Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserSynlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av kristiane »

Godt mulig at dette skyldes sterke bånd mellom "berørte parter". Men må samtidig tilføye at jeg har opplevd vardøger der det har vært andre enn nær familie som rett etter dukket opp. forresten så må jeg få tilføye at jeg en og annen gang hører at mamma roper på meg,og hver gang dette skjer bare MÅ jeg ringe til henne ;)
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sliten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 06 Sep 2010 17:31
13
Blitt takket: 20 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av sliten »

Roping er også rare "greier", ja! Jeg har innimellom hørt navnet mitt ropt tydelig, det kan enten være når jeg sover, slik at jeg våkner av det, eller også mens jeg er våken, sånn rett ut av det blå - smack! der ropes navnet mitt, og som regel klarer jeg å idetifisere stemmen som roper det, men ikke alltid.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av kristiane »

Jeg hører også tydelig når navnet mitt blir ropt. Har ikke opplevd det i drømme,men våknet en gang av noen som gjentok "mamma". snodige greier :roll:
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av GJEST »

Bare lurer på, dere som ser bilene komme, ser dere dem helt som normalt? Hvordan kan det gå an? Spennende :mozilla_sealed:
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av kristiane »

Ja,ser de akkurat som du ville gjort. Helt klart og tydelig akkurat som om det er på ordentlig :) Hører lyden av den også.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
visine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 11 Feb 2010 02:58
14

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av visine »

det med bilen som runda hjørnet, hvertfall har det hendt for meg att jeg har sett personer som ligner på noen og rett etterpå møter jeg faktisk den personen det individet ligna på !
eller att jeg kjører forbi en bil som ser ut som noen jeg kjenner også viser det seg att det ikke er det men bare noen minutter senere kjører jeg kanskje forbi den bilen og personen det ligna på !
det jeg prøver og si er att det kanskje kan ha vært en bil som ligna på datteren deres sin ?
som svingte av veien før dere starta og se dere nøye omkring, som ett tegn på att datteren deres snart kom på besøk !
hadde det vært logiske forklaringer på alt det paranormale som skjer hadde det vel ikke fantes skeptikere lenger, hehe ! men det gjør det joo

men det med vårdøger, bare en tanke som falt meg inn mens jeg satt og leste alle de spennende historiene folk har fortalt her. att noe som går igjen er att den personen som kommer hjem tenker på det, att de skal hjem.. så kanskje hvis man er veldig fokusert på att man vil hjem og du kanskje tilogmed er på vei hjem, så kan det oppfattes av den/de som er på destinasjonen du skal til !? eller kanskje det bare merkes av din kone, fordi dere har ett sterkt bånd mellom dere.
spesielt hvis man er litt åndelig bevisst kanskje, litt mer mottagelig for det..
er sikkert flere faktorer enn som så, men ja, just thinking out loud ! hehe
Antall ord: 274
life ain't a destination, but a journey.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av kristiane »

Sannelig ikke greit å svare på...Men utrolig rart er det iallefall. Og det og: Selv om en eller annen sterkt ønsker å komme hjem,hvorfor skal en person der hjemme plutselig se/høre at vedkommende kommer??
Et ganske finurlig spørsmål?
Tenker også på dette med at man hører noen plutselig rope navnet ditt. Jeg har opplevd dette,både i våken tilstand,og blitt vekket opp av søvnen. tror jeg har fortalt om en spesiell episode ang.det med roping,i en annen tråd for lenge siden. Og det gjorde sterkt inntrykk. Den gangen hørte jeg også bråk samtidig med at vedkommende ropte. Det var visstnok tydelig at jeg skulle våkne... :) Men kan fortelle om dette i en egen tråd,da jeg ikke finner igjen historien min.
Jeg forteller den dersom noen blir nysgjerrig ;)
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av Kiara »

Klart Kristiane, vi er nysjerrig.. iallefall jeg! :lol: Elsker å høre alle historier! :P

