Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisin(Fjern)healing mot utbrenthet og depresjon?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Frk.Gnom
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 09 Jan 2008 14:02
16

(Fjern)healing mot utbrenthet og depresjon?

Innlegg av Frk.Gnom »

Hei

I lang tid har jeg slitt med depresjon, stress, angst, veldig langvarig og overveldende slitenhet, søvnproblemer, og vansker etter å ha opplevd emosjonelle påkjenninger. Kunne healing eller fjernhealing være til hjelp (i tillegg til terapisamtaler)?
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: (Fjern)healing mot utbrenthet og depresjon?

Innlegg av Lilja »

Hei.

Dersom du møter noen som sier han er healer og garanterer deg at han skal helbrede deg for alle disse plagene, anbefaler jeg deg å finne fram løpeskoene og komme deg unna ;)
Slike problemer som du forteller om her krever ofte tid, tid og mere tid. De lar seg ikke løse på flekken med litt hokus pokus.

Det jeg derimot tror, er at du ved healing kan få mer energi, og også styrke til å takle det du må igjennom, og det i seg selv er verdifullt å ta med seg.

Dessuten må du ikke undervurdere din egen rolle i dette. Tankens kraft er sterk! Forsøk å flytte fokus vekk fra det som er trøblete. Får du ikke sove, så stå opp og bruk tiden på noe positivt, gjerne noe du ellers ikke ville tatt deg tid til. (lese en god bok, høre musikk eller noe annet du liker. Bare hold deg unna tv, pc o.l, de gjør bare vondt verre). Det vil kanskje bli lite søvn i begynnelsen, men hvis du ligger i senga og bare er frustrert for at du ikke sover,
så er det jo like greit å stå opp igjen ;)

Er du stresset, så prøv å bevisstgjøre hva du stresser for! Spør deg selv f.eks. om ting går fortere/lettere unna fordi du stresser, om du stresser for egen eller andres del, og om det virkelig er verdt det.

Dette er vanskelig, men igjen: Stikkordet er tid. Og det hjelper faktisk.

Jeg skriver ikke dette for å bagatellisere problemene dine, og jeg vet at dette er
"lett for meg å si", men forsøk, ihvertfall. Det du gir næring vil vokse...

Lykke til videre :mozilla_smile:


Mvh Lilja
Antall ord: 291

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: (Fjern)healing mot utbrenthet og depresjon?

Innlegg av Atmi »

Ja, jeg mener også at healing absolutt kan brukes til å hjelpe deg å heale deg selv. Med healing kan du få den litt ekstra gode følelsen som gjør alt litt lettere. Men med disse plagene tenker jeg at du må være bevisst at det da er for å gi litt ekstra energi. Tankens kraft er, som Lilja sier, utrolig viktig.

Jeg tror på å gå til samtalene som du snakker om, holde deg i positiv aktivitet, gå på arbeid og forsøke å være litt sosial om du orker - prøve å gjøre ting du liker, og ha healing som et tilskudd. Det kan gi en ro, for eksempel gjøre at du sover bedre, eller gjøre at du ser mer positivt på ting. Jeg har brukt healing på folk med depresjon, har en person som i perioder kommer og synes det er veldig deilig. Og klart det hjelper, men denne personen gjør også mange andre trekk for å komme seg ut av depresjonen.

Men lykke til!!

Atmi
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links