Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserSynlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

sliten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 06 Sep 2010 17:31
13
Blitt takket: 20 ganger

Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av sliten »

To selvopplevde ting jeg ville fortelle om.

Den første – å se et vardøger.
Kona mi hører folk komme noen minutter før de kommer, og føler på seg når noe er galt, at noe forferdelig er i ferd med å skje – jeg skal ikke gå i detaljer, fordi noe av det er for nært og vanskelig å skrive om til ”fremmede”. Men ved to anledninger har vardøgeret ”smittet over” på meg, slik at vi opplevde det samme samtidig. En gang i Danmark, da jeg også hørte folka komme et kvarter før de kom. Men det interessante: Hun hadde hodepine en dag på jobben, og jeg kjørte henne hjem i lunsjpausen. Da vi kom 30 meter fra huset vårt (som ligger i en bakke, med avkjøringer til hus inn til høyre), ser vi den bakre halvparten av den hvite stasjonsvognen til datteren vår kjøre inn innkjørselen vår og forsvinne bak hekken. ”Litt dumt”, sier kona mi, ”for jeg har vondt i hodet, og når hun har med de to barna sine, blir det litt mye bråk når jeg ikke er i form.” Jeg kjører de siste meterne – ingen bil i innkjørselen. Vi hadde begge sett det. Jeg kjørte sakte videre opp bakken, og så nøye inn de to-tre innkjørslene bortenfor vårt hus, for å se om noen bil var der – men ingen biler å se. Så kjørte jeg til jobben, det tok 12-15 minutter, kom inn på kontoret, satte meg ved pulten – telefonen ringer, det er kona mi, hun sier tre ord: ”Nå kom de.”

Den andre – Åsgårdsreien.
Jeg var ute og lot hunden tisse for natta, sto ute på verandaen mens den gjorde det i hagen. Veien ligger 25 meter fra huset, rett framfor verandaen, og nedenfor til venstre er et hus til, og så går det en stikkvei 90 grader til venstre inn der. Det er stille og mørkt ute. Så hører jeg en lyd som blir sterkere og sterkere, det er som Åsgårdsreien, som om lufta blir full av dombjeller (av alle ting!), lyden blir bare høyere og fyller alt. Den er ikke allestedsnærværende, men det er som om en usynlig farkost kommer ned veien, og at lyden kommer derfra. Den kommer fort, og tar 90 graders-svingen uten å sakne farten. Så forsvinner lyden i det fjerne. Jeg står igjen og lurer ”Hva i all verden?” Jeg ser etter bikkja, den sitter og skjelver UNDER verandaen, så jeg må gå ned til den og nærmest sparke i den for å få den ut av en slags transe, og den løper inn i huset på 0,7 sekunder. Da jeg står der nede på plenen, hører jeg lyden komme samme vei tilbake igjen, bli sterkere og sterkere – og jeg bruker om mulig enda kortere tid på å komme meg inn i stua og lukke døra bak meg. Inne er det helt stille. Hvis noen kjører på veien og spiller musikk med mye bass, så hører vi dunke-dunke av bassen inn i stua, og vi hører det når lastebiler kjører forbi osv. – og nå var det jo ingen lyder i huset, så jeg ville hørt en slik lyd fra veien. Men i det jeg lukket døra, ble det helt stille. Nye 0,6 sekunder og jeg er opp trappa, av med klærne og inn under dyna tett inntil fruen.

To for meg merkelige ”greier”.
Antall ord: 599

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av Satsuki »

Spennende historier, dette! Nr 2, er du sikker på at det ikke var brøytebilen eller noe sånt? Den har jo en sånn dombjelle-lyd.

Apropos historie nr. 1, fikk jeg lyst til å dele en lignende opplevelse jeg har hatt. Er mulig jeg har delt den før, så de som eventuelt har lest det før, får bare se bort i fra dette. I alle fall..

Dette skjedde for en del år siden, tror jeg var 16 år. Bodde hos tanta mi hele sommeren. Siden jeg ikke var gammel nok til å ha lappen, syklet jeg naturlig nok rundt omkring. En dag hadde jeg vært hos en venninne i nærmeste tettsted, og skulle sykle hjem. I det jeg syklet inn oppkjørselen, så jeg at bilen til tanta mi stod parkert foran garasjen, som den pleier. Jeg syklet inn på siden av den, og satte fra meg sykkelen på sykkelstativet ved siden av. Jeg måtte dermed gå i en bue rundt bilen for å komme inn til huset. Da jeg kom fram reagerte jeg på at døra var stengt, noe som var litt merkelig, siden de bodde på landet og alltid hadde døra åpen. Åpnet likevel døra, og gikk inn. Der var det ingen. Ropte, men ingen svar. Så litt rundt i første etasje, og gikk opp i andre da jeg ikke fant noen. Ingen der heller. Gikk ut på balkongen i andre etasje, og så ut på gårdsplassen. Da la jeg merke til at bilen var borte.

