Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHealing og varme hender..

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Healing og varme hender..

Innlegg av ? »

hva er det som får noen i det hele tatt til å tro at varme hender er healende, med unntak av behagelig på sensitive kroppsdeler?

fokus på at varme hender helbreder er da like dumt som å reparere bilen ved å la den stå i sola.

hendene har liten eller ingen vilje ut over det som de programeres til fra ens tanker.

altså, er det ikke hendene uansett som helbreder, og det er ingen egenskap av rang å ha varme hender.

et klapp på skulderen og et fast håndtrykk helbreder da like så mye som en som varme hender som peiver rundt omkring.

og videre må jeg bare rette litt fokus mot fjernhealere, som jo aggresivt i gjennom tidene har markedsført seg og gjort de utroligste ting for å overbevise andre om deres krefter. men, jeg vil gjerne se den av disse juksemakerne, som mot penger mener de kan holde sinnet i ro, så lenge som de påstår de "jobber" med en dumming som betaler for en slik tjeneste.

flere som har noe de skulle ha sagt om saken?
Antall ord: 179
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Healing og varme hender..

Innlegg av camillah »

bare at jeg personlig tror på healing! fjernhealing har jeg aldri prøvd, så skal ikke uttale meg der. :)
Antall ord: 19
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: Healing og varme hender..

Innlegg av ? »

ja, healing virker, men?
Antall ord: 4
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Healing og varme hender..

Innlegg av Bearchild »

Jeg har "vært borti" ( :geek: ) en healer som hadde iskalde hender. Altså, fysisk var vel ikke hendene hans spesielt kaldere enn andres hender, men når han tok på meg kjentes de skikkelig grøssekalde. Husker jeg tenkte det hadde noe med "kjemi" å gjøre, at jeg ikke var på bølgelengde med denne personen. Hadde jo hørt om "varme hender"..

Men har hørt i ettertid at healing slett ikke er ensbetydende med varme hender, og det er vel ikke egentlig noensomhelst logikk i at healerhender skal være varmere enn andres hender..? Tror det henger sammen med oppfatningen om "energi". Healere videreformidler jo en eller annen slags energi (?), og for oss vanlige dødelige er energi ofte ensbetydende med varme.

Sånne "snålinger" med "rare evner" blir også omtalt som "h*n med varme hender".

Jeg har aldri opplevd å kjenne spesiell varme eller strømninger eller egentlig noe som helst de gangene jeg har fått healing.. det kjennes i grunn ut som om en hvemsomhelst som tar på en.
Antall ord: 174
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Healing og varme hender..

Innlegg av ludoburgero »

Jeg har ikke erfaring direkte med healing.

En gang ble jeg tilbudt fjernhealing fra en her inne på forumet, gjennom en annen.
Det ble det imidlertid aldri noe av.

Har fått bevis for at det går an å samle ladet energi i hendene for å overføre det til andre.
Når det gjelder "varme hender" ønsker jeg gjerne å være litt pirkete og si at slike diffuse og generelle ordlag å snakke i åpner kanskje et uendelig stort rom for tolkning. Derfor liker jeg ikke å høre folk si ting som "hun har varme hender" eller "han ser ting". Faktisk kan det provosere på en dag med lite søvn. For vi kan kalle en spade for en spade dersom det virkelig er en spade.

Healing tror jeg fungerer pga. at vi mennesker kan utrette alt hvis vi ikke setter grensene selv. Det dreier seg atter en gang om ren fokus. Skulle gjerne hatt erfart healing på ordentlig vis, men jeg ble forsøkt å kjenne på energiene mine i regi av enda en annen her på forumet en gang i fjor sommer. Jeg ble litt uvel og ute av balanse av det, da hun "roterte på energiene mine" utifra brystområdet. Kan det hende med at jeg faktisk sliter litt med respirasjonen med tanke på astma, mon tro? Jeg vet ikke, men jeg var ikke særlig innstilt på å tro på dette, så det var neppe placebo. Hvilket, forresten, også er en faktor jeg tror spiller en stor rolle inn når healing faktisk fungerer - ettersom vi ofte kan undervurdere det psykosomatiske, altså relasjonene mellom kropp og psyke.

