Drømmer, NDO & ut av kroppenMin evige leting...

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Maria89
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Sep 2008 22:28
16
Kjønn (valgfri): gjett...
Lokalisering: Stavanger

Min evige leting...

Innlegg av Maria89 »

Hadde en drøm for ett par uker siden og jeg greier ikke å få den ut av hodet.

Jeg er egentlig litt usikker på om starten av det jeg forteller her er en annen drøm fra samme tidsrom eller om det faktisk er som jeg husker det - begynnelsen på drømmen, i allefall... This is it;

Det var som at jeg sto oppe i ett slags tårn, det var ganske mange folk der og jeg forsto det som at de ventet på å bli plukket ut til en slags helikoptertur...

Alle hadde trekt lapp som i et køsystem og plutselig ropte de opp min lapp. Jeg kom inn i ett rom og antakeligvis et helikopter - husker ikke så mye av akkurat dette men da jeg kom ut igjen sto jeg i en skog.

Jeg ropte på datteren min som plutselig var vekk (ikke at hun var der tidligere i drømmen) men hun var søkk borte. Jeg kunne høre hun gråt og løp etter gråten men skogen var stor og jeg fant henne aldri. Ringte politiet men de kunne ikke komme før mange timer/ dagen etter. Jeg lette og lette, hun gråt og gråt men jeg fant henne fortsatt ikke...

Våknet ganske brått men heldigvis med datteren min trygt i sin egen seng.
Noen som vet hvordan dette kan tolkes?
Antall ord: 232
Maria..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sliten
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Sep 2010 17:31
14
Blitt takket: 20 ganger

Re: Min evige leting...

Innlegg av sliten »

Pass på datteren din, pass på henne! Jeg passa på min i 21 år - men forrige måned døde hun. Så pass på din!
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Uhm.....jeg hadde ikke lagt så mye tanker i den drømmen din altså. Noen ganger drømmer vi bisarre ting som man kan gjerne ha lett for å bli påvirket av. Så ikke bekymre deg!

Når det gjelder deg sliten så vet jeg ikke helt hvor du ville henn med det innlegget. Det var leit å høre om datteren din og du har min dypeste medfølelse, men jeg tror ikke du hjelper trådstarter ved å sette griller i hodet på henne.

Tilbake til trådstarter....en kan jo dytte tråden opp og se om noen kan tolke den, men igjen så er jeg ganske sikker på at du ikke har noe å bekymre deg for :D
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maria89
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Sep 2008 22:28
16
Kjønn (valgfri): gjett...
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av Maria89 »

Takk for svar Vermilion Oriol! Som du sier bør man nok ikke legge for mye i det og jeg tok ikke det første svaret så serriøst. Altså all respekt til dem som opplever å miste barnet sitt men hvor relatert er det til drømmene man drømmer?
Antall ord: 50
Maria..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

De fleste av oss som har barn har slike drømmer innimellom, og jeg tror det rett og slett bunner i den instinktive behovet vi har for å beskytte dem, og redselen vi alle føler innimellom for ikke å greie det.
Samboeren min er av dem som aldri husker drømmene sine, og påstår at han så og si aldri drømmer i det hele tatt ( :roll: har hatt noen diskusjoner på det der )
To ganger på de 13 årene vi har bodd sammen har han våknet og fortalt om en skremmende drøm, begge ganger rett etter at han ble pappa. Og begge ganger handlet drømmene om at noe ille skulle skje med den nye babyen.

Så jeg er enig med de over her som sier at man ikke nødvendigvis trenger ta slike drømmer alvorlig, og ihvertfall ikke alltid som en advarsel om at noe fælt skal skje ;)

Mvh Lilja
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Enig med Vermis og Lilja! Vi krisemaksimerer ofte i drømmene for å prøve å forberede oss på det verste. En slags brannøvelse for sjelen fordi man tror det blir lettere å oppleve fæle ting hvis/når det skjer i virkeligheten.

Jeg drømmer utrolig mye rart, så jeg hadde blitt gal om jeg skulle ha tatt alt alvorlig...
Antall ord: 60
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Har ikke lest svarene dine, men jeg føler selv jeg har god kontroll på mine drømmer, og personlig mener jeg drømmer kan enten bare være rent overskudd, tankene MÅ ut, andre ganger gir de symboler, og symboldrømmer kan tolkes, mener jeg, og avogtil handler det om ting i virkeligheten, ikke tolkning av symboler.

I ditt tilfelle er jeg rimelig sikker på at det er kjærligheten til din datter, og redselen for å skulle være henne foruten, som sitter godt i deg, og dermed lager hjernen og drømmene dine en slik drøm. Den betyr altså ikke annet enn at du er veldig glad i, og redd for datteren din.

Som foreldre er det veeeeldig vanlig å ha drømmer av det slaget :)
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links