Tenkte som så at de på en eller annen måte måtte ha kommet seg ut ubemerket mens jeg gikk opp i andre etasje, men syntes jo likevel det hele var veldig merkelig. Husker ikke helt hva jeg gjorde, lurer på om jeg gikk ut med en gang, eller ble inne til jeg hørte at de faktisk kom kjørende. Kan godt hende bilen som kjørende mens jeg sto ute på balkongen og, akkurat det har gått i glemmeboka. Da de kom spurte jeg selvfølgelig om hvor de hadde vært, og om de nettopp hadde vært hjemme. Det hadde de ikke, de kom rett fra der de hadde vært hele dagen. Til dags dato skjønner jeg fremdeles ingenting, for den bilen sto jo der. Husker det så godt, i og med at jeg faktisk måtte gå rundt den. Så ja, hva som skjedde her, og hva som skjedde i ditt tilfelle, er neimen ikke godt å si.
Antall ord: 424

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sliten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 06 Sep 2010 17:31
13
Blitt takket: 20 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av sliten »

Ingen brøytebil, det var på høsten! Og det var ikke noe lys, ingenting å se, bare en "usynlig klump med lyd" .........................
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av Kiara »

Hei Sliten :P Syns dette var spennende! Har dere bodd lenge på dette stedet? Vet du noe om tidligere historie tilknyttet området rundt der dere bor?

Søker du på google, så står det mye om åsgårdsreien.

Første gang jeg opplevde vardøger var jeg vel 17 år. Bodde i en kjeller-leilighet med felles inngang med husverten. Var midt på ettermiddagen , vinter, men lyst ute. Hørte hun kom å låste opp døra og gikk inn. Men så etter en stund kom hun på nytt og låste opp og gikk inn! Jaja, tenkte jeg, hun hadde sikkert gått ut døra fra vaskerommet på øversiden av huset, og så kommet rundt huset, for så å gå inn hovedinngangen på nytt... Men da jeg litt senere gikk ut, var det ingen spor i snøen rundt huset. Og det var bare brøytet vei ned til veien. Jeg syntes det var ganske skummelt den gang, for jeg hadde ikke hørt så mye om vardøger, og jeg var ganske husredd der jeg bodde da! :lol:

Ellers så har min mann hørt meg høyt å tydelig komme hjem og trampe av skoene, opp og igjen med døra, og trampe opp trappa. Til og med hundene stillte seg opp og ventet på meg da! Det skjedde 4 ganger ganske tett, men så roet det seg.. Tenkte kanskje det kunne ha med at ungen var veldig liten da, og at jeg selv følte at jeg måtte skynde meg hjem til han! :D
Antall ord: 257

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av kristiane »

Dette er snodige opplevelser :) . Den som en dag løser den endelige gåten på dette med vardøger...For det er jo unektelig litt fantastisk at man opplever slikt? Har selv fortalt om mine opplevelser ang.vardøger,i andre tråder. Selv har jeg sett før situasjonen var reell,kun en gang,men ble stående som en forvirret stakkar og skjønte ikke hvordan det kunne være mulig:

Dette skjedde for lenge siden. Hadde den gang en samboer som var ute på jobb. Selv var jeg ikke på jobb den dagen. Jeg satt ved kjøkkenbordet og spiste formiddagsmat da jeg hører den velkjente lyden av varebilen hans. Jeg reiser meg,går bort til kjøkkenvinduet og titter ned på gårdsplassen. Ser varebilen tydelig der,og går tilbake til stolen og setter meg for å vente på at han skal dukke opp,oppe i 2.etg.der kjøkkenet er. Hører at han åpner og lukker ytterdøra og at han pusler med å få av seg skoene nede i gangen. Dermed blir det total stillhet. Når jeg reiser meg og går bort til vinduet på nytt,er ikke bilen der :?
Men synet av bilen,og lydene av ham nede i gangen var ikke til å ta feil av. En noe ekkel følelse bredte seg i kroppen. Den dag i dag er jeg stadig like nysgjerrig på hva som egentlig forårsaker dette :)
Antall ord: 243

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av FFlower »

Dette har jeg aldri hørt om, men må si det virker ganske fantastisk at det i det hele tatt er mulig dette som dere kaller vardøger. Er det slik at man opplever noe som straks vil skje veldig sterkt? Det er sikkert en helt vanvittig rar følelse etter dere har opplevd noe slik i hvertfall!
Antall ord: 58
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sliten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 06 Sep 2010 17:31
13
Blitt takket: 20 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av sliten »

