Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinErfaring med healing og fjernhealing

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Erfaring med healing og fjernhealing

Innlegg av Diablesse »

Jeg er ute etter å høre erfaringer og opplevelser dere på forumet her har gjort dere. Hva kan healing hjelpe deg med? Og hva slags tanker eller erfaringer har dere rundt fjernhealing (kontra vanlig)? Kan det være like effektivt som fysisk-kontakt-healing? Og som sagt... La oss ta feks luftveisinfeksjon, muskelbetennelser og hodepine som tre konkrete, separate eksempler. Hvor går grensen - når kan healing hjelpe deg 100%, hjelpe deg i en viss grad, eller ikke nytte i det hele tatt?
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Re: Erfaring med healing og fjernhealing

Innlegg av Thyrin »

Har ved 2 tilfeller prøvd "direkte" healing - begge ganger på samme del av kroppen (øverste del av ryggen)
Første gang var til en (her i omerådet) forholdsvis kjent healer - merket ingen forskjell.
Andre gang var nå for ikke lenge siden, en bekjent som gjør dette innimellom men som ikke har mye erfaring - han gav med over en uke "ferie" fra den muskelen som har plaget meg daglig de siste 3 årene.
Og den er fortsatt bedre enn den var før healingen.

Så jeg vet ikke hva konklusjonen min burde bli jeg......
Tror det kommer veldig an på rett og slett....

Fjernhealing synes jeg virker litt rart - skjønner ikke helt hvordan det skal fungere - men har aldri prøvd det, så skal ikke uttale meg.
Antall ord: 130
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridian

Re: Erfaring med healing og fjernhealing

Innlegg av Meridian »

Thyrin skrev:Har ved 2 tilfeller prøvd "direkte" healing - begge ganger på samme del av kroppen (øverste del av ryggen)
Første gang var til en (her i omerådet) forholdsvis kjent healer - merket ingen forskjell.
Andre gang var nå for ikke lenge siden, en bekjent som gjør dette innimellom men som ikke har mye erfaring - han gav med over en uke "ferie" fra den muskelen som har plaget meg daglig de siste 3 årene.
Og den er fortsatt bedre enn den var før healingen.

Så jeg vet ikke hva konklusjonen min burde bli jeg......
Tror det kommer veldig an på rett og slett....

Fjernhealing synes jeg virker litt rart - skjønner ikke helt hvordan det skal fungere - men har aldri prøvd det, så skal ikke uttale meg.
Om du ønsker kan jeg prøve fjernhealing på deg.
Da avtaler vi en dag og et klokkeslett det passer at jeg sender.
Ta kontakt med meg på PM om dette er av interesse.
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Re: Erfaring med healing og fjernhealing

Innlegg av storms »

Jeg prøvde en kjent samisk healer for ryggsmerter uten at det hjalp. I bestefall kan jeg vel si at jeg synes hendene hans var varme, men så skal det sies at han holdt dem på kaffekjelen en stund før han begynte.

Kona har også bemerkelsesverdig varme hender, men det kan være veldig god blodgjennomstrømning. Ikke vet jeg.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Østfold

Re: Erfaring med healing og fjernhealing

Innlegg av Grevinne »

Jeg har fått direkte healing av en kollega et par ganger. Første gangen var en sen kveld etter jobb, hvor jeg hadde muskelsmerter i rygg/nakke, samt lite energi. Hun jobbet forholdsvis lenge, også med chakraene. Opplevde en veldig varme mens hun holdt på, ble litt slått ut i tillegg, og en rastløs prikkende fornemmelse i hoften utover natta. Hjalp nok noe, og jeg er overbevist om at noe skjedde, med tanke på følelsen underveis og etterpå.

Fjernhealing har heller ikke jeg noe erfaring med. Skal visstnok ha blitt oversendt energi til meg et par ganger, men kan ikke si jeg har merket noe til det. Vil gjerne høre mer om hvordan fjernhealing virker, rent teoretisk, gjerne prøve og.
Antall ord: 126
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Erfaring med healing og fjernhealing

Innlegg av Bearchild »

Hvis healing betyr å helbrede med hjelp av "krefter utenifra" (lys, energi, what ever) så ser jeg ikke hvorfor det må gjøres med fysisk kontakt. Sånn som jeg har forstått det benytter healere seg av en form for universell energikilde som de har lært seg å dele med andre. Hvorfor skulle de ikke bare kunne sende det videre uten å holde vedkommende i hånda liksom..?

