vi teknikk for å åpne seg opp for energien og føre den ut i kroppen til den vi healet, og å rense oss etterpå. Men føler meg ikke helt komfertabel med metoden,, så jeg bruker den litt sånn som jeg føler for.

Så leste jeg boka til Erik Pearl. Og han mener sånne ritualer er helt unødvendig. Har til nå faktisk brukt fjernhealingen han beskriver i boka noen ganger. Men det andre har jeg ikke hatt tid til å prøve ut enda.

Men dere må huske på når dere formidler healing, at noen kan hjelpes, andre kanskje bare å lindre smerten som kommer igjen og igjen, og noen kan ikke hjelpes av en eller annen grunn...
Men hvis man tror på at vi er her for å lære, så er det heller ikke så ulogisk at vi har planlagt livet til en viss del, hvilken erfaringer vi skal igjenom! ;)
Antall ord: 220

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Varme hender eller tilfeldighet?

Innlegg av Heksepusen »

Jeg må si at jeg kjenner i gjen gubben i det du beskriver her, selv om han ikke vil vedkjenne seg at det kjer.
Men jeg syns det bare er deilig når det skjer og som dere sier jeg trenger alldrig og si hvor jeg har vondt for han finnner punkten uten å lete.
Det er den beste medesien jeg kan få for øme og sliten ledd og musklatur.
Antall ord: 69
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links