Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerOppsiktsvekkende ord til meg fra en engel?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
DatteraTeHappe...
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 24 Okt 2008 21:18
15
Kjønn (valgfri): JintungaTePaps
Lokalisering: Modum

Oppsiktsvekkende ord til meg fra en engel?

Innlegg av DatteraTeHappe... »

For ikke så lenge siden kom en fremmed mann inn til meg på jobben (Jernia) og sa:
"Jeg er kristen og ville bare si til deg at gud er glad i deg, han har allerede planlagt din gode fremtid!"


Altså, det jeg syntes er litt spesielt er det faktum at jeg fikk øyekontakt med denne mannen der han tråkket forbi Jernia. På en måte så jeg han reagerte der og da, men tenkte ikke mere på det før jeg snudde meg å der stod han rett foran meg. Det gikk så utrolig fort. Det var da han brøt ut med ordene jeg aldri hadde trudd noen skulle si.

Det er klart jeg ble utrolig satt ut. Jeg skal ikke si jeg ble direkte flau, men jeg kjente varmen øke i topplokket. Er også sikker på at annsiktet ble tydlig rødere! Jeg ante ikke hvordan jeg skulle reagere, der butikken var full av dømmende blikk. Jeg klarte å få vrengt frem ett "jo, takk" mens jeg så han forsvinne ut. Så paff som jeg ble måtte jeg jo bare fortsette å jobbe. Det er klart dette ble et fullkommet samtaleemne resten av den arbeidsdagen!

Kunne det vært en engel? Siden det skjedde så fort, og aldri har jeg sett han siden..
Noen som har hatt liknende opplevelser? TELL ME!
Antall ord: 223
Bilde
Jag hör och övervägaer deras åsikter!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Re: Oppsiktsvekkende ord til meg fra en engel?

Innlegg av Asbjørn »

Jeg tror :
Om jeg vil kalle personen en engel, - både ja og nei... ;)

Jeg tror vi alle har en "kjerne" - sjel - som er et lysvesen - en evig skikkelse..
Og mange anser lysvesen som engler i en eller annen form..

Budskapet kan du også lese slik ( du kan nesten putte inn hva du vil der stjernene står) :
"Jeg er ***** ( troende) og ville bare si til deg at gud er glad i deg, han har allerede planlagt din gode fremtid!"

Dette er nok et tegn - til deg - på at det er en plan for ditt liv også.
Jeg er personlig ikke så opptatt om hvilken trosretning en person har, - da det ikke er det som er hovedpoenget med å være her.
Derimot tror jeg vi er her for å lære, - og at vi derfor har fastlagt en plan - en skjebne - for hvordan vi skal virke i denne verden.
Trosretningen er mindre viktig,- det viktige er at man ser det "er noe mer" . . .
Og at man gjør det beste utav den situasjonen man er i.
Rett og slett fordi ingen av oss ser hele sannheten, vi ser bare bruddstykker.
Dette medfører dessverre at det blir endel motsetninger, - fordi forskjellige trosretninger ser forskjellige bruddstykker, og derfor blir de ikke enig, men vil hender tendere til å påstå at "jeg har rett".

Men det er idag flere og flere som begynner å få et slik "omfattende" syn - som ikke skiller på trosretning, men enes om at det "er noe mer - det er en GUD i alt dette.

Personlig tror jeg vi har forskjellige trosretninger, nettopp for å få nyanser, - gråskala, - og farger, for uten dette ville alt vært hvitt, og da... Da lærer man ikke så mye.

Så , Ja, - på en måte var han en engel, men slik sett er du også det - innerst inne , alle vi andre også ;) ( men vi har forskjellige oppgaver ;) )

A
Antall ord: 316

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
DatteraTeHappe...
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 24 Okt 2008 21:18
15
Kjønn (valgfri): JintungaTePaps
Lokalisering: Modum

Re: Oppsiktsvekkende ord til meg fra en engel?

Innlegg av DatteraTeHappe... »

Asbjørn skrev:Jeg tror :
Om jeg vil kalle personen en engel, - både ja og nei... ;)

Jeg tror vi alle har en "kjerne" - sjel - som er et lysvesen - en evig skikkelse..
Og mange anser lysvesen som engler i en eller annen form..