Det er helt sikkert fryktelig lett å avfeie for skeptikere, fordi de vil si at en gåt der og venter på f.eks. mannen som hver dag kommer hjem kvart over fem, slik at det blir en forventning, og så er det en svak lyd et sted som en da tolker til å bli den vante lyden av skritt osv.
Men min opplevelse, og den andre her, som begge var synlige - og også den opplevelsen som er fortalt i denne tråden og som IKKE var synlig - de var jo alle sammen "ikke-forventede", det var en plutselig, uventet ankomst - som ble varslet ved vardøgeret noen minutter før det skjedde. Så det var ikke noen forventning og en hjerne som straks fortolket en lyd til å bli lyden av skritt eller noe sånt.
Man får en sånn merkelig følelse over seg, når en ser at det ikke kommer noen, men at vedkommende kommer noen minutter senere.
Men Åsgårdsreien min - den var ikke bare merkelig, den var noe som skremte meg gjennom marg og ben.
Jeg hadde et vardøger i dag også, men det var noen som skulle besøke oss, og jeg hørte bilhjul mot grus og bildør som åpnet seg, en halv time før de kom på ordentlig - men der er jeg veldig klar over at det kan ha vært lyder ute fra veien eller en slags forventning som forvrengte, så jeg er ikke godtroende når det gjelder sånne ting. De par opplevelsen jeg fortalte, står jeg derfor 100 % inne for, mens det i dag slik sett kan ha vært hva som helst, og det vil jeg slett IKKE bruke som bevis eller påpeking av vardøger.
Antall ord: 294

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av Heksepusen »

Spennede tråd dette her.

Her i huset kommer dem uventet og helt synelige for alle.
Gubben har ved flere anledninger hørt meg komme opp trappa og inndøra for og så bli stille, så etter 5-10 min kommer jeg i egen høy person.

Jeg husker spesielt en episode jeg selv hunden og minsten. Gubben var på jobb. så setter hunde i og bjeffe og hvise at nå kommer matfar hjem. Jeg sender minsten ut for og møte pappa og hun er jo overbegeistret at pappa kommer tidlig hjem. Jeg ser bilen og bil døren åpne seg så jeg setter på kaffen. så begynner minsten og hylgrine. jeg løper ut på trappa og der står ingen bil i oppkjørsel og minsten står og hyler fordi pappa ikke er der og hunden så jo helt forvilet ut.
10 min etter kommer gubben ogfår hele historien. han ler og sier at han tenkte faktis at det skulle hver godt og komme hjem til oss hele veien hjem.
Antall ord: 175
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av kristiane »

Ja dette er virkelig et interessant emne :) og det har vært diskutert her tidligere. Kom på en ting ang.det med vardøger og vil lufte dette mere.
Jeg husker nemlig at en eller annen en gang skrev noe ang.de som opplever vardøger-at det er personen man plutselig ser som "har dette vardøgeret med seg" M.a.o så tolket jeg det slik at det var "noe uforklarlig"(vanskelig å forklare det ordrett),med den personen som plutselig like etter dukker opp hos den som opplever. Håper dere skjønner hva jeg mener :?

Bare det at da dukker et spørsmål opp hos meg,og det er: Hva er det med mottakeren som gjør at han/hun opplever? Vil det da m.a.o si at dersom det sitter f.eks 20 personer i et rom-vil da alle disse personene oppleve vardøgeret? Noen synspunkter på dette?
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av Bearchild »

Jeg kan ikke huske å ha opplevd vardøger selv.. men har opplevd å "være" et.

Som skilsmissebarn var jeg hos pappa annenhver helg gjennom oppveksten. I tenårene hendte det oftere og oftere at jeg fikk andre planer i helgene, og pappabesøkene var veldig sporadiske. Alikavel visste pappa bestandig når jeg dukket opp, han ble "varslet" dagen før uten at jeg ringte eller ga beskjed på annen måte.

Pappa hadde en hund. En vakthund, ikke familiehund. Hun bare "var der", ble aldri gått turer med eller brukt til noe. Unntatt når jeg var der,- jeg hadde med bikkja overalt i pappahelgene, og vi fikk et nært forhold.

Så et døgn før jeg "dukket opp" hos pappa ble bikkja spinnvill. Ulte, bjeffet, pep. Satt "klar" i innkjørselen og bare ventet. Så pappa var aldri i tvil om når jeg kom.. og dette var uansett om det var helg, ferie, tilfeldig besøk en ukedag,- "Lady" tok aldri feil. :)
Antall ord: 168
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av kristiane »

Men uansett hvordan man vrir og vrenger på dette så lurer jeg stadig på HVA det er som gjør at mottaker ser/hører før det faktisk skjer. Sterke bånd? Den sjette sans?

Uansett er slike opplevelser helt overbevisende klare for den som opplever. Man både ser og hører tydelig. Ikke bare "noe som kunne minne om",men man hører og ser "krystall-klart". Skjønner at dette virker snålt på de som selv ikke har opplevd. Har flere episoder av slikt,spesielt der jeg hører... ;)
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av Kiara »

Kristiane og dere andre.. fortell mere hvis dere orker! :P Kjempespennende å høre om andres opplevelser.