Psyken vår kan lege så mangt, så lenge vi gir den tillit.
Antall ord: 281
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Healing og varme hender..

Innlegg av zind »

Klemmer kan også heale

Jeg liker innleggene dine for tiden spørsmålstegn, godt sagt og godt spurt.

Fingrene mine er som små, lange istapper :D
De har visstnok gitt varme de gangene jeg har fått det til, men hendene i seg selv er ikke spesielt varme Jeg holder heller ikke hånden nedpå, alltid noen cm over kroppen, men unntak av et tilfelle hvor jeg fikk beskjed om at de var iskalde, hehe. Kjenner det i hele kroppen og hele sinnstilstanden når det funker, men det er mange ganger jeg ikke klarer å koble meg på og ingenting skjer, ikke en dritt rett og slett. I de tilfellene det har funka har jeg følt kun kjærlighet, og vedkommende jeg har healet havnet i transe eller no. Forsvant helt, følte seg helt borte. Meeeen, et par ganger har jeg opplevd å heale på en helt annen måte; jeg har fått brennende håndflater... heftig brennende. (ja, jeg er klar over at det kan være sykdomstegn også!). Har testet dette, og det fungerte visstnok det også, men da skjer det liksom enten jeg vil eller ikke, trenger ikke koble meg på, opplever heller ikke denne kjærligheten/energien/frekvensen etcetc. (har ikke ord for å beskrive uansett hvor mye jeg prøver) En gang jeg healet på denne måten ble det et stort rødt merke der jeg holdt hånden min over som varte lenge, som om vedkommende var solbrent, og smertene i nakken nesten borte. (ikke for alltid, men i allefall for en dag eller to) Ikke spesielt behagelig at henda er i fulle flammer, men det gir seg etterhvert med healing. Opplevde det en gang jeg var alene, da varte det en evighet, men dumme meg tenkte ikke på at jeg kunne prøvd å plage bikkja ved å gi litt til han... og var ikke så innmari keen på å fly ut på gata som en tulling for å lette plagene heller, ..hmf! Hva sier du spørsmålstegn, har dette noe til felles med det max mener med burning palms? eller er det en av disse slå-teknikkene? Det har ikke noe med for mye ild å gjøre vel, eller hva pokker er det egentlig som skjer? litt usikker på om dette er en energi jeg bør heale med etter de heftige merkene, men prøvekaninen syntes jo det funka så... i dunno...

Meneh, tilbake til noe av poenget i tråden. Healing kan være så mangt, vi gir og tar og får fra hverandre og gjennom hverandre hele tiden. For meg er ekte, helbredende healing kjærlighet. Når man får til å være en så ren kanal så mulig, som kan ta kontakt/koble seg på og la ting skje av seg selv. (man er jo tross alt bare en slags strømledning, et hjelpemiddel, en kanal, ikke et fuckings mirakel og guds gave til lettlurte mennesker om man healer. Aight?

En person som vibrer på en høy frekvens vil automatisk løfte energien til de h*n er i kontakt med. De ytterst få som klarer å leve så i ett med ting er mesterhealerne av dem alle i mine øyne

-healernewbie zind :geek:
Antall ord: 535
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Healing og varme hender..

Innlegg av zind »

ludoburgero skrev: Healing tror jeg fungerer pga. at vi mennesker kan utrette alt hvis vi ikke setter grensene selv. Det dreier seg atter en gang om ren fokus. Skulle gjerne hatt erfart healing på ordentlig vis, men jeg ble forsøkt å kjenne på energiene mine i regi av enda en annen her på forumet en gang i fjor sommer. Jeg ble litt uvel og ute av balanse av det, da hun "roterte på energiene mine" utifra brystområdet. Kan det hende med at jeg faktisk sliter litt med respirasjonen med tanke på astma, mon tro?
Det kan ikke være noe som er relatert til hjertechakra da, siden det satt i brystet? :dontknow
Antall ord: 112
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Healing og varme hender..

Innlegg av ludoburgero »

zind skrev:Det kan ikke være noe som er relatert til hjertechakra da, siden det satt i brystet? :dontknow
Du mener jeg kanskje har et dårlig hjerte?
Tja, ikke fysisk iallefall. Har vært inne og undersøkt det medisinsk før, men ingen feil funnet.

