Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerNisser/alver/småfolk osv

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Østfold

Nisser/alver/småfolk osv

Innlegg av Grevinne »

Synes det er spennende å tenke på om disse vesnene faktisk eksisterer, slik som ofte kommer fram i gamle fortellinger, sagn, myter osv.
Er det noen som har noen tanker om dette? Gjerne også noe litteratur å anbefale på området?
Antall ord: 39
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: Nisser/alver/småfolk osv

Innlegg av Satsuki »

Jeg tror de finnes! Hadde dem på fjellhytta. For de gamle, fastboende der var de en del av hverdagen. Apropos litteratur hadde jeg en foreleser som hadde drevet feltarbeid på fjellet i Norge, og "haugafolket" fikk uunngåelig stor oppmerksomhet i arbeidet. Er noen år siden, så husker ikke navnet hennes, men etter kjapt søk lurer jeg på om det er dette det er snakk om (om ikke flere har gjort det samme).

http://www.antropologi.info/blog/nyhete ... pass_deg_f
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Nisser/alver/småfolk osv

Innlegg av Svartepus »

Jeg tror både på underjordiske i naturen og lånenisser i husene. Man skal respektere at naturen ikke er vår alene og være ydmyk i vår fremferd når vi ferdes i skogen. Lånenissene er noen tøysefolk som elsker å tulle med stressede mennesker. De gjemmer det du trenger mest og når du har lett i en halvtime, finner du det akkurat der det skulle være og du vet at du har lett der flere ganger.
Antall ord: 83
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links