Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenGrunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

HanMedHatten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 01 Nov 2010 16:19
13
Blitt takket: 1 gang

- Grunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig

Innlegg av HanMedHatten »

Reagerer litt på att du automatisk trekker inn U.S.A og att dem ville ha angrepet... Men uansett, du sier noe her. Sjangsen for att det hadde blitt ildgivning er stor, er helt klart ikke på grunn av noe krigsinstillt hode. Vill heller tro att det hadde grunnet missforståelser, det er ikke sikkert vi handler likt i situasjoner, den ene eller den andre kan bli truet av bevegelser eller oppførsel som den andre ikke mener på den måten det oppfattes.

Men jeg tror sjangsen er stor for att vi allerede har blitt besøkt, vi trenger ikke ha visst det. Den teknologien dem har er sikkert så øvelegen att den passerer våre radarer lett, bare tenk på den teknologien den må ha for å komme hit?

Og for dem andre som ikke tror dette er mulig... Tenk deg universet, det er stort, tilfeldigheten for att utvikling på en annen planet har kommet til intelligent liv er jo nesten over 100%... Og når dette solsystemet, som er blandt de yngste i universet, har intelligent liv som allerede snakker om ormhul (En måte å ferdes LANGT i universet på kort tid), da er sjangsen veldig stor for att eldre solsystem har intelligent liv som har praktisert dette allerede...
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Grunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig

Innlegg av Isan »

Solsystemet vårt er ikke spesielt ungt. I universsammenheng tror jeg det er sånn midt i laget.
Antall ord: 18
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Grunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig?

Innlegg av jeditrond »

Gerd skrev:Jeg tror de har et såkalt 'Prime Directive', slik The Federation of Planets fra Star Trek har :)
De holder øye med oss men er forsiktig med å blande seg for ikke å påvirke vår sivilisasjon.
Vel, could be... ;)
:like For Star Trek referanse :mozilla_smile: Det er jo ikke umulig at det finnes en slik Føderasjon, Galaktisk FN eller lignende der ute? De tar nok kontakt om ikke så lenge, vi har vært under observasjon ganske lenge. Men etter atombomba ble observasjonene intensivert, skummelt når små barn finner opp slikt så fort. Tenk om menneskeheten med dagens mentale nivå hadde oppfunnet raskere enn lyset romskip og dratt ut i galaksen? Kunne fort blitt mye skyt først og spør etterpå, noe vi sikkert ikke får lov til :mozilla_tongue: Og ja, det er sikkert observatører blant oss som vi ikke kan merke noe forskjell på fra vanlige mennesker.
Antall ord: 155
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bergheim
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 17 Nov 2011 06:01
12

- Grunnen for at de ikke tørr å komme å besøke oss offentlig

Innlegg av Bergheim »

Jeg tror de fleste utenomjordiske av naturer forsiktige. De tar ingen sjanser på å lande. De har nok kalkulert med deres flyvende tallerkenen blir tauet inn av militæret som så vill plukke den istykker for å finne teknologiske hemmeligheter. Jeg tror utenomjordiske som lander her har liten mulighet for å forlate planeten etter et offentlig besøk. Sjansen er stor for at de ville bli innesperret. Det vil si, jeg tror de regner med at de vil bli brukt til test formål eller tvunget mot sin vilje til å oppgi utenomjordisk informasjon. Informasjon som vil gi fordeler styresmaktene I det landet de lander. Noen grunner til at de ikke lander, men ikke alle. Det er simpelthen for risikabelt for dem. :fisking
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links