Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerBestemor bytter øyenfarge(uten linser selvfølgelig)

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

mslenestra
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 29 Okt 2010 21:27
13

Bestemor bytter øyenfarge(uten linser selvfølgelig)

Innlegg av mslenestra »

Jeg er nysgjerrig på en ting, bestemoren min skifter øyenfarge.
For et par måned siden oppdaget jeg at bestemoren min skiftet øyenfarge til lysegrått. Hun har egentlig mørkebrun. Jeg synes dette var rart så jeg spurte om hun brukte fargelinser, men hun visste ikke engang hva linser er. Men hun har grå øyner døgnet rundt, så jeg tviler på at det er linser uansett. Ikke så normalt med linser for en 70-år gammel dame. Er det normalt eller unormalt at mennesker skifter øyenfarge. Jeg tviler at det kommer av alderen som hun skylder på. Fordi jeg har aldri sett gamle mennesker skifte øyenfarge, fordi ho andre bestemoren min nærmer seg 80 og har forsatt mørkebrune :S

Hva tror dere det kommer av, vil ha seriøse svar?

- nysgjerrig tenåring.
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Bestemor bytter øyenfarge(uten linser selvfølgelig)

Innlegg av Bearchild »

Kan nesten høres ut som en øyesykdom.. grå stær f.eks? En ikke helt uvanlig sykdom som gjerne rammer mennesker i 70-årene. I såfall "vet" nok bestemoren din dette selv da denne type sykdom fører til bla nedsatt syn. Jeg vet ikke hvilke andre tilstander som kan føre til forandring av farge på øyne, men er rimelig sikker på at det er medisinsk og ikke noe paranormalt. :)
Antall ord: 73
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Bestemor bytter øyenfarge(uten linser selvfølgelig)

Innlegg av Svartepus »

Eldre mennesker kan få fargeforandringer på iris i øynene pga svekket pigmentproduksjon i øyet, og da får de ofte en slags grå ring rundt irisen. Denne kan sikkert bli ganske stor alt etter som hvor mye pigmenter som forsvinner i øyet. Min mormor hadde opprinnelig brune øyne men har fått en ganske kraftig grå ring rundt iris (det brune) på øynene sine.

Fargen på øynene kan vel også forandre seg ved øyensykdommer, og eldre har lettere for å få sykdommer i øynene. Jeg tror nok at fargeforandringen på din bestemors øyne har en naturlig forklaring, men jeg er ingen øyenlege så jeg vet ikke hvor mye fargeforandringer som er normalt.
Antall ord: 111
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chronii
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 138
Startet: 12 Jul 2008 18:27
15
Kjønn (valgfri): Mann

Re: Bestemor bytter øyenfarge(uten linser selvfølgelig)

Innlegg av Chronii »

Bestemoren min skiftet øyenfarge fra blå til grønn da hun var 20. Hun ble helt sjokkert når hun oppdaget det og ringte foreldrene, som ikke trodde på henne før de så det selv.

EDIT: btw, bestemoren min har en del helseproblemer, så det kan nok være sykdom som er årsaken ja.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 124
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

Re: Bestemor bytter øyenfarge(uten linser selvfølgelig)

Innlegg av Purka »

Noen har øyne som består naturlig av flere farger og derfor vil ha forskjellig farge i forskjellig lys.
Mange sykdommer kan også endre farge på øynene eller danne pigmentflekker.
Den tidligste fargeendringer på et menneskes øyne, og også dyr, er da babyen går fra morsmelk til formula eller fast føde. jernmangel og andre mangler, kan også påvirke øyefargen til både dyr og mennesker.
Antall ord: 68
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Evighet
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 06 Nov 2010 00:03
13
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Hedmark

Re: Bestemor bytter øyenfarge(uten linser selvfølgelig)

Innlegg av Evighet »

Jeg byttet farge fra ordinær blå til grønn helt plutselig, de bytter bare tilbake til blå når jeg gråter, det er helt sprøtt, men optikeren sa jeg er helt normal (heldigvis haha)
Bestemoren min fikk to forskjellige farger på det ene øyet da hun var rundt 40, da ble det ene øyet hennes halvt brunt. Ingen sykdommer der heller, så det er nok ganske normalt sånn helsemessig sett.
Antall ord: 74
Jeg mener det er negativt å ønske at man var en annen, når man først har fått seg selv utlevert ...
Wenche Foss

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gullhår
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 10 Okt 2010 02:16
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Bestemor bytter øyenfarge(uten linser selvfølgelig)

Innlegg av gullhår »

Det sies, at når jeg er lykkelig, skifter øyenfargen min til intens turkis..
Normalt har jeg helt vanlige, blå øyne..
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sliten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 06 Sep 2010 17:31
13
Blitt takket: 20 ganger

Re: Bestemor bytter øyenfarge(uten linser selvfølgelig)

Innlegg av sliten »

Den gamle dikterkonge Aasmund Olavsson Vinje hadde ett brunt og ett blått øye. Og det var, sa han, "for at eg kan sjå både retta og vranga på livsens vev".
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandalfon

Re: Bestemor bytter øyenfarge(uten linser selvfølgelig)

Innlegg av sandalfon »

høres ut som grå stær ja, be bestemor gå til øyelegen, hun må vel ha merket dårligere syn.

de fleste mennesker skifter litt farge etter sinnstemmning men ikke en varig endring. når jeg er sint har jeg svarte øyer:) grønn når jeg er fyllesyk, brun grønn til vanlig :sang
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandalfon

Re: Bestemor bytter øyenfarge(uten linser selvfølgelig)

Innlegg av sandalfon »

sliten skrev:Den gamle dikterkonge Aasmund Olavsson Vinje hadde ett brunt og ett blått øye. Og det var, sa han, "for at eg kan sjå både retta og vranga på livsens vev".
beste jeg har hørt på lenge :mozilla_sealed: :mozilla_sealed: :mozilla_sealed: :mozilla_sealed:
veldig bra :!: :!: :!:
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links