Hei! Her skjedde det noe med innlegget mitt. Jeg prøver igjen. Jeg lurer IKKE på de spørsmålene ovenfor -jeg skulle besvare ett av de... Men ja, vi prøver igjen:
Jeg har hatt mange OOBE i flere år. Etter endt OOBE føler jeg meg oppladet og full av energi!
Selv etter uttallige OOBE er jeg skeptisk til hva jeg egentlig opplever.
Her er et utdrag av en artikkel i "Mens vi venter" som er angivelig basert på sveitisk forskning:
http://www.mensviventer.no/mvv35/utavkroppen.html
"Når et gitt område, som heter angular gyrus, ble stimulert, rapporterte forsøkspersonen en følelse av å sveve i luften, og vedkommende kunne observere seg selv på operasjonsbordet, med legene som sto omkring. Forskjellige av de 100 elektrodene ble stimulert uten at forsøkspersonen fikk vite hvilke, men hver gang dette spesielle området ble tilført strøm, hadde vedkommende den samme opplevelsen."
Hvilken validitet forskningen har, vet jeg ikke. Men skulle gjerne lest
selve forskningsartikkelen.
Man kan jo stille seg spørsmål med selve ordet OOBE, hvordan kan man analysere og tolke ordet?
-En opplevelse man
har utenfor kroppen?
-En
opplevelse av å være utenfor kroppen?
Altså reelt eller opplevd...?
Jeg mener man bør ha en åpen holdning til OOBE, ikke nødvendigvis se det som et svar fra oven -men at det kan være en fysiologisk forklaring på det...
Uansett, det er en fantastisk opplevelse og jeg opplever det gjerne om og om igjen!