Drømmer, NDO & ut av kroppenHvordan komme ut av kroppen?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
thechakrasoul
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Okt 2010 12:56
14

Hvordan komme ut av kroppen?

Innlegg av thechakrasoul »

Heihei, jeg mente ikke liksom å dø for å komme ut av kroppen. Men liksom sånn ut av kroppen opplevelse. At du kan vandre fritt..

Kan noen gi meg informasjon om dette?

-Hvordan komme ut av kroppen?
-Hvordan komme inn igjen?
-Vil jeg huske noe etterpå?
-Er det drøm eller våken tilstand?
-Hva skjer når du er ute av kroppen?
-Hvor kan du gå hen? xD haha

That`s it.

Mvh.Thechakrasoul :D
Antall ord: 74
The greatest thing you'll ever learn. Is just to love and be loved in return.

Hold fokuset på det ukjente.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridian

Re: Hvordan komme ut av kroppen?

Innlegg av Meridian »

Du kan få tak i bøker om det på amazon.com , Da søker du på Astral Travel .
Er gjitt ut mange bøker om hvordan man skal kunne utføre dette.Selv har jeg aldri prøvd det
men jeg har en bok om øvelser og lignende om nettop dette som jeg skaffet meg for 3 år tilbake.Har ikke tatt meg tid til lese så mye i den egentlig på de årene som har gått.
Samtidig så ligger det mere info om det på søkesider også , jeg ville for eks prøvd About.com
eller Ask.com som også er en fin side og søke på slike ting.For jeg hadde en viss interesse for dette på den tiden jeg skaffet meg den boken jeg har som er skrevet av Robert Bruce som heter Astral Travel.Dette skulle visst være en bra bok for og kunne gjøre nettop det og ta en reise ut av kroppen til åndeverden.Var flere som hadde fortalt at de teknikkene og øvelsene som sto i boken hadde fungert.
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 12 Mar 2008 05:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av FandenTa »

Jeg har begynt å klare å oppleve noe ut av kroppen opplevelser, jeg klarer det på kveldene, når jeg skal sove, så prøver jeg å tenke på universet, slappe av skikkelig, ikke ha dyne over meg, så skjer det, gang på gang, første gangene ble jeg redd å kastet dynen over meg igjen.

Men forrige natt så lot jeg det gå lenge, og det var rart, vet fortsatt ikke helt hva som skjedde, noe rart var det ihvertfall
Antall ord: 77
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
thechakrasoul
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Okt 2010 12:56
14

Innlegg av thechakrasoul »

Men hvis du har ut av kroppen opplevelse. Er du ikke redd for at noen skal ta plass hos deg mens du er ute å "farer"?
Antall ord: 25
The greatest thing you'll ever learn. Is just to love and be loved in return.

Hold fokuset på det ukjente.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jaywe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jun 2008 02:42
16

Innlegg av Jaywe »

Noe jeg gjør er å følge den vanlige rutinen min: jeg anspenner haken. Ingen bein,armer eller fingre rører hverandre så får jeg pulsen ned og puster veldig dypt (sakte). så begynner jeg å bli tung. konsentrer om en kroppsdel av gangen. jeg begynner med halsen og ned til føttene. når jeg har "sunket" ned med kroppen så slipper jeg ned haken og begynner å "fly". det å komme tilbake er ikke noe problem. bare tenk deg en dør eller noen annen form for å gå ut av "rommet" du er i. uansett hvor du er så vil du komme tilbake.

Huske-jepp du husker alt.

drøm eller våken? det er vel egentlig i delta så det er ikke i søvne siden det er rem eller i beste fall beta. men du er absolutt ikke våken.

Hvor du kan gå? du kan gå hvor som helst men jeg tror ikke det er i "realtime" det er vel heller en simulering av hva hjernen din tror skjer akkurat nå.

Mange tror at de kan gå ut av kroppen og tusle inn på soverommet til naboen. det funker ikke..
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 12 Mar 2008 05:09
17
Lokalisering: Oslo

Innlegg av FandenTa »

Klarte det igjen i går natt, da lå jeg uten dyne ganske lenge, 30 minutter kanskje.

