Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømmer om voldsom død

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Enya
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Mar 2008 20:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

Drømmer om voldsom død

Innlegg av Enya »

De siste ukene har jeg hver eneste natt drømt om mennesker som dør under voldsomme omstendigheter. Det er så ille at jeg våkner av at jeg blir skremt av hva jeg drømmer, og det tar fort noen timer før jeg sovner igjen for å drømme flere slike drømmer.
Scenariene forandrer seg for hver gang, og det samme gjør menneskene.
Noen som vet hvorfor jeg drømmer slikt? Hva det kan bety at jeg er inne i en slik periode?
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 13 Aug 2010 10:43
14
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Drømmer om voldsom død

Innlegg av Atmi »

Uff, i hvert fall ikke noe trivelig. Er du stressa over noe?
Jeg tenker at kanskje det kan være slik dersom du kaver med noe, er redd for at ting skal gå galt - hvis du er redd for å bli"tatt for noe" eller forrådt kanskje? Eller ettersom du drømmer om mennesker, kanskje du er engstelig for noen andre?

Men jeg tenker også at hvis vi diskuterer mye om verdens undergang og kanskje ser filmer om tragedier osv, så kan vi drømme om det uten at det betyr så mye.

Håper det gir seg snart uansett, for det er ganske slitsomt :)
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Enya
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Enya »

Takk for svar Atmi.
Det har vært en ganske stressende tid den siste mnd, med alvorlig sykdom i nær familie og jeg har faktisk blitt forrådt av noen jeg stod nær.
Men er slitsom med disse drømmene så håper det gir seg snart.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Jeg hadde en del dommedagsdrømmer og andre temmelig deprimerende drømmer i en periode jeg ikke hadde det bra. Opprivende ting innad i familien og jeg var på tur inn i depresjon og hadde det ikke bra. Jeg tror det er svært vanlig at psyken "renser" seg i søvne gjennom drømmene for at vi lettere skal holde ut i vanskelige perioder av livet. Jo mere bekymringer og sorger i det våkne liv, jo verre drømmer får man ofte. Da får man sortert litt og klarer kanskje lettere å jobbe seg gjennom problemene. Jeg håper du snart får en lysere hverdag, og da skal du se at drømmene roer seg også.
Antall ord: 120
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Trist å høre om trådstarters drømmer, og jeg har egentlig ingen forklaring å komme med akkurat nå.

Snarere en innvendig, og det er at det trenger ikke bety at disse infernalske drømmene har noe med en kjip hverdag å gjøre. Jeg har hatt kjipe perioder hvor jeg ikke har drømt slikt, og på den annen side vært lykkelig forelsket og hatt det bare fryd og gammen men likevel hatt voldsomme drømmer.

Så det trenger ikke være noen klar sammenheng, selv om det nok i noen tilfeller er det.
Antall ord: 94
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Enya
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Enya »

Takk for svar Svartepus og Ludoburgero.

Drømmene er der fremdeles men har avtatt litt i mengde de siste nettene. Nå våkner jeg kanskje bare 3-4 ganger om natten. Er ufattelig slitsomt, og hadde jeg bare visst hvorfor jeg drømte så voldelige drømmer så hadde det iallefall gitt meg en grunn om ikke annet.
Hverdagen begynner å stabilisere seg sånn noenlunde og jeg satser jo på at drømmene snart gir seg. Kan også informere om at jeg ikke er deprimert, bare trøtt. :lol:
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

ludoburgero skrev:Trist å høre om trådstarters drømmer, og jeg har egentlig ingen forklaring å komme med akkurat nå.

Snarere en innvendig, og det er at det trenger ikke bety at disse infernalske drømmene har noe med en kjip hverdag å gjøre. Jeg har hatt kjipe perioder hvor jeg ikke har drømt slikt, og på den annen side vært lykkelig forelsket og hatt det bare fryd og gammen men likevel hatt voldsomme drømmer.

Så det trenger ikke være noen klar sammenheng, selv om det nok i noen tilfeller er det.
Nei, det har du rett i. Psyken min pleier av og til å balansere litt ved å skape krisedrømmer når jeg har det kjempebra, eller å lage rosenrøde lykkedrømmer når jeg har det fælt.
Antall ord: 133
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Ja, viktig at du ikke blir så høy på pæra, Svartepus :lol:

Får håpe du får litt mer energi i tiden som kommer da, Enya ;)
Slike drømmer kan jo sørge for at en våkner mer utmattet enn uthvilt også.
Du får ta deg en god og lang spasertur et par timer før du legger deg, og så varme deg med en liten kopp kakao eller te når du kommer hjem, før du legger deg. Kanskje litt sånn kos fører med seg positive drømmer... det har jeg stor tro på :)
Antall ord: 103
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kiani
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jan 2011 17:51
14
Kjønn (valgfri): Female
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Kiani »

har du noen gang tenkt at det du drømmer er noe som kan skje i fremtiden utifra de endringene vi nå skal inn i? Har du gjort de oppgavene du kom for å gjøre?
Antall ord: 35
Elohim Kiani Michaela Aicha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links