Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinEnergi-tapping

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Siimen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 38
Startet: 22 Jun 2010 19:12
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

Energi-tapping

Innlegg av Siimen »

Jeg vet at man kan gi energi til andre via varme hender, men går det også ann å ta energi fra andre? ;) jeg bare lurer...
Antall ord: 25
Darkness falls across the land
The midnight hour is close at hand
Creatures crawl in search of blood
To terrorize y'alls neighborhood

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Re: Energi-tapping

Innlegg av Thyrin »

Faktisk helt overbevist om at man kan ta energi i fra andre.
Av flere grunner faktisk.

Var faktisk et forsøk med dette på et program jeg så (lurer på om det var monsterquest - vampyrer i nord-amerika uten at jeg er helt sikker)
Var ei som hevda hu var energivampyr og avhengig av å trekke energi fra andre for å holde seg frisk.
De prøvde å måle denne "energioverføringen" med 2-3 forskjellige instrumenter, og på et av forsøkene fikk de et resultat de rett og slett ikke kunne forklare.

Anton LaVey snakker også om energivampyrer i Den Satanske Bibelen.

Det enkleste "beviset" tror jeg nok de fleste har opplevd.
Tenk over mennesker du har vært i kontakt med oppigjennom.
Jeg er helt sikker på at du har møtt mennesker som du øyeblikkelig føler deg vel rundt og som gir deg energi.
Jeg er også ganske sikker på at tenker du etter så har du møtt det motsatte - mennesker der du rett og slett føler deg sliten, uvel trist osv etter å ha tilbringt en kort stund med dem.

Jeg tror ikke det er mange mennesker som "stjeler" energi bevisst.
Men jeg tror at det noen har evne til å gi, må det være noen som har evne til å ta.
Det må jo være en balanse et sted, så dette virker logisk på meg iallefall :mozilla_smile:
Antall ord: 234
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Energi-tapping

Innlegg av camillah »

Thyrin skrev:Jeg tror ikke det er mange mennesker som "stjeler" energi bevisst.
Men jeg tror at det noen har evne til å gi, må det være noen som har evne til å ta.
Det må jo være en balanse et sted
fin forklaring :) jeg slenger meg på den..
Antall ord: 49
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Beatex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 05 Mar 2007 08:16
17
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Energi-tapping

Innlegg av Beatex »

Jeg tror at noen kan ta energi fra oss hvis vi ikke er oppmerksom på auraen vår. De fleste av oss opplever at noen fyller oss med energi, mens andre vi er sammen med gjør at vi føler oss helt utslitte... Jeg har lært, og trent masse på å være bevisst på hvor jeg har auraen min. Når jeg plasserer den i riktig posisjon, kan jeg hindre andre i å komme innenfor. Da har jeg kontroll på hvor nære de kommer meg, og de klarer ikke å komme innenfor min personlige "sone". Litt vanskelig å forklare, men med trening går dette lettere og lettere. For hvis auraen min er helt inntill meg, eller kanskje nesten bak meg, så kommer andre seg også helt inntill. Jeg plasserer auraen min der jeg synes grensen min går, og har dermed full kontroll over hvor nært "meg" andre kommer. Forstår du?
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Re: Energi-tapping

Innlegg av Thyrin »

Beatex skrev:Jeg tror at noen kan ta energi fra oss hvis vi ikke er oppmerksom på auraen vår. De fleste av oss opplever at noen fyller oss med energi, mens andre vi er sammen med gjør at vi føler oss helt utslitte... Jeg har lært, og trent masse på å være bevisst på hvor jeg har auraen min. Når jeg plasserer den i riktig posisjon, kan jeg hindre andre i å komme innenfor. Da har jeg kontroll på hvor nære de kommer meg, og de klarer ikke å komme innenfor min personlige "sone". Litt vanskelig å forklare, men med trening går dette lettere og lettere. For hvis auraen min er helt inntill meg, eller kanskje nesten bak meg, så kommer andre seg også helt inntill. Jeg plasserer auraen min der jeg synes grensen min går, og har dermed full kontroll over hvor nært "meg" andre kommer. Forstår du?

