Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinEnergi-tapping

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Energi-tapping

Innlegg av Heksepusen »

Jeg sier meg enig med Zids forklarings måter her, selv om vi tror forskjellige ting, men det har ikke noe og si for forklaringe blir det samme.
Jeg merker slikt enormt fort og til tider så er de som tapper energi veldig slitsome. Mens de som øser ut er jo kjempe fint og være sammen med.
så at vi tar og gir det tror jeg på.
Antall ord: 68
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Lilije

Re: Energi-tapping

Innlegg av Slettet_Lilije »

zind skrev:
Thyrin skrev:Aha!
Dette ga faktisk mening :mozilla_smile:
Det vil jo da også forklare hvorfor jeg i perioder opplever mye utenom normalen, og andre perioder lite eller ingenting?
Hører gjerne mer om dette jeg altså :mozilla_smile:
Ja, jeg tror i allefall det kan forklare litt :)
En kan vel si at en lys sjel ofte vibrerer høyere. Og da mener jeg gudslyset, hvilket for meg er det høyeste frekvensmessig. Det er ikke alltid en klar sammenheng mellom f.eks snille mennesker og høyfrekvent energi, men på motsatt side er det helt klart en sammenheng mellom det å gjøre "ondt" og mørk, tung energi. Det jeg mener er at snille mennesker lett kan bli "offere" og faktisk havne langt ned frekvensmessig, for å komme opp i frekvens handler mye om å elske seg selv - se gudskraften i seg selv. Og DA, når man har kommet dit, da kan man virkelig hjelpe mange andre opp også. Bare ved å være i nærheten av en person som vibrerer høyt vil løfte de som er rundt, fordi dette er ting vi underbevisst påvirkes mye av. Energifeltet vårt er i konstant kontakt med andres energier, og en skal nærmest ha mesterstatus for å være upåvirket av slik. En med mye mørk energi vil kanskje til og med oppleve noen med motsatt energifelt som ubehagelige, til og med møte de med aggressjon, men som oftest vil de ønske å suge seg fast å "leve på" den andres energi i stedet for å opparbeide seg sin egen. Og slik er det, at det svinger frem og tilbake, og at det alltid må jobbes for å opprettholde en høy frekvens. Det er ikke noe man jobber seg opp til for så og beholde for evig og alltid, for med nytt ansvar kommer nye utfordringer og det er ikke for ingenting at mange høyt åndelige mennesker opplever mye motgang og bli satt på prøve.
Så du mener at mennesker som er mer hm.. "utviklet åndelig" har høyere frekvens? Åh, der fikk jeg en tanke som jeg har gått rundt med lenge bekreftet. Jeg føler selv at jeg er veldig lettpåvirkelig når jeg er rundt andre mennesker. Altså at humør smitter over på meg med en gang jeg nærmer meg folk eller tar borti dem. Altså at jeg merker hvordan de er med en gang. Det er litt rart, men jeg kjenner på min egen kropp hvordan andres energier er når jeg er nær dem. Har noen andre her det sånn? :)
Antall ord: 436

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Lilije

Re: Energi-tapping

Innlegg av Slettet_Lilije »

Lilije skrev:
zind skrev:
Thyrin skrev:Aha!
Dette ga faktisk mening :mozilla_smile:
Det vil jo da også forklare hvorfor jeg i perioder opplever mye utenom normalen, og andre perioder lite eller ingenting?
Hører gjerne mer om dette jeg altså :mozilla_smile:
Ja, jeg tror i allefall det kan forklare litt :)
En kan vel si at en lys sjel ofte vibrerer høyere. Og da mener jeg gudslyset, hvilket for meg er det høyeste frekvensmessig. Det er ikke alltid en klar sammenheng mellom f.eks snille mennesker og høyfrekvent energi, men på motsatt side er det helt klart en sammenheng mellom det å gjøre "ondt" og mørk, tung energi. Det jeg mener er at snille mennesker lett kan bli "offere" og faktisk havne langt ned frekvensmessig, for å komme opp i frekvens handler mye om å elske seg selv - se gudskraften i seg selv. Og DA, når man har kommet dit, da kan man virkelig hjelpe mange andre opp også. Bare ved å være i nærheten av en person som vibrerer høyt vil løfte de som er rundt, fordi dette er ting vi underbevisst påvirkes mye av. Energifeltet vårt er i konstant kontakt med andres energier, og en skal nærmest ha mesterstatus for å være upåvirket av slik. En med mye mørk energi vil kanskje til og med oppleve noen med motsatt energifelt som ubehagelige, til og med møte de med aggressjon, men som oftest vil de ønske å suge seg fast å "leve på" den andres energi i stedet for å opparbeide seg sin egen. Og slik er det, at det svinger frem og tilbake, og at det alltid må jobbes for å opprettholde en høy frekvens. Det er ikke noe man jobber seg opp til for så og beholde for evig og alltid, for med nytt ansvar kommer nye utfordringer og det er ikke for ingenting at mange høyt åndelige mennesker opplever mye motgang og bli satt på prøve.
Så du mener at mennesker som er mer hm.. "utviklet åndelig" har høyere frekvens? Åh, der fikk jeg en tanke som jeg har gått rundt med lenge bekreftet. Jeg føler selv at jeg er veldig lettpåvirkelig når jeg er rundt andre mennesker. Altså at humør smitter over på meg med en gang jeg nærmer meg folk eller tar borti dem. Altså at jeg merker hvordan de er med en gang. Det er litt rart, men jeg kjenner på min egen kropp hvordan andres energier er når jeg er nær dem. Har noen andre her det sånn? :)
Tror dere at dere ville ha merket at en person hadde høy frekvens om dere møtte en?
Antall ord: 457

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Energi-tapping

Innlegg av zind »