Spennende at det går om og om igjen! :)
Antall ord: 26
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bata
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Okt 2010 22:28
14
Kjønn (valgfri): Dama

Innlegg av Bata »

Jeg holdt på å øve på dette for noen år siden. Det ente med at jeg ble redd, jeg hadde ingen kontroll når jeg følte jeg var ute av kroppen. Vet ikke om jeg klarte det eller om det bare var frykten som kom å tok meg, he he. Den ene gangen kjente jeg at jeg fløy igjennom rommet, ble litt redd når jeg svevde over meg selv og hørte meg selv puste.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HeleneV
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2010 16:42
14

Innlegg av HeleneV »

Kan noen gi meg informasjon om dette?

-Hvordan komme ut av kroppen?
-Hvordan komme inn igjen?
-Vil jeg huske noe etterpå?
-Er det drøm eller våken tilstand?
-Hva skjer når du er ute av kroppen?
-Hvor kan du gå hen?
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HeleneV
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av HeleneV »

Hei! Her skjedde det noe med innlegget mitt. Jeg prøver igjen. Jeg lurer IKKE på de spørsmålene ovenfor -jeg skulle besvare ett av de... Men ja, vi prøver igjen:

Jeg har hatt mange OOBE i flere år. Etter endt OOBE føler jeg meg oppladet og full av energi! :fis

Selv etter uttallige OOBE er jeg skeptisk til hva jeg egentlig opplever.

Her er et utdrag av en artikkel i "Mens vi venter" som er angivelig basert på sveitisk forskning:
http://www.mensviventer.no/mvv35/utavkroppen.html

"Når et gitt område, som heter angular gyrus, ble stimulert, rapporterte forsøkspersonen en følelse av å sveve i luften, og vedkommende kunne observere seg selv på operasjonsbordet, med legene som sto omkring. Forskjellige av de 100 elektrodene ble stimulert uten at forsøkspersonen fikk vite hvilke, men hver gang dette spesielle området ble tilført strøm, hadde vedkommende den samme opplevelsen."

Hvilken validitet forskningen har, vet jeg ikke. Men skulle gjerne lest selve forskningsartikkelen.

Man kan jo stille seg spørsmål med selve ordet OOBE, hvordan kan man analysere og tolke ordet?
-En opplevelse man har utenfor kroppen?
-En opplevelse av å være utenfor kroppen?
Altså reelt eller opplevd...? :mrgreen:

Jeg mener man bør ha en åpen holdning til OOBE, ikke nødvendigvis se det som et svar fra oven -men at det kan være en fysiologisk forklaring på det...

Uansett, det er en fantastisk opplevelse og jeg opplever det gjerne om og om igjen!
Antall ord: 252

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
20
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Vel. egentlig er det lett å få til oobe, men det krever noe trening av de fleste, men nøkkelord er meditasjon, avslappning, og pusten er aller viktigst. pust inn, tell sakte fra 1 til 10 mens du puster ut. men hvis du skulle sovne så gjør det ingenting. mange kan få søvnparalyse når bevissheten våkner og kroppen sover. så det kan være en ubehagelig følelse. men det er forbigående. men moro er det
Antall ord: 80
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HeleneV
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av HeleneV »

Det er sjelden jeg starter OOBE med meditasjon. Som oftes starter mine OOBE med lucid dreams. Jeg selvsuggeserer meg selv på dagtid med "nøkkelord" (repeterer) som dukker er sannsynlig dukker opp i en drøm. Feks et familiemedlem. Når jeg møter dette familiemedlemmet i drømmen ligger noe bak i bevisstheten. Da spør jeg meg selv om dette stemmer, er jeg våken? Når jeg "våkner" i drømmen blir jeg bevisst at jeg egentlig ligger i senga mi og sover.

