Klarer ikke gjenta 100% hva som skjedde, men her er sammendraget av det jeg faktisk klarer gjenta:
Står forran et speil på en ukjent plass, med en jente ved siden av meg(Husker ikke hvem/eller så hadde hun ikke ansikt). Jeg klarer å skimte en slags glorie over hodet mitt, den er bølgete(som nordlys) og en regnbue rundt hodet mitt. Nesten 100% transparent og jeg må konsentrere meg om å se den. Etterhvert kommer en høy mannsperson(som jeg kjenner, han hadde et kjent ansikt) som visstnok har hørt om dette før, han sier at glorien kommer i puberteten(Jeg er lengst ferdig med puberteten...), men ikke alle kan se den. De som kan se den er spesielt utsatt og at det har skjedd før at de som har sett den har dødd. Jeg spurte om jeg kom til å dø, da svarte han "Nei, <vennlig latter> du kommer ikke til å dø du!"
Det neste jeg husker er at jeg står på baderommet mitt og prøver å få øye på glorien igjen. Er to personer sammen med meg(ingen av de som var der i starten). Klarer etterhvert å skimte regnbuen, og den blir mer og mer klar. Jeg tar på den(nå kommer det syke!), den føltes helt ekte, som om det ikke er noen drøm i det hele tatt. Den føltes som en kombinasjon av et mykt tekstil og gele. Jeg prøver å løfte den av hodet mitt og idet jeg holder den i hånden(vekk fra hodet) så kveles jeg voldsomt, også en helt livvekte følelse. Ikke følelsen av at noen presset igjen halsen min, men en følelse av at det rett og slett ikke var noe oksygen igjen i rommet. Så våknet jeg(Døde i drømmen) og var totalt paranoid, lyset ble slått på med en gang.
Har noen en formening om hva denne drømmen kan bety? To dager siden jeg drømte den, men den har hengt seg igjen i minnet mitt..
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Glorie, kvelning.. Min skumleste drøm
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Mai 2006 20:32
- 18
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Re: Glorie, kvelning.. Min skumleste drøm
Spesiell drøm og sikkert ekkel, men høres ut som en hvilken som helst drøm jeg kunne ha drømt. Jeg drømmer mye rart og kan ofte ha sanseinntrykk i drømme som f.eks. smerte eller sterk lukt. Man har jo sterke synsinntrykk i drømmer, så hvorfor blir mange så overrasket over andre sanseinntrykk?
Forøvrig vil ikke oksygenmangel føles som kvelning i virkeligheten, men at man blir trøtt...
Hva drømmen kan ha betydd vet jeg ikke. Du får kjenne etter om du føler deg stresset eller er redd for å "dø" på ett eller annet vis, enten psykisk eller kanskje jobbmessig? Er du redd for utdannelse/jobb eller føler deg litt overveldet av den delen av livet? Bare noen tanker som slo meg. Ellers er symbolikk i drømmer ofte veldig individuelt, så det er vanskelig å tolke noe ut av andres nattlige symbolverden.

Forøvrig vil ikke oksygenmangel føles som kvelning i virkeligheten, men at man blir trøtt...
Hva drømmen kan ha betydd vet jeg ikke. Du får kjenne etter om du føler deg stresset eller er redd for å "dø" på ett eller annet vis, enten psykisk eller kanskje jobbmessig? Er du redd for utdannelse/jobb eller føler deg litt overveldet av den delen av livet? Bare noen tanker som slo meg. Ellers er symbolikk i drømmer ofte veldig individuelt, så det er vanskelig å tolke noe ut av andres nattlige symbolverden.
Antall ord: 154
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Mai 2006 20:32
- 18
Tenker at jeg prøver å løsrive meg fra noe med tanke på at jeg tar av meg glorien, igjen kan det ha vært på grunn av nysgjerrighet. Men det jeg ikke forstår er hvorfor jeg skal dø av å fjerne glorien
Men når jeg sa det føltes som det ikke var noe oksygen, mente jeg vel heller noe som at det føltes som det ikke var noe å trekke inn, hverken oksygen eller andre gasser.
Men når jeg sa det føltes som det ikke var noe oksygen, mente jeg vel heller noe som at det føltes som det ikke var noe å trekke inn, hverken oksygen eller andre gasser.
Antall ord: 79
Hide post links |
Kan detvære at du prøver å løsrive deg fra noe du IKKE skal løsrive deg fra, noe du faktisk er helt avhengig av , og som er en del av deg selv? Som skal være der?
At drømmen betyr du heller skal akseptere, og ikke frykte det du vil forsøke rive deg fra?
At drømmen betyr du heller skal akseptere, og ikke frykte det du vil forsøke rive deg fra?
Antall ord: 58
Hide post links |