Guttungen min pleide å høre meg rope på han stadig vekk når han var oppe på rommet sitt. Han sa at han var så lei av å bli lurt av dette... Vet ikke om han har vært mere plaget siste månedene. Jeg har ikke spurt, og han har ikke sagt noe. :mozilla_undecided:
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av kristiane »

Da datteren min var 15 år var hun på et tidspunkt innlagt på sykehus for å få hjelp etter en meget traumatisk opplevelse hun hadde hatt. Vil ikke komme inn på konkrete ting ang.dette her,men hele familien var svært bekymret for henne,og ikke minst jeg,som er mamman hennes :(

En natt bråvåkner jeg med at jeg hører henne gråte og rope "mamma",mens dørhåndtaket til badet liksom blir røsket i. En fryktelig sterk opplevelse,og jeg sto opp,ringte sykehuset og forhørte meg om hvordan hun hadde det,til tross for at jeg hadde vært hos henne tidligere,på dagen. Hvorfor dette skjedde,vet ingen. kanskje tenkte hun på meg akkurat da jeg hørte dette,midt i alt det vanskelige hun selv gjennomgikk akkurat da,og at hun hadde tenkt sterkt på meg på dette tidspunktet? Iallefall uforklarlig og meget sterkt!
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sliten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 06 Sep 2010 17:31
13
Blitt takket: 20 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av sliten »

"det jeg prøver og si er att det kanskje kan ha vært en bil som ligna på datteren deres sin ?"
- Skjønner hva du mener, men jeg kjørte jo inn min egen innkjørsel, og der var det ingen bil. Og jeg sjekka med innkjørslene til naboene, og der var det ingen biler heller, så den hvite bilen som var akkurat lik den datteren min har, var den eneste hvite bilen som var å se. Helt greitt at man sikkert innimellom ser en bil som ligner, og så tolker hjernen det som om det er den aktuelle bilen - men i mitt tilfelle holder ikke det, for det var ingen annen bil noe sted.

"att noe som går igjen er att den personen som kommer hjem tenker på det, att de skal hjem.. så kanskje hvis man er veldig fokusert på att man vil hjem og du kanskje tilogmed er på vei hjem, så kan det oppfattes av den/de som er på destinasjonen du skal til !?"
- Også helt greitt, en slags tankeoverføring, som i og for seg er spennende nok! Og sikkert en forklaringsteori som lan ha hold når det gjelder mange av opplevelsene. Men igjen - i opplevelsen med den synlige bilen, så var det ingen forventning, ingen tanke, ingen forhåpning, den bare dukket opp ut av det blå. Så for å følge din teori, så måtte det ha vært en aktiv sender - datteren min, som gjorde forberedelser osv. for å dra til oss - men ingen aktiv mottager som tenkte på henne, men det ble altså mottatt likevel.

Det blir likevel merkverdigheter rundt slike teorier, for hvorfor er dt da slik at vi ofte tenker hardt på andre, men uten at det skjer noe i mottar-enden? Hvis det er slik at enkelte har en evne til å motta, hvorfor mottar de ikke da oftere beskjeder? Hvorfor bare en sjelden gang, ut av det blå? Hvis det skulle være styrt av forventninger, hvorfor er det da ikke kontrollerbart?
Antall ord: 336

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av kristiane »

Du har et godt poeng der,sliten...
"Hvorfor er det ikke kontrollerbart?"
Har spekulert en del på dette selv,men vet ikke. Disse episodene ser ut til å plutselig komme ut av det blå.
Flere her inne som har historier vedrørende vardøger,å fortelle?
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 217
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av Appelsin »

