Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenGrunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Ellee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 07 Jul 2010 21:09
13
Lokalisering: Et sted i Trøndelag.

Grunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig?

Innlegg av Ellee »

Mange som nekter på at det finnes utenomjordisk liv (det er lov å være skeptiker ja *smilefjes*) sier ofte: "Ja hvis de finnes hvorfor har de ikke kommet ned på jorda og vist seg selv til alle?" Men f***... det er ikke noe rart at de ikke vil komme når de ser hvordan vi oppfører oss. All krigen, hatet, sjalusien osv. All den terroren og negativiteten. Hvis en utenomjordisk skapning plutselig viste seg selv for alle i verden (i fartøyet sitt) hva tror du USA har kommet til å gjort etter litt studie? Jo, atombomber og slikt. De har kommet til å angripe fartøyet selv hvis det ikke var en trussel. Fanging av skapningen hadde gått ut på tester, prøver. Rett og slett tortur! Sjansen for at nåtidens samfunn hadde tatt vel imot en annen rase fra verdensrommet er lav.

Jeg tror sterkt på at det finnes andre enn oss på jorden. Jeg vil ikke påstå at alle er gode. De kan så godt være "onde", men alle er forskjellige. Jeg leste et sted og så en video av en UFO forsker/professor/et eller annet som hadde fanget opp forskjellige ufoer samlet på et sted og at de sendte noe mot hverandre. Det så ut som om det ene laget prøvde å komme seg gjennom til atmosfæren og det andre prøvde å beskytte det. Kanskje derfor at ingenting ondt av annen art har skadet oss enda? Fordi det er noe oppi der som prøver å beskytte oss? Hvem vet, kanskje til og med prøver å beskytte oss mot oss selv? Whatcha think?
Antall ord: 271

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Grunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig?

Innlegg av Isan »

Om "de" finnes, det kan godt hende. Men det er mindre sannsynlig at de befinner seg i nærheten av oss.
Antall ord: 21
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Jaywe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 16 Jun 2008 02:42
15
Blitt takket: 1 gang

Re: Grunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig?

Innlegg av Jaywe »

Hvis det finnes skapninger med høyere intelligens enn oss der ute så forstår jeg godt at de ikke gidder ta kontakt med oss. de har ingenting å tjene på å bli kjent med oss. akkurat som vi er med apekatter. de er interresante å studere men vi gidder ikke å aliere oss med dem. vi er da en høyerestående rase.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Grunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig?

Innlegg av Moonstone »

At det finnes livsformer på andre planeter er like sikkert som at det finnes her.
Det har nyrlig blitt oppdaget VELDIG MANGE fler planeter som blir ansett som beboelige av forskere bare innenfor vår galakse.
Kjangsene er STORE.

Vel, nå kan det jo diskuteres om livsformer fra andre planeter har eksistert blant oss lenge eller ikke.
Det finnes plenty med historier, øyenvitneforklaringer og teorier å ta av, om man graver og leter litt.
Men mange venter nok likevel på et "offisielt besøk" ala filmen Independece day, hvor det absolutt IKKE kan benektes at de er her.
Får bare håpe på at de har en mer positiv agenda enn på filmen ;)
Antall ord: 113
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Grunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig?

Innlegg av Isan »

En reell grunn til at det kan være fornuftig sett fra begge parters side å være forsiktig med å ta noe i nærheten av fysisk kontakt, er eventuell smitteproblematikk. Fra Jorda har vi jo erfaring med at nesten alltid når en folkegruppe, som har levd lenge isolert, kommer i kontakt med oss, som er mye i kontakt med mange, dør massevis av dem i sykdommer som for oss er relativt uskyldige. Og hvis det er intelligente livsformer andre steder, er det jo sannsynlig at det lever masse mikrober også hos dem, og at mikrobene kan leve både på og av dem, i symbiose eller konkurrqanse med dem. Og deres mikrober er vi naturlig nok ikke utviklet til å takle, og de er selvfølgelig ikke utviklet til å takle våre mikrober. Så vi kan jo bli en fare for hverandre helt uten at noen av partene ønsker den andre noe vondt.

Hvis det noen gang skulle oppstå en situasjon med mulighet for kontakt, er dette ting vi må ta hensyn til og derav ta de riktige forholdsregler.