Det der burde jeg virkelig lære meg.
Av flere grunner.
Noen tips til hvordan jeg kan øve?
Antall ord: 174
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Beatex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 05 Mar 2007 08:16
17
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Energi-tapping

Innlegg av Beatex »

Thyrin skrev:
Beatex skrev:Jeg tror at noen kan ta energi fra oss hvis vi ikke er oppmerksom på auraen vår. De fleste av oss opplever at noen fyller oss med energi, mens andre vi er sammen med gjør at vi føler oss helt utslitte... Jeg har lært, og trent masse på å være bevisst på hvor jeg har auraen min. Når jeg plasserer den i riktig posisjon, kan jeg hindre andre i å komme innenfor. Da har jeg kontroll på hvor nære de kommer meg, og de klarer ikke å komme innenfor min personlige "sone". Litt vanskelig å forklare, men med trening går dette lettere og lettere. For hvis auraen min er helt inntill meg, eller kanskje nesten bak meg, så kommer andre seg også helt inntill. Jeg plasserer auraen min der jeg synes grensen min går, og har dermed full kontroll over hvor nært "meg" andre kommer. Forstår du?

Det der burde jeg virkelig lære meg.
Av flere grunner.
Noen tips til hvordan jeg kan øve?

Jeg lærte dette på kurs med Martha Louise og Elisabeth.
I boka deres finner du nok framgangsmåten.
Kort fortalt:Først lærte jeg å "kjenne" hvor min egen aura er. Deretter lærte jeg å Flytte auraen fram og tilbake. Så lærte jeg å "klikke" den på plass. Når auraen er på riktig plass, føles det riktig.
Antall ord: 236

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sol
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 22 Jul 2010 00:43
13

Re: Energi-tapping

Innlegg av Sol »

Jeg tror også at andre mennesker kan tappe oss for energi, av ulike årsaker og med hensikt eller helt ubevisst. Jeg har lest boka "Energitjuvar" av Ingalill Roos. Syntes den var bevisstgjørende ift. hva slags mennesker som tapper for energi.

Ellers så har jeg lest boka til Märtha Louise/hørt CD'en, og synes den gir gode beskrivelser av hvordan man kan jobbe med auraen for å bli bevisst hvordan man "styrer" andres energipåvirkning på en selv.

To andre enkle måter å gjøre det på er:

Se for deg at du har et "usynlig egg" rundt deg, som dekker hele deg og litt av rommet utenfor kroppen din. Dette egget beskytter deg mot negativitet, energitapping og påtrengende energier...og andre ting du måtte ønske beskyttelse mot. Se for deg dette f.eks hver morgen, og at du har dette egget rundt deg gjennom hele dagen.

En annen måte er at du ser for deg en farge du liker/er veldig glad i/føler at du trenger å ha rundt deg akkurat nå - og så ser du for deg at hele kroppen din er dekket av et tynt lag av denne fargen (som en skøyte-dress), som en beskyttelse mot........

Ellers så kan det jo også være lurt å være bevisst hvem og hvilke type mennesker man føler tapper en for energi, og vurdere hvor mye man bør/må omgåes dem.....

Lykke til :)
Antall ord: 244
[

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Energi-tapping

Innlegg av zind »

Oh yes, det er nok noen som lett tapper andre, men de er nok sjeldent klar over det selv. Det handler nok litt om hva vi ubevisst tillater selv også. Av det jeg har opplevd så kan jeg ae logikken i det ift noe thyrin sier, jeg har lett for å gi og gi og gi, og får kanskje skylde litt på meg selv når jeg på en måte tillater andre å få en så stor del av meg. MEN, det kan også være noe annet enn direkte stjeling av energi. For hvis en til vanlig opererer på en høy frekvens men i en situasjon må omgås en person med negativt handlemønster kan en lett dras ned på et lavere frekvensnivå selv. Da vil jo ting kjennes tøffere, tregere, som om en har mistet energi (hvilket p en måte man har, selv om jeg ikke syntes det kan kalles stjeling. Da handlet det om å opprettholde sin egen frekvens og stå sterkt i seg selv, kanskje ikke involvere seg for mye emosjonelt i andres negativitet).

Det finnes mange teknikker som funker, noen av de nevt i tråden her. Hva angår ens egen frekvens hjelper det å smile, være positiv og handle utifra kjærlighet. Det øker frekvensen og også energinivået.
Antall ord: 219
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: Energi-tapping

Innlegg av Satsuki »

Tror i høyeste grad man kan stjele energi fra hverandre. Mange gjør det nok ubevisst. Av egen erfaring, ofte de menneskene som hilser på deg med et sukk, før de lasser alle sine problemer over på deg. Og føler seg så mye bedre etterpå. Deprimerte personer føler jeg ofte ubevisst er energivampyrer.

