Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerEr hjelpere / skytsengler kun tilknyttet til en person?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Chrizttina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 27 Des 2010 18:51
13
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Er hjelpere / skytsengler kun tilknyttet til en person?

Innlegg av Chrizttina »

Jeg vet ut i fra mine erfaringer (jeg har evner, men trenger å utvikle dem) og fra møte med medium at jeg har 2 familiemedlemmer som hjelper og "passer" på meg. Dette er farfaren min og oldemoren min. Det jeg lurer på er hvorfor valgte de meg? Er det mulighet at de også er tilknyttet noen andre i slekten min?
Jeg traff verken min oldemor eller farfar mye og har meget få minner, men helt siden farfar døde (siden begravelsen hans) så har jeg følt ett MEGET MEGET sterkt bånd med ham.
Hvorfor valgte han å hjelpe meg da? Det samme med oldemoren min, men jeg har aldri følt et direkte sterkt bånd med henne.

Klarer ikke å make sence av dette selv :mozilla_tongue:
Antall ord: 126
Never stop believing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 309
Startet: 06 Jun 2009 01:36
14
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

Re: Er hjelpere7skytsengler kun tilknyttet til en person?

Innlegg av Thulr »

At oldemora di og bestefaren din vil hjelpe deg er ikke så rart, Chrizttina. Dere er jo i slekt, og man blir ofte hjulpet av slekta.

Trenger ikke være noen annen grunn enn at dere er i slekt. Regner vel med at din oldemor kjenner deg ganske godt uansett om dere aldri møttes i levende livet. Hun har sikkert fulgt mye med deg, så hun kan godt ha et nært forhold til deg selv om du ikke har noe nært forhold til henne. Det samme med bestefaren din.

Velkommen til forumet forresten. ;)
Antall ord: 96
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrizttina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 27 Des 2010 18:51
13
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Re: Er hjelpere7skytsengler kun tilknyttet til en person?

Innlegg av Chrizttina »

Har du noen ideer om hvorfor de eventuelt valgte meg (jeg vet ikke om de kan være hjelperne til flere på en gang feks flere i slekta mi) og om det er hjelperne selv som bestemmer hvem de skal være hjelpere til?

Tusen takk. Har allerede lært mye av og lese rundt på forumet! :D
Antall ord: 57
Never stop believing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 309
Startet: 06 Jun 2009 01:36
14
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

Re: Er hjelpere7skytsengler kun tilknyttet til en person?

Innlegg av Thulr »

Ja, jeg tror nok at det er hjelperne selv som bestemmer dette. Det hadde vært rart om det ikke hadde vært sånn. Hvorfor akkurat de valgte akkurat deg av sine slektninger, er imidlertid ikke godt å si, men det har vel sine grunner. Men kanskje åndene i slekta di også har diskutert dette seg imellom og sammen kommet frem til hvem de skal hjelpe. Og kanskje kan de også kan være hjelpere til flere samtidig.

Ja, det er mye man kan lære av det paranormale. ;)
Antall ord: 89
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrizttina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 27 Des 2010 18:51
13
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Re: Er hjelpere7skytsengler kun tilknyttet til en person?

Innlegg av Chrizttina »

Hørres rimilig ut det du sier! Kan godt tro at det er slik:)
Antall ord: 14
Never stop believing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Er hjelpere7skytsengler kun tilknyttet til en person?

Innlegg av Asbjørn »

Jeg tror at :
En Hjelper eller åndelig veileder ( Guide) er ikke bundet til noen spesiell, - men de kan ha interesse av å følge en eller flere fra samme familie.

Dette "bildet" forklarer litt :
Tenk deg at du er på sykehus, og ligger i senga.
Mesteparten av tida er du faktisk alene, uten at det er noen rundt deg ( unntatt andre pasienter om det er flere på rommet).
Innimellom kommer en sykepleier og ser til at du har det bra, - de kommer med mat og annet du trenger, med ujevne mellomrom.