Å si at de som vibrer høyt er mer åndelig "utviklet" høres liksom litt feil ut, for vi har vel alle vært og er i all evighet, og har utviklet oss i alle mulige retninger Men ja, på sett og vis blir det vel gjerne slik og vi tenker nok likt, om målet nå er å en gang vende tilbake til kilden/rene energien vi i essensen er og alltid vil søke tilbake til. Jo høyere opp frekvensmessig jo bedre har man det, jo lenger opp i dimensjoner man kommer, jo større overblikk får man fordi en er i stand til å ta inn mer av alt som ER. (ikke bundet av tre dimensjoner og avhengig av tillit for å tro og oppleve slik som på jorden) Du vibrerer høyt når du handler ut ifra kjærlighet, og at frykt på den andre siden skaper veldig lave vibrasjoner. (JA, jeg prøver iherdig å ikke skulle si noe feil eller støte noen for jeg skjønner dette blir far out og way too much for mange. Sorry hvis det hele ble veldig klønete sagt, hope it makes somewhat sense! :P)

Også tiltrekker man seg jo gjerne det som ligger nærme sin egen frekvens. Sånn egentlig så er nok de fleste av oss her på jorden av en grunn, for de bevisste energiene som alltid har et høyt frekvensnivå reinkarneres nok på andre steder enn her. Men jeg tror en sjelden gang det går slike sjeler på jorda også, og da tenker jeg på mesterne vi kan lese om i de religiøse skriftene. Jeg tror også det er fler "viderekommende" og besøkende sjeler her på jorden nå enn det har vanligvis har vært. Enten har de kommet dit i det livet, eller de har kommet hit for å vise veien til lyset.. for å si noe som hørtes skikkelig religiøst og helfrelst ut, hehe
Lilije skrev:Tror dere at dere ville ha merket at en person hadde høy frekvens om dere møtte en?
Noen ganger ja, noen ganger nei :)
Vanskelig å si. Jeg tør ikke påstå at jeg er noen kløpper på det, men til en viss grad ja. Jeg har også opplevd å leve på lav frekvens over noen år og da var jeg praktisk talt ubrukelig når det gjaldt intuisjon, ta inn ting, sense andre på riktig måte osv. Føler fortsatt jeg er litt "der" og har mer enn nok med å jobbe med min egen frekvens. Men selvfølgelig merker man jo, spesielt om man er sensitiv, at vi styres helt forskjellig de dagene vi har det vanskelig og de dagene vi har det godt. Hvor lett det er å dra andre ned, og hvor enormt glede smitter og løfter opp
Antall ord: 471
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Lilije

Re: Energi-tapping

Innlegg av Slettet_Lilije »

zind skrev:Å si at de som vibrer høyt er mer åndelig "utviklet" høres liksom litt feil ut, for vi har vel alle vært og er i all evighet, og har utviklet oss i alle mulige retninger Men ja, på sett og vis blir det vel gjerne slik og vi tenker nok likt, om målet nå er å en gang vende tilbake til kilden/rene energien vi i essensen er og alltid vil søke tilbake til. Jo høyere opp frekvensmessig jo bedre har man det, jo lenger opp i dimensjoner man kommer, jo større overblikk får man fordi en er i stand til å ta inn mer av alt som ER. (ikke bundet av tre dimensjoner og avhengig av tillit for å tro og oppleve slik som på jorden) Du vibrerer høyt når du handler ut ifra kjærlighet, og at frykt på den andre siden skaper veldig lave vibrasjoner. (JA, jeg prøver iherdig å ikke skulle si noe feil eller støte noen for jeg skjønner dette blir far out og way too much for mange. Sorry hvis det hele ble veldig klønete sagt, hope it makes somewhat sense! :P)

Også tiltrekker man seg jo gjerne det som ligger nærme sin egen frekvens. Sånn egentlig så er nok de fleste av oss her på jorden av en grunn, for de bevisste energiene som alltid har et høyt frekvensnivå reinkarneres nok på andre steder enn her. Men jeg tror en sjelden gang det går slike sjeler på jorda også, og da tenker jeg på mesterne vi kan lese om i de religiøse skriftene. Jeg tror også det er fler "viderekommende" og besøkende sjeler her på jorden nå enn det har vanligvis har vært. Enten har de kommet dit i det livet, eller de har kommet hit for å vise veien til lyset.. for å si noe som hørtes skikkelig religiøst og helfrelst ut, hehe
Lilije skrev:Tror dere at dere ville ha merket at en person hadde høy frekvens om dere møtte en?
Noen ganger ja, noen ganger nei :)
Vanskelig å si. Jeg tør ikke påstå at jeg er noen kløpper på det, men til en viss grad ja. Jeg har også opplevd å leve på lav frekvens over noen år og da var jeg praktisk talt ubrukelig når det gjaldt intuisjon, ta inn ting, sense andre på riktig måte osv. Føler fortsatt jeg er litt "der" og har mer enn nok med å jobbe med min egen frekvens. Men selvfølgelig merker man jo, spesielt om man er sensitiv, at vi styres helt forskjellig de dagene vi har det vanskelig og de dagene vi har det godt. Hvor lett det er å dra andre ned, og hvor enormt glede smitter og løfter opp
Det var slik jeg trodde det var også og det føles rett sagt fra min side i alle fall - det du skriver altså :) Takk for svar.
Antall ord: 500

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Energi-tapping

Innlegg av Nephandi »

Jeg vet at man kan gi energi til andre via varme hender, men går det også ann å ta energi fra andre? ;) jeg bare lurer...
Kan man gi kan man ta, kan man helbrede så kan man skade. Jeg tapper folk ubevist, og gjør det også bevist når jeg trenger det, så ja i min mening så kan man absolutt tappe andre for energi.
Antall ord: 66
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links