Men, jeg tror også noen bevisst stjeler energi fra andre.
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Re: Energi-tapping

Innlegg av Thyrin »

Zind;
Det er kanskje litt på siden av tråden, men kan du si litt mer om dette med høye og lave frekvenser hos mennesker?
Dette er nemlig noe jeg har lurt på i noen år - jeg var nemlig hos en "volve" (det var vikingmarked, så jeg regner med hun kaller seg noe annet til daglig :mozilla_tongue: ) som sa jeg var en veldig høyfrekvent person, uten å utdype dette noe videre.
Blir også veldig lett påvirket av andre mennesker "energi-messig".
Kan dette ha en sammenheng altså?
Antall ord: 88
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Energi-tapping

Innlegg av zind »

Sier gjerne litt mer om det jeg, selv om det er litt vanskelig å sette ord på. Skal prøve så godt jeg kan! :)

Sånn enkelt forklart øker frekvensen jo lenger man kommer åndelig. Da mener jeg ikke at man nødvendigvis er så fryktelig spirituell, men at man handler utifra hjertet, er i flyt med tao, nærmere Gud i bevissthet osv osv. Positivitet har en høyere frekvens enn negativitet. Når frekvensen vår er høy åpner vi også automatisk opp for å oppleve fler "mirakler". Det vil alltid være lettere å kommunisere med noen som er nærme oss selv vibrasjonsmessig. Et eksempel er hvordan vi opplever sorg og det å miste noen til døden. Den avdøde er ofte sammen med sine nærmeste en stund før de går videre, men det er nærmest umulig for de å få kontakt med oss når vi er inne i en sorgprosess og vibrerer lavere. Jo høyere opp man ønsker å kommunisere, jo høyere frekvens trenger man.

Nå må jeg løpe her, men skriver gjerne mer om dette. Et tema jeg syntes er kjempeinteressant! MEN må si en ting; jeg tror vi alle er veldig påvirkelig og veksler mye i frekvensnivå gjennom livet, alt etter hvor vi befinner oss og hvem vi omgås. Men ja, jeg tror at akkurat det her ofte er det vi opplever når folk "stjeler" energien vår
Antall ord: 242
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Re: Energi-tapping

Innlegg av Thyrin »

Aha!
Dette ga faktisk mening :mozilla_smile:
Det vil jo da også forklare hvorfor jeg i perioder opplever mye utenom normalen, og andre perioder lite eller ingenting?
Hører gjerne mer om dette jeg altså :mozilla_smile:
Antall ord: 37
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Lilije

Re: Energi-tapping

Innlegg av Slettet_Lilije »

Siimen skrev:Jeg vet at man kan gi energi til andre via varme hender, men går det også ann å ta energi fra andre? ;) jeg bare lurer...
Dette her er et tema som jeg synes er veldig interessant. Jeg har alltid gitt 100 % av meg selv for andre og tenkt lite på meg selv i flere år. Samtidig som mye trist hendte rundt meg og jeg rett og slett gikk inn i en negativ tankegang. Ikke at jeg var negativ mot andre, men mot meg selv. Jeg føler at jeg er veldig empatisk og tar inn ganske mye av andres følelser og energier. Såpass mye at jeg ble syk av det. I alle fall, så er jeg på bedringens vei nå. Jeg har jobbet med å utstråle positiv energi og bli mer "venn med meg selv". Jeg merker selv hvor utrolig mye lettere livet er når jeg er positiv. Jeg tror at all energi kan smitte over på andre.

Ta som et eksempel at du går inn på en bensinstasjon. Du er ferdig på jobb og skal bare kjøpe en pakke tyggis.

Eksempel 1: Kvinnen bak disken er kjempehyggelig. Hun smiler og sier hei - muntert nå du kommer inn. Hun sier tusen takk når du rekker henne pengene og er veldig hyggelig. Når du går føler du deg litt muntrere. Se for deg at du snubler utenfor døra. Jeg ville mest sannsynligvis ha flirt for meg selv og gått videre.
Eksempel 2: Kvinnen bak disken er kjempesur. Hun sier ikke hei når du kommer inn og grynter når du gir henne pengene. Hun snur seg med en gang og utstråler en negativitet som du kjenner at du blir irritert av. Se for deg at du snubler utenfor døra. Dagen min ville mest sannsynligvis ha vært ødelagt da.

