Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinFotsoneterapi

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Fotsoneterapi

Innlegg av Bearchild »

Er det noen som har greie på fotsoneterapi her? :)
Har forsøkt å lete litt på nettet for å finne et "kart" over fotsoner uten hell. Det jeg lurer på er om fotvorter kan ha sammenheng med andre fysiske plager.. altså, si en fotvorte som er plassert på f.eks sonen for magen, kan den da indikere en magesykdom?
Antall ord: 57
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 453
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Re: Fotsoneterapi

Innlegg av rhonersen »

Fotsoneterapi sies å fungere ved å trykke på sonene. http://www.reflexologycanada.ca/copies/ ... st2005.doc
Derfor tror jeg ikke de vil si at en vorte i en sone skal bety noe. Vorter forårsakes dessuten av virus.

Vitenskaplige undersøkelser av fotsoneterapi (refleksologi) kommer til konklusjonen at det ikke har noen virkning:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19740047
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Fotsoneterapi

Innlegg av Bearchild »

Jada, jeg vet hvordan fotsoneterapi sies å virke, og jeg er klar over at det finnes de som hevder det ikke virker. Men det var ikke det jeg etterlyste..
Vet det finnes sånne "oversiktskart", tegninger eller fotografier over foten og dens antatte energibaner. Finner det bare ikke på nettet.

Men det er vel ikke hverken rart eller ukjent at èn kroppslig plage kan gi utslag som noe helt annet et annet sted på kroppen da. Og jeg mener å ha hørt at nettop dette med vorter kan være et utslag for noe annet.

Hva med akupunktur eller andre behandlingsmetoder,- ser man etter sånne ting da? Altså, ikke nødvendigvis vorter, men si lokale hudproblemer av noe slag. Om dette befinner seg midt på en eller annen meridian (er det ikke dèt de heter, disse energibanene, eller blander jeg kortene nå? :oops: ), kan dette ha noen betydning for "helsen" til denne meridianen..?
Antall ord: 153
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bondpie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 29 Mar 2007 23:49
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag

Re: Fotsoneterapi

Innlegg av Bondpie »

Det er riktig at energibanene kalles meridianer ja. Tror nok det finnes større sammenhenger enn vi aner, uten at jeg er noen ekspert på dette temaet. Har gått på et par kurs i healing ved hjelp av pendel, og der ble det snakket en del om de ulike meridianene.
Et lite eksempel: I april fikk jeg tilbake sterke smerter i korsrygg og bekken. Hadde det enda mer intenst for nøyaktig et år siden. Den første gangen valgte jeg å ta tiden til hjelp, men siden jeg ikke ble bedre, måtte jeg til kiropraktor. Låsning i bekkenet var diagnosen jeg fikk, og etter noen behandlinger ble jeg god som ny. Nå i vår ringte jeg til hun som holdt pendelkurset, og lurte på om hun kunne hjelpe meg. Hun sa at det ikke var noe galt med hverken rygg eller bekken, men at nyrefunksjonen min ikke var god. Hvis jeg brukte pendelen på nyrene, ville jeg bli bra sa hun, og dagen etter var all smerte borte, merkelig nok. :) Smerter et sted i kroppen, kan være sykdom et annet sted.
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bondpie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 29 Mar 2007 23:49
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag

Re: Fotsoneterapi

Innlegg av Bondpie »

Bilde
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Fotsoneterapi

Innlegg av Bearchild »

Ah, tusen takk!! :D
Antall ord: 3
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bondpie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 29 Mar 2007 23:49
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag

Re: Fotsoneterapi

Innlegg av Bondpie »

Bildet dukket tilfeldigvis opp på førstesiden til Ildsjelen i dag, og da tenkte jeg på deg da vet du ;-)
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Fotsoneterapi

Innlegg av Nephandi »

Jeg har aldri hørt om at en vorte på beina kan forårsake fysiske plager, men fotsoneterapi er jo også bassert på energimedisin og i for eksempel akupungtur så blir det jo regnet at arr kan forårsake fysiske plager siden de kan blokkere meridianer så jeg ser ikke bort i fra at det kan gjelde vorter på beina og fotsoneterapi også, eller at i det minste at en vorte eller misfarging av et område kan indikere at den delen av kroppen har et problem, ting henger tross alt sammen med hverandre.
Antall ord: 94
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links