Jeg tenker at vi egentlig hele tiden tar inn ubevisste signal/energier fra andre og omverdenen. Vi er del av et kollektivt sinn og grensene mellom våre bevisstheter er tynne.
sliten skrev:" Det blir likevel merkverdigheter rundt slike teorier, for hvorfor er dt da slik at vi ofte tenker hardt på andre, men uten at det skjer noe i mottar-enden? Hvis det er slik at enkelte har en evne til å motta, hvorfor mottar de ikke da oftere beskjeder? Hvorfor bare en sjelden gang, ut av det blå? Hvis det skulle være styrt av forventninger, hvorfor er det da ikke kontrollerbart?
Kan det ha noe med vår rasjonelle tankegang/tro å gjøre + hjernen vår sin "trang" til å struktere ting på en logisk og forklarlig måte (og forkaste det som ikke passer inn) ? Slik som med tid. Det er mye som tyder på at det er hjernen vår som strukturer vår opplevelse av tid. At tiden egentlig ikke ekstisterer. Det kan jo være at det som skjer ved vardøger er at tiden og hendelsene på en måte smelter sammen, en slags "feil i matrix" om en vil kalle det det ?

Jeg tror også at sterke følelsesmessige band vil bygge opp sterkere energier mellom folk, slik at en blir mer tilbøyelig for å bli påvirket/motta energier fra andre. Denne påvirkningen skjer trolig via det vi normalt vil kalle "underbevisstheten". Deretter vil hjernen vil tolke og strukture disse "energiene" i sin opplevelse av tid og rom.
Antall ord: 257
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 309
Startet: 06 Jun 2009 01:36
14
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av Thulr »

Appelsin skrev:Jeg tror også at sterke følelsesmessige band vil bygge opp sterkere energier mellom folk, slik at en blir mer tilbøyelig for å bli påvirket/motta energier fra andre.
Det er hva jeg også tror. Jeg har selv opplevd vardøger i forhold til folk som står meg nært. Jeg har også noen ganger opplevd når jeg skal på besøk til noen, og tenker mye på det stedet og de folkene jeg skal besøke, at de har kommet til å tenke på meg uten noen foranledning like før jeg har kommet. Altså utenat jeg på forhånd har gitt beskjed om at jeg kommer.

Jeg tror derfor vardøger har veldig mye med telepati å gjøre, og noen ganger kan en persons tanke og vilje transformeres til lyd og visuelle fremstillinger. Gjelder det slekt eller gode venner så er telepatien og energiene åpenbart generellt sett sterkere enn ved andre tilfeller.
Antall ord: 158
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sliten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 06 Sep 2010 17:31
13
Blitt takket: 20 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av sliten »

Vet du, dette skjedde for maaaange år siden, men jeg husker det veldig klart: Jeg hadde en god venn i ungdomstida, og så ble jeg voksen, giftet meg, flyttet til en annen by, og kontakten ble brutt.
En fire - fem år senere sitter jeg ved telefonen på jobben og tenker at nå skal jeg sannelig ringe Xxxx. Jeg tar av røret - men det er ingen summetone der. Men det høres ut som om noen puster i den andre enden, så jeg sier et forsiktig "hallo?"
Og så er det ingen andre enn samme Xxxx!
Han hadde i samme brøkdelen av et sekund ringt til meg, og det var altså så presis på samme tidspunkt at det ikke rakk å ringe hos meg, jeg tok av røret et mikrosekund før det ringte - for å ringe til ham.
Jeg husker jeg frøys på ryggen i lange tider.
Mer senere, jeg er i ferd med å komme på flere historier om merkverdigheter - åsså jeg som har trodd at jeg aldri har opplved noe rart; nå kommer jeg plutselig på mange flere ting!
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 309
Startet: 06 Jun 2009 01:36
14
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

Re: Synlig vardøger og Åsgårdsreien med dombjeller

Innlegg av Thulr »

sliten skrev:Ingen brøytebil, det var på høsten! Og det var ikke noe lys, ingenting å se, bare en "usynlig klump med lyd" .........................
Interessant det der med Åsgårdsreien. Mange folk har opplevd den opp igjennom tidene (i hvert fall om man skal tro diverse bøker jeg har pløyd igjennom), men Åsgårdsreien skjedde helst i julen. Da kom alle åndene som var i Odins følge på besøk til de levendes verden, og det ble sagt at de som døde da de kom på besøk ble tatt opp i Åsgårdsreiens følge.

Men det er jo ikke helt umulig at de har tatt seg en tur på høsten og da.
Antall ord: 119
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links