Jeg har merket at mennesker som har hatt negative holdninger har stjålet energi fra meg. Jeg tror nok at det har mye å gjøre med hvordan vi lar folk ta energien fra oss? Hvis vi blir irriterte av det den andre personen gjør eller sier, blir det med en gang så blir det jo negativ energi i oss, men hvis vi forholder oss positive til noe så blir det vel positiv energi?

Det ble litt mye filosofering her, men jeg har oppdaget mye om energier i det siste. Jeg merker spesielt at noen mennesker utstråler negativ energi (Jeg snakker ikke om folk som er syke eller lignende. Bare negativ energi som i foreksempel at de får deg til å føle deg på en måte som du ikke liker eller at de sier ting som du synes er slemt sagt osv) . Jeg har også merket hvor mye bedre livet mitt har blitt når jeg har unngått disse menneskene og prøvd å ikke ta til meg alle negative kommentarer og bemerkninger. Hva mener dere om dette? Har dere oppdaget noe lignende?

Jeg er ganske ung til å ha såpass mange livserfaringer som jeg har hatt. Mesteparten av barndommen min har jeg vært syk av en rekke kroniske sykdommer... Da jeg begynte å interessere meg for alternative ting, prøve å finne "andre løsninger" så har lyset på en måte gått opp for meg. Spesielt når det gjelder energier og hvordan man kan få mer energi osv. Jeg mediterer daglig og prøver så godt som mulig å spre god energi rundt meg.

Oi, dette ble litt langt. Vel, jeg vet ikke noe særlig om hvordan man faktisk kan ta energi fra andre mennesker og holde på den. Da ville jeg heller ha meditert på et eller annet vis for å få min egen energi. Vil gjerne høre andres synspunkter på dette. Dette er vel noe jeg selv har "oppdaget", så ikke bit halen av meg om det er feil :)
Antall ord: 651

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thurizas
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 28 Okt 2010 20:12
13

Re: Energi-tapping

Innlegg av thurizas »

det går an hvis du tar en healing tappes du for negativ energi og tilføres nygivende energi
skal ikke mye til for å tappe en person for energi hvis vedkommende har åpen aura
har selv vert hos 3 forskjellige healere de har sagt til meg at de ikke kommer innpå meg fordi jeg blokkerer men de merker at jeg har en kraftig energi
bruker en fast healer da blokkerer jeg meg ikke spesielt etter spøkelsesjakt/husrens blir en tappet for energi
du kan også tappes for energi hvis du tenker mye på en person da gir du fra deg energi til denne ubevist
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Energi-tapping

Innlegg av zind »

Thyrin skrev:Aha!
Dette ga faktisk mening :mozilla_smile:
Det vil jo da også forklare hvorfor jeg i perioder opplever mye utenom normalen, og andre perioder lite eller ingenting?
Hører gjerne mer om dette jeg altså :mozilla_smile:
Ja, jeg tror i allefall det kan forklare litt :)
En kan vel si at en lys sjel ofte vibrerer høyere. Og da mener jeg gudslyset, hvilket for meg er det høyeste frekvensmessig. Det er ikke alltid en klar sammenheng mellom f.eks snille mennesker og høyfrekvent energi, men på motsatt side er det helt klart en sammenheng mellom det å gjøre "ondt" og mørk, tung energi. Det jeg mener er at snille mennesker lett kan bli "offere" og faktisk havne langt ned frekvensmessig, for å komme opp i frekvens handler mye om å elske seg selv - se gudskraften i seg selv. Og DA, når man har kommet dit, da kan man virkelig hjelpe mange andre opp også. Bare ved å være i nærheten av en person som vibrerer høyt vil løfte de som er rundt, fordi dette er ting vi underbevisst påvirkes mye av. Energifeltet vårt er i konstant kontakt med andres energier, og en skal nærmest ha mesterstatus for å være upåvirket av slik. En med mye mørk energi vil kanskje til og med oppleve noen med motsatt energifelt som ubehagelige, til og med møte de med aggressjon, men som oftest vil de ønske å suge seg fast å "leve på" den andres energi i stedet for å opparbeide seg sin egen. Og slik er det, at det svinger frem og tilbake, og at det alltid må jobbes for å opprettholde en høy frekvens. Det er ikke noe man jobber seg opp til for så og beholde for evig og alltid, for med nytt ansvar kommer nye utfordringer og det er ikke for ingenting at mange høyt åndelige mennesker opplever mye motgang og bli satt på prøve.
Antall ord: 328
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links