Drømmer, NDO & ut av kroppenskremmende drøm:(

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

hybridity
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Jul 2010 19:30
14

skremmende drøm:(

Innlegg av hybridity »

vet dere hva, samma kveld jeg jeg skrev om døden her på formuet og la meg så drømte jeg noe veldig skremmende. Drømte at min mormor kom til meg i drømmen mens jeg satt foran desken min og hun satt ovenfor meg og var veldig bekymret i ansiktet. Ført spurte jeg henne, ja hvordan er paradiset? så ser hun bekymret ut og vil ikke svare. Så gjør det meg redd for jeg følte at noe er i veien. Så spør hu meg, si til meg, hvor er du jobber hen? jeg bare jo (vil ikke si d her) så fortalte jeg henne stedet (fks butikk) jeg sa ikk konkret hvor. Så sier hun, ja jeg har hørt det vil skje drap der. Jeg bare hva, hvem? så sier hun MEG(altså henne selv) og hun braster i gråt , så sier jeg ja men du er jo død?? så sier hun alle våre hjerter vil forlates (sagt på språket mitt menes det at alle vi vil bli lei oss for tapet) så sier henne *jeg tror jeg skal ta med meg deg* jeg bare nei! så plutslig forandrer henne seg om til en blond jente med blå øyner og denne jenta smiler til meg så våkner jeg .. Jeg er kjempe redd nå for hva det her betyr, er det advarsel eller er det fordi jeg tenker så mye på døden ?? HUn så eldig bekymret ut i ansiktet og gråt osv, det gjorde meg veldig redd. Har drømt om hun før og da har hun vært glad, slik jeg husker henne. Men denne bekymriingen hun viste og måten hu gråt på var ikke typisk henne , var som en annen person. Nå går jeg rundt enda mer redd for at det skal skje noe med meg på jobb eller på vei fra jobb :cry:
Antall ord: 322

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
20
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: I fjordstrøka innafor
Har takket: 1452 ganger
Blitt takket: 1746 ganger
Kjønn:

Re: skremmende drøm:(

Innlegg av Asbjørn »

De fleste drømmer er sammensatt av elementer vi har sett / hørt / og opplevet tidligere.
I tillegg er de satt sammen av biter fra hverdagen vår, følelser, frykt, og tanker.
Alt sammen i en mer eller mindre surrealistisk "film" - som gjerne er mer tullete enn noen fantasi vi kan finne på i våken tilstand.
Hvis det er noe man frykter, - vil det forsterkes i drømmer, en som er redd for edderkopper, drømmer om edderkopper, osv.
Det vi til vanlig kaller mareritt.

Mareritt har dette problemet med seg at de lett forsterker vår frykt, - det er det vi kaller en ond spiral.

I de aller fleste situasjoner er slike drømmer bare en drøm, - sanndrømthet er en sjeldenhet.
De forekommer, men de skjer somregel på en annen måte enn det du beskriver....
Sanndrømmer er mer direkte, de viser deg det som skjer på det stedet det skjer.
Sanndrømmer er sanne, og trenger derfor ikke mellomledd... ( som din bestemor her).
Og det at hun forandrer seg til en annen person, - virker bare enda mer forvirrende, - noe som gjør at jeg tror dette er et mareritt, mer enn noe annet...
Rett og slett en "dum drøm".

En annen ting er at de ting som skal skje - skjebnebestemt - de kan man ikke rømme fra.
Men i slike situasjoner har man somregel et valg,- fordi de fleste skjebnesaker - innledes med eller inneholder et valg.

I denne saken tror jeg det er en "dum drøm" - og kan bygge på ting du har tenkt på før, - ting du er redd for. Noe det at du nå er enda mer redd, også tyder på.

Ps; - Dersom det VAR din bestemor ( og ikke bare en drøm), og hun er på den andre siden,- så vil jeg også tro hun ALLEREDE vet om jobben din, hvor den er osv. Rett og slett fordi jeg tror at våre avdøde slektninger følger med oss fra den andre siden, og ser alt det vi ser, og enda litt...
De er også med som Hjelpere - dersom det lager seg slik.

Tenk på drømmen, - hvilke andre ting der virket litt ulogisk ? ( drømmer er ofte en kombinasjon av logikk og fantasi- variasjoner, som ikke er logiske for en våken person....

Så, jeg tror nok dette var en "dum drøm" . . .

Så ta vare på deg selv på jobb, som du tar vare på deg selv i trafikken, hjemme, - og hos andre familiemedlemmer...

mvh Asbjørn
Antall ord: 423

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 26 ganger

Re: skremmende drøm:(

Innlegg av FFlower »

Uff, det hørtes ut som en ekkel drøm, ja.

Jeg tror som Asbjørn sier at det er innspill fra hverdagen din som dukker opp i drømmen din her. Det er veldig ofte slik at drømmene man drømmer om natten, gjenspeiler eller har en sammenheng med det som man har gjort på dagen. Om du foreksempel har tenkt og fundert mye rundt døden en periode, er det ikke rart at du i den samme perioden har drømmer som omhandler døden. Om du allerede syntes døden virker litt skremmende (de fleste ser nok på døden med litt frykt) er det ikke rart at du ble skremt i drømmen din. Har opplevd dette mange ganger selv, men med ting jeg selv frykter litt (snakker da ikke om døden, men om andre ting, forbier osv.)

Tror nok, som sagt, at dette kom av at du tenkte en del på døden denne dagen/perioden. Samtidig, det med at bestemoren din forandret seg til en annen person, vil jeg ikke se på som sannsynlig om bestemoren din faktisk var hos deg den natten for å advare deg. Jeg tror (men dette er bare min mening) at om dette skulle være helt virkelig og alvrolig at hun ville være litt mer presis, kanskje gitt deg noen hint og tegn.

Må bare legge til at jeg vet minimalt om dette her, men at det som står over er mine egne erfaringer og mine meninger rundt dette. Syntes selv at drømmer er vanvittig fasinerende, samtidig som de faktisk kan skremme livskiten ut av oss!

Håper i allefall du fikk litt ut av svaret mitt ;)
Antall ord: 283
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links