Jeg har ikke hørt så mange andre fortelle om dette fenomenet, bortsett fra historier jeg har lest da. :mozilla_smile:

Når jeg hørtes som vardøg, vet jeg at jeg hadde det intenst travelt med å komme hjem! Siste gang mannen min hørte det, så var jeg på et kjørekurs med hesten min, (bor rett ved senteret), instruktøren kjørte med henne, og det var så vakkert å se på. Så jeg sto lenge å tenkte at jeg skulle hatt videokamera her å filmet! Til slutt MÅTTE jeg bare springe heim å hente det! Jeg sprang inn gjennom gangen, inn i stua og kjøkkenet til en annen gang, for å hente det. Mannen min sa at han hadde trodd jeg kom for 5 min. siden, da han hørte akkurat det samme som når jeg nå kom... Hunden hadde også reagert! Men jeg tror ikke han har hørt meg siden da... Er en del år siden nå. Ja at dette fenomenet finns, er helt sikkert! :)
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av Heksepusen »

Jeg har faktis opplevd dette med ei vennide også. Vi bor et styke fra hverande og hun har det med og komme litt uventet på besøk eller alldrig til avtalt tid. Men jeg hørte det kom en bil og gikk for å se og der sto bilen hennes på gårsplassen. Så jeg satte på kaffen og ventet, ingen kom inn. Gikk og så en gang til og der var ingen.
Etter 5 min så ringer det på døren og der står hun.
Antall ord: 86
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sliten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 06 Sep 2010 17:31
13
Blitt takket: 20 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av sliten »

Veldig artig å få lese om andres opplevelser om dette.
Kristiane og andre: Ja, den tradisjonelle oppfattelsen er vel at det er en person som HAR vardøgeret, at dette nærmest er parallelt med en hjelper eller skytsånd/-engel, og at det derfor er den personen som BLIR hørt eller sett, som det er noe med.
Og da er jo spørsmålene om hvorfor ikke alle oppfatter dette vardøgeret som personen har, og om hva som ville skjedd hvos det var 20 stykker i et rom, hvor mange ville hørt/sett.
I mitt tilfelle er det slik at jeg aldri har hørt eller sett, men kona mi har det ganske ofte, og i tillegg har hun forutanelser om vonde ting, hun har følt det veldig lammende ved besøk hos personer at dette var siste gang hun så vedkommende, at det at hun ikke får svar på telefonen betyr at noe fælt er i ferd med å skje (selv om det ikke har betydd det andre ganger) - dette skjer ikke ofte, men ved den håndfull ganger det har skjedd, har det stemt.
For min del føler jeg det som om dette har smittet over på meg, de få gangene jeg opplevd det har jeg hatt en følelse etterpå at det er noe som har smittet over og egentlig er noe med henne som da er så kraftig at selv jeg har vært i stand til å føle det.
Jeg kom på en opplevelse til, i Danmark: Vi var på ferie med en annen familie, hadde to biler, og vi lagde middag annenhver dag, vi hang ikke sammen om dagen, men gjorde hver våre ting. Vi skulle ha middagen klar klokka fem en dag. Hytta lå ved enden av en laaaaang grusvei med grov grus, og ingen andre hytter innen hørevidde. Så hørte vi begge sånn tyve på fem at en bil kommer, det smeller i grusen, bildørene går opp og lukkes, skritt i grusen, og vi ser på hverandre og sier at jaja, de kom litt tidlig, de får finne seg i at maten og ølet og snapsen ikke står på bordet.
Men ingen kommer, og gløtting ut avslører at ingen biler bortsett fra vår egen er i nærheten. Tyve minutter etterpå, sånn ganske presis fem - ja, du gjetter riktig, der er de. Dette er ti år siden omtrent, og var første gang jeg følte denne smittingen.
Antall ord: 424

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kalbakk85
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 25 Sep 2010 17:08
13

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av Kalbakk85 »

Jeg har opplevd vardøger flere ganger. Men bare lyden av folk som kommer, jeg har aldri sett noen. Det er flere ganger jeg hører det går i døra og jeg roper "hallo" til samboeren. Når jeg ikke får noe svar har jeg sjekket, og ofte er det ingen i gangen.
I det siste så har jeg bare slått meg til ro med hva det er, og tenker at når jeg hører noen komme inn døra.. så er de rett rundt hjørnet.

Men som så mange andre så lurer jeg på hva årsaken til vardøger er. Jeg tenker at det snarere har noe med sterke bånd mellom mennesker å gjøre enn den sjette sans. For dette med vardøger har kun hendt meg når det gjelder samboer eller foreldre.
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links