Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Jeg har tre spørsmål når det gjelder drømmer. Jeg husker omtrent alle drømmene mine veldig godt, og føler faktisk en trang til å fortelle om dem til moren min, uansett hva de handler om. Jeg vet ikke hvorfor, men det er nå bare slik, og moren min hører gjerne på.
Spm nr. 1:
Er det noen andre her på paranormal som føler det samme? Spør bare av ren nysgjerrighet for jeg syntes det er litt komisk at jeg bare absolutt MÅ fortelle mamma om dem.
Spm nr. 2:
I noen drømmer jeg drømmer, dukker det gjerne opp mennesker jeg aldri kan huske å ha sett før. Annsiktene deres er ikke kjent og jeg vet liksom ikke hvem de er. Hvordan er det mulig at noen man aldri har sett før eller vet hvem er plutselig er i drømmene dine? Jeg husker aldri akkurat hvordan de så ut når jeg våkner. Jeg kan bare huske at det var noen ukjente i drømmen min liksom.
Spm nr. 3:
En gang for en god stund siden (dvs kanskje 9 mnd), drømte jeg om et boligfelt jeg aldri hadde sett før. Jeg og søskenbarnet mitt på tolv gikk rundt der og plutselig var vi inne i et hus hvor mitt søskenbarns farfar og farmor var (jeg kjenner dem såvidt). Det eneste som liksom brant seg fast i minnet var dette boligfeltet og for rundt et halvt år siden skulle jeg og noen flere i familien gå til et hus som den ene tanten og onkelen min nettopp hadde flyttet inn i, og gjett i hvilket boligfelt det var: Akkurat det jeg drømte om. Med en gang vi kom inn til det feltet ble jeg helt rar og måtte tenke meg skikkelig om. Jeg hadde drømt om dette feltet noen måneder før jeg visste om det. Syntes dette var veldig rart for har aldri opplevd noe liggnende før. Hvertfall ikke så sterkt. Noe kan jo f.eks minne meg om noe jeg har drømt, men dette var jeg liksom helt sikker på at dette var det boligfeltet. Jeg husker den drømmen enda, bedre enn mange andre. Bare for infoens skyld kan jeg jo nevne at halve familien min bor i en annen by 72 mil unna, og at det var i den byen dette boligfeltet var. Det var altså ikke et boligfelt som er i samme by som jeg bor. Da kunne det jo vært mulig at jeg hadde vært der før uten å huske det..
Håper noen kan gi meg sine svar på noen av spørmsålene mine!
Antall ord: 459
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Nei, jeg forteller ikke moren min om alle drømmer (men noen ganger, kanskje om noen?), men det har vel nærmest blitt som en slags "tvangstanke" for deg, nå vet du at du har gjort det så mye, at du føler du skal fortelle henne, hver gang
Å drømme om helt nye ansikter eller steder, er spennende. Hjernen er unik til å kunne danne seg nye bilder da. Men helt klart spennende og fascinerende
At du drømte om samme boligfelt er jo sanndrømhet da Spennende og interessant
Drøm er fascinerende. Jeg leker at jeg er på reise til den evige verden. Iallfall er jeg i en slags ikke-eksisterende virkelighet. Ofte er det steder og personer jeg aldri har sett før, slik at det ikke kan være underbevisstheta som jobber på spreng med materiale den har fra før. Det rareste er når overgangen mellom drøm og virkelighet blir sånn som dette: Flere ganger har jeg våknet av at mora mi ropte på meg. Ho har ikke ropt på meg, så enten må det ha vært i drømmen ho ropte på meg, eller så har lyder fra tidligere blitt kopiert inn i hjernen min, og blitt registrert som vekking. Forstå det den som kan. Man skal ikke være redd for å sove, selv om man drømmer skummelt. Man får prøve å se på det som et eventyr og bare "flyte" med.
At du gjenkjenner "nye" ting i virkeligheten som du har drømt, betyr ikke at du er sanndrømt. Jeg har selv opplevd det du prater om flere ganger. Jeg kommer til et nytt sted, og husker en drøm jeg hadde om stedet. Det alle disse tilfellene har til felles er at jeg ikke kan 'huske' noe nytt om stedet før jeg opplever stedet (i virkeligheten). Det tyder på at jeg faktisk ikke drømte om stedet, men istedet fyller inn det jeg opplever i et diffust og uklart minne av en drøm jeg har hatt, og på den måten oppdaterer og fyller inn minnet mitt. Slike fenomener må f.eks. politiet ta høyde for i intervjuteknikkene sine.
Med mindre du kan forutsi ting om stedet du har drømt om før du opplever dem i virkeligheten, kan du ikke være sikker på at hukommelsen din ikke spiller deg et puss. En annen metode kan være å skissere/notere ned drømmer du har hatt hver morgen.