For all del, kan også være at vedkommende fikk tak i energier og chakraer som jeg ikke var helt komfortabel med å bli flyttet på. Det som skjedde var at vi sto på gulvet da tanten hennes var tilstede under et selskap, og tanten hennes driver med healing til vanlig. Hun ville forsøke å kjenne på energiene mine, inspirert av tanten som healet beina til en annen slektning på sofaen.

Det hun gjorde var å fokusere og gripe tak i energiene mine på en armlengdes avstand, for så å trekke litt i dem og flytte hendene. Jeg ble litt uvel og svimmel og kjente at det fikk innvirkning på brystregionen min. Så vi droppet å ta det noe videre.
Antall ord: 163
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lysglimt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 06 Jul 2010 15:08
13
Kjønn (valgfri): mann

Re: Healing og varme hender..

Innlegg av lysglimt »

"Varme hender" er bare et uttrykk for den "energien" som man kan kjenne i hendene. Den kan iblant oppleves som varme.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
visine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 11 Feb 2010 02:58
14

Re: Healing og varme hender..

Innlegg av visine »

Jeg har hvertfall lest en teori om att vi sender energi (partikler) ut gjennom hendene når man healer, og når det blir stor friksjon i partikler så utvikler det seg varme.. det er jo fakta..
I mitt tilfelle blir det ofte varmt når jeg får sterk kontakt. når jeg kjenner att kontakten blir sterkere så blir det ofte varmt samtidig, kanskje pga det blir fler partikler og mer friksjon og dermed utvikler det seg varme ?
vet ikke helt, tenker litt høyt bare =)
Antall ord: 88
life ain't a destination, but a journey.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Healing og varme hender..

Innlegg av zind »

Ludo, mener ikke at du har et dårlig hjerte nei, haha. Mer om det er noe som er forbundet med hjertechakra som gjør at du har noen blokkeringer akkurat der. Det kan jo være så mangt da, så da må du nesten lese litt selv og se om noe evt treffer. Det her med å gå inn å tukle med andres aura eller chakra er jeg fryktelig skeptisk mot, litt pga at folk har slitt etter slike behandlinger, men mest fordi jeg lurer litt på hvordan healeren/behandleren vet at de gjør ting som er riktig. Er jo bra at dere stoppet når du ble uvel, men det kan jo hende at du har fått et lite tips om hvor de største blokkeringene dine ligger? Hjertetchakra har vel mye med kjærlighet å gjøre (doh!), kanskje spesielt å elske seg selv. Nå måtte jeg Google litt for ikke å si noe feil, men i korte trekk; Tilgivelse, å gi slipp, tillit, medfølelse og alle ting som påvirker oss emosjonelt tilhører dette chakra. Astma stod oppført som en av de fysiske sidene ved en ubalanse. I dunno... Du veit jo hva jeg maser om til alle hele tida; tilgivelse! Det åpner opp hjertechakra vettu. Dessuten begynner gjerne healing i hjertet :)
Antall ord: 216
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridian

Re: Healing og varme hender..

Innlegg av Meridian »

