Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerBarn som ser

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Bondpie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 29 Mar 2007 23:49
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag

Barn som ser

Innlegg av Bondpie »

Min lille niese ser mer enn de fleste. Tidligere har det for det meste vært menn, kvinner, barn og dyr, men nå snakker hun om at hun ser skikkelser med skiftende farger og hvite skikkelser uten ansikt/øyne. Hva er det egentlig hun ser?
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Barn som ser

Innlegg av camillah »

godt spørsmål... :mozilla_tongue:
kanskje hun har en helt fantastisk livlig fantasi og blander drømmene med dagen?
at hun plutselig kommer på hva hun drømte også blander hun dem med dagen for vet ikke helt hvaq det er...
Antall ord: 40
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bondpie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 29 Mar 2007 23:49
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag

Re: Barn som ser

Innlegg av Bondpie »

Fantasi har hun nok, men dette er noe helt annet ja. Hun og broren har sett "ting" fra de var ganske små, og flere klarsynte har bekreftet at det ikke er ren fantasi.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Barn som ser

Innlegg av camillah »

har en klarsynt vært der når de har ''sett'' noe da eller hvordan visste disse klarsynte det?
vet jeg høres litt tverr ut, og det er ikke meningen :)
Antall ord: 31
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bondpie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 29 Mar 2007 23:49
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag

Re: Barn som ser

Innlegg av Bondpie »

Familien bor på en gammel offerplass, så det er mange som har sett og følt saker og ting der ja.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Barn som ser

Innlegg av Moonstone »

Er litt vanskelig det med barn egentlig, å bli sikker på om de faktisk ser noe, eller om de "ser" det i hode sitt pga fantasering.
Mange småbarn klarer ikke helt å skulle fantasi og virkelighet..
Men hva er egentlig virkelighet...
Antall ord: 40
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bondpie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 29 Mar 2007 23:49
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag

Re: Barn som ser

Innlegg av Bondpie »

De holdningene som presenteres her, ligner veldig mye på slik de fleste av oss er blitt oppdratt. Om vi så noe når vi var små, så var foreldrene våre raske med å avfeie det som fantasi. Resultatet ble at de aller fleste stengte av, for ikke å bli stemplet som gal.
Jeg trodde kanskje verden hadde gått litt fremover nå i år 2010, men her inne ser det ikke sånn ut, til tross for at nettstedet heter paranormal. Heldigvis er det blitt mer åpenhet ute i den virkelige verden, og det er jo det som teller.
Beklager at jeg spurte. Det skal ikke gjenta seg.
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Barn som ser

Innlegg av Moonstone »

Bondpie skrev:De holdningene som presenteres her, ligner veldig mye på slik de fleste av oss er blitt oppdratt. Om vi så noe når vi var små, så var foreldrene våre raske med å avfeie det som fantasi. Resultatet ble at de aller fleste stengte av, for ikke å bli stemplet som gal.
Jeg trodde kanskje verden hadde gått litt fremover nå i år 2010, men her inne ser det ikke sånn ut, til tross for at nettstedet heter paranormal. Heldigvis er det blitt mer åpenhet ute i den virkelige verden, og det er jo det som teller.
Beklager at jeg spurte. Det skal ikke gjenta seg.
Jeg skjønner at du selv ØNSKER at det ligger noe paranormalt bak, og at hun har evner, ved å se på reaksjonen og svaret ditt her.
Selvfølgelig kan hun ha det.
Jeg er også sur på bastante foreldre som bare avfeier det barn forteller.
Jeg sier bare at det faktisk ER vanskelig å fastslå slikt med barn, ikke at hun helt sikkert IKKE har evner.

Og jeg vet om alt alternativ kulturen sier om dagen, at barn har mindre slør og er mer åpen enn oss voksne og alt det der.
Men det er vel også blitt litt klisje å si?
Til og med litt dogmatisk..
Antall ord: 215
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Barn som ser

Innlegg av camillah »

næmmen herregud da... var jo ikke sånt ment, hvertfall ikke fra min side..
jeg har selv erfart at det fins mer mellom himmel og jord så jeg prøvde ikke å avfeie noe som helst... men når du kommer til et diskusjonsforum må du vel skjønne at man prøver å finne ut alle sider av en sak før man påstår at det er noe paranormalt.. du må også tåle at folk er skeptiske, selv i 2010 så er det ikke alle som har fått noe bekreftelse på at det fins noe mer her i verden.

ang hva barna har sett kan så klart være ofre fra tidligere tider, men det kan hende at det også er fantasi.. det er ikke dermed sagt at det er det, men det går da ann å være åpen for det og??
det er som moonstone skrev; at det er ikke alle små barn som klarer å skille mellom fantasier og virkelighet..