Så kommer legevisitten, - en snartur innom døra og diskuterer seg imellom, kansje en av de spør deg om noe, de andre diskuterer bare seg imellom... ( men de er likevel opptatt av deg - som "kasus", og er der for å få deg frisk igjen)

SÅ er du igjen alene...
inntil:
EN av portørerne kommer for å trille deg ned til operasjonsavsnittet.
Da er det plutselig mange "Hjelpere" rundt deg, hver med sine oppgaver. EN skal passe på at alle papirer er i orden. En skal passe på at du er rett pasient, en skal påse at du blir klargjort til operasjonen, og om nødvendig vasket mer steriliserende såpe / sprit, slik at man skal unngå infeksjoner. En gir deg en "likegyldighetssprøyte" ( kansje tilogmed før du forlater rommet du ligger på ).
Så kommer du inn på operasjonsstua, - og der er anestesi-lege ( som gir narkose - og holder deg bedøvet under opr.
Der er kirurg som skal foreta opr, der er forskjellige andre som er med og få hele prosessen til å gå sin gang.

Alle disse er "hjelpere" - som har hver sin oppgave med å passe på deg, og få deg igjennom "situasjonen". Noen av de har du snakket med, eller får beskjeder fra, andre aner du ikke noe om i det heletatt.
Og ; om noen andre fra venner eller familie også må opereres, - vil gjerne de samme "hjelpere" være med der og.

Så en "Hjelper" trenger ikke å være kun for en person, - men dermed er det ikke sagt at de ikke KAN være der kun for en person...

Og - man har ikke bare en hjelper, - men kan ha mange.
Det hele kommer an på situasjon, og hva du eventuelt skal lære.

De fleste Hjelpere oppdager du ikke, - de er der - av og til - og gjør ting du ikke vet om blir gjort.
Noen oppdager aldri hvem de har som Hjelpere .

Av og til er det et medium som kan fortelle deg om at du f.ex " har 3 Hjelpere en foran, en bak og en ved sida di..."
Men det er akkurat der og da, - og to av de kan kansje være der for å følge med på hva som skjer, og hvordan du reagerer ;)

Med andre ord ; - antall Hjelpere kan variere hele tiden, alt etter behov.

mvh Asbjørn
Antall ord: 480

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 309
Startet: 06 Jun 2009 01:36
14
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

Re: Er hjelpere / skytsengler kun tilknyttet til en person?

Innlegg av Thulr »

Høres ikke urimelig ut det der, Asbjørn.
Antall ord: 9
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
juhuu
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 13 Des 2010 16:05
13

Re: Er hjelpere / skytsengler kun tilknyttet til en person?

Innlegg av juhuu »

Jeg har så lyst å finne ut hvem som er mine hjelpere og hvor mange. Hva gjør en for å finne ut det?
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MissyG
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 26 Des 2010 10:04
13

Re: Er hjelpere / skytsengler kun tilknyttet til en person?

Innlegg av MissyG »

Har tenkt på det jeg også. Er veldig nysgjerrig..
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

Re: Er hjelpere / skytsengler kun tilknyttet til en person?

Innlegg av lighteren »

Jeg og.
Jeg vil møte alt som er paranormalt.
engel,hjelper,demon, hva som helst.

hvordan? noen eksperter her?
Antall ord: 20
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrizttina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 27 Des 2010 18:51
13
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Re: Er hjelpere / skytsengler kun tilknyttet til en person?

Innlegg av Chrizttina »

lighteren: Hvorfor vil du møte en demon?
Antall ord: 8
Never stop believing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Våken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 31 Des 2010 01:55
13

Re: Er hjelpere / skytsengler kun tilknyttet til en person?

Innlegg av Våken »

Chrizttina skrev:Jeg vet ut i fra mine erfaringer (jeg har evner, men trenger å utvikle dem) og fra møte med medium at jeg har 2 familiemedlemmer som hjelper og "passer" på meg. Dette er farfaren min og oldemoren min. Det jeg lurer på er hvorfor valgte de meg? Er det mulighet at de også er tilknyttet noen andre i slekten min?
Jeg traff verken min oldemor eller farfar mye og har meget få minner, men helt siden farfar døde (siden begravelsen hans) så har jeg følt ett MEGET MEGET sterkt bånd med ham.
Hvorfor valgte han å hjelpe meg da? Det samme med oldemoren min, men jeg har aldri følt et direkte sterkt bånd med henne.