Jeg har aldri hatt det man kaller varme hender , men jeg jobber med en kraft som kommer utenifra meg selv.Da man jobber med en kraft som kommer utenifra en selv så trenger men ikke og legge hender på for og heale en person,Healingen kommer da ikke fra meg. Dette gjør da at En healing kan fungere over avstander som kalles Fjernhealing.Da jeg er en kanal for denne healingen har jeg ingen som helst grunn til og måtte ta på vedkommende som kommer til meg og ønsker healing heller.
Jeg vil si at det største beviset for at det et noe mere der ute , altså en høyere intelligens en en selv er da man jobber med Fjernhealing og man faktisk på avstand får tilbakemelding om at vedkommende har blitt bra eller merket følelser som varme eller kulder etc.For hadde jeg selv vært healeren måtte jeg jo ha nærkontakt med vedkommende som skulle ha healing,altså tatt på vedkommende for at det skulle ha skjedd noe.Dette gjør jeg sjelden for jeg føler ikke behov for og ta på vedkommende der han har vondt.Siden ikke healingen utføres av meg og ikke kommer fra meg så vil jeg heller kalle meg en kanal som er nødvendig for at den andre siden skal ha mulighet for og heale en person.Hadde den andre siden altså Åndeverden kunnet heale mennesker uten oss mennesker som en kanal hadde jeg ikke hatt mulighet til og drive med den healingen jeg gjør og samtidig hadde ikke Fjernhealing heller eksistert.Den formen man kaller den healingen jeg praktiserer kalles spirituell healing , dette er vel noe av det samme som Eric Pearl Driver med som han kaller Reconnective healing . Han bruker heller ikke sin egen kraft men det kommer utenifra.
Det er i vertfall helt sikkert at det må være en intelligens bak healingen for og kunne gjøre en healingen fordi jeg vet ikke hvordan en rygg eller et bein eller sykiske lidelser kan bli bedre kun med og be om en healing for vedkommende og så lukker man bare øynene og slapper mest mulig av og så kjenner man at det strømmer energier igjennom en som gjør at jeg begynner riste litt forsiktig eller begynner svaie litt fram og tilbake , samtidig kjenner jeg da at det trykker på hode mitt eller jeg kan kjenne prikkinger og stikkinger i kroppen.Da jeg da har sittet slik passiv i stolen min etter 30-40 min så avtar disse tingene jeg kjenner og jeg da føler at healingen er ferdig eller at nå er healingen utført og tar så kontakt med den som har fått healing om han ikke er til stede over tlf eller om han er til stede.Det er ikke alltid jeg får en følelse av at noe skjer i det hele tatt men jeg får tilbakemeldinger om at noe har skjedd av de som har fått denne healingen som jeg bedt om.Det hender under en healing at vedkommende ikke har merket noe som helst eller jeg , men så får jeg beskjed 2 dager etterpå at problemet har blitt mindre eller helt borte.
Da jeg ikke på noen som helst måte er lege eller vet noen som helst ting om legevitenskap etc..
så må jo dette komme utenifra og det må jo være en intelligens som gjør at folk blir bra.
Jeg kan skjønne at folk som ikke driver med healing kan tro jeg sitter og prater svada da jeg kan si at jeg tar kontakt med en person over tlf som trenger healing som jeg ikke har sett ansiktet på en gang og han får healing og blir bedre eller bra.Det som er enda merkeligere for dere er kansje da enkelte personer velger og ta kontakt med meg på epost for healing av et eller annet og jeg har kun Fornavnet på personen og gå utifra og personen skriver epost til meg dagen etter og forteller at forbedring har skjedd.Dette er faktisk ikke tull heller.Jeg hadde aldri snakket med vedkommende over tlf,aldri sett bilde.Aldri møtt før og enda funket det med healing.
Da jeg først prøvde dette trodde jeg ikke dette ville virke , men det funket.Jeg fikk jo bekreftet dette da vedkommende skrev tilbake.Da slike ting som dette er mulig så tviler jeg ikke et sekund på at det er en intelligens som står bak fordi hvordan skulle dette ellers ha kunne fungert .
Men nå ble dette inlegget alt for langdt så da avslutter jeg hær.
Antall ord: 788

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Healing og varme hender..

Innlegg av ludoburgero »

zind skrev:Hjertetchakra har vel mye med kjærlighet å gjøre (doh!), kanskje spesielt å elske seg selv. Nå måtte jeg Google litt for ikke å si noe feil, men i korte trekk; Tilgivelse, å gi slipp, tillit, medfølelse og alle ting som påvirker oss emosjonelt tilhører dette chakra. Astma stod oppført som en av de fysiske sidene ved en ubalanse. I dunno... Du veit jo hva jeg maser om til alle hele tida; tilgivelse! Det åpner opp hjertechakra vettu. Dessuten begynner gjerne healing i hjertet :)
zind:

Ja, men astma har jeg jo, som sagt. Og dette var ikke egentlig et forsøk på healing, det var mer for å kjenne på energiene siden vi allerede var inne på emnet der og da. Vedkommende var nesten ferdig med terapeututdannelsen innenfor alternativmedisin. Naturterapeut, da. Det du sier om hjertechakra er forsåvidt fint dét, men blir det ikke litt enkelt å si at alt handler om løsrivelse?