DERFRA mediterer jeg. Konsenterer meg om at kroppen ligger avslappet i senga og sover, og at pusten er jevn og rolig. Da kjenner jeg fort at kroppen "svever" og vibrerer, og hører den klassiske intense duringen. Synes dette er den enkleste måten å starte en OOBE for min del. Da er kroppen i total shut down modus -mens sinnet er våkent og klart etter å fått seg litt "hvile".

Da har jeg også mer energi og har bedre fokus under mine OOBE, og har nok energi til å "ta med meg" informasjon tilbake uten at den blir forvrengt. Når man er på litt lengre reiser og "astralsynet" gir "Alice i drømmeland"-effekt kan man miste fokuset. Og har man har ikke nok energi/fokus, blir man raskt sliten og kan fort gli inn i drømmeland i stedet og glemme hele opplevelsen.

Når jeg har nok energi har jeg god kontroll under seansen, og kommer kontrollert tilbake i kroppen igjen. Det er også da jeg er på de lengste reisene, er fullstendig klar under hele opplevelsen, møter andre astralvesen/døde, er på ulike nivå (både lave og høyere nivå), reiser laaaangt (ikke jorda), får med meg informasjon jeg søker tilbake (arkivet evt fra veiledere)....
Antall ord: 301

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HeleneV
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av HeleneV »

For øvrig spiller det ingen rolle hvilken stilling jeg har eller om jeg har dyne eller ei. Men det "rare" er at om jeg feks ligger på magen og sover, og sinnet våkner -våkner astralkroppen alltid på rygg...

Dyne er jo et fysisk hinder, men hindrer ikke astralkroppen what so ever for min del. Jeg synes dyne er best, da fryser jeg ikke. Det er ingenting som er så irriterende som å begynne å fryse under en OOBE....

Men mulig det fungerer best uten for andre. Det kan være vanskelig å kvitte seg med de "fysiske lovene" på astralplanet... Husker da jeg trente på å gå gjennom vegger.. En gang "satt jeg meg fast" i veggen, med hode og overkropp på ene siden -og resten på andre siden. :D (Det er faktisk en veldig god trening, man kvitter seg med fysiske begrensninger ganske fort når man bare har fått det til). Når man vet at det fungerer som om man er et spøkelse går det lettere å bevege seg på astralplanet...for min del. ;)
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2006 22:22
18
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

Viss noen vil ha "oppskrift" så har jeg det..
Antall ord: 9
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HeleneV
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av HeleneV »

Nå har jeg ingen problemer med å få til OBBE selv, men det er bestandig spennende å høre "hvordan andre gjør det"... Så skyt i vei du med din oppskrift! :)
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2006 22:22
18
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

HeleneV skrev:Nå har jeg ingen problemer med å få til OBBE selv, men det er bestandig spennende å høre "hvordan andre gjør det"... Så skyt i vei du med din oppskrift! :)

Da skyter jeg min lille "oppskrift" ut :)
Viktig!!:

1. Du bør ligge når du skal gjøre dette.
2. Det må være roligt rundt deg. Ingen musikk eller folk!!
3. Øynene må være igjen.

Dette gjør du:

Du tenker deg en person du vil se som ikke er i samme hus som deg, men i nærheten første gangen du gjør dette. (Etter på kan du prøve større avstander.) så skal du tenke på denne person. (Du kan mediter? Viss du kan dette så ligner det litt på det). Når du er godt avslappa kjenner det ut som om du sover (det gjør ingenting), så skal du tenke på plassen der personen er.. Så etter vært vil tankene dine og "sjelen" din ta deg med i tankene på en liten "fly tur".. for å komme ut av denne "transen" igjen, så tenker du på deg selv og plassen du er.. den siste biten skjer fort og kan være litt skummel. Men den klare du nok fint.

Dette kan ta fra 2-3 minutter for den som kan det til kanskje ein time.

Får du det ikke til første gang prøver du igjen, men ikke mer enn 3-4 ganger i uka, kanskje mnd.. En blir sliten av å gjøre det..
Antall ord: 257
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links