Jeg har mottatt healing ved et par-tre anledninger, både ved direkte healing og fjernhealing. Jeg har dòg ikke merket noe til "varme hender" eller følt noen energier.. men jeg har opplevd å bli "uforklarlig" smertefri og vet ikke helt hva jeg egentlig skal tro.

Men jeg har også opplevd at min dødssyke hund kviknet til på uforklarlig vis samtidig som jeg pratet med en behandler (healer) i telefonen. Det ble etterhvert mange som engasjerte seg og sendte healing til denne hunden over en lang periode. Hunden ble i samme periode oppfulgt av flere veterinærer men fikk ingen behandling (de fant aldri ut av hva som feilte henne og gjorde ikke annet enn å ta prøver.. det eneste de "visste" var at hun var dødssyk). Å ved selvsyn oppleve at et dyr- som ikke har noen forutsetninger for å tro på/ ikke tro på healing- respondere på denne måten gjør at jeg tror det må "være noe" i dette.
Antall ord: 232
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Erfaring med healing og fjernhealing

Innlegg av ludoburgero »

Bearchild skrev:Hvis healing betyr å helbrede med hjelp av "krefter utenifra" (lys, energi, what ever) så ser jeg ikke hvorfor det må gjøres med fysisk kontakt. Sånn som jeg har forstått det benytter healere seg av en form for universell energikilde som de har lært seg å dele med andre.
Dette stemmer også godt med hva jeg selv har erfart av å kjenne på energier.
Jeg fikk ikke healing, men kjente noe som kunne minne om en blanding av varme og statisk elektrisitet da vedkommende mente hun kunne hente energi fra enten sola eller månen eller et TV-apparat ved å rent visualisere at hun hentet energi herfra.

Det blir jo denne universelle energikilden, du sier. Den kan være hva som helst, sa hun.
Antall ord: 127
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Erfaring med healing og fjernhealing

Innlegg av Bearchild »

ludoburgero skrev:
Bearchild skrev:Hvis healing betyr å helbrede med hjelp av "krefter utenifra" (lys, energi, what ever) så ser jeg ikke hvorfor det må gjøres med fysisk kontakt. Sånn som jeg har forstått det benytter healere seg av en form for universell energikilde som de har lært seg å dele med andre.
Dette stemmer også godt med hva jeg selv har erfart av å kjenne på energier.
Jeg fikk ikke healing, men kjente noe som kunne minne om en blanding av varme og statisk elektrisitet da vedkommende mente hun kunne hente energi fra enten sola eller månen eller et TV-apparat ved å rent visualisere at hun hentet energi herfra.

Det blir jo denne universelle energikilden, du sier. Den kan være hva som helst, sa hun.
Og hvis man da går ut i fra at det eksisterer en sånn type energi og man ved hjelp av visualisering kan "koble seg på" og hente av denne, så ser jeg ikke at man ikke skulle kunne visualisere å sende den videre heller. Også over avstand. :)
Antall ord: 177
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Erfaring med healing og fjernhealing

Innlegg av ludoburgero »

Enig ;)

Alt dreier seg om fokus og hvor rene tanker man klarer å ha i hodet.
Kanskje aller helst én ren tanke av gangen.

Selv teknologi støtter til dels at hjernen kan fungere på denne måten.
Vi har hjernebølger som både hjernen vår sender ut og mottar.
Dette påvirker sinnsstemningen, og så lenge det fins psykosomatikk og at stress og depresjoner kan føre til fysiske utslett, burde det si litt. Noen sier også placebo.

Som jeg har sagt før, er ikke placebo så fantastisk med mindre man undervurderer tankens kraft.

På "Vitenfabrikken" i Sandnes har de et leketøy. Det er et spill kalt MindBall.
Konseptet er slik at man kobler til hver sitt pannebånd som man fester med borrelås rundt hodet sitt. Her sitter det noen elektroder som måler hjernebølgene man sender ut. I midten av bordet ligger en magnetisk ball som kraftig kan skyves i mot målet ditt (som er motspilleren).

Her gjelder det å ha rene, uforstyrrede tanker, og ofte står det gjerne noen tilskuere rundt deg eller barn og ungdom som løper inne på bygget. Den som klarer først ved tankekraft å skyve ballen i mål på motspilleren sin side har vunnet. Et gøy spill som godt kan sies å påvirke det fysiske på en telekinetisk måte. Ingen fysisk energi kreves, annet enn elektroder som måler hjernebølger. Dette kan også gjøres trådløst med rett utstyr.