Budskapet kan du også lese slik ( du kan nesten putte inn hva du vil der stjernene står) :
"Jeg er ***** ( troende) og ville bare si til deg at gud er glad i deg, han har allerede planlagt din gode fremtid!"

Dette er nok et tegn - til deg - på at det er en plan for ditt liv også.
Jeg er personlig ikke så opptatt om hvilken trosretning en person har, - da det ikke er det som er hovedpoenget med å være her.
Derimot tror jeg vi er her for å lære, - og at vi derfor har fastlagt en plan - en skjebne - for hvordan vi skal virke i denne verden.
Trosretningen er mindre viktig,- det viktige er at man ser det "er noe mer" . . .
Og at man gjør det beste utav den situasjonen man er i.
Rett og slett fordi ingen av oss ser hele sannheten, vi ser bare bruddstykker.
Dette medfører dessverre at det blir endel motsetninger, - fordi forskjellige trosretninger ser forskjellige bruddstykker, og derfor blir de ikke enig, men vil hender tendere til å påstå at "jeg har rett".

Men det er idag flere og flere som begynner å få et slik "omfattende" syn - som ikke skiller på trosretning, men enes om at det "er noe mer - det er en GUD i alt dette.

Personlig tror jeg vi har forskjellige trosretninger, nettopp for å få nyanser, - gråskala, - og farger, for uten dette ville alt vært hvitt, og da... Da lærer man ikke så mye.

Så , Ja, - på en måte var han en engel, men slik sett er du også det - innerst inne , alle vi andre også ;) ( men vi har forskjellige oppgaver ;) )

A
Wow ...
Antall ord: 320
Bilde
Jag hör och övervägaer deras åsikter!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Oppsiktsvekkende ord til meg fra en engel?

Innlegg av Lilja »

Så herlig, HappeDatter! :D
Jeg tror at den som best kan si noe om hva dette var, er deg selv. Hva slags innvirkning hadde/får dette i ditt liv?

Jeg har også opplevd at totalt fremmede har dumpet innom livet mitt og bare sagt de helt riktige tingene, akkurat det jeg trengte der og da, før de forsvant igjen. Tilfeldigheter, kanskje, men jeg velger likevel å ta det med meg videre som noe positivt...


Litt på siden av tema, men jeg kom på dette nå:
Jeg jobbet tidligere også i butikk, og da møter man unektelig mange snodige mennesker.
En av de faste kundene går bare under navnet "predikanten" i bygda her, og jeg må innrømme at jeg steilet godt og stakk alle piggene ut de første gangene hun sa "Gud velsigne deg og dagen din", "Jesus er med deg" og lignende. Slike ting sa hun alltid da hun var på vei ut av butikken etter å ha vært innom (som regel uten å handle noe). Jeg for min del er vel mer enn middels ferdig med akkurat denne måten å forholde meg til religion...

Men så slo det meg plutselig, at fra hennes synspunkt var jo nettopp disse tingene det fineste hun kunne si meg! Så istedetfor å grøsse og gremmes over "tvangskristninga" jeg tenkte hun drev med, burde jeg heller være takknemlig for at hun ønsket meg så godt ;)


Jeg tror ikke på tilfeldigheter, så jeg prøver å være takknemlig for disse som svinger forbi meg og gir meg noe bra. Også når det ikke kommer i det papiret jeg selv ville valgt å pakke det inn i ;)


Lilja
Antall ord: 276

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Re: Oppsiktsvekkende ord til meg fra en engel?

Innlegg av Asbjørn »

Lilja skrev:Men så slo det meg plutselig, at fra hennes synspunkt var jo nettopp disse tingene det fineste hun kunne si meg! Så istedetfor å grøsse og gremmes over "tvangskristninga" jeg tenkte hun drev med, burde jeg heller være takknemlig for at hun ønsket meg så godt ;)
God tanke der, - det er det det er å være medmenneske , uansett trosretning ! ;)

A
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Oppsiktsvekkende ord til meg fra en engel?

