Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerBarn som ser

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Barn som ser

Innlegg av Moonstone »

Bondpie skrev:Det føles provoserende når folk uten kunnskap, kan komme å avfeie dette som vill fantasi. Før jeg hadde svart noen så arrogant, ville jeg satt meg litt mer inn i saken.
Ting har flyttet på seg i dette huset, mens hele familien satt og så på. Mange voksne personer, både klarsynte og helt vanlige, har følt nærvær av noe. De klarsynte har sett, mens de andre har følt feks iskald kulde. Man føler seg iakttatt, og det med rette. For et par år siden ble jentungen plaget av en klebeånd. En krøpling som overførte sin smerte over på henne. I tillegg er hun feks blitt plaget av et par "unger", som hverken lot henne være i fred når hun sov eller var på do. Til og med i fars armer, ble hun plaget. Nå er det blitt noe bedre. En kombinasjon av at flere av åndene er drevet ut, og at jenta er blitt litt tøffere med årene.
De av dere som tror jeg driver med ønsketenkning er bare latterlige. Hvem er det som ønsker at de man er mest glad i skal bli plaget på denne måten? Livet hadde helt klart vært enklest og mest komfortabelt, ved å bare se det som er i denne ene verdenen og ikke i alle de andre.
Hvem har avfeid noe som helst?
Jeg skrev kun at etter min egen erfaring er det vanskelig å vite helt sikkert GENERELT om barn snakker fra fantasi eller virkelighet.
Jeg husker fra jeg var barn selv, og "så" romskip fra Star Wars filmene landet på bakken.
Det virka veldig virkelig for meg, selvom jeg egentlig visste at jeg fantaserte.
Samme ser jeg med yngste dattera mi, hun "prater" med Ole,Dole & Doffen nesten hver dag.
Det er absolutt ikke å avfeie noe som helst, kun min oppfatning og erfaring av at barn GENERELT er i gråsonen noen ganger av hva som er fantasi og ikke.
Nå som du kommer med mer detaljer i saken din, virker hendelsene mer genuine, med flere øyenvitner.
Jeg kommuniserer med "energiverden/Åndeverden" selv, observert UFO, har holdt på innen det spirituelle i mange år, så jeg er dog ingen skeptiker.
Den som VIL misforstå, den misforstår.
Noen har pigga ute med en gang de merker skepsis av alle slag.
Og JA, jeg står for det jeg sa med at du ble sur fordi du misforstod og trodde at du ikke fikk det svaret du ønsket.
Sist redigert av Moonstone på 24 Aug 2010 17:01, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 422
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Barn som ser

Innlegg av camillah »

Bondpie skrev:Det føles provoserende når folk uten kunnskap, kan komme å avfeie dette som vill fantasi. Før jeg hadde svart noen så arrogant, ville jeg satt meg litt mer inn i saken.
hvor avfeide jeg dette??
Purka skrev:der folk tror barna bare har vill fantasi.
nok en gang har ikke jeg skrevet at det ER VILL FANTASI.. jeg skrev;
camillah skrev:ang hva barna har sett kan så klart være ofre fra tidligere tider, men det kan hende at det også er fantasi.. det er ikke dermed sagt at det er det, men det går da ann å være åpen for det og??
det jeg prøvde med innleggene mine hvertfall, sier det igjen, ikke avfeie noe som helst.. men heller prøve å komme med ting som det kasnkje kunne ha vært, ikke dermed sagt at det er det..
sett du har fått noen linker og det er kjempe bra, da får vi belyst dette emnet mer.
Bondpie skrev:Det føles provoserende når folk uten kunnskap


henviser til det jeg skrev;
camillah skrev:du må også tåle at folk er skeptiske, selv i 2010 så er det ikke alle som har fått noe bekreftelse på at det fins noe mer her i verden.
og som jeg skrev også ;
camillah skrev:jeg har selv erfart at det fins mer mellom himmel og jord så jeg prøvde ikke å avfeie noe som helst... men når du kommer til et diskusjonsforum må du vel skjønne at man prøver å finne ut alle sider av en sak før man påstår at det er noe paranormalt..


og det vil ikke si at jeg ikke tror deg eller at jeg avfeier det, bare prøvde å komme med noe nyttig, noe du ikke syns det var, og det beklager jeg.. men neste gang håper jeg du leser innlegget litt nøyere, så der du kanskje at ingenting ble avfeid :)
Antall ord: 331
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Barn som ser

Innlegg av Kiara »

Har skrevet det før i en tråd, men anbefaler den igjen her, en bok av Sylvia Brown, som heter Synske Barn.

Den forteller mange historier om barn som har sett og opplevd forskjellig. Og mye forklaring rundt disse emnene. Samt måter og bygge opp beskyttelse rundt dem!

En veldig god bok, om en er interesert i dette emnet. Og det tror jeg absolutt du er! :P

Nå kan det godt være at det samme beskrives en del i linkene du fikk anbefalt. Men dem har jeg ikke fått tid til å lese enda,,, så det skal jeg se på når jeg har bedre tid! ;)
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bondpie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 29 Mar 2007 23:49
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag

Re: Barn som ser

Innlegg av Bondpie »

Boken Synske barn har jeg hatt liggende ulest en stund, men fant den frem igjen i går. Skal lese den når jeg får tid. Tror nok den kan gi noen svar ja :)
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
visine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 11 Feb 2010 02:58
14

Re: Barn som ser

Innlegg av visine »

vil vel si att barn har litt vanskeligheter med og skille fantasi fra virkelighet nettop fordi de ikke har fått begrepet "virkelighet" inn i hodet enda. for eks att å rive ned kaffekoppen på bordet ikke er så lurt er det ikke sikkert de lærer før de faktisk drar den ned og får den over hele seg. ( unntak ofcourse men du skjønner hva jeg mener). med det mener jeg att man lærer av erfaringer og etterhvert som man blir eldre, så når man er barn så er man barn. er en grunn for att man ikke er "voksen" før man er 18 år..
Men jeg tror på att det finnes en "gud", eller en kollektiv bevisthet eller hvilket ord man foretrekker !
og da på reinkarnasjon å att man vet hva man begir seg på her i livet.
så utifra mitt syn så tror jeg att når man kommer til denne verden her, så er man mer på/åpen for paranormale ting enn etterhvert som man vokser opp og lærer seg og blokere det pga hva samfunnet forteller deg er "normalt".
så ting selv når jeg var barn, men husker faktisk ikke selv om det var fantasi eller virkelighet. mamma og pappa ble skremt av det hvertfall, mamma nekter og prate om det den dag i dag pga det virket så ekte for de, hvordan jeg beskrev utseendet dens, hva som skjedde, bare alt generelt. husker da som sagt ikke om det var fantasi eller noe jeg så, kanskje fordi jeg manglet oppfattelsen av hva fantasi og virkelighet faktisk er når jeg var så liten?
uansett, så tror jeg barn kan se mer enn vi tror. Hvertfall hvis du ikke prakker på de att det bare er syner og humbug å att de burde ignorere alt som ikke er normalt.
Antall ord: 308
life ain't a destination, but a journey.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links