Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerEngler

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Gullet94
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 22
Startet: 05 Jun 2010 19:57
13

Engler

Innlegg av Gullet94 »

Er det noen her på forumet som har hatt opplevelser med engler?
Jeg lurer veldig på om disse finnes og om det er mulig å få kontakt med dem. Man hører jo ofte slikt som "h*n hadde englevakt" osv. Man lurer jo også på om det faktisk er noen som beskytter oss, skytsengler osv. Om jeg har en skytsengel /flere, så kunne jeg godt tenkt meg å vite hvem det er. Har lest om flere her som vet det, kanskje det bare er meg som er uerfaren, for det er jeg. Er det noen som har noen teknikker (du selv syntes fungerer), for å få kontakt med den åndelige verden? Noen tenner lys osv. Hvordan var din første opplevelse med den andre siden?
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nuttapia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 18 Feb 2008 20:30
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Der ingen sku tru at eg kan bu!

Re: Engler

Innlegg av nuttapia »

Gullet94 skrev:Er det noen her på forumet som har hatt opplevelser med engler?
Jeg lurer veldig på om disse finnes og om det er mulig å få kontakt med dem. Man hører jo ofte slikt som "h*n hadde englevakt" osv. Man lurer jo også på om det faktisk er noen som beskytter oss, skytsengler osv. Om jeg har en skytsengel /flere, så kunne jeg godt tenkt meg å vite hvem det er. Har lest om flere her som vet det, kanskje det bare er meg som er uerfaren, for det er jeg. Er det noen som har noen teknikker (du selv syntes fungerer), for å få kontakt med den åndelige verden? Noen tenner lys osv. Hvordan var din første opplevelse med den andre siden?

Hei Gullet!

Det er masse masse tråder her inne på forumet som kan gi deg masse masse svar :mozilla_smile:
Jeg har ikke noen store råd, men meditasjon er en fin ting å begynne med for å få kontakt med din underbevissthet etc. Eller still spørsmål når du legger seg på kvelden. Kanskje du får svar i drømme.
Ta kontakt med en klarsynt for eksempel, eller så kan du bruke søkepinner.

Mine første opplevelser var i en periode da jeg var 10 - 15 år. De kom som lyn fra klar himmel. Jeg hørte stemmer og så ting. Blandt annet min hjelper. Jeg ble så redd at jeg ikke har opplevd noe slikt siden, men jeg er ganske vár på energier, både abstrakt og på andre mennesker.

Men jeg vil anbefale deg først å lese om alle disse tingene her på forumet. Er sikkert 1000 flere, bedre og konkrete svar enn det jeg har gitt deg idag.

Lykke til!
Antall ord: 293
Just another brick in the wall..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Engler

Innlegg av Moonstone »

Husk at selvom vi kaller visse fenomen "engler" og "englevakt", er ikke det det samme som at historiene fra religiøse bøker er riktige av den grunn.

Jeg tror det bare er noe som blir brukt av mangelen på et anet navn eller begrep.
Det har liksom blitt godtatt som navn på "hjelpende energier/livsformer på et anet frekvensplan"

Ikke ta for gitt alt du leser om emne.
Mange automatisk forbinder hendelser med "engler" bare fordi de blir fortalt at de skal tolke det sånn..
Ha et åpent sinn ang hva fenomenet "engler" egentlig er, ha mange muligheter åpne.
Antall ord: 101
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kiani
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 16 Jan 2011 17:51
13
Kjønn (valgfri): Female
Lokalisering: Oslo

Re: Engler

Innlegg av Kiani »

Doreen Virtue er en grei start:)
Antall ord: 6
Elohim Kiani Michaela Aicha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tofalken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 11 Mar 2011 15:05
13

Re: Engler

Innlegg av tofalken »

Ja engler eksisterer! :mozilla_innocent:

Eg med min ståstad er kristen og trur på engler i forskjellige former.. Den type engler som vi derimot kan ha nokon form for kontakt med er i så tilfelle skytsengler.. Skytsengelen er den som er satt til å følge oss på vei gjennom livet og er der for oss som oftast når vi treng ei "hand" til å "løfte" oss opp etter ein eller annan nedtur.. Den kan også være den som er det avgjerande bindeleddet i at vi mange ganger lurer på "korleis kunne dette gå bra" eller det vi også kaller "tilfeldigheter"..

Det som er viktig då i bibelsk forstand er at bindeledd mellom mennesker og engler ikkje i utgangspunktet er forbundet med visuell eller fysisk kontakt i nokon form.. Det som er viktig med tru mellom anna, er at bindeleddet mellom oss og Gud vert sterkare om vi klarer å samle oss sjølve rundt trua på han utan nokon form for direkte kontakt.. Den kontakten vi derimot kan oppnå med Gud vil foregå på hans premissar.. Men det står tydelig i Bibelen at der er ingen som har sett Gud..