Jeg ble litt opptatt av disse definisjonene nå, men skal forsøke å trekke dem inn til temaet mer klart.

Tilgivelse... gi slipp... tillit... medfølelse...
Når man tilgir, så gir man slipp på negative følelser knyttet til et bånd mellom deg og en annen som har gjort deg vondt. Uavhengig av hvem sin feil det er. Gi slipp er sånn sett veldig generelt; hva er å gi slipp? Mennesker er på sett og vis relatert til hverandre på alle slags mulige måter, og selv om man forlater redet fra foreldrene vil de alltid være foreldrene ens. Selv om venner begynner på studier i Australia, vil man alltid ha minnene og kanskje muligheten til å sees igjen. Og selv om bestemor dør, har man fremdeles hatt en bestemor - familie. Det blir så generelt. Gi slipp på, er noe som gjøres også av et menneske fordi det andre mennesket vil/ikke kan, utifra de flestes definisjoner. Altså, til det beste for begge, siden den ene ikke vil eller kan. Dør bestemor, er det best å gi slipp for de etterlatte - men hva er å gi slipp, når spiller det inn en grad hvor definisjonen kan brukes til sitt rette? Når man fortrenger henne, når man ikke tenker på henne lengre, når man får bearbeidet sorgen og savnet - og hvordan gjør man dette?

Alt dette blir for enkelt å kalle kjærlighet. Kjærlighet omfavner like mye, om ikke mer, det å forenes og føle tilhørighet. Ikke bare løsrivelse. Tillit kan være begge deler. Man kan gi tillit til noen som egentlig bare bruker en uten å gi noe tilbake. Når det blir gjensidig, kan man kanskje kalle det kjærlighet. Medfølelse/sympati er noe man gjør rent emosjonelt, men det krever nok helst at man ikke bryr seg. Hvis jeg skal få ta et eksempel:

Du kan føle med noen, uten å bruke fornuft. Da blir det sympati istedenfor empati, skal vi tenke grovt og unyansert for et lite øyeblikk. I dette tilfelle ser man ikke sakens helhet eller kjernen, naturen og dybden i den andres situasjon. En kan være nazisympatisør, for å bruke et slikt folkelig ord på det. Blir dette kjærlighet? Sett i et internt, lite perspektiv kan man vel si det, men er ikke formålet feil? Skurrer det ikke litt? Da forutsetter det at man er likegyldig. Likegyldig til andre grusomheter enn dette veldig lokale perspektivet.

Så mye av det du sier kan også spores tilbake til likegyldighet; å ikke bry seg.
Løsrive seg, som en far gjør fra barna sine og kona fordi han har en elskerinne.
Tilgivelse til den samme faren fra kona fordi hun har medfølelse for ham og klandrer (innser?) seg selv for å ha vært skyldig i at hun ikke var god nok for dette ekteskapet. Så gir hun ham tillit til å komme tilbake igjen, til tross for at han ikke gjensidig oppfyller tilliten og fortsetter med utroskapet.

Tja, vi kunne tatt hvilke som helst eksempler, men dette var det som først falt meg inn.

For å gjøre dette litt mer forenlig med tema, vil jeg si at healing kanskje ikke heller alltid dreier seg om kjærlighet.
Hva er det å hjelpe et annet menneske på et ikke-målbart nivå? Svært få kjenner naturen av sine energier ned til punkt og prikke. Som en skeptiker ville sagt det, så har det ikke noen dokumentert virkning, men samtidig holder jeg muligheten åpen for at det har det. Det er bare det at det ikke kan eksistere noen kvalitetskontroll for det. Det lar seg simpelthen ikke gjøre, fordi healing på sin side baserer seg på å overføre energi, eller manipulere den, og det blir for all del omfattende – der intensjonen er kanskje noe av det viktigste virkemiddelet (i seg selv, eller?).

