Hallo!
Jeg er skeptiker, men uansett. Min bestekompis døde for fire år siden i en drukningsulykke. Og det er ikke akkurat skjeldent jeg drømmer om han, og hver eneste gang jeg drømmer om det så sier jeg i drømmen "hva, lever du?" Jeg har drømt om han mest det siste året, skjeldent før, men tror jeg har drømt om han fire fem ganger i år. Tyder det noe?
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Drømmer om min avdøde bestevenn
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Nov 2010 19:22
- 14
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Jan 2005 21:50
- 20
- Lokalisering: Inni et skall
- Blitt takket: 2 ganger
Re: Drømmer om min avdøde bestevenn
Hei! Får du noe svar fra han når du spør "lever du?" Og får du en slags følelse av at personen virkelig kommer til deg i drømmen og at det på en måte ikke er dine forestillinger som regjerer? Jeg har nemlig hatt det slik noen ganger jeg drømmer om avdøde personer. En gang bestemoren min kom til meg i en drøm fortalte hun at "dere skal aldri være redde for døden" - noe som ga et veldig sterkt inntrykk og mye mening akkurat da.
Antall ord: 96
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2009 14:05
- 16
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Østfold
Har selv hatt flere drømmer om døde folk som "plutselig" ikke er døde lenger, om du skjønner. Jeg tyder det dithen at vedkommende vil fortelle at h*n fortsatt lever, om enn ikke lenger i det fysiske liv. Har gjerne perioder hvor disse drømmene dukker opp flere netter på rad.
Jeg ble vel egentlig mer overrasket i sommer da jeg drømte at en dame var død, og ikke noe mer... Hehe (Men viste seg jo at hun faktisk var "død" da drømmene kom, så var vel derfor, at det var det jeg skulle vite :mozilla_wink:).
Jeg ble vel egentlig mer overrasket i sommer da jeg drømte at en dame var død, og ikke noe mer... Hehe (Men viste seg jo at hun faktisk var "død" da drømmene kom, så var vel derfor, at det var det jeg skulle vite :mozilla_wink:).
Antall ord: 105
Størst av alt er kjærligheten
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Får aldri noe svar, men jeg slår meg liksom til ro med at han lever. Jeg vet ikke om det er jeg som har forestillinger, men tenker ikke spesielt mye på han når jeg har disse drømmene.Appelsin skrev:Hei! Får du noe svar fra han når du spør "lever du?" Og får du en slags følelse av at personen virkelig kommer til deg i drømmen og at det på en måte ikke er dine forestillinger som regjerer? Jeg har nemlig hatt det slik noen ganger jeg drømmer om avdøde personer. En gang bestemoren min kom til meg i en drøm fortalte hun at "dere skal aldri være redde for døden" - noe som ga et veldig sterkt inntrykk og mye mening akkurat da.
Han døde på bursdagen min, fikk vite det midt i selskapet. Ganske sykt akkurat det.
Antall ord: 155
Hide post links |
Jeg vet ikke om den drømmen betyr noe annet enn at du savner vedkommende, og blir paff over å se han.
Jeg har nemlig hatt lignende drømmer om en person som stod meg veldig nær, som døde for mange, mange år siden. I flere år i ettertiden drømte jeg drømmer hvor jeg traff på vedkommende, og hvor vedkommende da fikk et rart drag over ansiktet, i drømmen, som om "ups, du skulle ikke se meg.."
Og hver gang sa jeg: "Hva i alle dager, er du ikke død????"
El.l.
I noen drømmer spurte jeg også om hvordan vedkommende hadde det nå etter sin død, hvordan det var å være der etc.
Så drømmene våre er ganske like. Jeg tror ikke jeg har drømt samme drømmen på lange stunder nå, men det vedvarte hvertfall i 5 år, minst....
Pussig.
Jeg har nemlig hatt lignende drømmer om en person som stod meg veldig nær, som døde for mange, mange år siden. I flere år i ettertiden drømte jeg drømmer hvor jeg traff på vedkommende, og hvor vedkommende da fikk et rart drag over ansiktet, i drømmen, som om "ups, du skulle ikke se meg.."
Og hver gang sa jeg: "Hva i alle dager, er du ikke død????"
El.l.
I noen drømmer spurte jeg også om hvordan vedkommende hadde det nå etter sin død, hvordan det var å være der etc.
Så drømmene våre er ganske like. Jeg tror ikke jeg har drømt samme drømmen på lange stunder nå, men det vedvarte hvertfall i 5 år, minst....
Pussig.
Antall ord: 152
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
har ofte drømmer om mennesker som har stått meg nær som har gått bort, men som regel, når jeg kommer inn på tanken om at de faktisk er borte, velger jeg heller å være med de i drømmen enn å tenke på at de ikke finnes mere. det høres kanskje merkelig ut for noen at jeg kan velge hva jeg vil drømme om, men det hender ganske ofte i drømmer at jeg er bevisst over hva jeg drømmer (lucid drøm). det er vanskelig å forklare, men drømmen kommer til et punkt hvor jeg på en måte spørr meg selv, om er dette virkelig det jeg vil drømme om, og så formerer jeg drømmen min til det jeg selv vil ubevisst/bevisst. bevisst i den forstand at jeg vet at jeg drømmer, men ubevisst i den forstand at jeg ikke har 100% kontroll over fantasien min i det øyeblikket det skjer.
det jeg vil frem til, er at kanskje det som skjer i drømmene deres er at når dere møter deres kjære som har gått bort, at dere plutselig blir bevisst på at dette MÅ være en drøm, da dere VET at denne personen ikke eksisterer mer...
det kjipeste for meg når jeg drømmer slik, er å faktisk våkne med den viten om at denne personen ikke er mer....
det jeg vil frem til, er at kanskje det som skjer i drømmene deres er at når dere møter deres kjære som har gått bort, at dere plutselig blir bevisst på at dette MÅ være en drøm, da dere VET at denne personen ikke eksisterer mer...
det kjipeste for meg når jeg drømmer slik, er å faktisk våkne med den viten om at denne personen ikke er mer....
Antall ord: 242
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Jeg har drømt om vennen min de to siste nettene. Ikke skjedd eller tenkt spesielt mye på han i det siste. I natt skulle vi på fotballturnering, som du sier over her, utrolig rart å våkne og at han ikke er der lengre.
Antall ord: 44
Hide post links |