Klarer ikke å make sence av dette selv :mozilla_tongue:
Dette er noe jeg også har lurt på (om hjelper kun er tilknyttet en person, that is), da jeg til tider føler mormor veldig sterkt rundt meg, men har ogdå lagt merke til at hun viser seg rundt mamman min også, spesielt hvis mamma har vært trist eller stresset etc. Jeg tror egentlig ikke hjelpere av slektstypen (om vi kan kalle de det) kun er tilknyttet en person, men kanskje flere også, ettersom hvor knyttet man kanskje var til personen og omvendt, da de levde. Jeg har ingen fakta å gi deg, altså. Denne konklusjonen drar jeg kun på grunnlag av mine erfaringer, men er selvfølgelig åpen for innvendinger :)
Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Våken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 31 Des 2010 01:55
13

Re: Er hjelpere / skytsengler kun tilknyttet til en person?

Innlegg av Våken »

juhuu skrev:Jeg har så lyst å finne ut hvem som er mine hjelpere og hvor mange. Hva gjør en for å finne ut det?
Du kan jo f.eks delta på kurs, om du selv har evner og ønsker å utvikle dem, lære å bruke de på en sunn måte, som passer deg.
Eller du kan kontakte en synsk person som jobber med evnene sine, og som kan finne ut av det for deg. Bare vær nøye med research i forkant. Er så mange der ute som kun vil tjene penger på å lure folk. Som i alle andre bransjer, that is :) Spør deg rundt i vennegjengen. Kanskje noen har vært hos et medium der, og har en/ei å anbefale deg? Føl litt på det også, om personen virker rett for deg :) Lykke til :)
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
juhuu
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 13 Des 2010 16:05
13

Re: Er hjelpere / skytsengler kun tilknyttet til en person?

Innlegg av juhuu »

Våken skrev:
juhuu skrev:Jeg har så lyst å finne ut hvem som er mine hjelpere og hvor mange. Hva gjør en for å finne ut det?
Du kan jo f.eks delta på kurs, om du selv har evner og ønsker å utvikle dem, lære å bruke de på en sunn måte, som passer deg.
Eller du kan kontakte en synsk person som jobber med evnene sine, og som kan finne ut av det for deg. Bare vær nøye med research i forkant. Er så mange der ute som kun vil tjene penger på å lure folk. Som i alle andre bransjer, that is :) Spør deg rundt i vennegjengen. Kanskje noen har vært hos et medium der, og har en/ei å anbefale deg? Føl litt på det også, om personen virker rett for deg :) Lykke til :)
Tusen takk for svar.
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrizttina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 27 Des 2010 18:51
13
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Re: Er hjelpere / skytsengler kun tilknyttet til en person?

Innlegg av Chrizttina »

Våken skrev:
Chrizttina skrev:Jeg vet ut i fra mine erfaringer (jeg har evner, men trenger å utvikle dem) og fra møte med medium at jeg har 2 familiemedlemmer som hjelper og "passer" på meg. Dette er farfaren min og oldemoren min. Det jeg lurer på er hvorfor valgte de meg? Er det mulighet at de også er tilknyttet noen andre i slekten min?
Jeg traff verken min oldemor eller farfar mye og har meget få minner, men helt siden farfar døde (siden begravelsen hans) så har jeg følt ett MEGET MEGET sterkt bånd med ham.
Hvorfor valgte han å hjelpe meg da? Det samme med oldemoren min, men jeg har aldri følt et direkte sterkt bånd med henne.

Klarer ikke å make sence av dette selv :mozilla_tongue:
Dette er noe jeg også har lurt på (om hjelper kun er tilknyttet en person, that is), da jeg til tider føler mormor veldig sterkt rundt meg, men har ogdå lagt merke til at hun viser seg rundt mamman min også, spesielt hvis mamma har vært trist eller stresset etc. Jeg tror egentlig ikke hjelpere av slektstypen (om vi kan kalle de det) kun er tilknyttet en person, men kanskje flere også, ettersom hvor knyttet man kanskje var til personen og omvendt, da de levde. Jeg har ingen fakta å gi deg, altså. Denne konklusjonen drar jeg kun på grunnlag av mine erfaringer, men er selvfølgelig åpen for innvendinger :)

Tusen takk for svar! Nei,jeg tror at hjelperne "flytter" på seg ettersom hvem som trenger dem der og da. Men selvsagt, dette er bare mine egne tanker.
Antall ord: 270
Never stop believing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links