men så klart, hvis det er det svaret du ikke ville få er det jo greit.. men her inne er det mange forskjellige oppfatninger av paranormale ting, på godt og vindt :)
Antall ord: 197
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Barn som ser

Innlegg av Kiara »

Hei bondepie! Vi skal ikke avfeie barn som ser! Men hva de har sett er vel ikke så lett å gi noe svar på for noen her inne... :roll:

Jeg har ikke den erfaringen i det hele tatt, at barn er så fulle av fantasi.... Nå kan det faktisk være at jeg selv har vokst opp med snusfornuftige nabobarn, og selv i voksen alder opplever barna som individ som oppfører seg oppriktig. Trur iallefall ikke det er vanlig at barn sier de har sett spøkelser! :P

Nå vet jo ikke jeg alderen på jenta og gutten, men dere kan jo spørre dem mer ut om det de ser,, detaljer! Ta dem på alvor, men pass på å gi dem en forklaring på hva det er, så de slipper å være redde,, selv om dere ikke selv vet hva de ser!
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 124
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

Re: Barn som ser

Innlegg av Purka »

jeg finner det ganske kvasst å avfeie barns opplevelser/visjoner med livlig fantasi.
Jeg skal legge inn noen linker her, som sikkert er noe du har mer bruk for enn bortkastede innlegg der folk tror barna bare har vill fantasi.
jeg synes barn fortjener å bli trodd. Iallefall til det kan bevises som fantasi.

http://paranormal.about.com/od/trueghos ... 071408.htm
Antall ord: 60
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 124
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

Re: Barn som ser

Innlegg av Purka »

se også children and the paranormal
og the imaginary friend som begge skal være til linken over
Antall ord: 18
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 124
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

Re: Barn som ser

Innlegg av Purka »

Bondpie skrev:Min lille niese ser mer enn de fleste. Tidligere har det for det meste vært menn, kvinner, barn og dyr, men nå snakker hun om at hun ser skikkelser med skiftende farger og hvite skikkelser uten ansikt/øyne. Hva er det egentlig hun ser?
Are children more connected to the world of spirit and psychic phenomena than adults? Based on the sheer number of anecdotal reports, most paranormal researchers would probably say yes. they see dead relatives ( often those they've never met in life),play with "imaginary friends",recall details of past lives, and see many other strange things that are invisible to their parents.

The rationalist or skeptic doubts or comletely dismisses these accounts from children as the products of vivid imaginations-fantasies spum for the attention they recieve. or perhaps they are just the uninformed interpretations of natural events as filtered through immature minds.

what if, however, the ghosts, strange creatures, and psychic visions of children are real? Consider the cases told by adults as they recall them from their own childhoods.
Antall ord: 178
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bondpie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 29 Mar 2007 23:49
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag

Re: Barn som ser

Innlegg av Bondpie »

Det føles provoserende når folk uten kunnskap, kan komme å avfeie dette som vill fantasi. Før jeg hadde svart noen så arrogant, ville jeg satt meg litt mer inn i saken.
Ting har flyttet på seg i dette huset, mens hele familien satt og så på. Mange voksne personer, både klarsynte og helt vanlige, har følt nærvær av noe. De klarsynte har sett, mens de andre har følt feks iskald kulde. Man føler seg iakttatt, og det med rette. For et par år siden ble jentungen plaget av en klebeånd. En krøpling som overførte sin smerte over på henne. I tillegg er hun feks blitt plaget av et par "unger", som hverken lot henne være i fred når hun sov eller var på do. Til og med i fars armer, ble hun plaget. Nå er det blitt noe bedre. En kombinasjon av at flere av åndene er drevet ut, og at jenta er blitt litt tøffere med årene.

De av dere som tror jeg driver med ønsketenkning er bare latterlige. Hvem er det som ønsker at de man er mest glad i skal bli plaget på denne måten? Livet hadde helt klart vært enklest og mest komfortabelt, ved å bare se det som er i denne ene verdenen og ikke i alle de andre.

Takk til dere Kiara og Purka :D
Antall ord: 235

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 124
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

Re: Barn som ser

Innlegg av Purka »

Man skal ALDRI avfeie barn! Jeg tror helt og holdent på alt du sier. Jeg håper det hjelp litt med linken min og innleggene :)
Det finnes noen som tror .
Jeg synes det er merkelig at folk på forumet kan avfeie barns opplevelser som vill fantasi og selv tro på nisser og underjordiske tusser o.s.v
hadde heller tatt det for oppspinn enn det din niese har fortalt deg.
Antall ord: 70
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links