Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Hva er Forskjellen på UKO og Søvnparalyse/Australkropp
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
Hva er Forskjellen på UKO og Søvnparalyse/Australkropp
Lurer på forskjellene her???
Antall ord: 4
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 13 Aug 2010 10:43
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 29 ganger
Re: Hva er Forskjellen på UKO og Søvnparalyse/Australkropp
UKO er en ut av kroppen opplevelse. Altså at sjelen forlater kroppen. Nå heter det ofte ut av kroppen "opplevelse" hvilket jo kan bety at man opplever som om man går ut av kroppen. Eller det kan tolkes som en opplevelse jeg hadde, hvor jeg gikk ut av kroppen. Altså kan det være opplevd eller noe som virkelig skjedde. Det er i hvert fall noen som sier de går ut av kroppen, andre sier at det de opplever når de er ute av kroppen er symbolsk, eller at det ikke helt stemmer med hva som faktisk skjer - da er det jo kanskje mer en opplevelse enn en reell erfaring.
Søvnparalyse er når du våkner om natten og ikke klarer bevege deg. Noen ganger kan dette komme sammen med lyder eller andre opplevelser som kan være svært ubehagelige. Eks kan man oppleve som om det er mye folk i rommet som prater, eller løper rundt. Man kan oppleve å bli presset ned, at noen sitter på deg eller lignende.
Det sies vel at søvnparalyse kommer av at når kroppen sover på sitt dypeste så er man så avslappet at kroppen lammes. Hvis hjernen da våkner, når kroppen enda "sover" så vil denne opplevelsen inntre.
Australkropp vet jeg ikke hva er, men jeg lurer på om du kanskje mener astralkropp. Astralkroppen kan vel enkelt forklares med at det er din energikropp. Ikke den fysiske kroppen, men den astrale kroppen. Det er gjerne astralkroppen som kan bevege seg fritt - noen vil kanskje beskrive at når man går ut av kroppen så er det astralkroppen som er på reise. Vårt astrallegeme, vårt energilegeme. Aura er vel (tror jeg) en del av vår astralkropp. Men når jeg kjenner etter så er jeg noe usikker på hva de konkret mener når de bruker det uttrykket. Jeg har aldri reflektert over det annet enn astrallegemet.
Søvnparalyse er når du våkner om natten og ikke klarer bevege deg. Noen ganger kan dette komme sammen med lyder eller andre opplevelser som kan være svært ubehagelige. Eks kan man oppleve som om det er mye folk i rommet som prater, eller løper rundt. Man kan oppleve å bli presset ned, at noen sitter på deg eller lignende.
Det sies vel at søvnparalyse kommer av at når kroppen sover på sitt dypeste så er man så avslappet at kroppen lammes. Hvis hjernen da våkner, når kroppen enda "sover" så vil denne opplevelsen inntre.
Australkropp vet jeg ikke hva er, men jeg lurer på om du kanskje mener astralkropp. Astralkroppen kan vel enkelt forklares med at det er din energikropp. Ikke den fysiske kroppen, men den astrale kroppen. Det er gjerne astralkroppen som kan bevege seg fritt - noen vil kanskje beskrive at når man går ut av kroppen så er det astralkroppen som er på reise. Vårt astrallegeme, vårt energilegeme. Aura er vel (tror jeg) en del av vår astralkropp. Men når jeg kjenner etter så er jeg noe usikker på hva de konkret mener når de bruker det uttrykket. Jeg har aldri reflektert over det annet enn astrallegemet.
Antall ord: 328
Hide post links |
Re: Hva er Forskjellen på UKO og Søvnparalyse/Australkropp
Takk for svar dette Hjalp :mozilla_smile:
Antall ord: 7
Hide post links |