Bør man gi tillit til noen som selvutnevnt har varme hender? Er det kjærlighet å gjøre det?
Finnes det ikke mennesker som både kynisk utnytter andres naivitet, og bør man oppfordre noen til å gå i seg selv og finne tillit til mennesker som gjør slikt?
Og på den annen side, så finnes det de som både lykkes og feiler når det kommer til sin egen healing. Noe jeg tror er usedvanlig normalt for enhver healer, siden dette er midler som ikke kan måles vitenskapelig. Det finnes ingen måte å ”måle en dose healing på”. Derfor er det heller ikke etterprøvbart, og hele seansen baserer seg dermed på at klienten må ha tillit til behandleren. Noe som blir et sjansespill, uansett hvordan vi ser på det. La oss forholde oss til realitetene, selv om det ikke innebærer at man utelukker muligheten for at healing funker liksom.

Det har aldri vært en dødssynd å være kritisk, det får ting frem på bordet. Dette innebærer en viss mistillit, og vi trenger det faktisk. For å ikke bli lurt. Vi kan selvfølgelig prise oss lykkelige med å leve på kjærlighet, men det er jo enkelt når man kaller hva som helst for kjærlighet. Og her er jeg nok litt tvetydig, for jeg mener at alt kan sies å være kjærlighet – men for å gjøre klart hva jeg mener: det opererer på mange plan, og man skal ikke akseptere urett som ren kjærlighet. Urett er en funksjon der kjærlighet ikke har kommet til i sin rette natur. Er du med?

Jeg kunne skrevet mye om hva jeg syntes om healing, men det blir litt tåpelig så lenge jeg ikke har bred nok erfaring med det. Meningene mine baserer seg på tanker og følelser jeg har knyttet til emnet, foruten noen svært få erfaringer. Jeg har også møtt andre mennesker fra forumet som har evner som andre ville kategorisert som ”varme hender”. Det blir for diffust, men jeg kan si at et eksempel er en person som var flink til å samle og fokusere energi i hendene sine uten fysisk berøring av noe. Statisk-elektrisk energi og varme oppsto i hendene og ble også overført meg via ikke-fysisk kontakt.

Uansett, når det kommer til hjertechakraet, så vet jeg både kombinert av fornuft og følelser hvor mitt hjertet står. Jeg skriver ikke dette som et forsvar fordi jeg følte meg angrepet av innlegget ditt på noen måte, men det ble litt nærgående likevel, og jeg er litt uenig i at begrepet kjærlighet skal få omfavne alt på en ukritisk tilnærming. Hadde vi ikke vært i stand til å vært selektive i en verden der også mye ondskap foregår, hadde vi alle forgått for lenge siden. Ingen hadde overlevd ved å være snille, kjærlighetsfulle vesener som tilga alt og ga tillit til alle.

Selvfølgelig hadde det vært en optimal verden hvis ting var annerledes, og hvis det i utgangspunktet lå til rette for det kunne vi faktisk ha sett på absolutt alt, uten unntak, som kjærlighet! Ren kjærlighet der vi ikke trengte å være skeptiske til noen ting, der alt bare fløt sin naturlige gang. Men slikt er utopi og lar seg ikke gjøres i en verden styrt av grådighet og mennesker som ser profitt i andres ulykke og elendighet. Healing er dessverre også en av de tingene som blir brukt i styggelig stor grad til slikt, samt kommunikasjon med døde mennesker.

Og der var vi helt i tråd med tema, håper jeg.
Så får jeg beklage utbroderingene for dem som syntes innlegget mitt ble for langt. :-({|=
Antall ord: 1447
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: Healing og varme hender..

Innlegg av ? »

raskt svar til zind og ludo om tilgivelse. tilgivelse er jo bare å projisere skyld over på et annet menneske, dypest sett, fordi man mener at man tilgir at den eller den gjorde en urett som man så skal dømme vedkommende etter, og selv heve seg til et nivå som sier at jeg er bedre, eller??