Så for dere som er fristet nå - kom heller ikke å si at hjernevaskning og mind control også bare er hokus pokus og science fiction ;) Saken er at denne teknologien har vært tilgjengelig i flere tiår... :lol:
Antall ord: 287
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Erfaring med healing og fjernhealing

Innlegg av zind »

Jeg har ikke opplevd fjernhealing, men har fått hjelp av to healere jeg har møtt fysisk. Jeg merket bedring hos begge, men spesielt denne ene dama var fantastisk. Jeg har vært kronisk syk i et tiår nå, med gode og dårlige perioder, og jeg vil faktisk gi denne healeren kred for at jeg klarte å komme meg etter den tøffeste perioden. Det er ingen medisin eller tankekraft som har hjulpet mer enn de besøkene jeg har hatt hos henne, da har jeg faktisk følt meg nærmest 100% frisk de neste dagene.

Opplever selv at jeg innimellom får brennende håndflater og testet dette ut på en som har fæle nakkesmerter etter en bilulykke. Han "forsvant" nærmest, sa han følte han gikk inn i en slags transe. Smertene var merkbart mindre, nesten borte de neste dagene. Det snåleste var det store røde merket som dannet seg der hånden min ble holdt, men jeg holdt den IKKE på huden, noen cm over. Det så ut som om han var skikkelig solbrent og når jeg trykket på hudet ble den hvit der jeg hadde presset, stor kontrast mot huden ellers på kroppen og han var ikke rød før vi startet :) Healet samme person med stort hell uten brennende håndflater også, da kjente vi det begge veldig godt og tror jeg fikk healing selv også. Også da falt han inn i en slags transe, helt bortreist. Moro når man kan gjøre slikt med mennesker som i utgangspunktet er skeptiske :D
Antall ord: 266
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Re: Erfaring med healing og fjernhealing

Innlegg av Diablesse »

Takk for alle svar her som det har vært veldig interessant å lese :)
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Erfaring med healing og fjernhealing

Innlegg av Asbjørn »

At healing virker, er jeg fullstendig overbevist om.
Men - det er "ikke alltid det skal virke" - av en eller annen grunn....

Personlig tror jeg årsaken er at vi lever mange liv, ( reinkarnasjon ), og at vi selv planlegger ting vi skal gå igjennom i de liv vi lever... - derav og "karma" - man skal lære å se begge eller flere sider av samme sak. Og det er ens egen sjel som styrer dette.

Det er to måter å sende healing på :
1; den utmattende sorten, hvor man henter energi ( CHI ) fra seg selv og gir til andre.
Denne type healing er begrenset, og man kan ikke gi mer enn en viss mengde før man selv er "tom"...

2 ; Å hente energi (chi ) fra Lyset (/ universell kilde / sola, osv ), og videreformidle den, enten via seg selv, eller via Hjelpere engler osv.
I dette tilfellet vil man ikke bruke egen energi, men heller virke som en kanal, ( og selv få litt energi utav det ), eller be Hjelpere fungere som kanal, og dermed bare være en "starter".
som å kaste den ene lille snøballen, som starter et ras.

At healing "ikke virker" i noen tilfelle, tror jeg kommer av at det er planlagt at man skal igjennom en prosess, enten for å lære av den selv, eller fordi andre skal lære noe av det.
Selv en som skal dø. kan ha glede av healing, - selv om man hjelper på et annet nivå en man først ønsker... ( man ønsker somregel å stoppe prosessen ).
Derimot kan healingen gjøre prosessen enklere / lettere for den som opplever den.

Mange snakker om placebo, og nocebo ( omvendt av placebo ), og skylder på at det er ting som menneskehjernen selv forårsaker.
Men hva om dette egentlig er de samme virkemidler som healing, bare at man bruker de på seg selv ? Vitenskapen har ikke en fullgod forklaring på hva placebo er, bare at det er en virkning...
hva om det er healingenergi som gjør disse resultatene ?

Jeg har selv sett eksempler som ikke kan forklares med logikk, tilfeldigheter eller innbilning.

A
Antall ord: 343

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Erfaring med healing og fjernhealing

Innlegg av ludoburgero »

Asbjørn skrev:Mange snakker om placebo, og nocebo ( omvendt av placebo ), og skylder på at det er ting som menneskehjernen selv forårsaker.
Men hva om dette egentlig er de samme virkemidler som healing, bare at man bruker de på seg selv ?
Enig, man bør stille det spørsmålet.

Og igjen: hva om det ikke er så nøye å finne ut hva og hvordan, så lenge det virker?
Selvfølgelig interessant å grave, men hvis man sitter med hendene fulle av gull er det kanskje ikke vits å grave etter enda mer?
Antall ord: 93
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links