Innlegg av Moonstone »

Ja, enig med Asbjørn. Illusjon eller ei, sett ut fra vedkommendes perspektiv og personlig sannhet var det vel en bra ting å si.
Jeg synes uansett man bør ta det vilt fremmede sier med en god klype salt.
Det finnes nok av folk der ute med en "nyfrelst psykose" som har fått for seg at de "snakker med Gud" og har en livsmisjon å bable om dette til fremmede på gata.
Jehovas vitne for eks er jo ganske flinke til dette..
Antall ord: 82
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Oppsiktsvekkende ord til meg fra en engel?

Innlegg av GJEST »

Sier meg enig med moonstone her.
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ellee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 07 Jul 2010 21:09
13
Lokalisering: Et sted i Trøndelag.

Re: Oppsiktsvekkende ord til meg fra en engel?

Innlegg av Ellee »

DatteraTeHappe... skrev:For ikke så lenge siden kom en fremmed mann inn til meg på jobben (Jernia) og sa:
"Jeg er kristen og ville bare si til deg at gud er glad i deg, han har allerede planlagt din gode fremtid!"


Altså, det jeg syntes er litt spesielt er det faktum at jeg fikk øyekontakt med denne mannen der han tråkket forbi Jernia. På en måte så jeg han reagerte der og da, men tenkte ikke mere på det før jeg snudde meg å der stod han rett foran meg. Det gikk så utrolig fort. Det var da han brøt ut med ordene jeg aldri hadde trudd noen skulle si.

Det er klart jeg ble utrolig satt ut. Jeg skal ikke si jeg ble direkte flau, men jeg kjente varmen øke i topplokket. Er også sikker på at annsiktet ble tydlig rødere! Jeg ante ikke hvordan jeg skulle reagere, der butikken var full av dømmende blikk. Jeg klarte å få vrengt frem ett "jo, takk" mens jeg så han forsvinne ut. Så paff som jeg ble måtte jeg jo bare fortsette å jobbe. Det er klart dette ble et fullkommet samtaleemne resten av den arbeidsdagen!

Kunne det vært en engel? Siden det skjedde så fort, og aldri har jeg sett han siden..
Noen som har hatt liknende opplevelser? TELL ME!
Det du sier her synes jeg faktisk er interresangt ;o For 1-2 år tilbake da jeg var på City Syd i Trondheim var det en gammel dame som gikk til folk og sa "Måtte Jesus være med deg, lykke til kjære". Hun sa det også til meg og, men det som var så spesielt var hun sa det ikke til hvem som helst. Det virket som om det var forhåndsbestemt, men jeg hadde aldri sett denne kvinnen før. Så kanskje det var en engel, eller kanskje ikke. Kanskje både han som kom til deg og den gamle damen som kom til meg bare hadde sett noe? Akkurat nå idag, skjønner jeg litt av hva hun mente, og kanskje hun viste på en eller annen måte hva jeg gikk mot? Kanskje det var noe slikt til deg også bare positivt til deg da? Det trenger jo ikke å bety at folk er gale når de går slikt å sier sånn, tvert i mot, men slike mennesker som vet at noen virkelig trenger å høre og har blitt fortalt at de skal fortelle oss :-)
Antall ord: 417

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Re: Oppsiktsvekkende ord til meg fra en engel?

Innlegg av FFlower »

Oi, dette var spennende!

Men jeg skjønte ikke helt: Mener dere at dette kan ha vært en engel/hjelper som kom til henne ved å vise seg som et menneske for å bringe henne dette budet, eller mener dere at det er et fysisk og "ekte" menneske. Eller tenker dere på at denne mannen "så" engelen eller hjelpere rundt henne og formidlet det de ville si.

Spør for at jeg skal forstå dette bedre. Hadde blitt vanvittig paff selv om det hendte med meg!
Antall ord: 85
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kiani
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 16 Jan 2011 17:51
13
Kjønn (valgfri): Female
Lokalisering: Oslo

Re: Oppsiktsvekkende ord til meg fra en engel?

Innlegg av Kiani »

Jeg tenker som følgende:

Når dine veiledere ikke får kontakt med deg og har en beskjed de vil gi deg, vel så for å få oppmerksomheten din gjorde de det på denne måten. det vekket i allefall oppmerksomheten din.
Antall ord: 42
Elohim Kiani Michaela Aicha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links