Hvor mange ufo-fantaster har egentlig tenkt over sånt? :badgrin:
Antall ord: 190
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Danimus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 29 Des 2010 21:59
13

Re: Grunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig?

Innlegg av Danimus »

Jeg tror grunnen til at de ikke kommer ned er fordi at de allerede står bak all det vonde her på planeten og storkoser seg med å utfordre menneskeheten på alle mulige veier og måter de kommer frem til.... :)
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
GJEST

Re: Grunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig?

Innlegg av GJEST »

Med så mange solsystemer og planeter som vi ikke engang vet om, eller aldri vil ha sjans til å kunne studere, med vår teknologi vs de enorme avstandene,så tror jeg nok det finnes livsformer andre steder enn her. Universet er så svært at vi ikke vet enden, eller om der er en ende, så sjansene for at VI er så unike, at VI er de eneste som lever oppi alt dette, tror jeg er svært små.

Men det er jo umulig for oss å vite evt hva slags livsformer de er, hvor mange, hvordan, hvor, etc. Er det intelligent liv?

At de isåfall ikke tar kontakt, kan være plenti av grunner.
Kanskje har de ikke god nok teknologi de heller. Kanskje de rett og slett ikke vet om oss?
og HADDE de visst om oss, og hadde hatt mulighet til å dra hit, er jeg helt sikker på at de også da er smarte nok til å la vær.
De hadde, som trådstarter nevner, garantert blitt bombet ned rimelig raskt.
Ikke spesielt smart, kanskje, forøvrig, for er deres teknologi så god at de først klarer reise hit, så langt, så har de kanskje et langt større grep over oss, krigsmessig også, om de ville hatt lyst.
(Det tenker neppe usa-gutta på, de tror nok vi er de smarteste med alt... :roll: )
Antall ord: 228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Anja\Third eye

Re: Grunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig?

Innlegg av Anja\Third eye »

Viss det finnes andre dimensjoner ,, livsformer i universet,,,så lurer jeg veldig på hvilken egenskaper disse livsformene ville hat,,, men det vett vi ikke enda,, men siden universet nesten ikke har en ende hvem vet hva fremtiden bringer
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Danimus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 29 Des 2010 21:59
13

Re: Grunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig?

Innlegg av Danimus »

Jeg tror evnene dems er over vår fantasi pga utviklingen dem har hatt. Som f.eks laser teknologi forbedre organer og cellene i kroppen dems.
Dem må ha millioner av IQ som det kalles her på jorden og er super sofistikerte og må garantert være tusen ganger mer effektive enn det vi er.
Og garantert være scientology udødelige i tillegg som er deres ess i ermet. Sover ikke kanskje til og med spiser ikke pga sci fi teknologi som tillater dem å bruke fantasien med super avansert laser teknologi altså gjøre hva dem vil.
Lage sykdom , lage bakterie , sjelden sykdom , forbedre hjerne celler (einstein f.eks..) forbedre alt man kan forestille seg med laser teknologi som dem har utviklet i flere tusen år fordi dem ligger langt foran oss....
Kjapt skrevet med masse feil sikkert men det var det som var i huet mitt der og da nå :p
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Multatuli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 30 Mai 2008 21:59
15
Blitt takket: 8 ganger

Re: Grunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig?

Innlegg av Multatuli »

Danimus skrev:Jeg tror grunnen til at de ikke kommer ned er fordi at de allerede står bak all det vonde her på planeten og storkoser seg med å utfordre menneskeheten på alle mulige veier og måter de kommer frem til.... :)
Hehe - om det finnes en gud må det vel være omtrent slik han føler seg - og om jeg har forstått i hvert fall en del av kristenheten er det slik de ønsker gud skal opptre.

Ifølge de religiøse (kristne) jeg kjenner skal vi ikke stille spørsmål vedrørende urettferdighet i verden - dette er guds måte å prøve oss på. Det er derfor greit at en stakkar i afrika lever i sult og fattigdom og at jeg fx lever i overflod i europa.
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gerd
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 30 Des 2008 11:26
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Grunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig?