Kontakten vår med Gud forøvrig, er beskriven slik at det kan tolkast dithenn at den foregår hovedsaklig via skyttsengelen vår.. Dette er forøvrig uvesentlig då vi veit at både vi menneske og englane er skapte av Gud..

Kan hende du synst det eg skrivher virkar litt merkelig og rart, men tru er ikkje noko EG gjer for nokon andre sin del.. Eg ønsker berre at alle skal få muligheten til å få eit lite "puff ut døra" for i det minste å finne ut om det er mulig for ein sjølv å faktisk få opplevelsen av å leve i samråd med Gud.. Det som er viktig å huske på oppi det heile er at vi ikkje kan prøve å finne ut om Gud er for oss eller ikkje utan at vi faktisk innstiller oss 100% på at dette skal vi finne ut av! Positivitet til tanken er avgjerande i mange tilfeller..

Samtidig står det også i Bibelen at "der 2 eller 3 er samla, er gud iblant dykk".. Dvs. at viss du har kristne venner (utenom dei typiske statiske statskirke typane), eller du kjenner til eller høyrer om ei menighet som oppererer i området der du bor eller jobber er det mest sannsynlig bare å ta kontakt og eg garanterar deg nærast at du vert teken imot med åpne armar!

Eg håper du vil tørre å prøve.. No pain, no gain.. (OBS, OBS ingen sjølvpining påkrevd :mozilla_tongue: )

her er og eit par linker du kanskje kunne like (på engelsk vell og merke): http://existanceofgod12.blogspot.com/ og http://rylyssa-lifesopinion.blogspot.com/

Vel bekomme! :notworthy:
Antall ord: 465

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
massiss
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 28
Startet: 19 Feb 2011 22:15
13
Kjønn (valgfri): gutt
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 2 ganger

Re: Engler

Innlegg av massiss »

Ja, jeg har hatt en :mozilla_smile:

Dette begynner å bli noen år siden da.
Var i Valldal (feriehus, som var bestemors hus før). Jeg og søskenbarnet mitt skulle leke hjemselv. Nedenfor låver er en elv, så det er en liten bakke ned til den. På et punkt, er det en slik murvegg av natursteiner. Jeg klatret ned halvveis på den. Så dum som jeg var, holdt jeg meg fast i gresset. Nedenfor meg var det noen steiner, tronebusker, og en stubbe av et nedhogd tre. Som du kanskje har gjettet, slet gresset. Det kom et hvit, blendende lys, så jeg lukket øynene og ventet på smellet. Men, det kom aldri. Når jeg åpnet det igjen, holdt jeg fortsatt i gresset. Jeg kom meg opp i en fart,men nevnte ingenting.

Når det gjelder å kontakte skytsengelen din, finnes det mange oppskrifter. Etter et søk på google, fant jeg denne siden. Har faktisk tenkt å prøve det selv en gang:)
http://www.sonjas-hjemmeside.com/22935656
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Engler

Innlegg av Nattstjerne »

Jeg har sett flere engler eller lysvesen som noen kaller dei.Jeg har hatt endel motgang og kriser i livet og da har dei vist seg og på en måte sånn jeg opplever det at dei passer på meg.

Tre episoder jeg husker godt var før den ene hunden min ble alvorlig syk og vi gikk tur på fjellet da plutselig himmelen åpnet seg og ett ansikt titta ned..jeg ble litt paff og ropte på hunden min som var løs..han kom springende bort og jeg titter bak meg og ser ett slags vesen fullt av lys med stjerneøyner komme glidende bak oss.Hele kroppen glitret på en måte.Like etter var det en stor ørn som letta i nærheten og jeg er sikker på at engelen passet på hunden min.

Den andre gangen jeg såg noe som lignet en engel var på tur til ett sted med mye "aktivitet".Da såg jeg en skikkelse/lyskropp som stod høyt i luften og jeg mener den hadde noen store hvite fuglelignendes vinger på kroppen.

Den tredje gangen er bare en uke siden og jeg var og gikk i fjellet uten hunder da jeg titter bak meg og ser en skikkelse med svarte klær som gikk bak og rundt han var en stor boble av hvit energi eller hvitt lys.
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Re: Engler

Innlegg av Arven »

Moonstone skrev:Husk at selvom vi kaller visse fenomen "engler" og "englevakt", er ikke det det samme som at historiene fra religiøse bøker er riktige av den grunn.

Jeg tror det bare er noe som blir brukt av mangelen på et anet navn eller begrep.
Det har liksom blitt godtatt som navn på "hjelpende energier/livsformer på et anet frekvensplan"

Ikke ta for gitt alt du leser om emne.
Mange automatisk forbinder hendelser med "engler" bare fordi de blir fortalt at de skal tolke det sånn..
Ha et åpent sinn ang hva fenomenet "engler" egentlig er, ha mange muligheter åpne.

Kan du utdype hva du legger i fenomenet Engler, Moonstone ?
Antall ord: 113
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links