kjærlighet.: man nærer kjærlighet for en annen person, og man gir sjelden eller aldri kjærlighet uten å få den ønskede aksept tilbake. altså, de færreste elsker en som ikke elsker denne tilbake i like stor grad. altså, jeg elsker deg og forventer at du elsker meg, for hvis ikke så kan jeg like gjerne elske en annen som gir meg forventet kjærlighet tilbake.
jeg elsker byen min, og kjemper for dens rett til å fremstå slik jeg er vant til, om jeg ikke elsker penger og derved ser muligheten for å tjene mere av mine elskede penger ved å forandre på byen.
jeg elsker landet mitt, og kjemper med nebb og klør og om mulig våpen for at ikke andre land skal komme og ta fra meg mitt elskede land som jeg er oppvokst i og føler kjærlighet overfor. les nazisme
jeg har også et kjærlig forhold til min kjærlige religion, som jeg er villig til å drepe alle motstandere av, som måtte finne på å spotte mitt ideal.
kjærlighet er faktisk en gift og skaper så mye dritt at det er med på å skape store ubalanser i våres verden.

litt of topic, men der fikk jeg sagt det også. tilgi meg om dere mener det er feil, og tenk da gjennom hele konseptet med skyld og kjærlighet.

nestekjærlighet derimot går hånd i hånd med dumsnillhet, men dette kan vi ta i en annen tråd.

healing.:
healing er å gjøre hel!
såvidt meg bekjent så er det ikke noen healer som kan helbrede andre mennesker, uten at de kan gi dem impulser til å forandre på sine egne liv og ofte negative tankemønster.
man kan peive så mye man vil med armene man ønsker og kreve så mye penger en føler at en trenger, om "pasienten" ikke er istand til å forandre sitt vrange bilde av sine egne diagnoser. man kan ikke bli frisk om man ikke vil.
den dagen du ikke har bruk for sykdom mere kan du legge den vekk. men man søker sine gamle vanemønster, skylder på traumer, og dårlig mat, og finner altids en unskyldning for å fange oppmerksomhet over sin egen elendighet. man har jo sine diagnoser. :notworthy:
livet er for rikt og fantastisk til å gidde å la seg fange av slike trivielle saker, og i denne sammenheng er diagnoser å regne som vår tids voodoo, fordi mennekser lar seg fange i disse mønstrene, og huttetu og stakkars meg, for jeg har jo en diagnose som ingen kan behandle. :oops:
bare tull, for man kan selv behandle alle slags diagnoser, og ved hjelp av en healer som ikke bare vidløftig babler om redskap for gud, universell kraft, eller hva det nå måtte være man er kanal for, så hjelper det ikke mere enn et klapp på skulderen, for man må ganske klart vite hva slags krefter man jobber med, hvordan man transformerer dem., og hvordan man skal gripe fatt i eventuelle vrangforestillinger hos "pasienten"
man må evne å gi en form for oppbacking, og man må kunne skille på de forskjellige energiene, og ikke bare bable ivei på et følelsesmessig nivå, fordi healing, virkelig healing har ikke noe med følelser å gjøre.


regner med at jeg fornærmer mange med mine standpunkter, men jeg får ta det som en mann.
Antall ord: 622
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Healing og varme hender..

Innlegg av Kiara »

Jeg har hobby-healet litt... Det vil si at jeg har ikke har noe mye erfaring! Og det er vanskelig å tro nok på seg selv enda.. Men iallefall når jeg healer blir mine kalde hender varm, eller kan si de utstråler glødende varme. Men når jeg kjenner på dem rett etter, er de kalde, altså ingen varme som som stråler ut. Jeg får også veldig prikking oppå hodet, og prikking i hendene. Jeg holder som oftest hendene helt på person for å få slappet av bedre selv, da det er tungt med en lengre healing. Men jeg behøver ikke holde borti personen, det er bare jeg som velger det for min egen del! Har også sendt en del fjern healing, og det ser ut til også å virke. Men det er jo igrunnen umulig å bevise om det er healing, eller tilfeldigheter! :roll:

Har selv masse problemer med rygg, hofter og ledd. Har hatt det i 10- 20 år.. Har vært til noen få healere, men har overhodet ikke kjent en liten bedring en gang! Og ikke at det skjedde noe i det hele tatt... Mulig at jeg er av dem som skal ha det sånn,, altså ikke kan heales! Eller har vært utsatt for healere uten noen som helst evner! :cry:

Skulle gjerne sluppet disse intense smertene daglig, som selvsagt ofte hindrer meg i fysisk aktivitet. Klarer å lindre noe av det selv, men de kommer tilbake påny..
Antall ord: 244

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links