Innlegg av Gerd »

Jeg tror de har et såkalt 'Prime Directive', slik The Federation of Planets fra Star Trek har :)
De holder øye med oss men er forsiktig med å blande seg for ikke å påvirke vår sivilisasjon.
Vel, could be... ;)
Antall ord: 39
As long as people believe in absurdities they will continue to commit atrocities.
Voltaire

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Re: Grunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig?

Innlegg av Arven »

For meg er helt innlysende at det finnes levende liv på andre planeter enn vår, når man ser på hvor enormt det er. Forskerne er enige om at de må ha en energikilde som varmer nok til at det finnes flytende væske der. For flytende væske er selve nøkkelen for liv fordi den får stoffer og atomer til å blandes og reagere med hverandre.
Men hva slags liv er en annen sak. Smiler alltid litt når alliens blir fremstilt som en slagt hybrid av oss. Vi har en fastlåst ide om at de ligner oss og at de er mange ganger mer intelligente enn oss. Skal vi prøve å si noe om liv der ute tror jeg vi må begynne å tenke utenfor boksen. Vi vet at de må ta til seg en form for næring, at de har en form for gassutveksling om enn ikke nødvendigvis oksygen og at de fører arten sin videre.
En forsker sa i en dokumentar for en tid siden at på planeter med større gravitasjon enn oss vil levende liv måtte være grove og tunge for ikke å bli knust. På planeter med mindre gravitasjon enn oss vil de sannsynligvis være lange, tynn og lette med mindre behov for å berøre bakken når de beveger seg. Artig å tenke på.
Antall ord: 228
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Ivarda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 22 Apr 2011 21:02
13

Re: Grunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig?

Innlegg av Ivarda »

Arven skrev:Smiler alltid litt når alliens blir fremstilt som en slagt hybrid av oss. Vi har en fastlåst ide om at de ligner oss og at de er mange ganger mer intelligente enn oss. Skal vi prøve å si noe om liv der ute tror jeg vi må begynne å tenke utenfor boksen.
kort forklart om konvergent evolusjon; Den er en tendens i evolusjonen for å finne liknende løsninger på enhver miljøutfordring. For eksempel, hvis du er et rovdyr og for å overleve er man avhengi av å fange mat dag etter dag, har du sannsynligvis to øyne med overlappende synsfelt. Dette kan skje også på andre planeter som ligner på vår egen jord.

Altså på grunn av likt levemiljø, utvikles like egenskaper. Tenk på det, hvordan utviklet vi hjernen vår, vi hadde hender som kunne gripe fatt i og lage verktøy, vi stod oppreist og stirret på stjernene og grublet over underverkene på nattehimmelen. Hvis "aliens" ikke har utviklet noen av de samme egenskapene som oss, er jeg ikke sikker på om de kunne utvikle seg til intelligente vesener, som har kommet hit på besøk til jorda.

At aliens på en annen planet, som ligner ganske mye på vår egen jord, ligner på oss til en viss grad, skal ikke være umulig. Men at de ser ut som små grønne menn vet jeg jammen ikke :mozilla_tongue: Men skal heller ikke si med sikkerhet at dette stemmer:)
Antall ord: 244

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: Grunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig?

Innlegg av Vortex »

Vel, kanskje "de" allerede er i blandt oss?
Antall ord: 8
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Grunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig?

Innlegg av zind »

Som Arwen sier, her gjelder det å kunne tenke litt utenfor boksen. Høyt utviklede vesner er ikke fysiske i den forstand vi er, så jeg ser det som lite sannsynlig at høyt utviklede aliens reiser hit i flyvende tallerkner, da må de reise langt om ikke de kan dematerialisere seg eller reiser gjennom portaler, vortexer etc. Tipper det meste vi ser av fartøyer er menneskeskapt teknologi. Det hele skurrer litt for meg, for jeg innbilder meg at en ikke skal mye lenger opp i dimensjoner før det er snakk om livsformer vi ikke kan oppfatte med våre begrensede sanseinntrykk. Og hvis de ikke er særlig høyere utviklet enn vi er så har jeg svært lite lyst til å møte på de, da virker plutselig ikke alienprobe opplevelsene til folk så usannsynlig likevel.

De ufoene jeg har sett har kun vært lys, som en stjerne nærmest, men danset på himmelen i masse bevegelser. Kontakt jeg har hatt har utelukkend bestått av telepati og mental overføring av i info/bilder.
Antall ord: 179
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !